Tänään on To Tammi 17, 2019 5:24 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 40 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Vethaus Hattulassa
ViestiLähetetty: Pe Elo 19, 2011 3:36 am 
Poissa
Lähtökopissa
Lähtökopissa

Paikallinen olen ja Vethausiin veisin ainoastaan viimeisenä mahdollisena vaihtoehtona. Muitakin paikkoja kun alueella on ja täältä ei kamalan kauaa aja muihin lähikupunkeihinkaan (jos vaan vaiva on sellainen että ehtii). Niin paljon olen kuullut negatiivista palautetta ja eriasteisia "mokia", että luottamus ei ole järin korkealla tuohon paikkaan. Mutta jokainen tekee omat valintansa missä tahtoo lemmikkiään hoidattaa, toinen tykkää toisesta ja joku muu toisesta.

Edes hevostani en hoidata Vethausin lääkäreillä, vaan maksan mieluusti matkakulut kauempaa tuleville.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Elo 19, 2011 3:40 am 
Poissa
Vieheen perässä uudella innolla

Saludo kirjoitti:
Virolainen ja Tast mukavia/päteviä. Vein Adan sydänultraan, mutta kesken kaiken totesivat (naislääkäri), etteivät osaakaan täyttää sydäntutkimuskaavaketta, hinta kuitenkin jotain 140 €. Ei olisi kannattanut, mutta kun Vethaus sijaitsee vain muutaman kilsan päässä. En aio enää käyttää, kun täällä on muitakin päteviä eläinlääkäriasemia, jotka ovat huomattavasti halvempia. :?

Nuilla kahdella ollaan juuri käytykin. :nyökyti:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Elo 19, 2011 3:41 am 
Poissa

Outi S kirjoitti:
^ Katos nyt vasta yhdistin sut :wink:

Jep :D Mä vähän aikasemmin hokasin jo. :-)

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Elo 19, 2011 10:50 am 
Poissa
Finaalissa
Finaalissa

Meidän Marttahan lopetettiin reilu 2 viikkoa sitten Vethausissa. Muuta vaihtoehtoa ei olisi ollutkaan (selvisi avauksessa), mutta kyllä ihan mielenkiintoisia arvauksia saatiin eläinlääkäriltä. Esim. halvaus ja joku autoimmuunisairaus. En tiedä olisiko kukaan osannut arvata tai tutkia paremmin. Avauksessa selvisi, että Martalla oli pahanlaatuinen pernakasvain revennyt ja aiheutti sisäisen verenvuodon.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Elo 19, 2011 8:06 pm 
Poissa
Vieheen perässä
Vieheen perässä

Meillä onneksi Safi voi hyvin, syö ja juo normaalisti, pikkusen iltasin kipulääkkeen ja antibiootin jälkeen väsynyt. Nyt vain ihmetyttää tuo ero mikä on papereissa; sanotaan että muuttunut kudos on poistettu ja kuitenkin jatkohoito-ohjeissa on "muutos olisi hyvä korjata kirurgisesti kun tulehdus on rauhoittunut eli n. viikon kuttua. Samoin ihmetyttää se kun kerrotaan että koira on ultrattu, paperissa lukee ettää röntgenkuva otettu, mutta laskun toimenpide erittelyssä ei mainita kumpaakaan vaikka siinä on eroteltu jopa IV. (eli tiputus).
Ihmettelen myös sitä, etten ikinä itse tavannut eläinlääkäriä (juu, otti kuulemma ylimääräisenä), ja myös sitä että hoidetaanko oikeasti iso märkäpaise jatkossa kotona niin että mahassa navan kohdalla on n. 2e kokoinen reikä? (Tänään sain ottaa lapun pois että näin mitä siellä on).

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Su Elo 21, 2011 9:47 am 
Poissa

Märkäpaiseen hoidosta ei kokemuksia, toivottavasti on lähtenyt menemään hyvin. :-)

Mutta se sekavat kuitti ja ohjeet on tuttu juttu. Kyllä mäkin tovin tavasin niitä erittelyjä yms, kun sitä vahinkoilmoitusta vakuutusyhtiöön tein, että miten tämä nyt menee. Ja vasta myös siinä vaiheessa huomasin, että lääkkeistä olikin laskutettu 2 pkt yhden sijaan. Tosin takoitus on varmaan ollut antaakin 2, mutta vain yhden tosiaan sain ja jouduin ostamaan lisää omalta ell:ltä. (Mutta siihenhän eivät ole ottaneet kantaa.)

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Su Elo 21, 2011 8:48 pm 
Poissa

Tosta vakuutuksesta tuli mieleeni, mä tykkään siitäkin syystä käydä tuolla että ei tarvii maksaa kuin omavastuu vain, Tapiolan suorakorvaus-systeemi on huippu. :-)

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ke Loka 05, 2011 1:22 pm 
Poissa
Lähtökopissa
Lähtökopissa

Laitampa minäkin oman mielipiteeni tähän vaikkakin vähän myöhässä: Minulla on 30v kokemus HML:n alueen eläinlääkäreistä ja kaikki eivät tosiaankaan ole olleet hyviä kokemuksia ja yhdessä vaiheessa siirryinkin ihan tervakoskella olevan Helmen asiakkaaksi, mutta sitten avattiin tuonne hattulaan tuo Vethaus ja kokeilin uusien koirieni kanssa sitä ja nykyään minun koirat käyvät vaan ja ainoastaan Virolaisella tai Tastilla.Yhdelle tehty useampi leikkaus (sterilisaatio, anaalirauhasten poisto, napatyränleikkaus) ja kaikki aina hoitunut tosi hyvin ja koira toipunut hyvien hoito-ohjeiden mukaan hyvin.Tapiolan vakuutus suorakorvauksena hieno homma. Plussana vielä voisi sanoa tuo aukiolo aika 24h on hyvä juttu ja eipä tarvi edes parkkipaikkaa miettiä kuten monessa muussa HML:n aulueella olevassa paikassa.Yksi minuus kyllä tulee yhdestä rabiesrokotuksesta joka oli aikas kallis (85ekeä) mutta otan sen omaan "piikkiini" kun tyhmä en älyny kysyä hintaa etukäteen ja jatkossa rotukset ovat olleetkin ihan asiallisia kun kysyn jo aikaa tilattaessa hinnan.... :wink: ja jos hinta on ihan älytön niin rokotuksiin voi mennä muuallekkin. 8)

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ke Loka 05, 2011 7:59 pm 
Poissa
Takaisin vieheen perässä - hoiperrellen

Miä oon käyttänyt toista kissaamme Vethausissa ja silloin ollaan saatu ihan asiallista palvelua ja HYVIÄ jatkohoito-ohjeita. Koirista ainoastaan Villin virtsatietulehdus on hoidettu ko. paikassa ja silloinkaan ei ollut mitään valittamista eläimen kohtelussa, mutta se odottaminen... Siis OU MAI GAAD! Vastaanottoajat ei ole koskaan ajallaan!!! Ja sitten kun eläin on hoidettu, olen odottanut parhaimmillaan yli TUNNIN, että saan reseptit/laskun/hoito-ohjeet jne. Ihan uskomattoman hidasta toimintaa!!! Parhaimmillaan alle 20 minuutin hoidon takia Vethausilla on mennyt noin 3 tuntia... :-o
Itse siis asun noin 2km Vethausista, mutta jos esim. Telman vuosi sitten sairastama, ja lähes hengen vienyt, keuhkotulehdus uusisi (koputtaa puuta), niin hyppäisin kyllä autoon ja ajaisin suoraan Viikkiin, enkä menisi Vethausiin..
Olen ymmärtänyt, että useampikin Vethausin lääkäreistä on erinomaisia kissojen suhteen, mutta koirat, ja etenkin nämä jättiläiset, on heillä hieman hakusessa! (Kissaamme on hoiti muistaakseni Outi Hälli ja Villiä Juha Virolainen.)

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: To Loka 06, 2011 2:35 pm 
Poissa
Lähtökopissa
Lähtökopissa

No joo ..odottamaan siellä kyllä joutuu, mutta johtuiskos siitä kun laittavat niitä korvaushakemuksia Tapiolaan ja sieltä ei aina heti vastata ja tuosta rotuihin suhtaumisesta olen myös huomannut että tiettyihin rotuihin suhtautuvat tietyllä tavalla. Minulla kolme Basenjia ja "tyttöni" ovat käyneet ihan pennusta asti siellä eli nämä miehet ovat tottuneet näihin, mutta kerran tulin juteltua että kaikki tämän rotuiset eivät suinkaan ole olleet mitenkään "helppoja" siellä ja tiettyä varovaisuutta heidänkin taholta. Minulla on muutenkin tapana aina ängetä mukaan joka toimenpiteeseen että välillä niitä varmaan ärsyttää se kun muistuttelen että minun koiria käsitellään nätisti ja plaa plaa.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: To Loka 06, 2011 8:22 pm 
Poissa

No siis mulla ei ainakaan oo ollu mitään Tapiola-kuvioita viivyttelyn syynä, koska kissoja ei oo vakuutettu, eikä ollut Villiäkään vielä silloin ihan vauvana, kun virtsatietulehdus vaivasi... Et sen piikkiin eivät voi laittaa!!

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ma Joulu 05, 2011 12:25 am 
Poissa
Vieheen perässä
Vieheen perässä

Mä oon käyttänyt koiraani pari kertaa Vethausissa ja ystävällisestä palvelusta huolimatta jäi huono kuva paikasta. Ai niin paitsi ettei palvelukaan aina ole ollut ystävällistä, mm. viime keväänä kun koirani putosi sohvalta niin että siltä meni polvi paikoiltaan (siis silloin en tietysti tiennyt mitä tapahtui) ja se huusi täyttä kurkkua. Silloin soitin päivystykseen 11 aikaan illalla, ja hoitaja repesi nauruun vastatessaan puheluun, ilmeisesti oli työkaveri just kertonut hauskan vitsin. :shock: Mulla oli ihan hirveä hätä kivusta huutavasta koirasta ja hoitaja pidättelee naurua siellä puhelimen toisessa päässä... No joo, muuten palvelu on ollut ystävällistä.

Hoidosta sitten taas... Pablolla diagnosoitiin siellä lonkkavika kuvien perusteella. Lonkkia alettiin jo kuntouttaakin fysioterapeutilla (80e per kerta...) kunnes tuo putoaminen tapahtui. Sen jälkeen kävin vielä kerran fyssarilla, joka vieläkin puhui vaan lonkkaviasta. Itselle oli tullut mieleen, että jospa kaikki johtuiskin polvesta, ja pyysin sitä kokeilemaan. Fysioterapeutti sai polven luksoutumaan ja Pablo huusi taas kuin syötävä ja puri mua. Sen käynnin jälkeen luulin, että on ihan normaalia, että polvitutkimus aiheuttaa koiralle noin paljon kipua. Vein koirani sitten kuitenkin toiselle lääkärille, missä diagnosoitiin heti patella luksaatio ja kuvien perusteella lonkassa ei tämän lääkärin mielestä ollut mitään vikaa. Eikä koira huutanut kun polvitutkimusta tehtiin. Polvi leikattiin siellä toisella lääkärillä, ja sen pitäis nyt olla kunnossa.

Voi olla, että meillä on käynyt vaan huono tuuri, sillä lääkärit ovat ihmisiä ja erehdyksiä sattuu aina. Halusin silti kertoa kokemukseni Vethausista.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ke Touko 21, 2014 1:03 am 
Poissa
Lähtökopissa
Lähtökopissa

Kyllä se vaan niin on että on palattava Univetin (entinen Vethaus) palvelusten pariin! Viereeni tuli Animagi ja ajattelin että no alampa käydä siellä, mutta nyt ollaan NIIIIIIIN paljon tehty siellä päässä mokia että minut asiakkaana ovat menettäneet. Huomenna menen "allekirjoittamaan" jotain ??? kun tässä ollaan nyt kohta 4 viikkoa odotettu lonkka&kyynärnivelten tuloksia ja tänään sain tietää että he eivät ole edes niitä lähettäneet Kennelliittoon ??? rauhottavan aineen kanssa jotain epäselvää....nyt vaan mietin et mitähän ne koiraani tuikkasi ??? Niin ja sitten viimeksi kun olisi tarvittu tähystää koiran kurkkua oli vastaus "meillä ei ole sellaisia laitteita"...........ei siis edes rokotuksia siellä uskalla ottaa kun niittenkin kanssa ollut ongelmia.....meinattu kait laittaa ihan väärää ainetta tms. Siellä on yks tosi kiva aika uusi ell ja toivottavasti hän älyään hakeutua muualle ettei maine mene kokonaan ja ihan vaan varoituksena muille tätä kerron.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ke Touko 21, 2014 8:21 am 
Poissa
Finaalissa
Finaalissa

Korvauskahemukset lähetetää Tapiolaan sähköpostitse ja jos vastaus ei tule 15 minuutissa on vakuutusyhtiö ohjeistanut soittamaan perään joten tämän ei pitäisi selittää tuntien odottelua laskujen yms osalta millään lailla.

Besties User Friendly

Piuhaputiikki, näyttelyhihnoja!

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ke Touko 21, 2014 9:57 am 
Poissa
Syöny sikana omenia
Syöny sikana omenia

^^ Sikke, enää tartteis tietää minkä paikkakunnan Animagista sä varoittelet :denti: . Niitäkin taitaa olla useammassa paikassa.

- R.I.P. Snout Ziggy Stardust & Esa Nahka & Tero Nuppi

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 40 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]