Tänään on Su Syys 22, 2019 1:50 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Omistatko Ibizanpodencon?
ViestiLähetetty: Ke Marras 19, 2008 9:21 pm 
^ http://www.ibizanhounddatabase.com/Sylvester.html

just.. miksi vaivautua.. ja tämä siis mrs X:ltä :nyökyti:

muokattu koska ihmiset kirjoittavat tänne yksityishenkilönä.

Viimeksi muokannut Kerttu päivämäärä Ke Joulu 03, 2008 1:07 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ke Marras 19, 2008 11:47 pm 
Poissa
Vieheen perässä
Vieheen perässä

Kerttu kirjoitti:
^ http://www.ibizanhounddatabase.com/Sylvester.html

just.. miksi vaivautua.. ja tämä siis rotuyhdistyksen puheenjohtajalta :nyökyti:

Ensinnäkään en ole yhdenkään rotuyhdistyksen puheenjohtaja,
toisekseen, missä virassa tms sitten jossain muualla olenkin, täällä kirjoitan yksityishenkilönä. Se pitäisi jopa sinunkin älytä.

Toisekseen,
kysyin sinulta millätavoin tämmöinen yksityishenkilön pitämä database palvelee jalostusta?
Enkä pyytänyt alkaa herjailemaan.

Koska minulla ei ole aikaa notkua täällä vastailemassa sinulle, kerttu, vastaan jo seuraaviin kysymyksiin valmiiksi, asian minkä kaikki muut tietävät, että mielestäni ajatus on hieno, todella hieno.
Koska lähinnä noista sairauksistahan jauhetaan, niin voin kertoa että tälläkin hetkellä tuolla tietokannassa on useita koiria, joilla ei terveysmerkinnöissä lue mitään, ja yhtä sun toista huomautettavaa löytyy.
Siellä on myös terveystutkimustuloksissa vääriä tuloksia.
Tämän tiedän siitä että ko koirien omistajat/kasvattajat ovat minulle itse ongelmista / huonoista tuloksista aikoinaan raportoineet.
Tieokantaan on listattuna kasvattajan / kasvattaja-omistajan koiria, joilla on puhtaita tutkimustuloksia . Saman omistajan / kasvattaja-omistajan sairaasta koiraa ei kuitenkaan näy tietoksnnassa. Upeaa, eikö totta!
Hyviltä siitoskoirilta on merkattu menestyneimmät ja terveet jälkeläiset. tämäkin upeaa.

Kaikki tieto mitä tuolla tietokannassa on, on hyvin tulkinnan varaista.
Koiran kasvattaja ei voi sinne ilman koiran omistajan lupaa merkkailla yhtään mitään. Mikäli koiralla on useampi omistaja, niinkuin yleensä on, tilanne jälleen mutkistuu.

En edelleenkkän kaikesta huolimatta tarkoita sitä, että tuo tietokanta olisi huono juttu, päinvastoin, se poikii huomioita, kysymyksiä ja toivottavasti toisi esiin myös niitä ikäviä uutisia. Ja nekin jostain vanhasta tapauksesta, mikä uskalletaan julkistaa, en toivoisi tällähetkellä kuulevani enää yhtään uusia huonoja uutisia mistään suunnasta.

Mikäli omaa takapihaapihaa putsataan ensin, enemmän palvelevat nämä omassa kotimaassa, Suomessa tehdyt viralliset, SKL'n julkaisemat terveystutkimukset.

painuu pehkuihin.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ke Marras 19, 2008 11:57 pm 
joo, mun moka.. rotua harrastava yhdistys :roll: täysin eri juttu..

Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: To Marras 20, 2008 12:00 am 
snoukkari kirjoitti:
Koska lähinnä noista sairauksistahan jauhetaan, niin voin kertoa että tälläkin hetkellä tuolla tietokannassa on useita koiria, joilla ei terveysmerkinnöissä lue mitään, ja yhtä sun toista huomautettavaa löytyy.
Siellä on myös terveystutkimustuloksissa vääriä tuloksia.
Tämän tiedän siitä että ko koirien omistajat/kasvattajat ovat minulle itse ongelmista / huonoista tuloksista aikoinaan raportoineet.
Tieokantaan on listattuna kasvattajan / kasvattaja-omistajan koiria, joilla on puhtaita tutkimustuloksia . Saman omistajan / kasvattaja-omistajan sairaasta koiraa ei kuitenkaan näy tietoksnnassa. Upeaa, eikö totta!
Hyviltä siitoskoirilta on merkattu menestyneimmät ja terveet jälkeläiset. tämäkin upeaa.

hui! järkyttävää! :eek: :shock3:

Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: To Marras 20, 2008 12:02 am 
snoukkari kirjoitti:
Mikäli omaa takapihaapihaa putsataan ensin, enemmän palvelevat nämä omassa kotimaassa, Suomessa tehdyt viralliset, SKL'n julkaisemat terveystutkimukset.

se on jännä juttu miten välillä ne palvelee ja välillä ei.. riippuen ajankohdasta ja aiheesta.. tällä viittaan Pedigree Exposed keskusteluun :nyökyti:

Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]