Tänään on Su Syys 15, 2019 5:49 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 40 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Vethaus Hattulassa
ViestiLähetetty: Ti Elo 16, 2011 6:58 pm 
Poissa
Vieheen perässä
Vieheen perässä

Nyt joudun ihan oman koiran puolesta kyselemään; eli onko mitään tietoa Hattulassa olevasta eläinsairaalasta Vethaus (hoitavana ell Juha Virolainen)? Safilla epäiltiin tyrästä johtuvaa suolen pullistumaa, nyt vielä odottelen ell:n soittoa, mutta ilmeisesti kyseessä on "vain" paise navan kohdalla. Onkohan kuinka pätevää tuolla hoito? Aamupäivällä vietiin ensimmäiseen paikkaan mistä akuutti leikkausaika saatiin.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Vethaus Hattulassa
ViestiLähetetty: Ti Elo 16, 2011 8:58 pm 
Poissa
Vieheen perässä uudella innolla

Käynyt olen kerran ja hyvin ainakin omaani hoitivat. Kallistahan siellä on, mutta mentävä oli kun kaupungineläinlääkäri sinne ohjasi leikattavaksi.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Elo 16, 2011 10:14 pm 
Poissa
Vieheen perässä
Vieheen perässä

Mitäköhän tähän nyt sanoisi.. Juha Virolainen on tällä suunnalla yksi niistä harvoista eläinlääkäreistä, joihin luotan.

FI EE CH Bulldobas Crush On You 'Juno'
+ Bullterriäri (Balliol Körm's Girl 'Siiri)

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Elo 16, 2011 10:24 pm 
Poissa
Hilpeä paluu etusuoralle
Hilpeä paluu etusuoralle

Mulla myös hyviä kokemuksia Vethausista, joskin kalliita :orava:
Niin akuutit päivystyshommat kuin muutkin asiat on hoituneet. Virolaisen lisäksi myös Anssi Tast on oikein pätevä :nyökyti:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Elo 16, 2011 11:34 pm 
Poissa
Finaalissa
Finaalissa

Vethaussista mullakin hyviä kokemuksia niin itselläni, kuin niillä joilta olen kysellyt, mutta tuo eläinlääkäri on minulle tuntematon. Itse olen asioinut eri lääkärillä aina.
Klinikalla itsessään pitäisi olla kohtuulliset valmiudet, koska muuttui tosiaan hetki sitten eläinsairaalaksi.

Espanjanvinttikoira Pöö 7/11
#afgaani Jordan 2001-2008, ibiza Capo 2005-2012

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ke Elo 17, 2011 7:33 am 
Poissa

Ko. lääkäristä en osaa sanoa mitään, mut noin yleisesti Vethausista ei todellakaan ole hyviä kokemuksia. Ei itsellä eikä tutuilla. (siis sen lisäksi, että on ihan törkeen kallis paikka) Itse odottelen edelleen vastausta reklamaatioon, jonka olen tehnyt huhtikuussa, sen jälkeen kun jouduin päivystyksessä käymään. Kunhan on sinnepäin muuta asiaa, niin täytyy mennä käymään paikan päällä, kun heitä muuten ei kiinnosta vastata asioista. Tai sain kyllä heti vastauksen, että kiitos palautteesta, tutkimme asiaa ja palaamme asiaan mahdollisimman pian. No ei sitä ole vieläkään tapahtunut eikä myöskään vastausta tullut, kun olen kysynyt, että mitä asialle kuuluu.

Haluaisin todellakin liiat rahat takaisin (olivat laskuttaneet 2 pkt lääkkeitä, yli 40 eur/pkt ja sain vain yhden) ja vastauksen muutamaan kysymykseen. mm., että miksi aletaan tutkimaaan ensimmäisenä eturauhasta, jos koiralla on hengitysvaikeuksia. (siis koiralla oli keuhkokuume) Ja ensinnäkin, kun sitä EI irlisurokselta pysty sormin tunnustelemaan, mutta hepä pystyvät. Siellä on ainakin kolmelle irlisurokselle diagnosoitu eturauhasvaivoja, joista yksi oli 10 kk!! ikäinen kasvattini, johon minä olin jättänyt jalostusoikeuden. Sille oli siellä annettu tardak-hormonipiikki, jonka vuoksi koirasta tuli steriili. (koira tutkittu myöh. Mäntsälässä, koska narttu jäi tyhjäksi ja kesken puberteetin annettu hormonipiikki oli siis vahingoittanut sitä niin, ettei siittiöiden tuotantto enää palautunut) Se v*****s ja tietty taloudellinen tappio mitä siitä tuli, oli melko suuri..... Siinä pari esimerkkiä Vethausista.

Niin, ja yhden kasvatin lenkkikaverilta oli sieltä hakiessa (oli muistaakseni leikkauksessa ollut) puuttunut hammas ja kun omistaja oli alkanut tivaamaan sen perään, oli myönnetty, että se putos pöydältä ja hammas katkesi, joten he otti sen pois. Mutta eivät siis olleet itse kertoneet mitään, onneksi omistaja huomasi sen heti! Muuten olisi ollut vaikea todistaa, että se on siellä lähtenyt...

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ke Elo 17, 2011 11:22 am 
Poissa

No mä kans sit uskallan sen verran kritisoida, että kuolemansairaalle koiralleni tehtiin "turha" leikkaus kun röntgenillä tutkittiin mahtaako kasvain olla levinnyt sisäelimiin. Jälkeenpäin selvisi ihan nettipalstoilta, että ko. kasvain ei näy röntgenissä vaan pitäisi ultralla katsoa... Mutta eihän kaikkea voi Australiassa asti opiskelleet/työskennelleet lääkäritkään toki tietää.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ke Elo 17, 2011 2:15 pm 
Poissa
Takaisin vieheen perässä - hoiperrellen

Meinasin jo aamulla tulla sanomaan, että kuolemansairas eläin saa varmaan parasta mahdollista hoitoa ja eniten erilaisia tutkimuksia/toimenpiteitä kyseisessä paikassa. Onneksi kaikki eläinten omistajat eivät ole niin hyväuskoisia, että ryhtyisivät pitämään eläimiään letkujen avulle keinotekoisesti hengissä.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ke Elo 17, 2011 7:21 pm 
Poissa

Kyseessä ei ollut sillä hetkellä kuoleva koira vaan 100% varmuudella syöpään kuukauden sisällä kuoleva. Ulospäin tuo kun ei mitenkään näkynyt siinä vaiheessa.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ke Elo 17, 2011 8:06 pm 
Poissa

^Anteeksi, en tarkoittanut kommentillani sinua, minun kommenttini oli hieman huono. Tuo tuntuu olevan yleinen linja kyseisessä paikassa, että eläimiä yritetään pitää mahdollisimman pitkään elossa vaikka toivoa ei todellisuudessa ole.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ke Elo 17, 2011 8:35 pm 
Poissa

Miten aloittajan koira voi? Toivottavasti kaikki on kunnossa. :-)

Hinta-asiaan voisin vielä lisätä sen verran, että jouduin saman asian takia käymään myös uudestaan päivystysaikaan lääkärissä (juhannusaattoaamuna kukonlaulun aikaan), mutta tällä kertaa ajoin vähän pidemmälle, Vantaalle Aistiin, jossa sain asiallisen hoidon koiralleni. Samat toimenpiteet (verikokeet, keuhkokuva ja nesteytys), maksoivat siellä 200 euroa vähemmän.... Eikä sekään kuiten mikään halpa paikka ole.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ke Elo 17, 2011 8:38 pm 
Poissa
Vieheen perässä
Vieheen perässä

Safi on juuri haettu kotiin, kipulääkkeet ja antibiootit mukana. Märkäpaiseen olivat tyhjentäneet ja pariin kertaan huuhdelleet, samoin röntgenkuvattu ettei ole vatsakalvossa mitään muutosta. Nyt parannellaan rauhassa kotona. Kallis reissuhan tuo oli, mut pääasia että koira on kunnossa!

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ke Elo 17, 2011 11:04 pm 
Poissa

Mama kirjoitti:
Ko. lääkäristä en osaa sanoa mitään, mut noin yleisesti Vethausista ei todellakaan ole hyviä kokemuksia. Ei itsellä eikä tutuilla. (siis sen lisäksi, että on ihan törkeen kallis paikka) Itse odottelen edelleen vastausta reklamaatioon, jonka olen tehnyt huhtikuussa, sen jälkeen kun jouduin päivystyksessä käymään. Kunhan on sinnepäin muuta asiaa, niin täytyy mennä käymään paikan päällä, kun heitä muuten ei kiinnosta vastata asioista. Tai sain kyllä heti vastauksen, että kiitos palautteesta, tutkimme asiaa ja palaamme asiaan mahdollisimman pian. No ei sitä ole vieläkään tapahtunut eikä myöskään vastausta tullut, kun olen kysynyt, että mitä asialle kuuluu.

Haluaisin todellakin liiat rahat takaisin (olivat laskuttaneet 2 pkt lääkkeitä, yli 40 eur/pkt ja sain vain yhden) ja vastauksen muutamaan kysymykseen. mm., että miksi aletaan tutkimaaan ensimmäisenä eturauhasta, jos koiralla on hengitysvaikeuksia. (siis koiralla oli keuhkokuume) Ja ensinnäkin, kun sitä EI irlisurokselta pysty sormin tunnustelemaan, mutta hepä pystyvät. Siellä on ainakin kolmelle irlisurokselle diagnosoitu eturauhasvaivoja, joista yksi oli 10 kk!! ikäinen kasvattini, johon minä olin jättänyt jalostusoikeuden. Sille oli siellä annettu tardak-hormonipiikki, jonka vuoksi koirasta tuli steriili. (koira tutkittu myöh. Mäntsälässä, koska narttu jäi tyhjäksi ja kesken puberteetin annettu hormonipiikki oli siis vahingoittanut sitä niin, ettei siittiöiden tuotantto enää palautunut) Se v*****s ja tietty taloudellinen tappio mitä siitä tuli, oli melko suuri..... Siinä pari esimerkkiä Vethausista.

Niin, ja yhden kasvatin lenkkikaverilta oli sieltä hakiessa (oli muistaakseni leikkauksessa ollut) puuttunut hammas ja kun omistaja oli alkanut tivaamaan sen perään, oli myönnetty, että se putos pöydältä ja hammas katkesi, joten he otti sen pois. Mutta eivät siis olleet itse kertoneet mitään, onneksi omistaja huomasi sen heti! Muuten olisi ollut vaikea todistaa, että se on siellä lähtenyt...

No olipas juttuja. :shock: Todella harmi että sattunut tollasta kohalle. :-( Meillä taas joka kerta ollu tosi hyvä ja ystävällinen sekä asiantunteva palvelu. Oon myös äärimmäisen kiitollinen että se yleensä on tossa ihan lähellä 24/h, jos ja kun joskus tarvii taas... Käydään siellä myös ihan perusrokotuksetkin ottamassa ja kissoille ruuat hakemassa.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: To Elo 18, 2011 3:22 pm 
Poissa

^ Katos nyt vasta yhdistin sut :wink:

Kerran käyty,keväällä saateltu mummukoira viimeiselle matkalle :cry:
Mä en voi kuin kehua
hoito oli asiaan kuuluvaa ja sain rehellisen vastauksen tärkeään kysymykseen: onko mitään tehtävissä? ei ollut,eikä kärsimystä pitkitetty...
Ainut miinus oli kun hain uurnaa sieltä sitten tuhkauksen jälkeen niin se oli hukassa :shock: löytyii lopulta,mutta taisia vast.ottolikka hakea pienempää laatikkoa...

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: To Elo 18, 2011 9:24 pm 
Poissa
Vieheen perässä
Vieheen perässä

Virolainen ja Tast mukavia/päteviä. Vein Adan sydänultraan, mutta kesken kaiken totesivat (naislääkäri), etteivät osaakaan täyttää sydäntutkimuskaavaketta, hinta kuitenkin jotain 140 €. Ei olisi kannattanut, mutta kun Vethaus sijaitsee vain muutaman kilsan päässä. En aio enää käyttää, kun täällä on muitakin päteviä eläinlääkäriasemia, jotka ovat huomattavasti halvempia. :?

Al-Yasamin Adiba (Ada)
Al-Yasamin Aisha (Kerttu)

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 40 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]