Tänään on Ma Syys 16, 2019 8:51 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 2309 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 154  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kuvia ja keskustelua galgoista
ViestiLähetetty: Ti Touko 29, 2007 9:29 am 
Poissa
Finaalissa
Finaalissa

Galgokuvat vielä puuttuvat!

Minulla ei muita ole, kuin Diegon (Valienten Kashaya Valiente), mutta niitä onkin paljon. Diego on ihana, upea, kultainen poika, joka menee lujaa.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Viimeksi muokannut marissa päivämäärä Su Elo 05, 2007 4:09 am, muokattu yhteensä 1 kerran

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Touko 30, 2007 1:08 am 
Poissa
Vieheen perässä uudella innolla

Taidettiin olla tuon Diegon kanssa samassa pentunäyttelyssä kaapelitehtaalla ja voi että se oli kaunis ja liikkuu upeesti ja seisoi kuin patsas vaikka oli pentu vielä....! Onko se sun koirasi? Onko luonne myös yhtä upea kuin "ulkokuori"? Teki kyllä ainakin vaikutuksen muhun Kuva

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Touko 30, 2007 2:39 am 
Poissa
Finaalissa
Finaalissa

Ei ole minun, omistaja on rekisteröitynyt tänne nimimerkillä Valiente. Ei tällä hetkellä pääse käyttämään nettiä säännöllisesti, mutta eiköhän se siitä.

Diego on samainen tyyppi, joka voitti ryhmän kaapelitehtaalla, muunmuassa. Ekaa kertaa oli junnuluokassa toissaviikonloppuna Raumalla ja oli siellä RYP-2. Paraisilta lähti kotiin toinen ROP sertin kera.

Ja kyllä, luonne on vähintään yhtä upea kuin ulkoinen olemus. :sydän:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Touko 30, 2007 1:56 pm 
Poissa

Oho,wau! Törmätään varmaan tulevaisuudessakin sitten :D

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Touko 31, 2007 11:40 am 
Poissa
Lähtökopissa
Lähtökopissa

Dieeeegoooo :sydän:
Mäpäs sainkin rapsutella herraa viime viikolla kun Valiente kävi meillä teekupposella ja juoruamassa :D

Diego on tuonut galgot meikäläisen "rotulistoille" ja jopa kiilannut entisen yhden ikisuosikin, greyn.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Touko 31, 2007 11:45 am 
Poissa
Yössä
Yössä

Onpa toi Diego kauniin värinen! :rakastunut:

Galgojen luonteesta olisi kiva kuulla lisää! :)

Perheen karvaiset: Greyhound Beevale Carnegie Girl ´06, Irlanninsusikoira Gogamagog's Grania ´09, lurcher Socks ´11. Muistoissa Irlanninsusikoira Gogamagog's Witch Herself <3

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Kesä 01, 2007 12:47 am 
Poissa
Takaisin vieheen perässä - hoiperrellen

Tääkin haluaisi kuulla lisää rodusta. Tulevaisuuden haaveissa on iso, lyhytkarvainen vinttari ja galgot miellyttävät silmää kovastikkin. Kun päätin unohtaa greyn kokonaan, niin olisi kiva saada lisää ehdokkaita listalle.

Kovin on komia tuo Diego! :sydän:

RH narttu Njia Jamaa Deluxe Diva Forever "Cali"

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Kesä 04, 2007 1:04 pm 
Poissa
Vieheen perässä
Vieheen perässä

Kiitos kaikille kehuista! Mukavaa, että löytyy rodusta kiinnostuneita! :D

Kerron mielelläni lisää Diegon luonteesta, mutta haluan korostaa, että minulla on rodusta aika lyhyt kokemus, eli en haluaisi yleistää ainakaan kaikkia luonteenpiirteita galgoille ominaisiksi. Kaikki koirat ovat kuitenkin yksilöitä.. Lisäksi galgo español on rotu, josta löytyy paljon vaihtelua, useita eri tyyppejä ja varmasti myös paljon erityyppisiä luonteita.

Kuten Marissa jo kertoi, vaikka Diego on todella komea poika, parasta siinä on kuitenkin se luonne! Todella kultainen ja kiltti pentu! Ja faaraokoiriin verrattuna erittäin rauhallinen.. :wink:

Diegolle oma perhe/tutut ihmiset ovat todella tärkeitä, vieraat eivät juurikaan kiinnosta (aluksi). Myös vieraisiin koiriin Diego haluaisi tutustua rauhallisesti, faaraokoirien yleensä aika nopea ja riehakas lähestyminen ahdistaa hieman. Lisäksi Diego on aika rasisti, vinttikoirat ovat kivoja kavereita, muihin Diego suhtautuu epäilevämmin. Ja mitä pienempi ja/tai karvaisempi koira on, sen oudompi...

Diegolle tärkein asia elämässä on RUOKA!!! En olisi uskonut, että joskus sanon näin, mutta se on ahneempi kuin faaraokoira :shock: Minulla on vinttikoirien lisäksi eniten kokemusta mäykyistä sekä labbiksista, ja Diego voittaa nekin ahneudessa...
Olin aluksi aika hämmästynyt, kun Diego imuroi oman ruokansa n viidessä sekunnissa, jonka jälkeen sukelsi Lunan tai Lotuksen ruokakuppiin sellaisella vauhdilla, että nappulat sinkoili ympäri keittiötä. Onneksi tytötkin olivat niin hämmentyneitä, että ne vain tuijottivat vierestä, Luna voisi muuten hermostua ruokavarkaasta aika lailla... Mitkään kiellot eivät auttaneet, vaan Diego piti vetää pois kipolta ja pitää sitten sylissä huutavaa, rimpuilevaa ja raapivaa pentua sen aikaa kun tytöt söivät. Onneksi Diego on myös erittäin nopeasti oppiva, muutamassa päivässä sain opetettua sille hieman itsehillintää.. Nykyään Diego odottaa kiltisti, kun tytöt saavat ensin ruokansa, sitten Diego istuu ja odottaa omaa ruokaa ja pitää katsekontaktin minuun. Luvalla saa sitten syödä. Yleensä Diego on syönyt oman ruokansa ensimmäisenä, mutta kunhan olen samassa huoneessa, ei se enää yritä varastaa muiden ruokia.

Diegolle on helppoa opettaa uusia käskyjä/temppuja ruoan avulla pohjattoman ahneuden vuoksi. Lisäksi Diego on todella helposti oppiva, ei tarvitse montaa toistoa kun jo osaa asian. Diego on myös oppinut paljon pelkästään faaraokoirien esimerkkiä seuraamalla, valitettavasti kaikki näin opitut asiat eivät ole hyviä tapoja, vaikka suurin osa onkin.. Edellisenä viikonloppuna Diego oli muutaman tunnin kasvattajallaan hoidossa, tapasimme koirapuistossa kun hain Diegon kotiin. Anette oli jo Diegon + omien galgojensa kanssa puistossa kun tulin, ja kysyi minulta heti ensimmäisenä "Mistä Diego on oppinut läpsimään muita koiria etutassuillaan? Ja mistä Diego on oppinut haukkumaan leikkiessään niin paljon?" Ei aavistustakaan, ei minun tytöiltä (siis Lunalta) ainakaan... :enkeli: Päätin olla asiasta täysin tietämätön ja syyttää kasvattajaa :wink:

Toiseksi tärkein asia ruoan jälkeen Diegolle on minä. Minulla oli alussa hieman totuttelemista Diegon "palvovaan" asenteeseen.. Diego seuraa minua aina vähintään katseellaan ja pentuna yritti änkeä mukaan vessaan, suihkuun jne. Halimista, rapsuttelua ja suukottelua Diego jaksaisi loputtomiin.. :hali: Diego ei ole läheskään niin itsenäinen kuin faaraokoirat, vaan haluaa pysytellä minun lähellä ulkonakin ja tottelee luoksetulokutsua todella hyvin. Voin pitää sitä vapaana melkein missä tahansa (en tietenkään pidä sitä vapaana lähellä teitä tms). Diego on myös keskeyttänyt rusakon sekä fasaanin takaa-ajoja kutsusta.. Tämä muuten on asia, jonka ei voi sanoa olevan rodulle tyypillistä! Osa pysyy omistajansa lähellä, osa taas voi kadota rusakon perään omille teilleen...

Diegolle kehuminen on oikeasti kiva palkinto. Verrattuna faaraokoirien "mitä-MINÄ-saan-jos tottelen?" asenteeseen Diego on "oudon" tottelevainen ja innostuu myös pelkistä kehuista. Lisäksi minulta huomion saaminen on niin kiva juttu, että Diego oppii silläkin nopeasti asioita. Esimerkiksi näyttelyissä esiintyminen, seisotus jne ovat olleet todella helppoja opettaa Diegolle. Kehässä saa olla "kahdestaan" minun kanssa, saa kaiken huomion ja vielä namejakin. Rättileikit taas eivät ole onnistuneet lainkaan.. Olen yrittänyt kovasti leikittää Diegoa "vieheellä", mutta ei onnistu millään. Diego innostuu huomiosta todella paljon ja kerjää rapsutuksia. Lisäksi Diego ei "uskalla" leikkiä mitään vetoleikkejä kanssani. Heti jos kosken sen suussa olevaan leluun, Diego päästää irti. Muiden kanssa Diego on leikkinyt veto- ja rättileikkejä, joten toivon kuitenkin, että viehe kiinnostaa.. Saa nähdä, kesällä olisi tarkoitus viedä Diegoa juoksuharjoituksiin.

Taas vertailen Diegoa faaraokoiriin... Niihin verrattuna Diego on kovempi ja tietyllä tapaa itsepäisempi. Minun on täytynyt pitää sille kovempaa kuria kuin farkuille ja myös näyttää, etten hyväksy mitään rähinöitä esim luista. Ensimmäisten kuukausien ajan Diego hieman kokeili, jos sääntöjä saisi venytettyä. Vaikka joku asia on kielletty 49 kertaa, se viideskymmenes kerta saattaa silti olla sallittu... :wink: Nykyään Diego jo tietää hyvin, mitä saa ja ei saa tehdä ja on todella tottelevainen (paitsi ruoan suhteen, on niin ahne, että varastaa heti, kun on siihen tilaisuus...).

Tulipa tästä pitkä viesti! Vaikeaa kuvailla koiraa sanoin.. Yritin olla kehumatta Diegoa liikaa ja kirjoittaa kaikki huonotkin asiat, ettei tästä tulisi pelkkää ylistämistä.. Mutta on se aivan ihana koira!!! :sydän: Olin tietysti etukäteen selvittänyt mahd paljon galgoista ja niiden luonteesta, silti Diego on ollut erittäin positiivinen yllätys!
Pyörimme aika aktiivisesti näyttelyissä sekä jatkossa toivottavasti myös juoksuharjoituksissa/kisoissa, eli Diegoon voi tulla tutustumaan livenä niissä. Kerron myös mielelläni lisää Diegosta, tulkaa nykimään hihasta, jos rotu kiinnostaa!

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Kesä 04, 2007 2:58 pm 
Poissa
Lähtökopissa
Lähtökopissa

Valiente kirjoitti:
"Mistä Diego on oppinut läpsimään muita koiria etutassuillaan? Ja mistä Diego on oppinut haukkumaan leikkiessään niin paljon?" Ei aavistustakaan, ei minun tytöiltä (siis Lunalta) ainakaan... :enkeli: Päätin olla asiasta täysin tietämätön ja syyttää kasvattajaa :wink:

Aina on hyvä syyttää kasvattajaa itseään :denti: ja tassulla läpisimisenkin taisi joku hallituslainen opettaa Diegolle...

Lisäksi onpa sulla ihmeellisiä faaraokoiria, ei meillä ainakaan kukaan hauku ulkona leikkiessään :enkeli: :orava:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Kesä 06, 2007 12:31 pm 
Meillä on Diegon velipoika Ässä. Suurin osa Valienten kertomuksesta kuvaa myös Ässän luonnetta. Ässä on aivan ihana koira, sydämellisempää koiraa saa hakea. Ässä on yksinkertaisesti aina hyvällä tuulella ja vaatii kyllä oman osuutensa hellyydestä. Aamulla Ässällä on tapana herättää minut ranskalaisella kielisuudelmalla ja päivään sisältyy monet halimiset ja syliin änkeämiset ja kiehnäykset. Läheisyys on Ässälle todella tärkeää.

Ässä lähtee kaiken liikkuvan perään, mutta toisaalta on erittäin tottelevainen. Täysin eri maata kuin meidän saluki: Ässä pitää aktiivisesti minua silmällä metsälenkillä, ja palaa nopeasti ajosta takaisin. Luoksetulokutsua tottelee hyvin.

Ässällä on aivan valtava taistelutahto, se haluaa roikkua kaikessa ja leikkiä taistelu- ja repimisleikkejä loputtomasti. Viehe kiinnostaa älyttömästi. Ässä on huomattavasti kovempiluontoisempi kuin salukimme Ivan. Kiellettyjä asioita kokeillaan tosiaan päivässä sen viisikymmentä kertaa. Ruoka on numero yksi.

Ässä on valtavan kiinnostunut toisista koirista, kaikkia pitäisi mennä moikkaamaan ja päästä leikkimään. Varsinkin pikkukoirat ja salukit ovat Ässän mielestä parhaimpia. Se taitaa luulla itsekin olevansa saluki..

Pitääkin laittaa Ässästä muutama kuva myöhemmin. Terveisiä velipojalle ja kasvattajalle kiitos ihanasta koirasta :D

Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Kesä 06, 2007 11:40 pm 
Poissa

Taisipa olla tänään mulla kunnia vetästä Ässälle pienet käsiviehevedot, mahottoman komea otus :nyökyti:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Kesä 09, 2007 1:12 am 
Poissa

Komppaan tässä Valientea ja sanon ettei mullakaan ole kokemusta kuin omista galgoista+niistä joita olen nähnyt näyttelyissä.

Ja kuten Valiente totesi, niin eroja löytyy niin ulkomuodosta kuin luonteestakin. Aikoinaan ihastuin totaalisesti Jokelan Taijan Niña-galgoon, se oli upea, elegantti ilmestys, hienostunut neiti. Oli pakko saada oma galgo! Sitten tulivat Calle ja Ville, jotka eroavat aika paljon toisistaan niin ulkonäön kuin luonteenkin osalta. Villessäkin on "palveluskoiramaisia" ominaisuuksia, esim. metsälenkillä tarkkailee mun olinpaikkaa eikä juuri häivy minnekään(ellei pupu livahda nenän edestä:-), Calle sen sijaan on täysin päinvastainen, kun pääsee irti niin häviää suurinpiirtein horisonttin ja palaa kun palaa..tästä syystä on maastokisat jääneet aika vähiin..

Calle on vieraisiin pidättyväisesti suhtautuva, mutta kotioloissa omiin tuttuihin ihmisiin tosi kiintynyt. Callen kanssa on käyty näyttelyissä, mutta se ei siellä juuri viihdy ja alkaa jossain vaiheessa tarpeeksi kyllästyttyään availla äänijänteitään...Ville on itsenäisempi kotona, mutta melko arka, eli sillä kestää pitkän aikaa tutustua vieraisiin eikä se anna vieraitten koskea, tästä syystä on näyttelyt jääneet käymättä. Se saattaa käydä nuuhkaisemassa vierasta, mutta peräytyy sitten heti. Sitä pitäisi treenata siedättämällä sitä vieraisiin ihmisiin ihan järjestelmällisesti - kunhan vain oma motivaatio riittäisi.

Calle ei ole juuri kiinnostunut muista koirista- paitsi tietysti nartuista. Callella ja Villellä on todella vähän ns. taistelutahtoa jäljellä enää aikuisena. Rätin veto mun kanssa ei juuri kiinnosta...Villelle myös RUOKA on kova sana..sitä pitää myös varastaa pöydiltä kun silmä välttää...

Jos vertaan toiseen rotuuni sloughiin, niin sloughi vaikuttaa ovelammalta. Nämä galgot ovat aika yksioikoisia niihin verrattuna..Ainakin mulla sloughit on aina keksinet kaikenlaista jäynää, silmissään "ähäkutti"-katse..Sloughi myös hyväksyy vieraat ihmiset yleensä varauksettomammin kuin galgo.

Ässän ja Diegon vanhemmistahan Ita on todella sympaattinen ja avoin hyväluonteinen koira. Ja isukki Garabato coolimpi, emäntänsä vierellä palvovasti kulkeva kuin paraskin "palveluskoira" :lol:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Kesä 26, 2007 3:17 pm 
Diego! :sydän:
Aivan mahtava tapaus, kotkan näyttelyssä näin ja täytyy myöntää että ihastuin pitkähäntään melkolailla :iih:

Tosin, Diegokin tykkäs musta! Nih! :mrgreen: (Tai mun kuivakaloista..) :lol:

Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Heinä 04, 2007 11:49 am 
Poissa
Tuulen Koirien aivot narikassa
Tuulen Koirien aivot narikassa

Elkää vielä lopettako, tahtoo kuulla lisää. :D

Tuosta luonnevaihtelusta haluaisin kysyä, että onko pentulaatikossa jo nähtävissä kuinka hyvin, että minkälaista luonnetta on odotettavissa? Eli onko enempi perskärpänen ja helposti luoksetuleva vai enemmän itsenäinen, joka saattaa lähteä metsässä haahuilemaan. :)

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 10, 2007 7:54 pm 
Poissa
Vieheen perässä
Vieheen perässä

Tässä muutama tänään otettu kuva Diegosta (ja Lunasta):

Vauhtia riittää
Kuva

Kuva

Kuva

Sainpas kiinni!
Kuva

Välillä mennään kieli poskella
Kuva

Hetkeksi malttaa pysähtyä

Kuva

Kuva

Taas mentiin
Kuva

Lentävä galgo :shock:
Kuva

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 2309 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 154  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]