Tänään on Pe Kesä 21, 2019 1:06 am

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 328 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 18, 19, 20, 21, 22
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Raakaruokinta & BARF osa 3
ViestiLähetetty: Su Helmi 28, 2016 7:25 pm 
Poissa
Sen sortin heinähattu
Sen sortin heinähattu

^
Mäkin koitan syöttää kaikkien mahdollisten elukoiden lihoja :ehe: . Kaikki kyllä kelpaa meidän piskeille. Vois noi koirat pärjätä vähemmälläkin valikoimalla, mutta pitäähän niillä olla vaihtelua :denti: .
M&M:ssä on nykyään hyvä valikoima noita raakaruokapalleroita pakattuina kilon pusseihin. Löytyy esim. Oivaa, Mainiota, Vienoa, Lempiä... :ehe:
https://www.mustijamirri.fi/maukas-oiva-raakataysravintopulla-1-kg-103573-1

Of Streamline Lovely Lilac `Aina`
Itskut
Ylladian Tendre Poison `Hellin`
Gambas De Percyval `Gamba`
Ylladian Joie Magnifique `Maini`

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Su Helmi 28, 2016 8:08 pm 
Poissa
Finaalin huipennus
Finaalin huipennus

Mä oon nyt sortunut ostamaan noita Maukkaan palleroita, Oivaa. Meillä tosin ruokitaan 50/50, aamulla kuivaruoka ja vitamiinit ja öljyt ja muut, illalla raaka. Pallerot on ihanan helppoja annostella vs. jäisen lihapötkön sahaaminen ja muut keinot, ja ne sulaakin mukavan nopeasti. Mä en ikinä muista sulattaa koiran ruokaa ajoissa, mutta palleroista tulee jo lenkin aikana ihan syötäviä. Laiskan koiranomistajan ruokaa siis. :denti:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Su Helmi 28, 2016 8:23 pm 
Poissa
Finaalissa
Finaalissa

Ne pallerot on vaan kammon hintaisia :shock: Joskus olen niitä vaihtelun vuoksi ostanut, mutta sitten taas palannut vanhaan. Yks lihapötkö sulamaan tiskialtaaseen, jossa on kuumaa vettä, niin lenkin aikana se on sulanut jo syötäväksi :nyökyti:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Su Helmi 28, 2016 8:24 pm 
Poissa
Sen sortin heinähattu
Sen sortin heinähattu

^^
Meillä on kans syöty noita kaikkia :nyökyti: .

Lisään vielä, että on hyvä olla pakkasessa tommoisia palleroita, joita saa nopsaan sulamaan pienemmälle porukalle, jos esim. koko lauma ei ole paikalla :-) .

Itskut

Viimeksi muokannut vuorovesi päivämäärä Su Helmi 28, 2016 8:30 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Su Helmi 28, 2016 8:29 pm 
Poissa
Finaalin huipennus
Finaalin huipennus

Onhan ne vähän tyyrimpiä kyllä, 7 e / kg, siinä missä meidän syömät pötköt on noin 5-6 e / kg. Niin kauan kun ruokkii vain yhtä koiraa niin ei tunnu juuri missään. :denti: Useamman koiran kanssa voisi koittaakin olla hintatietoisempi. Nyt oon vaan laiska.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Su Helmi 28, 2016 8:35 pm 
Poissa
Sen sortin heinähattu
Sen sortin heinähattu

^
Monesti helppous menee hinnan edelle, ainaskin meidän haushouldissa :nyökyti: . Meillä osa syöjistä on niin pieniruokaisia, ettei tosikaan :ehe: .

Itskut

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Su Helmi 28, 2016 8:53 pm 
Poissa
Vieheen perässä
Vieheen perässä

Jinna kirjoitti:
jäisen lihapötkön sahaaminen

Mä hakkaan aina ne kirveellä palasiksi. Naapurit kurkkii että mitä siellä nyt taas tapahtuu kun kuuluu miehekästä ärjymistä ja pauketta, ja koirat ryntäilee poimimassa ympäriinsä lennelleitä palasia :denti:. Semmoseen viiden kilon pötköön saa käyttää aika paljon voimaa, nyt kahdessa rakissa on se hyvä puoli että ne syö kilon pötkön kerralla, eikä tarvii alkaa erikseen pilkkomaan. Tosin rasva ja elimet pitää edelleen pistää pienemmiksi annospaloiksi.

Oon ostanut nyt tota oscaria kun sitä saa niin helposti eikä ole edes kovin hintaisaa, ~3e/kg. Samaa sotkua taitaa olla kuin muutkin kökkökakkalihat, mut siinä ei ole verta tai vettä, vaan se on tosi kuivaa. Kennelrehun tavara on aina ihan velliä enkä sitten tiedä kumpi on laadukkaampaa ja halvempaa. Kennelpakasteessakin on tosi paljon nestettä ja se haiseekin monesti pahalta. Dibakin syö pelkkää raakaa eikä mitään puuroja niin lihaa menee aika paljon enkä todellakaan ala mitään sisäfilettä hankkimaan. Oon kyllä sitäkin miettinyt että laittais joskus oman kanalan pystyyn ja kasvattais ite osan ruuista. Pitäis vaan sitten olla tosi ärsyttäviä ja tyhmiä kanasia että ne kehtaa teurastaa kun aika tulee.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Su Helmi 28, 2016 9:04 pm 
Poissa
Finaalin huipennus
Finaalin huipennus

Mä en oikeesti pilko jäisiä pötköjä ollenkaan. :denti: Sulatan pötkön aina kokonaan ja koira syö sitten sen kolme, neljä päivää sitä samaa lihaa. Ennen yritin pieniä jäistä tai osin sulanutta pötköä, mutta kokonaan sulattaminen on helpompaa, vaikkakin se sulanut ja nesteet valuttanut (riippuu lihasta) liha onkin vähän ällö. Rasvainen naudanliha ja heppa on siitä kivoja että ne on "kuivia" ja kiinteitä eikä valu sinne purkin pohjalle.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ma Helmi 29, 2016 10:17 am 
Poissa
Hilpeä paluu etusuoralle
Hilpeä paluu etusuoralle

Mulla on sulattamiseen niitä Lidlin 2 litran jäätelörasioita. Lihat sinne yön/koulupäivän yli sulamaan. Joskus tosin unohtuu ottaa sulamaan, mutta sen takia mulla on hätävaramärkäruokaa kaapissa. Omat syövät lihaa sen 200-250g/naama per päivä ja siihen sitten n. 2dl nappuloita lisäksi.

Itsellä käytössä olevat lihat maksavat jotakuinkin 1,90-4e/kg. Kalat tulee ostettua VauhtiRaksulta ja muut lihat Rahulan Rehusta tai sitten "ihmisten kaupoista".

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ke Maalis 02, 2016 5:55 pm 
Poissa
Finaalissa
Finaalissa

Mä käyn murressa varmaan parin viikon välein ja ostelen vaihtelevasti lihoja 3-4€ kg. Välillä sorrun tosin kalliimpaan heppaan/ riistaan. Naudan grossi taitaa siellä olla halvinta, joten se on meidän pääasiallinen liha. Laitan möhkäkeet kanssa lenkin ajaksi kuumaan veteen, ne on yleensä yli kilon klönttejä ja saavat sitten sulaa loppuun jääkaapissa. Nyt kun on kaksi koiraa, niin nirsoilukin on loppunut ja jopa kaikki kalamätöt uppoavat hetkessä.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: La Huhti 02, 2016 7:19 pm 
Poissa
Keltanokka

Kuinka paljon barf-ruokaa päivässä pentuaikana suunnilleen tulee/kannattaa antaa? Olen siis päätynyt rodun harrastajia ja muitakin koiraihmisiä kuunneltuani ruokinnan suhteen BARF:iin (koska pennun terveys on kuitenkin se ensisijainen asia, ja olen saanut sen käsityksen että teollinen koiranruoka voi pahimmassa tapauksessa olla haitallista terveydelle), kuivanappulat ovat kuitenkin itselle tutumpia kotoa perheen koirien myötä joten BARF:iin olen vasta pikkuhiljaa tutustumassa.

Lisäksi Välimeren maiden ja kulttuurien vannoutunut ihailija

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: La Huhti 02, 2016 9:23 pm 
Poissa
Syöny sikana omenia
Syöny sikana omenia

Meillä raakaruokitaan, mä vähän arastelen luiden käyttöä siinä määrin, mitä barffaajat antaa. Pelkään suolitukosta ja teräviä siruja jaja :denti: . Meillä pentu ei tullessaan suostunut syömään nappuloita, joten monipuolisesti eri lihoilla, öljyillä ja ravinnelisillä ja vitskuilla se koitettiin kasvattaa. Toki saavat pienehköjä luitakin kerran-pari viikossa, mutta pääasiassa lihoja, sisäelimiä, lisät jne.

- R.I.P. Snout Ziggy Stardust & Esa Nahka & Tero Nuppi

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: La Huhti 02, 2016 9:41 pm 
Poissa
Hilpeä paluu etusuoralle
Hilpeä paluu etusuoralle

Mä en myöskään ole barffin kannattaja juurikin tuon liiallisen luiden syöttämisen takia. Luusta koira ei tarvitse muuta kuin kalsiumin ja liiallinen luumassa voi aiheuttaa suolitukoksen tai ärsyttää suolta. Raakaruokinta on sitten asia erikseen :nyökyti: Esimerkiksi Sumpusta saa ostettua e-kirjoja, jossa opastetaan raakaruokinnan aloittamisessa.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 328 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 18, 19, 20, 21, 22

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]