Tänään on Ma Syys 16, 2019 8:34 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Iso sileäkarvainen podengopentue Portugalissa
ViestiLähetetty: La Joulu 01, 2007 4:39 pm 
Poissa
Vieheen perässä
Vieheen perässä

http://www.quintadopasto.com/denga/ninhadas1uk.htm

Aika lutuisia ovat pieninä vaikka tietää että niistä tulee isoja podengoja. Narttu ja uros # 2 ovat ihan ehdottomia suosikkeja.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Joulu 01, 2007 5:01 pm 
Poissa
Hilpeä paluu etusuoralle
Hilpeä paluu etusuoralle

Nättejä pentuja ja siellähän oli ihana kisukin läjässä pentujen kanssa :luuv:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Joulu 01, 2007 5:56 pm 
Poissa
Vieheen perässä uudella innolla

Voi miten suloinen kissanpentu siellä.
On ne koiruudetkin suloisia.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Joulu 01, 2007 6:02 pm 
Poissa
Palkintopallilla tuulettaen

Kissaa minäki ihastelin :P

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Joulu 01, 2007 6:05 pm 
Poissa
Lehmän lykkäs
Lehmän lykkäs

Ihania kertakaikkiaan! Tosi mielenkiintoinen rotu. Ihana se kissa, se oli vaan tunkenu joukkoon sen näköisenä, että mä kuulun tänne :lol:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Joulu 03, 2007 12:09 pm 
Poissa
Vieheen perässä
Vieheen perässä

Aivan ihania ovat kyllä... noita pitää kyllä saada tänne Suomeenkin jossain vaiheessa.. :D

Kukaan ei ole hyödytön, aina voi olla edes huonona esimerkkinä!

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Joulu 03, 2007 12:28 pm 
Poissa
Tuulen Koirien aivot narikassa
Tuulen Koirien aivot narikassa

Ennenkin olen tuumannut, että jos luonne on yhtään lähellä tuota pientä niin kyllä neljä kiloa piisaa. :D

Vaikka söpöjähän nuo on kun mitkä. :sydän:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Joulu 03, 2007 12:50 pm 
Poissa

MUn puolesta voisivat vielä toistaiseksi pysyä kotomaassaan. Varmaan mieli muuttuis jos kuulis luonteesta enempi positiivista. Jos ja kun tulevat niin rauhassa tutustua isompaan verisoon ennen kuin sitä alettas täällä hirmusesti lisätä. Tympee kommentti, mut elämä on 8)

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Joulu 03, 2007 1:12 pm 
Poissa

Uijuijui. Kuva Kissakommenttien takia oli pakko kurkata. Kisu-otus oli aivan kuin perhettuttu-vainaan Cat-vainaa Mallorcalta, silloin kun me siellä oltiin. Mutta oli nuo koira-puppeloisetkin syötävän sööttejä Kuva

Herleea's Prince Blueblood, Topolino

Kuva

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Joulu 04, 2007 1:46 am 
Poissa
Vieheen perässä
Vieheen perässä

Saparo kirjoitti:
MUn puolesta voisivat vielä toistaiseksi pysyä kotomaassaan. Varmaan mieli muuttuis jos kuulis luonteesta enempi positiivista. Jos ja kun tulevat niin rauhassa tutustua isompaan verisoon ennen kuin sitä alettas täällä hirmusesti lisätä. Tympee kommentti, mut elämä on 8)

Olen käynyt jonkin verran keskustelua portugalilaisten kanssa aiheesta onko iso podengo kamala peto ja vastaukseksi saanut, että melkein keskari on vilkkaampi ja haastavampi hösötin. Iso podengo on heidän mukaansa ihmisten kanssa ja kotosalla hyvinkin rauhallinen, kuten ison koiran kuuluukin.

Metsällä on sitten ilmeisestikin eri asia, mutta mikä tahansa metsästyskoira on "peto" ollessaan töissä..

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Joulu 04, 2007 1:50 am 
Poissa

Elikkäs olet saanut sieltä ihan täysin päinvastaista infoa ku mä. Mut todella kiva jos noin nykyään on. Lisään että huhuahan se on mitä olen kuullut, mut suhtaudun silti myös hiukan varauksella infoonkin.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Joulu 04, 2007 3:16 am 
Poissa
Vieheen perässä
Vieheen perässä

Joo Saparo, tämmöistä olen kuullut. Ja livenäkin muutaman Monografica-näyttelyssä nähnyt. Siellä ainakin olivat ihan rauhallisia ja asiallisia tapauksia, joskaan en kauheasti ehtinyt tehdä lähempää tuttavuutta kun hieroin kauppoja meidän Jarcosta ja Mariasta sekä Harusta... :D

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Joulu 24, 2007 2:54 pm 
Poissa
Vieheen perässä
Vieheen perässä

Suomessa kun ei ole noita isoja - ainakaan vielä, nythän tulee mahdollisuus muutaa koiran rotu keskarista isoksi jos tulokkaasta sattuu kasvamaan sen verran kookas ettei mahdutakkaan rotumääritelmään. Tulevaisuudessa saattaa olla mahdollista että näemme kotimaisia isoja podengoja. Nartuilla ei ole ongelmaa, urokset hiipivät hyvin kokorajoilla.

Vaikka podengot ovat kuitenkin vallan herttainen rotu niin se muutaman prosentin mahdollisuus KUN tulee rähinä niin isot ovat jo sen verran kookkaita että ongelmia on edessä (tarvitaan metrin koivuhalko normaalin puolimetrisen sijaan, näin keskareihin verrattuna). Vieressä kuorsaa kaksi keskaria jotka osaavat olla lutuisia ja sohvaperunoita ja kaikkea mutta noissa on jo pitelemistä sitten KUN se tilanne tulee eteen. Podengo testaa aivan taatusti omistajiaan ja muita vastaantulijoita. Piste. Täytyy toki muistaa että eroja luonteessa on jo pelkästään yksilöiden välillä paljon - todella paljon joten ei voi koskaan sanoa että mikä podengo on helppo ja mikä ei.

Halusi tai ei, tilanne tulee eteen.

Muutaman vuoden kokemuksella tiivistän että podengot vaativat kodin josta löytyy tarvittaessa v***up*****es*******a, mielellään kaksin käsin. Voi olla että sitä ei tarvita mutta kun siinä on se mahdollisuus. Olisi meno uutenavuotena ja hoitopaikka kosahtikin nartun juoksuun, nyt on kova mietintä että minne pojat uskaltaisi sijoittaa yöksi. Ei viitsi kuitenkaan riskeerata jotain 4H-tyttöä ja sitä että koirista kiinnostunut olisi loppuelämänsä lääkityksellä.

Pojat testaavat meitäkin vielä vaikka alkavat jo olla aikuisiän kynnyksellä, tosin tietävät että hampailla voi ottaa kädestä kiinni mutta sen jälkeen on syytä miettiä todella nopeasti että aloitanko vai en. Eivät aloita, tajuavat ja muistavat että noille ei kannata. Mutta yrittävät edelleen.

Sum summarum (taasen): Isot podengot ovat taatusti lutuisia - kuten kaikki podengot. Mutta sitten kun se metsästysvietti tai kokeilunhalu potkii (se tulee.) niin tarvitaan kovat omistajat että koira pysyy hallinnassa. Lisäksi tarvitaan sellaiset omistajat jotka myös lopettavat tilanteen. Jos annat periksi niin ei tarvita kovinkaan pitkää aikaa niin sama on edessä ja jos koira on voittanut edellisen niin kina on kahta kauheampi.

Kaikki voi mennä hyvin mutta sitten kun tilanne tulee niin tarvitaan Ukko-Jumalaa noiden aikaisempien tähtien täyttäjäksi.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Tammi 03, 2008 6:13 pm 
Poissa
Palomieskuoro Huutajat
Palomieskuoro Huutajat

^ Mielenkiintoista..Ulkonäkö pettää-jälleen...
Aivan kuin mun Faaraokoirauros, kun se huomaa matsiin tilaisuuden se käyttäytyy kuin Bullterrieri, ei alistu eikä väistä, edes vanhempaa ja itseään isompaa urosta, ennenkuin minä puutun pelin kulkuun. En ois ikinä noin itsepäiseksi ja kovaksi Farkku urosta uskonut..
On kuitenkin nöyrä ja herkkä, tottelee vaik kuiskausta, ja kävelee sivulla remmi löysänä, se vain vaatii että se olen MINÄ siinä remmin toisessa päässä..

Kasv. sanoi, että luojan kiitos mulle tuli tää härkäpäinen nuorimies,
vaatii tosiaan kovan, itsepäisen, periksiantamattoman sekä ennenkaikkea kärsivällisen ja koiraa lukea osaavan omistajan.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Tammi 07, 2008 5:09 pm 
On kyllä tosi komeita koiria nuo, etenkin noi valkovoittoiset iski mun silmään, huh huh. Ja minäkin ihastelin kisumisua :sydän: .

Mulle kans riittää varmaankin pikkupodengo niinkuin Tytille. Mulla on narttuversio, lyhkäsellä karvalla. Nyt on muori jo rauhoittunut kun ikää on ja näkö kaihin sumentama. Mutta oli aika pakkaus toi nuorempana, 2 ja 1/2 kiloa koti- ja kyläpoliisia kerrassaan. Hieno rotu muttei mikään lelu vaikka nätti onkin kun sika pienenä. :wink:

Jotenkin musta tuntuu siltä että kyllä noi isotkin tänne muutaman vuoden sisään tulevat rantautumaan. Sitä odotellessa, pakko päästä sitten heti näkemään moiset etelän ihmeet.

Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]