Tänään on To Huhti 02, 2020 12:10 am

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1416 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Faaraokoirat, osa 2.
ViestiLähetetty: Ke Marras 09, 2016 11:57 am 
Poissa
Vieheen perässä uudella innolla

Tyralla on nyt fleece-haalari, alushaalari, Hurtan vedenpitävä haalari, muutama paita ja pari takkia, jokunen liivi jne.
Kepätaival outdoor softshell ei toiminut alkuunkaan kun se tippui takaosasta jatkuvasti toiselle puolella. Ostin isomman koon ja se on ollut paljon parempi. Tuossa malissa koko on osuttava näemmä aika tarkasti kohdalleen.
Tyran entinen takki on ilmeisesti pelannut kevytrakenteisemmalla farkulla?

Lumisessa metsässä olen käyttänyt koiralla joskus haalaria mutta useimmiten takkia jossa on pienet puntit etutassuille. Ei mene lumi niin pahasti takin alle kun on puntit.
Jos takki kastuu lumesta mahan alta niin sitten olen vaihtanut kuivaa paitaa koiralle kesken pidemmän lenkin. Hiertymien estämiseksi koitan käyttää peräkkäisinä päivinä erilaista takkia.

Kuva
Tässä pari takkia päällekkäin syvässä lumessa.

Kuva
Aivan loistava ja kestävä omavalmiste välikelille.
Eli takkeja on paljon. Kahdella hyvällä takilla + yhdellä haalarilla varmaan pärjäisi ympäri vuoden.
Tossuja Tyra ei ole tarvinnut ikinä. Jalkoja se ei nostele kovillakaan pakkasilla vaikka muuten palelisi.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ke Marras 09, 2016 3:22 pm 
Poissa
Hilpeä paluu etusuoralle
Hilpeä paluu etusuoralle

Jep, Vaeltavan mainitseva Outdoor takki toimii mun sirolla Deellä hyvin! :) Etenkin kun Dee muutti rakennettaan vielä kolmen-neljän ikävuoden jälkeen, niin nyt on vähän enemmän kokoa tytöllä, vaikka pikkuinen se taitaa edelleen olla muihin narttuihin verrattuna :)

Elikkäs joo, Deen kohdalla ongelmaksi muodostui sen sirous vaatteita ja varusteita hankkiessa. Oon joutunut jonkunverran tilaamaan mittatilauksella ja sitten oon ostanut noita vinteille tarkoitettuja vaatteita. Meiltä siis löytyy muutama Kepeä taipaleelta tilattu DGn fleecepaita (niillä ei enää näillä pakkasilla pärjää paitsi vapaana juostessa ehkä tunnin lenkin), DGn Outdoor takki mistä ylempänä puhuin, sit Hurtan vanhan mallin sadetakki, kaksi mittatilauksella tilattua haalaria, joista toinen fleece, toinen puuvilla (Ugly Underwear, tekee kivalla hinnalla ja on itsekin faaraoihminen). Sofa Dogwearilta mulla on yksi neulefleeceyhdistelmä, aika samanlainen kuin nuo DGn fleecet, sekä kisoissa käytettävä lämmittelytakki jonka saa nopeasti pois ennen lähtöä. Tilasin myös välikausitakin sieltä jokunen aika sitten, eli nyt odottelen että pakkaset laantuu, niin ne kuitenkin tekee :D Näiden kaikkien päälle kaveri on tehny Deelle fleecepaidan ja villakangastakin fleecellä, ja itse oon tehnyt jotain kesällä pidettäviä "huomiopaitoja", tykkään niistä enempi kuin huomioliivistä. Sekin toki meiltä löytyy. Niin ja tossut, mutta niitä ei käytetä kuin ehkä pari kertaa talvessa. Meillä on siis aivan hulluna vaatteita, mutta Dee on myös osittain kalju sen alopecian vuoksi, joten iän myötä on alkanut koko ajan palelemaan enemmän ja herkemmin..

Ekana takkina meilläkin oli hurtan mantteli, se varmasti ajaa asiansa pitkään! :) Niitä saa yleensä vielä kivalla hinnalla. Toka takki oli myös hurttaa, mutta siinä jo mittasuhteet alkoivat olemaan pielessä, joten ei sopinut Deelle enää.. Pompan talvitakkia haluaisin Deelle kokeilla, siinä kun on tilaa hännällekin, mutta en tiedä sopisiko se tuolle ollenkaan. Monet muut faaraot sitä kyllä käyttävät :) Meillä on siis ollut vähän haastavampaa tämä, ja varmaan siksi myös tuota vaatetta on kertynyt niin paljon kun opetellut ja erehdyksen kautta oppinut. Mutta josko seuraavalle ei sitten tarvitsisi ostaa niin paljon, ainakaan kunnes kasvaa täyteen mittaan.

Sanoisin myös, että jos kaapista löytyy fleecepaita, pari eripaksuista takkia ja fleecehaalari, niin niillä varmasti pitkälle pärjää! Pennun kanssa vaatetus on tietysti omaa luokkaansa, kun kasvavat niin nopeasti kaikista ulos, ei silloin viitsi kalliilla varusteita hankkia. Itse en ainakaan viittinyt. :D

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ke Marras 09, 2016 11:40 pm 
Poissa
Keltanokka

Uskon, että tällä hetkellä sitten mekin pärjätään.

Nyt on siis tuo Hurtan parkatoppis, huomenna saadaan Hurtan Waterproof overall fleece missä on pidemmät tumppusuojat :D
Ja sitten juurikin tuo kepeä taipaleen fleece jonka saa Hurtta toppatakin alle tarvittaessa ja kaikista makein löytö oli kirppikseltä jonkun ehkäpä omatekemä sadetakki joka on vinttikoiramallinen ja aivan täydellinen vielä tällä hetkellä Blondielle! Maksoi pari euroa... taisi olla jopa hylättynä Fida lähetystorille eikä mikään kirppiskirppis. Katsotaan saanko tähän kuvan liitettyä.

Eli näillä varmaan nyt pärjätään, ehkä ne tossut sitten jos näyttää että tassut alkaa jäätymään mutta mitään kylmyyden merkkejä ei oo näkynyt :P

Mites onko teillä sama juttu kun täällä, kun ollaan lähdössä ulos niin innolla ollaan ovella, mutta kun takki otetaan esille, juostaankin karkuun :D

Tässä siis Fidasta sattumalta löytynyt sadetakki
Kuva

edit. JES sain laitettua kuvan tänne!! ;D mikä onni ja ilo heh

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: To Marras 10, 2016 9:27 pm 
Poissa
Hilpeä paluu etusuoralle
Hilpeä paluu etusuoralle

Ihan varmasti noilla pärjäätte! Mulla on selvästi joku koiranvaateholismi :D Kaikkia hienoja takkeja olisi Sofan sivut täynnä, mutta onneksi ei ole varaa ostaa.

On kyllä kivan näköinen sadetakki, ja vielä noin halvalla löysit!

Ja jep, Dee +5v edelleen tekee samaa. Ei ole ikinä ahdistunut vaatteista, mutta silti juoksee pakoon kun takin ottaa esille. :juonikas: Viimeksi pari kuukautta sitten yritti taas muodostaa siitä jotain peliä/leikkiä, sen mielestä oli kauhean hauskaa olla kuulematta kun kutsuin sitä ja sitten juoksi pakoon kun lopulta luokse tuli. Siitä onneksi pääsin ainakin nyt taas hetkeksi eroon, mutta hidasta on luoksetulo kun pukeutua pitäisi. Viimeisenä aina vielä jää noin 1-2m päähän ja alkaa suurieleisesti venyttelemään. :juonikas: Että kyllä nää vaatii omistajalta ihan kunnon määrän huumorintajua :D

trippsyj1, onko Blondie sun ensimmäinen faarao? :) Dee on mun ensimmäinen faarao, ja koira ylipäätään, ja aikamoinen opettelu oli kun näin omalaatuinen rotu kyseessä :D Mutta nyt en oikein muuta rotua osaa ajatellakaan :)

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: To Marras 10, 2016 9:47 pm 
Poissa

Tyralla sama show pukeutumisen kanssa vaikka sitä on puettu kohta yhdeksän vuotta. Takki ei haittaa päällä mutta pukeminen on paha juttu. Heijastinliivin saa laittaa päälle ilman temppuilua ja jostain syystä pelastusliivin.
Pelastusliivi on vielä vähän pinkee Tyralle ja oikein epämukavan näköinen. Se näyttää pelastusliivin kanssa joltain koppakuoriaiselta jolla on liian pieni kuori mutta siitä huolimatta sen saa pukea niin että koira ei ensin piiloudu pöydän alle.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: To Marras 10, 2016 9:56 pm 
Poissa
Hilpeä paluu etusuoralle
Hilpeä paluu etusuoralle

:ehe: :ehe: Vaadin kuvaa nähtäväksi!

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: To Marras 10, 2016 10:02 pm 
Poissa
Keltanokka

meikku, kuulostaa tutulta :D juuri tommosta peliä se pukemiseen rupeaminen, mutta ei muuten Blondie ole moksiskaan takeista ja härpäkkeistä :)

Vaeltava Faarao, aika hauska toi pelastusliivihomma :D luulis sen olevan kaikista epämukavin heh. Onko Tyra siis 9-vuotias?
Tuntuu vähän siltä että meilläkään ei sitten ole tiedossa välttämättä innokkaasti pukeutumaan tulemista...Mutta mikä sen hauskempaa ku pistää ihmiset ("palvelijat") juoksemaan perässä pitkin kämppää :DD

Juu mun ensimmäinen oma farkku, mutta olen kyllä näitä ollut paljon hoitamassa kennelissä ja vähän näyttelyttämässä ja viemässä kisoihin kasvattajan mukana. Meillä on perheessä aina ollut koiria kun mun mummi ja vanhemmat kasvatti koiria aiemmin, eli olen koko lapsuuden kasvanut koirien keskellä :P Lapsena sain ylimääräistä pikkurahaa pesemällä ja föönaamalla meidän mummin Shih tzuja ;D. Oma koira kuoli 1,5vuotta sitten 15- vuotiaana ja se oli kova paikka, olin saanut Mimmun kun olin itse 13 vuotias ja meillä oli pitkä yhteinen taival... Farkusta olen aina haaveillut ja nyt oli sopiva hetki tähän uuden perheenjäsenen hankintaan.
Meillä on myöskin Amerikankarvatonterrieri Bono, joka on jo 7-vuotias.

Semmonen elämänkerta nyt tuli tähän rustattua heh. Mutta siis onnellisia ollaan Blondiesta, vaikkakaan hän ei ole jättänyt meitä ilman kivoja kepposia ja välillä mietin itkeäkkö vai nauraa näiden tempausten keskellä... olen todennut että parempi nauraa ;)

Yitän vähän edelleen saada keskustelua aikaiseksi, ketäs faaraoita täällä on tai siis lähinnä ihmisiä, mutta olisi kiva kuulla vähän esittelyä mistä päin Suomea tai maailmaa ihmiset on ja millaisia koiria..?

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: To Marras 10, 2016 10:03 pm 
Poissa
Keltanokka

joo kuva!! :D

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Marras 11, 2016 2:22 am 
Poissa
Hilpeä paluu etusuoralle
Hilpeä paluu etusuoralle

Amerikankarvaton sopii varmaan aika hyvin faaraon kaveriksi! Yksi tuttuni omistaa niitä useamman, ja hän haaveili myös faaraosta ainakin jossakin kohtaa. :) Itse ennen faaraon löytämistä mietiskelin karvattomia rotuja, eniten juurikin amerikankarvatonta kun en karvoista tykkää vaatteissa, huonekaluissa jne. Sainkin sitten faaraon jolla on alopecia, eli on aika kalju paikoitellen.. :D
Ootko ollut juurikin Brittin apuna vai jonkun muun? :) Näin jälkikäteen ajateltuna mulle olisi tullut tarpeeseen se, että olisin päässyt tutustumaan tähän rotuun ennen oman ottamista. Kokemusta oli kyllä koirista, mutta olin aika purjeessa tuon kanssa toisinaan. :D Mutta kai sitä jokaisen pitää jostain lähteä, oon omat virheeni tuon kanssa tehnyt ja toivottavasti seuraavan kanssa olisi sitten valmiimpi eikä tarvitsisi jokaista asiaa erehdyksen kautta oppia. :juonikas:

Tällä hetkellä täällä ei taida olla "kuulolla" (enemmän ja vähemmän) kuin minä, Vaeltava, Kristiina ja Hercules. Eipä taida juuri muut enää täällä käydä. Facen puolelta löytyy "Elämää faaraokoiran ja ibizanpodencon kanssa" ja "Suomen faaraokoirat ja ibizanpodencot ry", mutta niissä ei keskustelua ole.. :?

Muuutta, multa tosiaan löytyy Dexie 5v. Me harrastellaan kesäisin maastokisoissa käymistä, ja sen myötä sitten ulkoillaankin paljon kaverien ja heidän koiriensa kanssa. Saa energiat kulutettua ja koiran kisakuntoon. Dee on aikamoinen ämmä, on sosiaalinen mutta samalla tosi epäsosiaalinen. Kisoissa sitä ei kiinnosta mikään eikä kukaan, siellä se on vain "töissä" ja kaikki ovat häiriötekijöitä jos yrittävät tulla rapsuttelemaan tms. :D Dee rrrrrrakastaa perhettä, ja sen käsite perheestä on aika laaja. Asutaan ihan kaksin, mutta mun perhe ja kaverit on sille tosi tärkeitä. Deen voi myös jättää hoitoon minne vaan (virallista hoitolaa en ole kyllä kokeillut, enkä usko että se toimisi jos eristetään ihmisistä), esimerkiksi yhden työkaverini oli nähnyt kerran aiemmin, ja meni hänen luokseen hoitoon yhdeksi illaksi ja yöksi. Ei mitään ongelmia vaan sopeutui heti. Eli sosiaalisuutta löytyy, mutta se on valikoivaa. :D Mulle siinä mielessä kyllä sopiva koira, ei tarvitsekaan tykätä kaikista kun en itsekään jaksa olla kaikille sosiaalinen. Dee on ihan käsittämättömän hellyydenkipeä, usein makaa mun sylissä tai työntää päätä lähelle että pitää pussailla sitä. Nukkuu mun kyljessä kiinni, välillä pää samalla tyynyllä. Välillä vaan tuijottaa mua pitkiä aikoja vieressä maatessaan, se on vähän outoa mutta kuulemma se on tapa osoittaa rakkautta tai jotain :ehe: Kaikki kaverit aina ihailee tuota kun tuo on aina niin onnellinen. Ei voi olla tulematta hyvälle tuulelle :D
Kaikista koirista tuo ei myöskään tykkää, on valikoiva, mutta yleensä kun pääsee tutustumaan vapaana niin homma alkaa toimimaan. Faaraot eivät ole Deen suosikkileikkikavereita, tuo on itse raju leikkiessä, mutta ei tykkää jos joku muukin on (lue = faaraot). On aika kova "kouluttamaan" kaveria jos on nuorempi eikä osaa käyttäytyä. Pääosin siis lenkkeillään vinttien tai ihan muun rotuisten kanssa, mutta Primus on nyt tosiaan uusin vakiolenkkikaveri ja muutaman kerran ollaan käyty Vaeltavan ja Tyran kanssa lenkillä. :) Herculeen kanssa myös ulkoiltiin aikanaan paljon. Me kaikki neljä ollaan siis Pirkanmaalta.
Tämmöstä luonteen puolesta mitä nyt äkkiseltään tuli mieleen, saapi kysellä jos tulee jotakin kysyttävää mieleen!

Tässäpä olisi vielä tuorein kuva Primuksesta ja Deestä

Kuva

Hienosti tulevat juttuun, poju on kohta sen 6kk ja Dee on 5v 3kk :D

(Deen kuvia löytyy täältä enemmänkin: http://s1338.photobucket.com/user/pikku ... t=3&page=1 )

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Marras 11, 2016 10:07 pm 
Poissa

Tyra on vajaa yhdeksän vuotias. Luonne on kyllä aikas pitkälti tuon kaltainen mitä Meikku kuvaili Dexien olevan. Aiempi farkku oli mielestäni sosiaalisempi mutta se menehtyi kyllä tosi nuorena joten ei voi olla ihan varma mitä siitä olisi tullut. Sitä aikaisempi puolestaan oli selkeästi alkukantaisempi. Vähän muista farkuista poiketen toi ei ole kovin herkkä eikä pelästy helposti. Kylmäkoskella asustelee Hulda joka ei antanut muutamaan tuntiin ottaa itseään kiinni kun sitä komennettiin ja jopa aavistuksen ikävään sävyyn. Tyra ei pahastu ihan niin pienestä.
Tyra on ollut ihan pennusta greyn kanssa ja greyt on sen kavereita. Kisoissakin se halus grey-porukkaan. Vieheen lähellä ja metsässä pupun hajun perässä se on kanssa aika tosikko eikä siedä muita.
Rauhoittunut tuo on ihan hirveästi siitä mitä se oli vaikka viisivuotiaana mutta fyysisesti hyvässä kunnossa. Metsässä jaksaa hyvin 15 km vapaana, leikkii pentukoiran kanssa ja radallakin juoksi kesällä ihan palkintopalliaikoja. Kotona sit nukkuu eikä riehu kuten nuorempana.
Hoitoon ton voi kanssa tuupata ihan huoletta mutta se ei tottele kovin hyvin ketään muuta kuin mua. Palveluskoiran kanssa harrastavien mielestä se ei tottele hyvin edes mua..

Tuolla ketjussa missä on kokemuksia vaeltamisesta näytti olevan kuva missä Tyralla on pelastusliivit mutta siinä se ei ole niin koomisen näköinen, ehkä sillä on greyn isommat liivit siinä kuvassa. En voi hakea sille kuvaa varten liivejä kun sitten se luulisi pääsevänsä järvelle ja pettyisi kun ei mennäkään melomaan kanootilla eikä näe sorsaa.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Marras 15, 2016 12:00 am 
Poissa
Keltanokka

Niin unohdin mainita että tämä meidän amerikankarvaton on karvallinen tapaus :D oikeastaan oon ihan iloinen siitä että hällä karvoja on, vaikka jaloissa ja vatsanpuolella karvotusta ei ole oikein yhtään.
Mutta ihan hyvin tulevat toimeen, Blondie vielä ärsyttää vähän liikaa välillä kun leikkiä aina haluaisi, mutta Bono vanhus ei niin paljoa enään jaksa.
Ja joo B-M:n koirien kanssa lähinnä ollut tekemisissä. :)
Onhan se hyvä ensin tutustua rotuun, mutta jokaisen uuden pennun kanssa kuitenkin käy läpi sen uudelleen opettelun ja aika pro saisi olla että ei vastoinkäymisiä tulisi ollenkaan, ovathan nuo niin omia persooniaan kuitenkin :)
Ja meikku, sun Dee kuulostaa aika vesseliltä :D kuvailet ihanasti perheenjäsentä!

Tuo hulda, josta vaeltava mainitsi kuulostaa jo haastavalta tapaukselta, mutta mulle tuli väkisinkin heti mieleen tämä oma kakru. Muutaman kerran kissaa härnätessään (juu meillä on siis myös siperiankissa :P) olen komentanut aika kovastikkin kun meno on meinannut yltyä liian hurjaksi niin Blondie neitokainen kääntää selkänsä mulle ja menee ja kusasee matolle protestiksi. En silti pidä Blondieta erityisen herkkänä tai montaakaan asiaa pelkäävänä, enemmänkin aika itsevarma (farkuksi) ja hakee omaa paikkaansa vielä meidän laumassa.. Eli täälläkin saa olla varovainen siinä, kuinka ohjeita ja käskyjä annetaan...pitää yrittää enemmän tarjota vaan vaihtoehtoista toimintaa näissä tilanteissa. :shockthink:

edit. niin ja siis monia muita vastaavia tapauksia kun on komennettu taikka jokin asia ei neitiä ole miellyttänyt, on tullut selkeä protesti asiasta :P

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ke Marras 16, 2016 6:09 pm 
Poissa
Palkintopallilla tuulettaen
Palkintopallilla tuulettaen

Onnea ja iloa uusille farkkujen omistajille :D .

Meidän tytöt fiilistelee jo joulua. Ostin Mustista ja Mirristä rusetit jouluksi, joten pakkohan niitä oli sovittaa.
Aika söpöt.

Kuva
Diva

Kuva
Melkein sain molemmat samaan kuvaan, mutta Hotti ei kauaa ehtinyt poseerata kun on parempaakin tekemistä.
Diva on linssilude.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ke Marras 30, 2016 11:26 pm 
Poissa
Keltanokka

Kivat rusetit pitää käydä kattelemassa josko meillekin löytyisi Joulujuttuja :)

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Su Tammi 01, 2017 3:23 pm 
Poissa
Vieheen perässä
Vieheen perässä

Tää Suomen kesä on ihan kiva mutta välillä viduttaa kun se on keskellä talvea.

Kuva

Hercules youtubessa

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Su Tammi 01, 2017 6:21 pm 
Poissa
Vieheen perässä
Vieheen perässä

No nyt tuli sentään vähän valkosta.

Kuva

Hercules youtubessa

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1416 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]