Tänään on La Joulu 14, 2019 9:30 am

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 2978 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 199  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Kesä 25, 2007 9:03 pm 
Poissa
Pilluhiljaa...
Pilluhiljaa...

Miks mun porukat on semmosia himoreissaajia et mä oon jatkuvasti yksin kotona ja miks mulla ei ole tarpeeks kavereita että olis seuraa!? Miksi, oi miksi!

edit: Ja miksi poikaystävän äidin pitää olla niin ylihuoltehtivainen ettei se päästä poikaa koskaan tänne..

pieni meksikonkarvatonkoira 07/13

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Kesä 26, 2007 4:43 pm 
Poissa
Vieheen perässä
Vieheen perässä

Miksi tulee aina juuri silloin kipeäksi kuin loma alkaa?

Nyt päälle 37 lämpöä, toka lomapäivä menossa. Tämä viikko ainoastaan aikaa rakentaa kenneltiloja. Ei kauheesti onnistu tässä kunnossa. Tai okei, voihan niitä rakentaa muulloinkin, mä vaan otin tän loman ainoastaan sitä tarkotusta varten. :(

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Kesä 26, 2007 6:10 pm 
Sielläkin?

Meilläkin on porukka varastolla flunssassa. Kun kaikki ovat sairaana ei kukaan voi lähteä pois pois kun kaikkien työkyky on alentunut... :lol:

Tosin töitä on jo selvästi vähemmän kuin talvella: viikko kun vielä pärjätään alkaa olla sama onko töissä vai kotona :)

Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Kesä 26, 2007 7:54 pm 
noble kirjoitti:
^ ootko tarkistanu jo kellosta patterit? ;)

Ei mul oo rannekelloo.. vain tietokoneessa ja kännykässä ja tietty seinäkello :lips:

Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Kesä 26, 2007 8:18 pm 
Tuo miten eläisit ilman koiraasi palsta toi mieleen kysymyksen jonka olen ehkä esittänyt aiemminkin...

Minkälainen käsitys teillä on siitä millä tavoin eri ihmiset ovat sopeutuneet koiran kanssa jakamiseen.

Olen tavannut joitakin ihmisiä jotka ovat aina ollet koirapelkoisia ilman negatiivista kokemusta. En montaa myönnän.

Itse olen aina ollut koirahullu eivätkä puremiset ole asiaan vaikuttaneet. Kunnioitusta ehkä lisänneet hieman.

Koirilla tehtiin tutkimus jossa koiranpentujen kykyä ymmärtää ihmisten ilmeitä verrattiin koko elämänsä ihmisen kanssa eläneiden aikuisten susien (suden?) kykyyn. Koiran pennut voittivat tuossa testissä kirkkaasti.

Olisiko meillä voinut eriytyä sukulinjoja joissa kyky toimia koirien kanssa olisi jo osin periytyvä?

Suomalaisten tapa käsitellä eläimiä eroaa tekstien mukaan jonkin verran irlantilaisten tavoista... Onko tämä vain opittua käyttäytymistä?

Tärkeimpiä alueita huonosti koirien kanssa menestyvien ihmisten lisääntymiseen olisivat luultavasti keski ja länsi-eurooppa sekä etelä- kaakkois- ja itä-aasia joissa kaupunkikultturit ovat jo pitkäaikaisia ja levinneitä.

Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Kesä 26, 2007 10:01 pm 
Opittua, pääsääntöisesti. Sitten on niitä, jotka ovat koiraihmisiä syntyjään - siis merkityksessä ymmärtävät koiria, niistä tykkääminenhän ei vielä ole tae mistään. Asia, joka tulee aika selväksi lähes kaikilla koirafoorumeilla :/
Joka tapauksessa, noilla syntyjään-koiraihmisillä on aika usein yksi yhteinen tekijä: heillä on hemmetin huonot sosiaaliset kyvyt ihmisten kanssa. Ehkä he ovat sitten niitä, joille on jäänyt joku atavistinen taipumus toimia pelkästään ilmeiden ja eleiden pohjalta. Tai sitten he ovat evoluution seuraava porras, homo sapien lupus tai jotain.

Toki koirilla on parempi kyky lukea ihmistä, ovat nuo yhteiset 20-100 tuhatta vuotta jotain jättäneet. Ja sitten on se, mitä irlisihmiset vihaavat ;) Se infantiili käyttäytyminen... Edelleenkin kotikoira käyttäytyy aikuisenakin sudenpennun tavoin, ja pennulle eleiden lukemisen oppiminen ja ymmärtäminen on melkoisen tärkeää. Koira muuten jää aivojen kehittymisen kannalta 4kk suden pennun tasolle, noin. Riippuu hiukan miten mitataan ja mitä haetaan.

Puremiset... Minua on purtu. Useammin kuin tavallista koiraharrastajaa. Ja useimmiten vika ei ole ollut koirassa, eikä aina minussakaan - joskus syy löytyy vaan tilanteesta. Mutta aina syynä on ollut epävarmuus, pelko tai paniikki - ei koskaan raaka, puhdas agressio. Paitsi Niinisalossa kun juoksin suojapuku päällä Libanoniin koulutettavia sakemanneja karkuun ;)
Mutta muutaman asian olen noista (vahinko)puremisista oppinut. Ensimmäinen, ettei se satu. Ainakaan sillä hetkellä. Tosin joku rystyseen osunut hammas sattuu kyllä kohtuullisen paljon jälkeenpäin... Toinen, että koira erittäin harvoin puree-puree, se enemmänkin pysäyttää. Ja kolmas, tuohon liittyen, kun pitää itsensä rauhallisena niin harvoin tulee enempää kuin pikkureiät nahkaan. Aina ei sitäkään. Haavat syntyvät riuhtaisussa. Nykyään jos koira näyttää elkeitä puremisesta, niin tarjoan sille kättä ja kohtuullisen pitkälle suuhun. Silloin niitä ei huvitakaan purra. Paitsi jotkut harvat, mutta niistä näkee päältä että nyt on syytä olla varovainen - ja käytännössä aina sen koiran rauhoittaminen onnistuu ilman sen suurimpia tappeluja.

Sitten ovat purevat vieraat koirat. Niitä en sääli. Jos en pysty perääntymään tilanteesta, niin siihen koiraan sattuu.

Ja ei, en pidä itseäni koiraihmisenä luojan armosta. Minulla ei ole kuin keskitason kyvyt lukea koiraa. Ja heikko kärsivällisyys - vaikka en oikeastaan koskaan todella suutu koiralle. Siksi minusta ei koskaan hyvää PK-kouluttajaa tullutkaan. Omien puutteiden tunteminen on joskus tärkeämpää kuin jonkun asian osaaminen - siksi meillä greytä onkin ;)

Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Kesä 26, 2007 11:28 pm 
Poissa
Lähettäjä
Lähettäjä

Mulla on toisen käden tietoa, että basenjien derbymatka on nyttemmin 350 m. Kilpailukutsussa sanotaan, että matka määräytyy voimassaolevan kilpailuohjeen mukaan.

Missäs sellainen on nähtävillä?

Asarafi Paran-Tir - Usva

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Kesä 26, 2007 11:32 pm 
.

Viimeksi muokannut Abadeh päivämäärä To Tammi 15, 2009 9:50 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Kesä 26, 2007 11:35 pm 
Poissa
Lähettäjä
Lähettäjä

Abadeh kirjoitti:
Esim. kilpailukalenterissa eli Vinttikoira-lehden numerossa 1/07

Internet?

Internet!

Asarafi Paran-Tir - Usva

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Kesä 28, 2007 11:52 am 
Poissa
Lähettäjä
Lähettäjä

Kuinka monta pikseliä maailmassa on?

Asarafi Paran-Tir - Usva

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Kesä 28, 2007 8:39 pm 
Poissa
Ovea en avaa - ja sen kyllä huomaa!
Ovea en avaa - ja sen kyllä huomaa!

Jagster varmaan osais kertoa, onko GreyhounWikin sivuilla oleva kuva cushing-koirasta mikä rodultaan? On niin hurjan näkönen.. En oo livenä nähny noinkaan pahaa.
http://galleria.scooped.org/index.php?t ... ushing.jpg

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Kesä 28, 2007 10:13 pm 
Ei osaa. Rescuerakki Englannista - taustoista ei tiedä kukaan.

Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Heinä 01, 2007 5:39 pm 
Kysymys taudeista ja aineenvaihdunnasta jotain tietäville...

http://www.newscientist.com/article/dn1 ... derly.html

Tulkitsinkohan minä nyt tuon väitteen oikein: se että me sairastumme johonkin tautiin talvikuukausina voi suojella meidän limakalvojamme joltain toiselta taudilta koska ne ovat jo varatut?

Jos taudinaiheuttajien määrä limakalvolla vähenee sen voi käyttää jokin toinen tauti evoloituakseen ärhäkäksi versioksi :wtf...:

Pitäisikö meidän sairastella siis tarkoituksella mutta jos mahdollista valittuun tautiin jolloin flunssa olisi firewalli pandemiaa vastaan :shock:

Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Heinä 01, 2007 6:53 pm 
Poissa
Pilluhiljaa...
Pilluhiljaa...

Nyt tämmöinen pienenpieni kysymys, että missä päin Vantaata Kaj majailee? Utelias kun olen. :enkeli:

pieni meksikonkarvatonkoira 07/13

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Heinä 01, 2007 6:58 pm 
Peijaksen kupeessa. Työskentelen siellä.

Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 2978 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 199  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]