Tänään on Ti Huhti 07, 2020 4:34 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 2585 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Rescuekoirat ja -kokemukset
ViestiLähetetty: Ti Marras 04, 2014 4:13 pm 
Poissa
Finaalissa
Finaalissa

Mitä oon itse näitä rescuejuttuja melkein 10 vuotta seurannut, niin valitettavasti on tullut vastaan näitä, että yhdistyksen puolelta uhkaillaan oikeustoimilla tai hakea koiria pois mitä ihmeellisimmistä syistä (siis syyt sellaisia, ettei tosiaankaan ole ollut kyse koirien huonosta pidosta vaan ihmisten henk.koht. kemioista). Mutta mitään laillista oikeuttahan yhdistyksillä ei huostaanottoon ole, siinä mielessä nuo pykälät on turhia ja muistaakseni on ennakkotapaus olemassa siitä, ettei nuo yhdistysten ehdot ole lain edessä päteviä muutenkaan. Mutta luulisin, että suurin osa nykyään toimivista yhdistyksistä on ihan järjellisiä ja niissä mukana olevat ihmiset tolkullisia, nää pahimmat sekoilijat on tainneet jäädä pois...

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Marras 04, 2014 7:15 pm 
Poissa
Väsynyt, mutta onnellinen

Minulta ei ole kyselty kahden adoptoimani koiran perään laisinkaan.
Ymmärrän toki, että adoptioita on satoja, eikä näin ollen resurssit riitä kaikkien perään huutelemiseen. Olen toki laitellut kuvia ja kuulumisia Fb:n puolelle ja niitä on saanut kommentoida vapaasti, jos on yhdistyksen edustajaa kiinnostanut. Jos meille joskus joku juttu tulee adoptoitujen kanssa eteen, niin ihan omilla mennään. Kyllä kuitenkin omistaja on se paras asiantuntija niissä tilanteissa ei lähdetä kyselemään mitä joku parhaimmillaan joskus koiran pelkän kuvan nähnyt ihminen on mieltä.

Bandera "Nera", Jota "Jota", Estrella "Stella", Resaca "Rea"

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Marras 04, 2014 7:37 pm 
Poissa
Finaalissa
Finaalissa

Juu, ei mullakaan ole mitään kontaktia ollut yhdistykseen, josta tuo mun ensimmäinen rescue tuli yli 7v. sitten (ihan alussa lähetin kyllä kuvia ja kertomuksia, mut sitten se jäi). Ko. yhdistyksessä ei ole enää edes yhtään samaa henkilöä mukana kuin silloin kun koirani tuli, joten olisihan se hassua, että voisivat jotenkin päättää mun koiraani liittyvistä asioista, kun eivät koko koiran olemassaolosta varmaan edes ole tietoisia.. Siinäkin yhdityksessä, josta toiset koirani ovat tulleet, on porukka kokonaan vaihtunut. Siinä mielessä häiritsee nuo ehdot, kun on monia tilanteita, joissa voivat olla ihan absurdeja.

Mutta en nyt halua ketään pelotellakaan ottamasta rescuekoiraa (yhdistyksen kautta), suurimmaksi osaksi asiat kuitenkin yleensä sujuu hyvin.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Marras 04, 2014 8:57 pm 
Poissa
Hilpeä paluu etusuoralle
Hilpeä paluu etusuoralle

Ne sopparit on pelkkää sanahelinää. Jos joku yrittäisikin tulla hakemaan koiraa pois, niin ei muuta kun soittaa poliisit paikalle. Minua kyllä suunnattomasti harmittaa, kun yhdistykset pilaavat rescueskenen maineen noilla idioottisoppareillaan.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ke Marras 05, 2014 9:28 am 
Poissa
Vieheen perässä
Vieheen perässä

Hirveän samanlaisilta nuo sopparit lisäksi näyttävät eri yhdistyksillä, eli varmaankin joku on sen joskus ottanut käyttöön ja muut vain kopioineet saman käytännön miettimättä, miten sopparin voisi paremmin muotoilla. Kuten sanoin aiemmin, ymmärrän kyllä sopimusten takana olevan ajatuksen, mutta ovat ne silti aika kyseenalaisia.

Mutta tosiaan omankin kokemukseni mukaan ne ovat vain muodollisuus, eikä kukaan kyttää adoptioperheen elämää adoption jälkeen. Lisäksi sopimukset tosiaan ovat myös lainvastaisia, eli ei rescuekoiran ottamista tarvitse ainakaan siksi epäröidä, että pelkäisi yhdistyksen kulkevan riippakivenä mukana ja uhkailevan koiran poishakemisella pienimmistäkin syistä.

Kun nyt tästä asiasta puhutaan, niin mulle tuli mieleen sellainen juttu, että yhdistys aikoinaan rekisteröi koirani turvasiru-palveluun. Oletin, että sinne laitettaisiin omistajaksi minut yhteystietoineni, mutta mikähän käytäntö yhdistyksillä on? Onko jollain tietoa, tai onko joku rekisteröinyt rescuekoiransa itse sinne? Vasta nyt myöhemmin olen tullut ajatelleeksi, että jos yhdistys rekisteröikin koirat vain yhdistyksen nimissä. Tätähän en pääse palvelusta tarkistamaan, mutta mieluummin soisin koiran kyllä olevan suoraan omissa nimissäni siellä.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: To Marras 06, 2014 12:42 pm 
Poissa
Vieheen perässä
Vieheen perässä

Olen itse rekisteröinyt koirani Turvasiruun ja myös Kennelliiton fix rekisteriin heti miten kun ne sain ja oli mahdollista. Ensimmäinen rescue tuli 2008. Luovarit eivät minua henkilökohtaisesti ole häirinneet mitenkään. Olen avoimesti kertonut kuulumisia koiristani yhdistysten sivuilla. Yksi on jo kuollut syöpään, minkä tietysti myös kerroin tuolloin.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Marras 07, 2014 8:30 am 
Poissa
Keltanokka

Kiitos hyvistä vastauksista!

Tapaan viikon päästä yhdityksen edustajan ja käyn katsomassa koiraa, joka on siis asunut Suomessa jo useamman vuoden. Ihmetyttää, miksei kaveri ole saanut kotia vieläkään - ilmoituksessa sitä kuvaillaan kaikin puolin helpoksi ja miellyttäväksi, mutta silti se on etsinyt kotia jo monta kuukautta. Jotenkin ensimmäinen ajatus oli, että yhdistyksessä on jotain niin pahasti "vialla", etteivät kelpuuta ketään uudeksi omistajaksi.
Saas nähdä.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Marras 07, 2014 11:37 am 
Poissa
Hilpeä paluu etusuoralle
Hilpeä paluu etusuoralle

Joskus sitä kotia ei vaan löydy, vaikka missään ei olisi mitään vikaa. Minunkin galgoni oli jo Suomessa. En tajua miten mulla kävi tällainen tuuri, että kukaan ei ollut sitä halunnut! Sehän on maailman ihanin, helpoin ja hellyttävin koira mitä voi kuvitella :luuv2:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: La Marras 08, 2014 10:55 am 
Poissa

Nera sai tulevaa työuraansa varten DD-pannan ja on niiiiiin valmis pussailemaan kaikki ihmiset puhki:
Kuva

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: La Marras 29, 2014 7:18 pm 
Poissa

Kuva

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: La Marras 29, 2014 8:59 pm 
Poissa
Sen sortin heinähattu
Sen sortin heinähattu

^
:luuv2: :rokrok:

Of Streamline Lovely Lilac `Aina`
Itskut
Ylladian Tendre Poison `Hellin`
Gambas De Percyval `Gamba`
Ylladian Joie Magnifique `Maini`

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Su Marras 30, 2014 4:54 pm 
Poissa
Keltanokka

Kävin katsomassa Suerte-galgopoikaa. Hauska pallohullu rämäpää ja ilmeisen ongelmaton. Kiltti ja tuli toimeen itskupennun kanssa. Me kuitenkin päädyttiin ottamaan pennulle kaveriksi toinen italiaano.
Ymmärtääkseni Suerte etsii edelleen kotia. Ilmoitus löytyy ainakin tuolta aikuiset kodinvaihtajat -osastolta. Jos jollain on galgon paikka vapaana niin suosittelen tutustumaan :)

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Su Marras 30, 2014 8:37 pm 
Poissa
Takaisin vieheen perässä - hoiperrellen
Takaisin vieheen perässä - hoiperrellen

Mulle tuli eilen kotihoitoon tällainen viipurilainen hurmuripoika :ihq:

https://www.facebook.com/hanna.joukainen/media_set?set=a.10152888943397472.1073741839.748647471&type=1

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ma Joulu 15, 2014 7:19 pm 
Poissa

^ Suloinen nappisilmä :)

Meidän koko perheen joululahja saapui tänään :luuv2:
Tosi reipas typykkä :nyökyti:
Kuva

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ma Joulu 15, 2014 8:59 pm 
Poissa
Sen sortin heinähattu
Sen sortin heinähattu

^
:luuv2: :rokrok:

Of Streamline Lovely Lilac `Aina`
Itskut
Ylladian Tendre Poison `Hellin`
Gambas De Percyval `Gamba`
Ylladian Joie Magnifique `Maini`

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 2585 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]