Tänään on La Syys 21, 2019 6:25 am

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 403 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 23, 24, 25, 26, 27  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Ibizanpodencot for dummies
ViestiLähetetty: Ti Syys 07, 2010 12:46 pm 
Poissa
Finaalissa
Finaalissa

Chingas kirjoitti:
Mä just tajusin, että kun ibizalla ei ole mustaa pigmenttiä niin sen kynnetkään ei voi olla mustat :rokrok: !

Juu, ei ne olekaan :peukku2:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Syys 07, 2010 12:51 pm 
Poissa
Turha toivo
Turha toivo

En mä onneks mitenkään hitaasti tajua asioita tai mitään :ehe: .

Pilvilinnoista on pitkä matka alas.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Syys 07, 2010 1:55 pm 
Poissa
Finaalissa
Finaalissa

Juu, kynnet ovat useimmiten valkoiset. Joillakin yksilöillä osa kynsistä on, kas kummaa, punaruskeita.

Kaikkien noiden muunrotuisten jälkeen olen todennut, että ibizan kynnet on ihan sikahelppo leikata. Oikeasti.
Polakilla esimerkiksi on täysin erilaiset kynnet. Semmoiset pikimustat, jumalattoman paksut tyvestä kynnenpäähän asti. Eivät kapene ja ohene ollenkaan.
Yhdintä ei näe edes alapuolelta ja kynsi on niin paksu, ettei mahdu kunnolla moniin leikkureihin ja niin kova, että useimmat leikkurit eivät saa niitä katki. Runnomalla saa murrettua osan kynttä, mutta se tekee koiralle älyttömän kipeää. Hermo kun puristuu noin tehdessä siellä kynnen sisällä koko ajan, vaikkei kynsi edes katkeaisi.

Ibizat kynnet eivät lohkeile ja murru samalla tavalla, mutta leikatessa ovat semmoiset suht pehmeät, kärkeen suipponevammat, ytimen näkee...

Ja koska kynsien leikkaaminen on helppoa, eikä koiraa satu, niillä ei ole huonoja kokemuksiakaan kynnenleikkuusta. Tai onhan multa lipsahtanut aina välillä, toki, mutta eivät nuo sellaisista nokkiinsa ota.
Kaikki mun omat pitsat on tykänneet kynsienleikkuusta ja Edokin nykyisin.

Pinja taas pelkää kuollakseen, vaikkei vastaan pistäkään.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Syys 07, 2010 2:07 pm 
Poissa
näyttö täynnä limaisia nenänjälkiä

^ Pablolla on kanssa tosi vahvat ja paksut kynnet. Mä olen etsinyt huipputeräviä kynsisaksia vuosia mutta en ole vielä tarpeeksi hyviä löytänyt.
Näillä mennään.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Syys 07, 2010 2:17 pm 
Poissa
Finaalissa
Finaalissa

Nyssykällä on kanssa selvästi paksummat kuin mun tytöillä on ollut tai Edolla on, mutta polakin kynsiin verrattuna silti lastenleikkiä.

Mä olen onnistunut löytämään kaikkien vuosien aikana YHDET hyvät kynsisakset. Niistäkin on vuosia sitten joku pentu syönyt kädensijat ja koska noita on vaikea taroittaa, haluaisin ostaa uudet, mutta noista ei enää näe tarkempaa merkkiä... :mad:
Jos saan sen selville, laitan vaikka viestiä. :nyökyti:

Kynsisaksia mulla on kotonakin varmaan lähemmäs kymmenet tälläkin hetkellä, plus Leenan luona muutamat ja isällä lisää, mutta vain noilla yksillä saa Pinjan kynnet leikattua mitenkään inhimillisesti. :?

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Syys 07, 2010 2:18 pm 
Poissa

marissa kirjoitti:
Mä olen onnistunut löytämään kaikkien vuosien aikana YHDET hyvät kynsisakset. Niistäkin on vuosia sitten joku pentu syönyt kädensijat ja koska noita on vaikea taroittaa, haluaisin ostaa uudet, mutta noista ei enää näe tarkempaa merkkiä... :mad:
Jos saan sen selville, laitan vaikka viestiä. :nyökyti:

Kiitos! :D

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Syys 07, 2010 4:08 pm 
Poissa
Syöny sikana omenia
Syöny sikana omenia

Mä vannon Millersien nimeen, ovat terävät ja hyvät. Mulla on kahdet, ja molemmat aina kateissa :denti: . Nämä: http://www.petenkoiratarvike.com/kynsil ... 07430.html

- R.I.P. Snout Ziggy Stardust & Esa Nahka & Tero Nuppi

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Syys 07, 2010 4:27 pm 
Poissa
Kesämorsian <3
Kesämorsian <3

täällä myös vannotaan vääränrotuisten kanssa miller'ssin kynsisaksien nimeen. Pysyvät hyvin terässä, ovat hyvät käteen ja mikä tärkeintä, ovat hiljaiset. Basenjeilla käytössä ja omilla jo toiset samanmerkkiset menossa, toiset siksi että ekat ruostui käyttökelvottomaksi kun jäivät vuotavan suihkupullon kanssa samaan kassiin. Ennen uusien hankintaa ostin välissä jonkun muun merkkiset, olivat sairaan kalliit, hirveän isot käteen, jäykät ja pitivät leikatessa hirveän äänen. Ääni oli meidän Doran mielestä niin pelottava, että kun leikkasin Samun kynsiä Dora tärisi häntä koipien välissä, korvat luimussa.. Millersseillä leikatessa ei tule mitään tuollaisia reaktioita :-)

sekä etälaumalaiset, basenjit Enna ja Ricky

Ikuisesti muistoissa Pk Collienarttu Sade

(Entinen Jenni Aaltonen)

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Syys 07, 2010 5:04 pm 
Poissa
Finaalissa
Finaalissa

Mulla on jo kahdet Millersit. Tai toiset taitaa olla isän luona. Kuuluvat siihen joukkoon, joilla ei leikata Pinjan kynsiä.

Kaiken lisäksi nuo mun ylivedot Pinjankynnenleikkuusakset ovat ruostumatonta terästä! 8)

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Syys 07, 2010 5:09 pm 
Poissa
Finaalissa
Finaalissa

Niin ja siis nuo Millersit ovat myös liian pienet Pinjan kynsiä varten.
Nyt vasta ekaa kertaa huomasin, että tuolla sivuillakin sanotaan niiden olevan pienille ja keskikokoisille koirille.
Pinjalla taas on suuren koiran, tai jonkun petoeläimen, kynnet...
Millerseissä on liian pieni tuo kolo Pinjan kynsille, ääriasennossa ollessaan leikkuri jo melkein puristaa kynttä. Ei yhtään hyvät.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Syys 07, 2010 5:24 pm 
Poissa
Palkintopallilla tuulettaen

Ei niillä leikata Mummunkaa kynsiä. Hirmu läjä saksia, mm tuollaiset, joita ei ikinä käytä. Pitäs etsiä ne kaikki ja laittaa jakoon . Mulla pitää olla isot paksuvartiset sakset, muutoin käy sormiinki kipeää. Varren pitää ehdottomasti tuntua mukavalta käteen, ei saa olla kova, ja saksien tulee leikata kynnet helposti. Sit mulla on sellainen ongelma etten meinaa millään tottua uusin saksiin. En millään. Vaikka ne ois muka samanlaiset ku entiset. Jotenki saksienki pitää olla "sisäänajetut" että ne tuntuu hyviltä.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Syys 07, 2010 10:37 pm 
Poissa
Adam4eva
Adam4eva

Mulla on kanssa Millersin sakset foxeilla mutta ovat aika toivottoman pienet borzoille. Joten Marissa, millaisilla sä leikkaat Pinjan kynsiä? Äkkiä vinkkiä, pliis :vautsi: , mulla on Ruskalla tällä hetkellä tällaiset: Kuva ja ovat kanssa sellaiset kynsiä rutistavat, joten huutokonsertti on valmis :|

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Syys 07, 2010 11:25 pm 
Poissa

Joo noiki on, mut niistäkää en tykkää :denti: Mulla nuo on ihan kamalan jäykät...

Mä muuten huomasin että työkalupuolella oli erikokoisia leikkureita, samanlaisia kuin koirien kynsisakset on. Mitä lie niillä katkotaankaan. Oiskoha ne hyviä kynsiin :think:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Syys 07, 2010 11:34 pm 
Poissa
Syöny sikana omenia
Syöny sikana omenia

^^ Mulla oli kanssa noi, eivät leikanneet kunnolla edes meidän Esan kynsiä! Taisin lopulta heittää ne roskiin tai antaa jollekin, koska olivat tosiaan inhottavan jäykät ja tylsät.

- R.I.P. Snout Ziggy Stardust & Esa Nahka & Tero Nuppi

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ke Syys 08, 2010 12:30 am 
Poissa
Finaalissa
Finaalissa

No kun tietäiskin mitkä nää on! :itku:

Näyttävät ihan suht tavallisilta kynsisaksilta. Ruostumatonta terästä, täusmustat kahvat. Semmoiset paksummat muoviset, pyöristetyt reunat. Tässä tapauksessa tosiaan myös iloisesti jyrsityt ja päistä uudelleen muotoillut ja lyhennetyt...

Mutta vanhat. Teroittamallahan tästä selviäis, mut kun pitäis olla joku minipieni viila, että sen sais tuonne koloon ja sit vielä oikeassa asennossa terotettua. Eikä tota ruuviakaan saa auki, että vois purkaa sakset osiin siksi aikaa.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 403 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 23, 24, 25, 26, 27  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]