Tänään on To Tammi 17, 2019 4:44 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 328 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 18, 19, 20, 21, 22  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Raakaruokinta & BARF osa 3
ViestiLähetetty: Su Tammi 17, 2016 6:31 pm 
Poissa
Mitä ny vähä kukkii
Mitä ny vähä kukkii

Kaikissa kaloissa taitaa olla omat loisensa, toiset vaan tarttuu ihmiseen ja toiset ei.
Siksi kai sanotaan, että merikaloissa ei ole matoja, kun tarkoitetaan ettei niissä ole
ihmiselle haitallisia matoja.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Su Tammi 17, 2016 8:57 pm 
Poissa
Vieheen perässä uudella innolla
Vieheen perässä uudella innolla

Onko eroa kaloilla, jotka viihtyvät sekä makeassa vedessä, että suolaisessa? Onko Kroatiassa kaloja, jotka pulikoivat esim mereen laskevissa joissa? Onko näillä kaloilla eri loiskannat kuin pelkillä meressä viihtyvissä ja/tai pelkissä järvissä elävissä?

<3 Belltown French Mission "Late", Grande Gremin's Hippopotamus "Hemppa", Belltown Jewels 'n Laces "Iisa" <3

<3 Nevskiy Legion Viking "Myrsky", Sagramour Silver Star "Santtu" <3

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ma Tammi 18, 2016 12:10 am 
Poissa
Keltanokka

Mä en muuta niistä kaloista tiedä, ku että kuulemma kalastettiin merestä kyseisenä aamuna. Jos kaikissa kaloissa on jotain loisia, niin mites tuo merikalojen raakana syöttäminen? Mä oon merikalaa ihan huoletta syöttäny ilman kypsentämistä tai pakastamista, ku on sanottu ettei niille tartte tehä mittään. :?

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ma Tammi 18, 2016 8:14 pm 
Poissa
Sen sortin heinähattu
Sen sortin heinähattu

Oon lähteny siitä olettamuksesta, että kaikissa näissä ihmisen pitämissä elukoissa on jotain loisia. Säännöllinen madotus/loishäätö estää sen, etteivät immeisen naamalle matoja syljeskele :ehe: .

Of Streamline Lovely Lilac `Aina`
Itskut
Ylladian Tendre Poison `Hellin`
Gambas De Percyval `Gamba`
Ylladian Joie Magnifique `Maini`

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ma Tammi 18, 2016 8:54 pm 
Poissa
Keltanokka

^ :ehe: Totta. Ehkä mä en stressaa noista kaloista. :denti:

Kuva

Tänään oli evvääksi vähän broiskun sydämiä. Oon veljellä hoitamassa sen kissoja ja otin Wellun tänne mukkaan. Unohdin ottaa papanoita mukkaan nii kävin hakemassa kaupasta ensihätään jotain pirkan purkkiruokaa. Vika kerta ku teen moisen ratkasun. :messedup2: Toi elukka piereskeli koko yön ihan mädän hajusia pieruja ja sit olikin vatsa ihan löysällä. :rahma: Kävinpä sit tännään hakemassa vähän heekkua ettei toistu. :-) :D

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ke Tammi 20, 2016 8:53 pm 
Poissa
Keltanokka

Ehdin jo innostua, että nyt löyty keino millä tuo elukka syö muikkuja! Eli pistin kattilaan ja keitin ne, niin söi ilman mukinoita. No hetki meni ja kaikki oli taas yrjötty matolle.. :paapatus: Mahtaakohan olla niin, ettei ton vatsa vaan kestä niitä? :wtf...: Aattelin ennen, että ne on niin pahanmakusia ja sen takia oksentaa, mutta nyt söi ihan hyvällä ruokahalulla ja silti lens laatta.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: La Tammi 23, 2016 12:27 pm 
Poissa
Hilpeä paluu etusuoralle
Hilpeä paluu etusuoralle

Jos kala alkaa närästää sitä tjsp?

Sumpusta näköjään saa nykyään e-kirjana "Raakaruokinnan rautalankamallin". Erilaisia ateriakokonaisuuksia (perusraaka, kalaton, 50/50), joissa kaikki laskettuna.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: La Tammi 23, 2016 12:55 pm 
Poissa
Keltanokka

Niin joo.. :shockthink:

Voiko sitä ruveta närästämään niin nopeesti? Se kun tosiaaan oksentaa varmaan 5-10min päästä syömisestä. :shockthink:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Su Tammi 24, 2016 11:07 pm 
Poissa
Keltanokka

Ostin nieriää kaupasta ku oli -50% alessa! :denti:

Kuva

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: To Tammi 28, 2016 1:26 pm 
Poissa
Keltanokka

OON NIIN INNOSTUNUT! :coffee:

Kävin hakemassa tänään yhdestä venäläisestä kaupasta Wellulle herkkuja! :ihq: Ostin kanan kauloja, broilerin maksaa, sydäntä -ja mahaa/kivipiiraa! Ei ollu edes pahan hintaisia. Saa yleisesti ottaen halvemmalla kuin eläinkaupasta!

Kaulat 3,50e/kg, sydämet 6,50e/kg, maksa ja kivipiirat 4,80e/kg

Meinasin myös ostaa simpukoita kun oli tarjouksessa, mutta en ostanutkaan kun iski niin kovat vatsakivut. Edelleen ne kyllä kutkuttelee, mutta mahtaakohan tuo ees syödä niitä. :orava:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: To Tammi 28, 2016 2:16 pm 
Poissa
Hilpeä paluu etusuoralle
Hilpeä paluu etusuoralle

Mä en enää osta kanan kauloja tai siipiä, kun koipireisiä saa niin paljon halvemmalla.
Nyt olen taas alkanut ostaa lihoja paikallisesta eläinliikkeestä (Rahulan Rehu), kun lihojen laatu parani kun luopuivat pussiin pakastamisesta. Jossain vaiheessa alkoivat pakastaa pusseihin ja samalla alkoivat koirien mahat olla sekaisin - muiden valmistajien lihojen kanssa ei ollut samaa ongelmaa. Mutta nyt taas ei ole ollut ongelmia, kun tuosta pakkausmenetelmästä on luovuttu.
Hinnat ovat myös melko edulliset. En jaksa ulkoa muistaa, mutta kallein liha, jota olen sieltä ostanut on tainnut olla 4e/kg.

Siikafilettä ei enää saa Vauhtiraksusta, mutta valikoimiin pitäisi tulla silakkaa lähipäivinä. Pitää ottaa testiin :)

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: To Tammi 28, 2016 3:11 pm 
Poissa
Keltanokka

Kauloja ja etenkin siipiä myydään kyllä monesti ihan överi-hinnoin. :? Koipireisiä kyl saa halvalla, etenkin kun ovat alennuksessa. Monesti ovat 1e/kg, mutta ikävän usein marinoituna. Mietin kyllä tossa että voisikohan niitä antaa.. Heittäis nahat pois ja vähän huuhtelis. :denti:

Meikä sulatteli ja pakkas äskön lihoja. Meijän nirppis kattikin oli pyydystämässä maksaa käpälällään. :D Mutsi varmaan arvostaa ku oon heittäny kanan sisukset sen kauniille tarjoiluastialle. :eihelev: :denti:

Kuva

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: To Tammi 28, 2016 5:06 pm 
Poissa
Hilpeä paluu etusuoralle
Hilpeä paluu etusuoralle

Siis mä ostan ihan niitä marinoituja ja huuhtelen vaan marinadit pois ja sit koirille :nyökyti:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Su Tammi 31, 2016 4:55 pm 
Poissa
Hilpeä paluu etusuoralle
Hilpeä paluu etusuoralle

Ai kiesus tuota eläinkaupan myyjien ruokintatietämystä... Kaveri halusi vaihtaa 5,5-kiloisen kääpiövillakoiransa 50/50-mallille ja meni eläinkaupasta kysymään mikä liha olisi hyvä, kun isommat pötköt ehtivät pilaantua ts. niissä on liikaa tavaraa. Sen sijaan, että myyjä olisi ehdottanut a) pötkön sahaamista pienempiin osiin tai b) pötkön sulattamista ja uudelleen pakastamista pienempiin annoksiin, niin tämä oli suositellut Maukkaan broilerinjauhelihapyöryköitä, joissa luuta n. 30%/kalsiumia 4,3%. Ja oli vielä sanonut, että saapahan tarpeeksi kalsiumia. Ja tämä villakoira on sellainen, joka ei kovin tottunut luunsyöjä ole muutenkaan :orava:
Kaveri sitten kyseli minulta, että onko tämä nyt oikeasti hyvä vaihtoehto ja pikaisten laskutoimitusten jälkeen totesin, että mikäli koira olisi kokonaan raa'alla, niin tuon kokoisen koiran päivittäinen kalsiumin tarve tulee täyteen 11 grammalla tuota tuotetta... Suosittelin sitten ostamaan ihan vain sellaista tuotetta, jossa on pelkkää lihaa - koira kumminkin syö nappulaa, joten ne kalsiumit tulevat kyllä sieltä.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Su Tammi 31, 2016 8:23 pm 
Poissa
Finaalissa
Finaalissa

Mä olen myös harvoin eläinkaupassa saanut mitään asiantuntevaa palvelua ruokinta-asioissa. Joskus saatan ostaa koirille treeninameiksi ihan tavallisia nappuloita ja viimeksi kysyin myyjältä mahdollisimman pienikokoista nappulamerkkiä, jossa olisi vain vähän rasvaa. Myyjän kanssa sitten yhdessä luettiin tuoteselosteita, kun ei hän tainnut niistä sen paremmin tietää kun minäkään. Tämä nyt ei raakaruokaan mitenkään liity, mutta mulle noi nappulamerkit ja niiden sisällöt ovat ihan outoja, koska en ole vuosiin niitä koirille pääasiallisena ruokana syöttänyt.
Josta tulikin mieleen, että mietiskelin tuossa, että miksi ihmeessä sitä syöttää koirille eri eläimien lihoja? Eri elukoiden lihat eroavat mun tietääkseni vain rasvan osalta toisistaan, vai oonko ihan hakoteillä? Onko sitten lihan aminohappokoostumuksissa eroja? Vai onko se lihojen vaihteleminen vain omistajan oman vaihtelunhalun tarvetta? Jos siis koirilla ei ole mitään erityistarpeita, allergioita tms. Syötän toki vaihtelevasti eri eläimien sisäelimiä mutta liha ei kait niin paljoa eroa eri eläinlajien kesken, vai?

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 328 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 18, 19, 20, 21, 22  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]