Tänään on Ma Syys 16, 2019 8:01 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 2 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Italianvinttikoiran Sisäsiisteys
ViestiLähetetty: Ti Joulu 16, 2014 12:35 am 
Poissa
Keltanokka

Hei! Olen harkkinut italianvinttikoira nartun hankkimista jo muutaman vuoden ajan, mutta eräs asia on minulle vähän epäselvä. Olen kuullut, että koska italiaanoja on niin vaikea kouluttaa sisäsiistiksi, ja koska niillä on niin pieni rakko yms, niin italianvinttikoiran voisi kouluttaa tekemään tarpeensa kissan hiekkalaatikkoon, esim. yksinollessaan. Minulla on 4 vuotias isokokoinen uroskoira, joka on tottunut käymään ulkona tarpeillaan. Koirat olisivat yksin kotona päivän aikana, ja mietin, olisiko italiaanolle kivempaa saada käydä tarpeillaan päivällä sen sijaan että pitäisi pidatellä kauheasti. Tämä ei tietenkään korvaa normaalia lenkkeilyä, juoksemista ja metsälenkkejä. Rupeaisikohan uroskoirani merkkailemaan itskun vessalaatikkoon? Onko teillä kokemusta tällaisista järjestelyistä? Toimiikohan tämä? :shockthink:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Italianvinttikoiran Sisäsiisteys
ViestiLähetetty: Ti Joulu 16, 2014 11:45 am 
Poissa
Takaisin vieheen perässä - hoiperrellen
Takaisin vieheen perässä - hoiperrellen

Tuohon ei osaa kukaan varmaan antaa tyhjentävää vastausta. Voi olla että uroksesi merkkaa päälle tai sitten ei. Toinen asia on että oppiiko itsku varmasti tekemään vain laatikkoon tarpeensa.
Meillä on 4 koiraa. Kaikki narttuja joista 3 itskua. Seisoja ei kuseksi sisälle vaikka itskut oliskin lorauttaneet. Jos kyse ois italiaanosta (uroksesta) niin taatusti pissaisi tyttöjen hajujen päälle.
Meillä tytöt tekee tarpeensa pesuhuoneeseen, jos tekevät sisälle. Tila on rajattu kun ovat yksinään, mutta mitään laatikkoa tms ei ole.
Hyvin onnistuu pidätellä varsinkin öisin aikuiselta itskulta 12h, enemmän on kyse siitä halusta.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 2 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]