Tänään on Su Tammi 19, 2020 11:14 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 328 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 22  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Raakaruokinta & BARF osa 3
ViestiLähetetty: Ti Maalis 11, 2014 7:50 pm 
Poissa
Uutta matoa koukkuun
Uutta matoa koukkuun

Olipa yllätys kun huomasin että Prismaan oli tullut Mush tuotteita :) siellä oli niitä uusia sekotuksia, oliko niiden nimi nyt Vauhti... pötkönä ja pussissa niitä palleroita. En yleensä käytä mixejä, siis eri eläinten, juurikaan, mutta tosta sika-nauta-broiskusta jopa Hugo tykkää niin sit oon aina välillä ostanut. Toivotaan että on menekkiä niin ehkä hankkivat lisää eri juttuja - mahti homma olis nimittäin että olis noin lähellä hätävara-kauppa! Kun aina ei jaksais lähteä yhden eikä kahdenkaan jutun takia lemmikkitarvikeliikkeeseen asti :orava:

Malozi Kilinda; Hugo

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Maalis 14, 2014 4:34 pm 
Poissa
Uutta matoa koukkuun
Uutta matoa koukkuun

Jatketaan yksinpuhelua... :orava:

Kävin tänään F-Animalissa :luuv2: ei ollut mikään maailman suurin saalis mutta herkkuja herkkuja kuitennii :ihq: mm. reilu kymppäkilo luomupossun sydäntä ja sit vähän sit sun tät mitä pakastimista kaivelin. Kotimatkalla käväisin vielä Maikin lemmikkikellarissa ja hain sieltäkin kaikkea mitä on pitänyt jo jonnin aikaa hankkia. Nyt pitäis vissiin olla lapsosilla vähäksi aikaa herkkuja :shockthink: en nyt äkkiseltään keksi mitä puuttuis. On kaikkea, ihan kaikkea :ihq: jos nyt tuo Herra Hugokin söis kun on vaihtelua riittävästi :smoker: se onkin taas semmonen tuuliviiri - tänään aamulla veti ihan täpinöissään kuppinsa tyhjäksi mutta ei siitä oo montaa aamua kun ei taas kelvannut. Never know.

Malozi Kilinda; Hugo

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Maalis 14, 2014 6:11 pm 
Poissa
Finaalissa
Finaalissa

Mä kävin tyhjentämässä Hyvinkäällä lopettavan eläinkaupan pakastealtaan kun kaikki oli -50% :orava:

Muistoissa tdn Freya ja tdu Unto :sydän:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Maalis 14, 2014 6:15 pm 
Poissa
Uutta matoa koukkuun
Uutta matoa koukkuun

^ Oi, ei huono tartsaus :rokrok: vaikkei tietty kiva että liike lopetetaan.

Malozi Kilinda; Hugo

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Maalis 14, 2014 7:04 pm 
Poissa
Sen sortin heinähattu
Sen sortin heinähattu

JenniK kirjoitti:
Jatketaan yksinpuhelua... :orava:

No, kun sä olit poissa/kirjoittamatta kovin pitkään tässä välillä :parkuu: . Kaipailtiinkin sun kommentteja :nyökyti: .

Of Streamline Lovely Lilac `Aina`
Itskut
Ylladian Tendre Poison `Hellin`
Gambas De Percyval `Gamba`
Ylladian Joie Magnifique `Maini`

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Maalis 14, 2014 8:28 pm 
Poissa
Uutta matoa koukkuun
Uutta matoa koukkuun

:denti: Ai niin et voin hyvin pölöttää yksikseni, vähän niinku tasapainottamaan poissaoloa :orava:

Malozi Kilinda; Hugo

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Maalis 14, 2014 9:06 pm 
Poissa
Uutta matoa koukkuun
Uutta matoa koukkuun

Lueskelin tuossa ketjua alusta. Mm. *S* pohdiskeli noita närästyksen aiheuttajia, vatsavaivojen aiheuttajia. Possu tuli useampaankin otteeseen esiin, myös joillain muilla, että aiheuttaisi vatsavaivoja/närästystä. heittäisinpä tässä kohtaa villinä korttina sen rasvan!! Nimittäin liian suuri rasvamäärä voi todellakin aiheuttaa närästystä. Se, mikä on liikaa rasvaa, on luonnollisesti hyvin yksilöllinen asia. Mutta kuten aiemmin kirjoitin, on esiin noussut ilmiö kuinka koirien lihat on niin rasvaisia että jopa monet koirat saa siitä oireita, sitä ei vaan ehkä aina tajuta. Oon miettinyt pääni puhki moneen kertaan mm. tuon possun kohdalla, miten hitsissä se aiheuttaa närästystä. Kun mun logiikalla (eli mun koulun kautta) se ei tavallaan olisi mahdollista. Mutta nyt oon tajunnut että se todellakin on se RASVA!! Mikä sitä aiheuttaa :nyökyti: esim. *S* mainitsi kala-maha-poro-setin mikä ilmeisesti on toiminut - se on kokonaisuudessaan suht vähärasvainen setti. Rasvaa karkeasti keskimäärin n. 10%. Se ei ole paljon. Kun esim. koirien lihoissa possussa on helposti n. 20% rasvaa, jopa enemmän. Ehkä Armas ei vaan yksinkertaisesti siedä suuria rasvamääriä :)

Mitäs mun vielä piti kirjoitella... Vappu kirjotteli ajat sitten maksa-arvojen kohollaan olemisesta ja ruokavaliosta. Ja että mites siipikarja, ja se aiheuttaakin närästystä. Yleistäen sanoisin että maksa-arvojen ollessa koholla siipikarja ei ole parantava liha, päinvastoin, ja närästys todellakin liittyy hyvin oleellisesti myös maksaan kuten myös sappirakkoon. Eli jos on tuon kaltaisia oireita, on paras jättää siipikarja joko kokonaan pois toistaiseksi tai ainakin rajoittaa hyvin vahvasti. Lisäksi närästys-oireiden kanssa on hyvä välttää myös lohta, heppaa ja lammasta koska ne on elimistöä kuumentavia aineksia ja närästys on kuuma oire (nää on taas niitä mun koulun kautta tulleita juttuja - kiinalaista lääke/ravitsemustiedettä) :) Naudanmaha on yleensä tosi hyvä! Lisäksi kananmunat loistavaa ruokaa.

Luista; mä en oo antanut enää vuosiin mitään "kovia luita" eli poroa, heppaa, peuraa... naudastakin joskus vain rustoluita. Possusta menee aika vaihtelevasti mutta selkärankaa en oikeastaan sitäkään enää oo antanut koska on aika kovaa mutta sitä Hugo voisi kyllä vielä syödä. Pääosin syö possun rinta- ja kylkirustoja ja kylkiluita. Sit tietty kalkkunan kaulat ja broiskun luut helppoja syötäviä. Viivi mummukka ei saa enää muita kokonaisia luita ku broiskun kauloja ja siipiä, on nuo hampaat sen verta kuluneet jo eikä se oikein itekkään enää oo halunnut syödä isompia luita (mikä on aika hyvin ottaen huomioon hänen ahneustasonsa).

Ja jos niitä kovia luita antaa, suosittelen lämpimästi lihalisää kylkeen - eihän noissa luissa sitä lihaa oikeasti ole. Eli tuollaisten kanssa kannattaisi antaa aina lihaa sellaisenaan :)

Malozi Kilinda; Hugo

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Maalis 14, 2014 9:20 pm 
Poissa
Finaalissa
Finaalissa

Mä kans ehdin pitkän aikaa ihmetellä, että missä JenniK! :D Osaatko hei vastata siihen, että miten kannattaisi syöttää koiraa jolla on munuaisarvot ylärajojen likellä (mut kuitenkin raja-arvojen sisällä) ja on aloittanut kipulääkityksen? Freyasta siis kyse.

Ja joo, tylsää että se liike lopettaa kokonaan, liian kallis vuokra siinä liiketilassa. Mutta hyvä löytö! Possun jauhelihapötköt 1,29e/kg, kanamix ja broiskun sisäelinseos ja possun sisäelinseos 1,69e/kg :ehe: 16 kiloa noita ja sitten semmosia 2,5kg possu-nautapötköjä kolme. Ja viime vkl tuli kanan sydämiä 10kg ja possun jauhista 10kg. Ja muutama viikko sitten kennelrehulta 130kg tavaraa. Nyt on pakkaset täynnä. :denti:

Mut en oo silti hamstraaja! :taata:

Muistoissa tdn Freya ja tdu Unto :sydän:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Maalis 14, 2014 9:27 pm 
Poissa
Sen sortin heinähattu
Sen sortin heinähattu

JenniK kirjoitti:
:denti: Ai niin et voin hyvin pölöttää yksikseni, vähän niinku tasapainottamaan poissaoloa :orava:

No, höh :ehe: .

Itskut

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Maalis 14, 2014 9:35 pm 
Poissa
Uutta matoa koukkuun
Uutta matoa koukkuun

shayas kirjoitti:
16 kiloa noita ja sitten semmosia 2,5kg possu-nautapötköjä kolme. Ja viime vkl tuli kanan sydämiä 10kg ja possun jauhista 10kg. Ja muutama viikko sitten kennelrehulta 130kg tavaraa. Nyt on pakkaset täynnä. :denti:

Mut en oo silti hamstraaja! :taata:

Niinkö :orava:

:ehe:

No kyl määkin täs viikon kuluessa oon taas vähän täyttänyt pakastimia mut pakko sanoa ettei ne ole lääääääähellekkään täynnä :taata: ehkä puolillaan, oikeasti, nippa nappa. Mä oon mennyt monta kuukautta tässä silleen hhmmm voisko sanoa kädestä suuhun?? eli oon hakenut sitä mukaa vähän ku joku on loppunut. Nyt sit pitkästä aikaa vähän enemmän kerralla :ihq: ihan tosi kivaa oikeasti ni ei tartte kokoajan miettiä et mikä onkaan loppus.

Mä palaan tohon munuais-juttuun piakkoin :-)

Malozi Kilinda; Hugo

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Maalis 14, 2014 9:54 pm 
Poissa
Uutta matoa koukkuun
Uutta matoa koukkuun

shayas kirjoitti:
Osaatko hei vastata siihen, että miten kannattaisi syöttää koiraa jolla on munuaisarvot ylärajojen likellä (mut kuitenkin raja-arvojen sisällä) ja on aloittanut kipulääkityksen? Freyasta siis kyse.

Mitkä on oireet?

Ja mitä kaikkea Freya syö/on syönyt tähän asti?

Malozi Kilinda; Hugo

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Maalis 14, 2014 10:19 pm 
Poissa
Finaalissa
Finaalissa

Mä puutun omalla 'kattavalla' yhden koiran kokemuksellani närästysaiheeseen. Eli meillä loppu närästys tykkänään kun lopetin possun antamisen. Sitä menikin aika paljon silloin joskus. Rasvaa olen antanut; lampaan ja naudan sellaista muuhun lihaan sekoitettuna (jopa 50/50 ennen kisoja) ja nyt lihaista poron rasvaleikkoa, eikä nämä ole aiheuttaneet ollenkaan närästystä. Varmaan siis tämäkin asia hyvin koirakohtaista ja kokeilemalla löytyy se oikea ruokavalio.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Maalis 14, 2014 10:28 pm 
Poissa
Tahmea namutäti
Tahmea namutäti

Mä olen varmaan tulossa vanhaksi. :orava:
Kia ei tahtonut tänään syödä ruokaansa, jotta mä sitten menin ja paistoin sille kananmunia, voissa. :denti:
No Kia on sen ansainnut kun on nyt sairaslomalla. :)

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Maalis 14, 2014 10:50 pm 
Poissa
Sen sortin heinähattu
Sen sortin heinähattu

^
Pakko tunnustaa. Jos meidän Ainalla on prinsessapäivä eli se konstailee ruoan kanssa, niin mä syötän sitä lusikalla :oops: :oops: . Saa pilkata ja nauraa :oops: :oops: .
Niin ja Kialla on nyt spesiaalimeininkiä :nyökyti: .

Itskut

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Maalis 14, 2014 11:25 pm 
Poissa
Finaalissa
Finaalissa

^En mä pilkkaa enkä naura, hymyilen vain :wink: Täytyyhän prinsesspäivänä saada erikoiskohtelua :denti:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 328 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 22  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]