Tänään on Ti Maalis 19, 2019 2:42 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 549 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Oikeaoppinen kynsien leikkaus
ViestiLähetetty: To Touko 14, 2015 9:38 pm 
Poissa
Finaalissa
Finaalissa

Mä leikkaan vaan kerran viikossa ja noilla kummallakin on hirveet halot noi kynnet :oops:
Mä en ole niin kynsinatsi, että se mua häiritsee. Jos ne kynnet pysyy juostessa repeämättä mukana vauhdissa eikä rapise lattiaa vasten, niin kait ne on ihan ok, vaikka ovatkin kammon näköiset.
Joskus näin jonkin koiran hoito/koulutusohjelman telkkarista, missä Tanja Karpela (?) antoi koirien hoitoneuvoja. Se väitti, että kynnet pitäisi leikata niin, että leikkauspinta tulee tasaisesti maata vasten. No, mä leikkaan näin ja muut tavallaan :nyökyti:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Su Kesä 28, 2015 6:41 pm 
Poissa
Finaalin huipennus
Finaalin huipennus

Mä oon nyt jotenkin aivan järkyttynyt kun saatiin tänään tällaisilla kynsillä näyttelyarvosteluun maininta "Speciellt välskötta klor!", eli erityisen hyvinhoidetut kynnet. Öö, ei oo, nehän on paikoin jopa pitkät!
Tai ainoat mitkä noista on suht ok on etutassujen (eli ylemmän kuvan) keskimmäiset varpaat, ne on ihan kivan lyhyet. Muut on kauttaaltaan pitkät, jopa kannuskynnet. Meidän murheenkryyninä niin edessä kuin takana on noi reunimmaiset / uloimmaiset kynnet, ne on ihan erimalliset kuin keskellä, sellaiset litteämmät ja ärsyttävämmät leikata. Mulla on nyt projektina saada noista vihdoinkin siistit ja lyhyet, mutta tää olis astetta helpompaa talvipakkasilla. :ehe: No, eiköhän ne tuosta lyhene, kun vaan omistaja nyt ottaa itseään niskasta kiinni ja leikkaa tunnollisesti kaksi kertaa viikossa, eikä aina luista siitä toisesta. Nyt etenkin takatassujen kynnet on päässeet repsahtamaan, vaikka ne on aina olleet lyhyemmät ja siistimmät. :oops:

Toisaalta kyllä ymmärrän tuon tuomarikommentin, koska oon nähnyt whippeteillä kyllä tosi paljon ihan järkyttäviä pitkiä kynsiä, siihen nähden nuo ehkä onkin lyhyemmästä päästä. Mutta ei ne vielä mitkään erityisen hyvinhoidetut kyllä ole, että ihan maininnan ansaitsisivat. :D

Kuva

Tässä samat etukoipien kynnet minuuttia myöhemmin, kun koira makaa. Piiiiitkät on.

Kuva

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Su Kesä 28, 2015 7:10 pm 
Poissa
Finaalissa
Finaalissa

Taimilla on kyllä hyvinhoidetut ja siistit kynnet. Terveisin kynsifriikki. :denti:

SVKLMM-16 FI KVA-M Little Bucharest What's My Name
Whiplandian In Time

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Su Kesä 28, 2015 7:13 pm 
Poissa
Finaalin huipennus
Finaalin huipennus

Uskallanko sanoa että sun kommenttia odotinkin / pelkäsinkin? :ehe: Ei ne todella niin järkyttävän kamalat ole kuin mitä välillä tulee vastaan, mutta vielä on matkaa noiden reunimmaisten kanssa ainakin. Siinä on kyllä varmaan sellainen ikuisuusprojekti, että saa nähdä koska niistä saan hyvät. :D

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Su Kesä 28, 2015 8:11 pm 
Poissa
Sen sortin heinähattu
Sen sortin heinähattu

On kyllä Taimilla hienosti hoidetut kynnet :rokrok: :nyökyti: . Enpä kehtais tänne meidän metsänelävistä laitella todistusaineistoa :oops: .

Of Streamline Lovely Lilac `Aina`
Itskut
Ylladian Tendre Poison `Hellin`
Gambas De Percyval `Gamba`
Ylladian Joie Magnifique `Maini`

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Su Kesä 28, 2015 8:19 pm 
Poissa
Finaalissa
Finaalissa

Hahaha, uskallat. :ehe:

Mut siis Taimin kynnet näyttää just hyville, kun niistä näkee et niitä leikataan. Tuon parempia et voi niistä oikein saada. Se ydin on kasvanut varmaan sillon pentuna sen verran, ettei niitä tuon lyhyemmäksi tule ehkä saamaan. Mun Bealla on samanlaiset.

Nopsa, joka lähti meiltä nysäkyntineen 8 viikkoisena ja palasi kotkankyntisenä puolivuotiaana, on saanut nysänsä takaisin. Kynsien ydin ei ollut kasvanut onneksi kynnen mukana yhtään ja sain nyrhittyä ne tosi siisteiksi ja lyhyiksi. :-) Sama juttu oli pentueen yhdellä uroksella, jonka omistajat tuskailivat kynnenleikkauksen kanssa ja mä leikkasin niitä aina kun nähtiin eli n. kerran kuussa. Hyvin ne sai siistittyä, koska ydin ei venynyt ollenkaan. No, nyt oon saanu niistäkin kynsifriikkejä ja leikkaus sujuu oikein hjyvin omistajilta itseltäänkin ja kynnet pysyy siisteinä. :denti:

Whiplandian In Time

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ma Kesä 29, 2015 1:26 am 
Poissa
Syöny sikana omenia
Syöny sikana omenia

^ Entäs Pamin kynnet, joko leikkasit ne heti lauantaina illalla, kun pääsitte kotiin? :ehe:

- R.I.P. Snout Ziggy Stardust & Esa Nahka & Tero Nuppi

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ma Kesä 29, 2015 1:57 pm 
Poissa
Finaalissa
Finaalissa

En leikannu :ihq: Pamilla on hienot kynnet!

Whiplandian In Time

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ma Kesä 29, 2015 3:16 pm 
Poissa
Takaisin vieheen perässä - hoiperrellen
Takaisin vieheen perässä - hoiperrellen

Ai toltako whippetin kynsien kuuluis näyttää? :ehe: meillä varmaan puolta pidemmät, vaikka minimissään kerran viikossa leikkaus..

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ma Kesä 29, 2015 3:35 pm 
Poissa
Syöny sikana omenia
Syöny sikana omenia

Whippetin tassuissa on eroja, meilläkin Numan & Pirin tassut on sellaiset pidemmän malliset "jäniksenkäpälät" ja niissä on pitkät, suorat ja MUSTAT kynnet. Niitä on vaikea leikata ja ne on vaikea saada pysymään lyhyenä. Pamin tassut on pyöreämmän malliset "kissantassut" ja sen kynsiä on ollut helpompi hoitaa.

Tosin Pamin kynnet leikattiin suvIII:n vinkistä pennusta saakka 2 kertaa viikossa ja se sai kaiketi ytimen pysymään lyhyenä. Nykyään leikkaan kerran viikossa ja hyvinä pysyvät :nyökyti: .

- R.I.P. Snout Ziggy Stardust & Esa Nahka & Tero Nuppi

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: To Heinä 02, 2015 4:11 am 
Poissa
Vieheen perässä
Vieheen perässä

Suv||| kirjoitti:
Suv||| kirjoitti:
Kuva
tässä meidän 4,5kk vanhan englanninvinttikoirapennun kynnet muutama päivä viimeisestä leikkaamisesta. Saksin ekat viikot ahkerasti ja nyt riittää kerran viikkoon. Katotaan, mitä näistä tulee sitten isona, pitkät ei ainakaan pitäis.

Noniin, about vuosi edellisestä:
Kuva

Ja ei, pitkiä ei kasvanut. Ja btw, ei ole grey näillä kynsillä kaatuillut vaikka miten kovaa menee ja missä vain alustalla.

Leikkelin Ilon pennuilta kynsiä ekat kahdeksan viikkoa ihan todella tiuhaan ja vaikuttaisi, että ytimet kasvaa kaikilla hitaasti ja kynnet on helppo pitää lyhyinä. :nyökyti:

Ja kuten borzoin rotumääritelmässäkin sanotaan jotta "kynnet ovat pitkät, voimakkaat , maata koskettavat"
Eihän niitä mitenkään voi/kykene noin lyhyiksi leikkaamaan. Tän kanssa pohdiskelen alinomaa, kun on tuo yksi superkynsikasvattaja ;)

R.I.P Tino (Taigatassun Amore Valentino, s.7/12-12/15)
Nemo (Marvin, 2005-2012)
Kapu (Pol.Letoslav, 2006-2012)

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: To Heinä 02, 2015 1:26 pm 
Poissa
Finaalissa
Finaalissa

Borzoin tassuihin tai kynsiin en oo lähemmin tutustunut, mutta niiden varpaanmalli tosiaan vissiin asettaa kynnen niin, että se osuu maahan. Tuota rotumääritelmää tulkitsisin itse niin. Ei se siis tarkoita, että niitä sillä verukkeella voisi jättää leikkaamatta vaan ihan yhtä lailla siistinä voi pitää ja lyhyenä, tassumallista johtuen kaikilla whippeteilläkään ei todellakaan saa sellaisia nöpökysiä vaan ne näyttää pitkille.

Whiplandian In Time

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: To Heinä 02, 2015 11:49 pm 
Poissa
Finaalin huipennus
Finaalin huipennus

Selasin äsken Instagramista whippet-kuvia ja olin lentää pyrstölleni. Mitä liikkuu sellaisen ihmisen päässä, jonka koiran kynnet näyttää tältä? :dead: Tai nämä nyt on kahden eri ihmisen kuvista, mutta silti. Ihan sama miten laitonta niiden kopioiminen oli, mä oon vaan järkyttynyt. Jos mun koiran kynnet jostain ihmeen syystä näyttäisi tuolta, en ikipäivänä kehtaisi laittaa tassukuvia mihinkään :| Auts.

Kuva

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Heinä 03, 2015 12:03 am 
Poissa
Hilpeä paluu etusuoralle
Hilpeä paluu etusuoralle

^ Itku meinaa tulla noita katsoessa.. :(

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Heinä 03, 2015 1:23 am 
Poissa
Tahmea namutäti
Tahmea namutäti

Voi kauhee noita instan kuvia!! :-(

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 549 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]