Tänään on La Joulu 07, 2019 8:49 am

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 27 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Podengolle maailman ensimmäinen (?) RATAjuoksukirja
ViestiLähetetty: Ti Elo 21, 2007 10:45 pm 
Poissa
Etusuoralla
Etusuoralla

Tänään keskaripodengo Vehkakallion Charlotta suoritti viimeisenkin ratakirjaa varten tarvittavan ryhmäkoejuoksun hyväksytysti. Suurkiitos Kentsulle ja cirneco Roopelle, jotka avittivat urakassa!

:spakaatti: :bansku: :spakaatti:

...Vielä kun tulis toinen keskaripodengo radalle...

No onhan meille kasvamassa toinen, että jos ei tänä kesänä, niin sitten ensi kesän lopulla.

Ai miksi radalle? Eikö maastot riitä, kun podengoja ei sielläkään näy kuin harvakseen? Kun tuo meidän karvaturvelo on ihan hullu vieheen perään niin pitäähän sille kehitellä tekemistä. Pupu, rätti, muovihuiskale, kaikki kelpaa. Nuorempana kelpasi kaikki muukin tuulessa lentävistä lehdistä lähtien.

Viimeksi muokannut PD päivämäärä Ti Elo 21, 2007 10:55 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Elo 21, 2007 10:52 pm 
Poissa
Pilluhiljaa...
Pilluhiljaa...

Waaauuu!! Huimasti onnea! :cheerleader:

pieni meksikonkarvatonkoira 07/13

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Elo 21, 2007 11:02 pm 
Poissa
Kaarrevalvoja
Kaarrevalvoja

Paljon onnea, tosi upeaa!

Kuulinkin tänään Kentsulta, että Roope juoksee teidän koiranne kanssa. Toivottavasti Kentsu ei ollut hirveästi myöhässä, kun lainasin häntä iltapäivällä hinaamaan meidän auton korjaamoon ja kuskiksi eläinkauppaan. ;)

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Elo 21, 2007 11:05 pm 
Poissa
Finaalissa
Finaalissa

Komeeta, onnea!! :D

-Rudyard Kipling

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Elo 21, 2007 11:11 pm 
Poissa
Etusuoralla
Etusuoralla

No problem, Iosono. Kaikki meni ihan hienosti. Karvaturvelo on nyt ihan kynnysmattona tossa vieressä, vaikka radalla yrittikin esittää että pitäis päästä juoksemaan täys matka muutamaan kertaan.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Elo 21, 2007 11:29 pm 
Poissa
Liian kauan pallilla
Liian kauan pallilla

Upeeta onneaa :D

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 22, 2007 12:07 am 
Poissa
Palkintopallilla tuulettaen

Hienoa! Toivottavasti saatte kaverin radalle, onhan niitä podeja siellä eteläs päin nyt sen verran. Tuo ongelma se riivas muinoin meitäkin ja tyydyimme sit pelkästään ravaamaan harkoissa.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 22, 2007 9:40 am 
Poissa
Tuulen Koirien aivot narikassa
Tuulen Koirien aivot narikassa

Onnea ja kovasti :peukku: että tulee juoksukaveri.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 22, 2007 10:51 am 
Poissa
Lähtökopissa
Lähtökopissa

Hienoa, että löysitte sitten ryhmäänkin juoksukaverin :) Simm-ibiza (sekin tänä kisana HVK:lla ratakirjautunut, odottalee täällä ensimmäistä ratakisaansa) lähettää teidän ihanalle neidille paljon onnitteluja ja suukkoja! Eiköhän se siitä lähde podengoporukkakin pikkuhiljaa innostumaan, kun olette sen ensimmäisen askeleen ottaneet. Meillä ainakin ibizanversioiden keskuudessa tuntuu vaan innostus lisääntyvän, sekä maastoissa että radalla :)

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 22, 2007 3:11 pm 
Poissa
Etusuoralla
Etusuoralla

tjaahh... :dunno: Aika hiljaista on pitänyt tämän rodun kanssa maastossakin. Kaikkiaan 19 pikkupodea ja 3 keskaria on aikojen kuluessa kilpaillut maastossa. Rekisteröintimääriin nähden se on tosi vähän.

Jospa nyt vähän auttaisi asiaa, että podengoilla on tänä vuonna ensi kertaa jaossa juoksupuolen kiertopalkinto, komee maljakko ja muistoksi voittajalle jää pupuruusuke. Palkinnon nimitys "vuoden metsästäjä" on valittu täkäläiseen tilanteeseen nähden vähän kieli poskessa, mutta näitä koiria käytetään Portugalissa jatkuvasti metsästykseen. Olivat sikäläiset kuulemma joskus ihmetelleet kovasti, miksi suomalaiset haluavat tänne metsästyskoiria seurakoiriksi.

Voip olla, että jokunen keskari lähtee vielä oikeesti jänismetsällekin. Jarin koirat on jo vissiin vähän yritelleetkin, mutta ymmärsin homman silloin kaatuneen koirilla liikaan nuoruuden intoon. Meidän mökkinaapuri on kans kysellyt Carrieta omille mailleen (muutama kymmenen hehtaaria metsää ja kesantopeltoa) vähentämään jäniskantaa. Kävi juhannuksena testaamassa jo laukausvarmuudenkin ja jysäytti haulikolla koiran vieressä. Carrie höristi korviaan ja nosti hännän pystyyn "mitämitämitä, onko jossain jotain kivaa tekeillä???!!!!". Kun kepollakin on metsästys- ja aseenkantoluvat kunnossa, niin kertoilen sitten jos joskus tämän asian tiimoilta jotain tapahtuu. Suomalainen risukkometsä on vaan aikalailla erilainen metsästysmaasto kuin Portugalin pensaistot.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 22, 2007 3:20 pm 
Poissa

On keskaria kokeiltu Suomessakin metsällä ja kokeili taannoin naapurin setä sitä sorsienki kans ja älyn hyvin oli toiminu, oikein oli mies hurmaantunut. Mää mitää noista tajua, kuuntelin vaan mitä mulle kerrottiin. Ja ihmetelty on Suomessakin miten niitä tänne seurakoirina tuotu. Puhun vain omasta puolesta 8) Pyssyn paukkeesta ei meillä ainakaan välitetä.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 22, 2007 3:32 pm 
Poissa
Etusuoralla
Etusuoralla

Joskus viime syksynä mä olin Carrien kanssa koirapuistossa, kun ohikulkeva mieshenkilö jäi tuijottamaan koiraa. Hän pysähtyi aidan taakse ja kysyi:"Is that a Portuguese dog?". Mä olin haavi auki ihmettelemässä, miten hän VOI tunnistaa rodun. Herrahenkilö loihe lausumaan:"That is absolutely the best and most versatile hunting dog int the world. I know, I have two of those at home in Spain".

Tarttee kai uskoa asiantuntijaa. Olis aika kiva lähteä joskus pupumetsälle härnäämään ajokoiraväkeä oikeasti metsästävällä, rakin näköisellä karvaturvelolla *miten niin mä olen muka inhottava tyyppi?*...

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 22, 2007 3:37 pm 
Poissa

Mä en voinu mennä mukaan katsoon koiraa toiminnassa ku mä oisin kuulemma juossut väliin pelastamaan kaikki metsän eläimet :itku: Ja sit mulla vielä on tämmöisiä metsästäjiä :oops:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 22, 2007 3:39 pm 
Poissa
Etusuoralla
Etusuoralla

Ai jaa. Säkin olet Disneyn söpöilypropagandan uhri?

Ajattele asiaa siltä kannalta, että riista on ainoaa oikeaa luomuruokaa.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 22, 2007 3:51 pm 
Poissa

En tiedä onko Disney vai se että täällä noi pupuset ja linnutki on niin kesyjä että melkein kaveriks pääsee. Oisihan mä ensin halunnu mennä mukaan ja kuvatakin, mut tosiaan ku eivät ottaneet. Kuulemma varsinkin jänösten nimeäminen ja säälittely ei ole normaalia :eitietoo: ja eläinten hautajaisiin ei olis ollut aikaa.
Mut tehköö koirat mun selän takana muiden kans mitä haluavat. Kyllä mä sen niille mieluusti suon, kuha en itse joudu sitä tekeen ja enää en varmaan edes haluais lähteä mukaan, jos tilaisuus tulis. Niin ja pesin mä koiran suun ennen ku suostuin pussaamaan.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 27 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]