Tänään on Pe Kesä 21, 2019 1:03 am

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 271 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 15, 16, 17, 18, 19  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: eläinlääkäriasemat
ViestiLähetetty: Ti Touko 10, 2016 10:08 pm 
Poissa
Vieheen perässä
Vieheen perässä

Minäkin olen kuullut sekä hyvää että huonoa palautetta Tampereen Tuhatjalasta. Sinne kuitenkin suuntasimme pääsiäissunnuntaina. Oli selvää, että koira tarvitsi vain viimeisen palveluksen. Virolainen nuori mieslääkäri oli erittäin asiallinen vaikeassa tilanteessa.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Touko 10, 2016 11:07 pm 
Poissa
Hilpeä paluu etusuoralle
Hilpeä paluu etusuoralle

Aika hurjan kuuloista "palvelua" Tampereen ainoalta päivystävältä.. :evil: Hyvä että pääsitte Hattulaan. Onko Tyra nyt kunnossa?

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ke Touko 11, 2016 8:45 am 
Poissa
Vieheen perässä uudella innolla

Tyra on toipumassa jo.
Eilinen meni jo hyvin ja pärjää yksin työpäivän.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ma Syys 19, 2016 8:19 pm 
Poissa

Tuhatjalasta taas samaa "palvelua". Kaverin grey loukkasi jalkansa noin viikko sitten, monta murtumaa. Kaveri koitti soittaa illalla Tuhatjalkaan mutta siellä ei vastattu. En tiedä oliko vikaa linjassa, soittajassa vai Tuhatjalassa. Oli selvää kuitenkin että apua tarvitaan heti ja kaveri vei koiran Tuhatjalkaan jossa totesivat että ei voi ottaa vastaan, liian paljon kiireellisiä potilaita. Hattulan 24h Evidensia eläinsairaala oli seuraava osoite ja sieltä apu löytyi.

Se on ymmärrettävää että yöllä el.asemalla ei ole samaa miehitystä kuin virka-aikaan ja potilaat hoidetaan kiireellisyysjärjestyksessä. Silti päivystävälle ei saisi tulla toistuvasti tilanteita joissa myydään sitä kuuluisaa ei oota. Varsinkin isossa kaupungissa on potilaita enemmän kuin maaseudulla ja kaupungissa asuvilla kaikilla ei ole autoa jolla lähteä yöllä seuraavaan päivystävään el.lääkäriin. Sen takia resurssien tulisi olla riittävät tai niitä pitäisi olla mahdollisuus kasvattaa nopeasti.
Kaverin greyn tapauksessa ensiapu, hoito ja jatkohoito suuntautuvat Hattulaan. Karkea arvio kokonaiskustannuksista tämän hetken tilanteen mukaan tulee olemaan 5000-7500€. Luulisi että asiakassuhde kiinnostaisi ja lähin apua tarjonnut asema sai em tapauksessa tuon asiakassuhteen.

Lapissa ja Kainuussa ihmiselläkin on pidempi matka sairaalaan kuin mulla kotoa Hattulan Evidensiaan (sen matkan muuten ajaa tarvittaessa aika nopeesti) mutta siltikin Tampereen kokoisessa paikassa eläin pitäisi saada hoitoon yölläkin.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: To Syys 29, 2016 10:03 am 
Poissa
Lähtökopissa
Lähtökopissa

Oho, mitä kaveri päätyi tekemään greyn jalan suhteen jos on noin palasina? Aikamoinen tilanne :(

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: To Syys 29, 2016 9:01 pm 
Poissa

Viidestä kohtaa oli murtunut ja leikkaus kesti kuulemma kahdeksan tuntia, siitä tuli heti alkuun kustannuksia.
Nyt jalka on lastassa ja noin viikon välein lasta otetaan pois haavan tarkastusta vartan. Samalla nivelen jumppausta jotta liikeradat säilyvät. Jossain vaiheessa toinen leikkaus koska jalassa on ilmeisesti ruuvia ja vaijeria aika paljon. Koira on kyllä kovin reipas eikä valita. Sen pitäisi tietty huilailla vaan pedillään eikä missään nimessä tehdä nopeita liikkeitä mutta kyllä sen menoo joutuu jatkuvasti jarruttelemaan.
Olisin olettanut että koira olisi kovin kipeä ja ulisisi kipuaan jos ei olisi ihan pöllyissä lääkkeistä mutta ei toi vaikuta edes kipeältä.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Loka 21, 2016 12:29 am 
Poissa
Lähtökopissa
Lähtökopissa

Minä taas aikasemmista hehkutteluista huolimatta olen nyt huomannut jonkinasteista "tasonlaskua" tuosta Evidensian (entinen Univet Hattulassa ) eläinlääkäriasemasta ja hakusessa uusi paikka tarvittaessa.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Marras 04, 2016 3:48 pm 
Poissa
Keltanokka

Helsinki/Espoo: Equivet eläinlääkäri
- suosittelen, ammattitaitoinen ja ystävällinen henkilökunta
- sijaitsee Vermon raviradan yhteydessä, ihan Helsingin ja Espoon rajoilla
- erikoistunut koirat, kissat, hevoset
- hyvät hinnat
- siistit ja viihtyisät tilat
:laamabansku:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ma Tammi 09, 2017 10:02 pm 
Poissa
Finaalin huipennus
Finaalin huipennus

Mä oon ollut ihan tyytyväinen Hämeenlinnan Evidensioihin, etenkin Hattulan sairaalassa ollaan sattuneesta syystä asioitu jonkin verran. Nyt kuitenkin kun mietin koiran sterilointia eli en voi turvautua vakuutukseen vaan kaikki menee omasta pussista, alkaa mieli kääntyä muiden suuntaan. Saisiko jostain edullisemmin mutta silti turvallisesti sterilointia? Toki sehän noissa Evidensioissa on, että niissä on pelit ja vehkeet viimeisen päälle, jos nukutuksen aikana menee jokin vikaan. Mutta löytyisikö edullisemmasta hintaluokasta jotain, mitä hyvillä mielin suosittelisitte? Noin 100 km säteellä, eli Hämeenlinna, Tampere, pääkaupunkiseutu, Lahti voisin kuvitella asian takia ajelevani.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ma Tammi 09, 2017 11:10 pm 
Poissa

Suosittelen erittäin lämpimästi Itavet'ia Riihimäellä. Pätevä ja mukava lääkäri, kohtuuhintainen ja todella hyvä kirurgi.(pehmytkudoskirurgi)
Ja minä kun en ihan hevillä ell suosittele, sen verran paljon kaikennäkösiä suhareita nähny, että täytyy todella olla hyvä, että saa pisteet multa. :nyökyti:
Facesta löytyy Itavet pieneläinklinikka, siellä hinnastoa, aukioloajat ja arvosteluja.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Tammi 10, 2017 12:02 am 
Poissa
Hilpeä paluu etusuoralle
Hilpeä paluu etusuoralle

Voisin suositella Inka-Mari Anttilaa Tampereelta, I-M on ollut aika paljon Pvkn järjestämissä kisoissa eläinlääkärinä. Hän on ainakin tosi tykätty ja edullinen, mutta pitää varata aika hyvissä ajoin kun pyörittää yhden naisen klinikkaa. Hankkii apukäsiä muualta sterkkauksiin ym. Me ei sinne saatu aikaa kun olin liian myöhään liikenteessä, ja hän suositteli Hervannan eläinlääkäriasemaa. Varasin ajan sinne ja ei ole huonoa sanottavaa. Hinnaltaan taitaa olla Tampereen edullisin. Itse en halunnut laittaa sterkkaukseen niin paljon rahaa mitä Evidenssioissa jne olisi maksanut, ja kun kerran Inka-Mari tuota paikkaa suositteli (toin vielä esille että huolestuttaa nukutus kun kyseessä faaraokoira ja rasvaprosentti ei super korkea), niin uskalsin kokeilla.

Toivottavasti löydät teille sopivan paikan! :)

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Tammi 10, 2017 12:10 am 
Poissa
Finaalin huipennus
Finaalin huipennus

Kiitos! Hervantaa onkin nyt suositeltu, samoin Pälkäneeltä Ville Suutari on saanut suosituksia, kun fb:ssä kyselin. En tiedä milloin tuon sitten leikkaisi, toisinaan oon saman tien varaamassa aikaa, toisinaan mietin, josko ehkä kuitenkin sen astuttaisi. :jeahbaby: Saapa nähdä. Mutta hyvä kerätä suosituksia ja kokemuksia jo etukäteen.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Huhti 14, 2017 12:14 pm 
Poissa
Etusuoralla
Etusuoralla

Itse oon alkanut miettimään Maxin leikkauttamista, kun sillä on piilokivekset (kumpikaan e ole laskeutunut). Joten osaakohan kukaan täältä suositella Oulun seudulta hyvää eläinlääkäriä?

Itsellä on mielessä käynyt Lemmikki ja Evidensia. Tiuhtihan aikoihaan leikkautettiin Oulussa Akuutissa, joka on nykyään Evidensia, ja ihan tyytyväinen olin palveluun.
Olen miettinyt, että jos sais ennen kesää Maxin leikattua (toukokuulle pitäis viimeistään saada aika varattua).

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: La Touko 13, 2017 10:45 am 
Poissa

OuluVet ehdottomasti Oulusta! Me ollaan asioitu siellä nyt kolmisen vuotta jatkuvalla syötöllä ja en voi kuin kehua. Anu Tulokas kastroi mun koiran ja hienosti meni. Raimo Kekkonen onkin sitten paikannut aika monta katkennutta jalkaa mun koirilta. Asiansa osaavia tavallisia lääkäreitä kohtuullisillä hinnoilla :)

Azawakh
Tombouktou's Onyoumah 10/2016

Muistoissa
Ylladian Caramon 01/2009 - 8/2015
Nieninque House Of Gossip 1/2015 - 2/2017

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: La Touko 13, 2017 10:56 am 
Poissa

hake kirjoitti:
^
Riippuen toki asiasta. Kaisa Wicströmille Akuuttiin silmä- ja polvitarkkiin. Rokotukset jossain muualla, kun Akuutissa on paljon kalliimmat kuin muualla.
Muissa asioissa Kekkosen Raimo Ouluvetissä. Sitä moni vintti-ihminen kehuu ja käyttääkin koirat hänellä. Alvinkin juuri kävi leikkauttamassa katkenneen jalkansa siellä. Ihan kohtuuhintainen ja on aidosti kiinnostunut eläimestä!
Oulun eläinklinikalla on ilmeisesti jotain outoja tyyppejä/tyyppi töissä ja sieltä on kuulunut paljon huonoa, lähinnä ulkomaalaisten lääkäreiden taholta. Siellä on kyllä ortopedi Lakovaara, joka on hyvä lääkäri. Eläinklinikka on myös ainoa, joka päivystää, joten akuutissa hädässä pakkohan sinne on mennä. Alvin kävi siellä paketoimassa jalkansa perjantaiyönä ja ihan hyvä siitä tuli.

Huh kyllähän Oulun kaupungin ell myös päivystää onneksi. Jalan paketoiminen päivystysaikaan oli puolet halvempi kuin Eläinklinikan päivystyksessä. Mutta kyllä on kaupungillakin sitten tuuripeliä kuka päivystää. Meille on neljä kertaa sattunut peräkkäin sama lääkäri, joka on ihan huippu. Mutta viimeksi sattui kyllä semmonen käsi, ettei mitään järkeä. Onneksi itse tiesin mikä on vikana ja mikä on hoitotoimenpide. Lääärin piti vain toteuttaa ne. Koira piti lopettaa, joka tuntui olevan haastava tehtävä. Muussa tapauksessa olisin varmaan vaihtanut paikkaa, ei jäänyt kovin positiivinen ja asiantunteva kuva ko. lääkäristä.

Azawakh
Tombouktou's Onyoumah 10/2016

Muistoissa
Ylladian Caramon 01/2009 - 8/2015
Nieninque House Of Gossip 1/2015 - 2/2017

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 271 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 15, 16, 17, 18, 19  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]