Tänään on Ma Syys 16, 2019 8:55 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 408 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 28  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Mitä mieltä vinttikoirien omistajat olette italiaanoista?
ViestiLähetetty: Ti Helmi 08, 2011 12:17 am 
Poissa
Sen sortin heinähattu
Sen sortin heinähattu

Itse tykkään ihan järkyttävän paljon kaikista vinttikoiraroduista . Vain sileäkarvaiset tulevat kysymykseen meidän taloudessa mun laiskuuden takia, sillä karvan hoitajaksi musta ei ole ja siksi monet rodut jäävät mulle vain kaukaa ihailun kohteeksi.
Italiaano rotuna on yllättäny mut niin positiivisesti, että välillä meinaa taju sumentua. Seurakoiramaisuus yhdistettynä reippauteen ja hyvään juoksukykyyn sekä äärimmäisen sievä ulkomuoto. Luonne on niin ihmistä rakastava ja ihana.
Täällä palstalla ei paljon italiaanoista keskustella. Oon miettiny, että onko italianvinttikoira liian pieni koira vai miksi se ei puhuta noin yleisellä tasolla?
Täällä on vain muutamia henkilöitä, jotka italiaanoista laittelevat kuvia ja kommentoivat muuten. Kiitoksia heille siitä.
Olisi mukavaa kuulla palstalaisten ajatuksia kymppiryhmän pienimmistä edustajista :nyökyti: .

Of Streamline Lovely Lilac `Aina`
Itskut
Ylladian Tendre Poison `Hellin`
Gambas De Percyval `Gamba`
Ylladian Joie Magnifique `Maini`

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Mitä mieltä vinttikoirien omistajat olette italiaanoist
ViestiLähetetty: Ti Helmi 08, 2011 12:21 am 
Poissa
Tuulen Koirien aivot narikassa
Tuulen Koirien aivot narikassa

Me ei olla kymppiryhmässä :D mutta vastaan silti. Mun mielestä italiaanot on ihan uskomattoman somia otuksia, vähän kolibrin näköisiä ja tuntuu, että ne menee rikki, jos ei käsittele tosi hellävaroen. Oikein ihastuttavia ovat. :smile:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Helmi 08, 2011 12:26 am 
Poissa
Sen sortin heinähattu
Sen sortin heinähattu

^
:ehe: Apua! Mä en oo koskaan ajatellu, ettei silkkivinttikoirat ois kymppiryhmäläisiä :D .

Itskut

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Helmi 08, 2011 12:32 am 
Poissa
Vieheen perässä uudella innolla
Vieheen perässä uudella innolla

Minulla on edelleen yksi italiaano, on ollut kaksi joskus. Nykyinen koiraherra täyttää 16 vee toukokuussa, sen siskopuoli lopetettiin muutama vuosi sitten pari kuukautta vajaa 14 vuotiaana.Tämä uros on aina ollut aivan hurmaava luonteeltaan, reipas, aktiivinen ja ottanut hyvin kontaktia. Narttuni taas ei ollut aina ihan niin tarkka siitä, että täytyykö sitä joka kerran juosta luo jos kutsutaan :ehe: mutta luonteeltaan sekin oli aivan ihana, seurallinen ja avoin :nyökyti:

Molempien kanssa kilpailtiin maastossa, uros voitti aikanaan joka kilpailun mihin osallistui. Viehevarmuus, nopeus ja ennenkaikkea juoksuinto olivat omaa luokkaansa! Kumpikaan koirani ei ole ollut tosi pieni italiaano, uros on ylikorkea eli 40 cm, narttu oli 37 cm, joten niiden kanssa ei ole tullut fiilistä "rikkimenosta". Fysiikka on molemmilla ollut hyvä. Ainoa miinuspuoli rodussa on mielestäni sen kylmänarkuus, mutta nuoret koirat kyllä pärjää takeissa jne. etenkin vapaana juostessaan. Tämä vanhus ei enää tänä talvena tunnu pärjäävän kuin korkeintaan parin asteen pakkasessa, nuorempana se lenkkeili ihan reilujakin lenkkejä -10 asteessa, jopa ylikin. -15 -20 alkoivat olla sellaisia, et sitten vaan pikaiset pissalenkit...

Italiaanoissa on minun mielestäni huippua juuri se kompakti koko ja vinttikoirien nopeus sekä kauneus! :ihq:

Muistoissa rakkaat: Italiaanot Nipsu & Sissi ja sloughi Tomu <3

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Helmi 08, 2011 12:41 am 
Poissa
Hilpeä paluu etusuoralle
Hilpeä paluu etusuoralle

Mun ei varmaan tartte sanoa mitä mieltä oon italiaanoista? :denti: Rotu on kolahtanut ja kovaa, siinä tuntuu yhdistyvän kaikki ominaisuudet mitä koirassa haen. Pitkälti samoja ominaisuuksia mitä vuorovesi listasit.

Mä vähän luulen, että täällä ei senkään takia tule hirveästi keskustelua italiaanoista, kun on tuo rodun oma foorumi jossa harrastajat kirjottelee enempi. En mäkään täällä jaksa hirveästi kirjoitella, kun italiaanofoorumilla jo tulee raapusteltua. Kuvia laittelen kun muistan, mut sekin on vähäisempää täällä. Ja uudet rodusta kiinnostuneet ihmiset yleensä ajautuvat italiaanofoorumille kyselemään ja lukemaan, eikä välttämättä ole edes tietoisia tästä foorumista. Tai vähän semmonen tunne on.

Typyjen kuvia

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Helmi 08, 2011 12:53 am 
Poissa
Sen sortin heinähattu
Sen sortin heinähattu

^^
Mulla on ensimmäinen italiaano, puolitoistavuotias narttu, ja ihan olen rakastunut kaikkiin ominaisuuksiin, mitä meidän Hellinistä löytyy :luuv2: . Talvi on tietty vaikeaa aikaa, mutta kuten edellä kirjoitit, nuori koira ulkoilee pakkasilla mainiosti vaatetettuna. Haluaisin kokeilla maastojuoksua tulevalla kaudella ja näytelmissä olemme käyneet jonkin verran. Yllättynyt olen myös kaikkeen reippauteen ja tietynlaiseen määrätietoisuuteen, mitä pikku otuksessa on. Itse pelkäsin, että ovat kovin hauraita ja herkkiä ja että suurinpiirtein jokaista askelta pitää varoa, ettei mene rikki. Sekin on osoittautunut harhakäsitykseksi. Mulla on kaksi vipukkaa eikä yhteiselossa ole ollu hankaluutta. Italiaano osaa pitää puolensa. Ovat vielä pitkäikäisiäkin :rokrok: .

Nanne
Juu, samoilla linjoilla mennään :nyökyti: .

Itskut

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Helmi 08, 2011 2:06 am 
Poissa
Hillittömän korrekti

Minä olen "aina" ollut kovin ihastunut italiaanoihin, mutta vasta nyt tyttöystävän kautta on niihin oikeasti päässyt tutustumaan. Ja olen niiiiin in laaav, että ei mitään rajaa! :luuv2: :luuv2: :luuv2: Joskus on vielä pakko saada iki-ikioma! :nyökyti: Ensviikolla saan kokeilla eloa "oman italon kanssa", kun tikkuset jää pariksi päivää hoitoon :heaven: Saas nähdä saako muru niitä molempia enää takaisin.. :think: :evil2:

Olen jotenkin ollut sitä mieltä, että ei italiaanoa voi meille isojen joukkoon ikinä tulla, kun ne on niin pieniä, hauraita, jne., että melkein pitää varoa ettei hönkäise liian lujaa sellaiseen päinkään... :denti: Mutta hienosti nuo menee minun kohlien joukossa, eikä pääse hengestäkään, vaikka alkaa raivokkaasti äijäillä meitin superäijä-buvvelle, ei vissiin oikein osaa ottaa tosissaan tirriäisen pullistelua.. :smoker: :denti: Toinen taas on niin "alistuva" luonteeltaan, että saa sopuisasti imuroida herkkujakin toisten joukossa lattialla, menee siellä kun olisi aina kuulunut meidän laumaan :ihq:

Italiaanossa yhdistyy ihanasti kissan passeli koko ja koira, mieluummin minä italon otan peittoni alle kuin kissan.. :orava: Tosin jos välillä muistaisi leikata kattien kynnet, niin olisi nekin miellyttävempiä petikumppaneita.. :shockthink: :ehe:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Helmi 08, 2011 8:14 am 
Poissa
Finaalissa
Finaalissa

vuorovesi kirjoitti:
^
:ehe: Apua! Mä en oo koskaan ajatellu, ettei silkkivinttikoirat ois kymppiryhmäläisiä :D .

No en kyllä minäkään :shockthink:

Mutta italiaanoista... Kauniita ovat. Todella. Itselleni tahtoisin myös, mutta en uskalla koska ovat niin kovin pieniä ja heiveröisiä näiden isojen huligaanien keskelle. Salukien kanssa vielä menisi, mutta ibizojen raisu meno (myös sisätiloissa) voisi koitua kohtalokkaaksi niin pienelle :|
Ja varmaan siksi, kun omat kokemukset itskuista ovat varsin vähäiset, ei niistä oikein osaa kauheasti puhuakaan. Luen kyllä mielellään niistä juttua ja kuvia käyn ahkerasti katselemassa ja ihailemassa :luuv2:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Helmi 08, 2011 10:03 am 
Poissa
Hilpeä paluu etusuoralle
Hilpeä paluu etusuoralle

vuorovesi kirjoitti:
Olisi mukavaa kuulla palstalaisten ajatuksia kymppiryhmän pienimmistä edustajista :nyökyti: .

Tykkään kyllä, mutten niin paljon että itselle ottaisin.

Tosin olen päässyt tutustumaan vain kahteen yksilöön, mutte ne ovat luonteeltaan melko erilaisia. Toinen on hieman arka ja herkkis, ei toki häiritsevästi, mutta toinen ihan "kauhea" rämäpää. Molemmat kuitenkin sellaisia pusuttelevia elohiiriä.

Oikeastaan niissä kolme asiaa, minkä takia en kotiini haluaisi; puutteellinen sisäsiisteys, liiallinen kylmänarkuus ja hankaluus harrastuskoirana (monilta puuttuu saalisviettiä). On tosi kivaa kun kaveri koirineen tulee käymään, mutta on myös kivaa kun lähtevät ja kotiin jää vaan 2 rauhallistakin rauhallisempaa whippettiä. :wink:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Helmi 08, 2011 10:12 am 
Poissa
Palkintopalleilla
Palkintopalleilla

Italiaanon voisin ottaa. Mutta voisin ottaa kovin monta muutakin rotua.
Italiaanouros olisi nimeltään Rocco.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Helmi 08, 2011 11:48 am 
Poissa
jumittui viiniä lipittämään
jumittui viiniä lipittämään

Italiaanossa on pienessä paketissa kauneus, tyylikkyys ja linjakkuus. Mielelläni niitä katselen, mutta itselleni en ottaisi. Minusta monella italiaanolla on pienen koiran syndrooma. Muuten kyllä ihan kivoja, siis katsella ja silitellä.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Helmi 08, 2011 1:54 pm 
Poissa
Syöny sikana omenia
Syöny sikana omenia

Stil kirjoitti:
vuorovesi kirjoitti:
^

No en kyllä minäkään :shockthink: .

Niin, kun ei ne oo FCI-rotu, niin eihän ne kuulu.

Mutta siis itskuista vähän samat mielipiteet kuin Raparperisydämellä: puutteellinen sisäsiisteys ja ajovietti, sekä kylmänarkuus. Nämä siis yleisiä mielikuvia rodusta, joiden takia en itselleni italiaanoa haluaisi. En siis sen lähemmin tunne yhtään itskua, mitä nyt muutamaa kavereiden koiraa päässyt joskus vähän palluttelemaan ja ne ovat olleet tietysti ihania tyyppejä.

Italiaanot noin yleensä on musta todella kauniita, viehättäviä koiria :nyökyti: .

- R.I.P. Snout Ziggy Stardust & Esa Nahka & Tero Nuppi

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Helmi 08, 2011 2:07 pm 
Poissa
yhteistuumin valtuutettu kuspää
yhteistuumin valtuutettu kuspää

MikkoP kirjoitti:
Italiaanon voisin ottaa. Mutta voisin ottaa kovin monta muutakin rotua.
Italiaanouros olisi nimeltään Rocco.

-Ja mun ehdottomasti Don Corleone tai IsoPacino.
Mut niinku Tyttikin, mäkin pelkäisin koko ajan että sellanen menee jotenkin rikki.
Kun mulla hajoo muutenkin kaikki hento, siro ja kaunis. Liian posliiniesine mulle, ihailen etäältä.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Helmi 08, 2011 2:51 pm 
Poissa
Sen sortin heinähattu
Sen sortin heinähattu

Samanlaisia mietteitä mullakin on, mitä täällä on tullu esille.
Sisäsiisteysasiat on vähän niin ja näin, mutta melko hyvin ainakin meidän itsku ymmärtää käydä pihan perällä. Itse pidän sisäkenkiä, jottei sukat kastu, jos on sattunu akuutti pisuhätä yllättämään :denti: .
Pikkukoiransyndroomalla, jos smäläri tarkoitit turhan räksyttämistä ja pullistelua, niin ehkä vähän esiintyy meillä, mutta ei haitaksi saakka. Voinen katsoa peiliin, koska pikkukoiraa tulee vähemmän komennettua, kun ei mukamas raski, kun se on niin pieni eikä se saa mitään mittavaa tuhoa aikaseksi kuiteskaan.
Ihan sairaan hyvät nimet ois MikkoP:llä ja IP:llä jo valmiina :rokrok: .
Ton kylmänarkuuden kanssa pärjää, koska on niin paljon vaatteita tarjolla jopa ihan noita ns. tehdasvalmisteisia. Vielä 15 - 20 vuotta sitten ois ollukin eri juttu, kun koiravermeitä ei oikein saanu mistään, jollei itse osannu väsätä.
Mä luulen, että mulle on käyny niin, että kun akka vanhenee, niin koirarotu pienenee :denti: .

Itskut

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Helmi 08, 2011 2:54 pm 
Poissa
Ihan jotain muuta
Ihan jotain muuta

isopasi kirjoitti:
Mut niinku Tyttikin, mäkin pelkäisin koko ajan että sellanen menee jotenkin rikki.
Liian posliiniesine mulle, ihailen etäältä.

Komppailen, en uskaltais ottaa. Noi mun tytöt vois olla liian riehakasta seuraa.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 408 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 28  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]