Tänään on Ma Syys 16, 2019 8:01 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1074 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 72  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Vertaistukiryhmä ibizanpodencojen orjille
ViestiLähetetty: Pe Loka 19, 2007 1:42 pm 
Poissa
Syöny sikana omenia
Syöny sikana omenia

Mä olisin lisännyt tuohon kuvaketjun otsikkoon tämän jutustelu-osionkin, mutta en saanut muokattua. Pöh. Mutta jutustellaan me erinomaisista koiristamme täällä, ja laitetaan kuvia tuohon toiseen osastoon :D . Saa niitä kuvia tähänkin laittaa, kun marissa haluaa kummiskin.

Olen jo useasti kaivannut jotakin väylää, johon purkautua ja kanavaa, josta hakea vertaistukea tuon maailman älykkäimmän podenco-otuksen minua höynäyttäessä ja omaisuuttani tuhotessa. Tänään maljani tuli viimein täyteen, ja vuodatan sen kaiken teille.

Ei vaineskaan, Ziggypä jäi tänään kiinni itseteossa jääkaappiani ryöväämästä :twisted: ! Lähdin aamulla töihin, mutta myöhästyin bussista, joten tulin takaisin kotiin aikomuksenani syödä itse jotakin ja antaa koirillekin purtavaa. Palatessani parin minuutin poissaolon jälkeen kotiin, löysin ensin avonaisen vessanoven ja pitkin asuntoa levitellyn vessanroskiksen, argh! Sitten huomioni kiinnittyi jääkaappiin ja sen auki olevaan oveen. Ihmettelinkin, miksei Zig tervehtinyt minua tavanomaisen innokkaasti takaisin tullessani... Rouva oli ehtinyt kantaa olohuoneeseen ison, tiiviskantisen purkin, jossa säilytän Teron naudanmahaa. Mahasta oli hävinnyt vasta pienehkö palanen, hähää!

Moitteita ja tukkapöllyä Ziggylle annettuani keräsin siis roskat kämpästä, suljin jääkaapin teipillä, ruokin pikkupojat ja lähdin töihin. Ehdin jopa seuraavaan bussiin kunnialla. Saa nähdä, minkälaisen koston Ziggy on kehittänyt, jahka pääsen takaisin kotiin... :shock:

Vertaistukea? Anyone?

- R.I.P. Snout Ziggy Stardust & Esa Nahka & Tero Nuppi

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Loka 19, 2007 8:02 pm 
Poissa
Finaalissa
Finaalissa

Norma oli juuri viimeksi hoidossa ollessaan avannut muka viattomana jääkaapin, vaikka isä oli seisonut vieressä. Normakin sai tukkapöllyä.

Eilen se oli avannut yhden vaatekaapeistani (teipeistä huolimatta) ja kuljettanut sieltä joka ikisen pipon, huivin ja hanskan jota minulta löytyy, keskelle huonekompleksini lattiaa. Kasan päällä oli puoliksi syöty avokas.
Naapurin mummolta se varasti rappukäytävässä ruokakassista makkarapaketin ilman että minä tai pöperön omistaja huomasimme mitään.
Lisäksi siitä on tullut likinäköinen ja sen on pakko katsoa televisiota nenä kiinni ruudussa, käännellä päätään ja puhua lasin takana oleville ihmisille ja eläimille. Viis minun katselunautinnostani.

Iriksellä taas alkaa juoksu ja se on jälleen muuttumassa depressiiviseksi (samalla kun Pinjasta tulee maaninen). Paitsi ulkona, ulkona kunon metsästysaika. :twisted: Normaali eteneminen lenkeillä ei onnistu, koska arvoisa podenconi hyppii voltteja ja kärrynpyöriä sekä haukkuu vimmatusti, minulle. Komentaa ja vaatii, v*ttuileekin suorastaan.
Alkuviikosta jouduin kerran komentamaan sitä rappukäytävässäkin hissiä odottaessa ja se otti nokkiinsa niin, että soitti alakerran naapurien ovikelloa ja pyrki sisään, uuteen parempaan kotiin.
Iris on joskus käynyt siellä kylässä ja saanut lauantaimakkaraa, jota se ei tule varmasti koskaan unohtamaan.

Kaikkein noloin oli se, että se nappasi (hihnassa ja kuonopannassa, taas) oravan puusta mun talon takana olevasta puistosta. Vieressä oli leikkipuisto täynnä lapsia... :oops: :?

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Loka 19, 2007 8:04 pm 
Poissa
Finaalissa
Finaalissa

Ai joo. Mummon makkarapaketti saatiin kyllä ehjänä ja hyvinvoivana takaisin samantien, sillä Norma on aika onneton varas kun sillä on pakkomielle esitellä ylpeänä saaliinsa kaikille jotka ehkä haluaisivat katsoa, sekä yhtä pakottava tarve jakaa kaikki mun ja muiden kanssa.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Loka 20, 2007 1:28 pm 
Poissa
Hilpeä paluu etusuoralle
Hilpeä paluu etusuoralle

marissa kirjoitti:
Kaikkein noloin oli se, että se nappasi (hihnassa ja kuonopannassa, taas) oravan puusta mun talon takana olevasta puistosta.

Oho, aika hurja :shock: Eikä edes ollut ensimmäinen orava? (Noah-afgaani ei kyllä ikinä saisi oravaa kiinni, vaikka päivittäin yrittääkin.)

Ai niin enhän minä ole ibizan orja, muuten kuin etäisesti ja henkisesti :D Krooninen ibiza-kuume.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Loka 20, 2007 1:44 pm 
Poissa
Vieheen perässä uudella innolla

Mä olen alkanut miettiä onko sika-silppuri jotenkin viallinen, kun se nukkuu ihan älyttömän paljon. Aamupäivällä sitä ei saa kirveelläkään ylös, jos on pakko mennä aamupissalle se toteutetaan mahdollisimman hitaasti ja todella kärsivän näköisenä. Ja sisälle päästyään se menee taas nukkumaan. Illalla on se aika jolloin voi riekkua ja möykätä, napurit varmaan kans tykkää.

Kyllä siassa virtaa on, ei siitä ole kyse vaan siitä että mihin aikaan sitä virtaa puretaan. Toisaalta tosi hyvä että (vielä) nukkuu päivisin kun ollaan usein sillon poissa. Toisaalta jos aamupäivällä lähtee metälle tai lenkille niin kyllä se siellä ihan ilosesti kirmaa, mutta kotona vaan nukuttaa. Outoa.

Norma on sen verra fiksumpi että vei kassista makkarapaketin, sika-silppuri vei mun banaanit ja natutisti ne sellaseksi mössöksi olkkarin lattialle. Kiitos.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Loka 20, 2007 5:42 pm 
Poissa
Finaalissa
Finaalissa

Ishtar kirjoitti:
marissa kirjoitti:
Kaikkein noloin oli se, että se nappasi (hihnassa ja kuonopannassa, taas) oravan puusta mun talon takana olevasta puistosta.

Oho, aika hurja :shock: Eikä edes ollut ensimmäinen orava? (Noah-afgaani ei kyllä ikinä saisi oravaa kiinni, vaikka päivittäin yrittääkin.)

Ai niin enhän minä ole ibizan orja, muuten kuin etäisesti ja henkisesti :D Krooninen ibiza-kuume.

Oli ensimmäinen orava, muttei ensimmäinen saalis.
On mennyt myyriä, hiiriä ja rotta. Pahin oli melkein keskustasta napattu cityrusakko, joka luojan kiitos sentään pääsi karkuun, tosin ilmeisesti vahingoittuneena. Tämän tapauksen takia pääsimme jopa Koiramme-lehteen esimerkkitapaukseksi... :oops:

Ibizat, osa näistä, on kyllä tällaisia. Metsästäjiä henkeen ja vereen ja hyviä siinä! Mm. toissa vuonna eräs ibizalainen Mustialassa vinttikoiria kuhisevalla alueella (maastot + näyttelyt) nappasi ihan suht lyhyessä hihnassa ollessaan mm. linnun lennosta ja niin poispäin.

Mutta on nää silti vaan niin mainioita, ihan vertaansa vailla! Äkkiä Ishtar ibizakauppaan! :twisted: Uskon, että afgaanillekin ibiza olisi mitä mainiointa seuraa, koska käsitykseni mukaan afgaanikin on hirmu leikkisä ja velmuileva otus niinkuin ibizakin.

Verna kirjoitti:
Norma on sen verra fiksumpi että vei kassista makkarapaketin, sika-silppuri vei mun banaanit ja natutisti ne sellaseksi mössöksi olkkarin lattialle. Kiitos

Ihana! :eihelev:
Silloin kun Nomppis oli tehnyt isän luona ollessaan sen Suuren Jääkaappikeikan, se oli syönyt kaiken muun siististi (ja lähes pakkauksia myöten) paitsi makkarat. Puoliksi järsittyjä makkaroita löytyi pitkin asuntoa, kuten vaikkapa sängystä.
Ehkä näillä on jotain intressejä kasvissyöntiin?

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Loka 20, 2007 6:41 pm 
Poissa

^Voi hyvin olla, Chilille ei kelvannut tuore riista...

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Loka 20, 2007 11:45 pm 
Poissa
Syöny sikana omenia
Syöny sikana omenia

Oltiin tänään käymässä kaverin luona koko lauman kanssa, ja sillä aikaa kun mä riisuin harjakoiralapsia eteisessä, oli Ziggy ihan hiiren hiljaa n. 2 metrin päässä minusta varastanut tiskialtaassa olevasta kattilasta ainakin kaksi keitettyä porsaan sydäntä, ja syönyt ne suihinsa! Maailman nolointa! Ja kehtasi vielä mun seistessä vieressä etsiä lisää sydämiä, kun ne oli jo nostettu jääkaappiin turvaan.

Jätettiin koirat sinne kaverin luokse shoppailureissun ajaksi, ja sieltä palatessamme arvon rouva oli avannut jäykän vetolaatikkoroskiksen. Onneksi roskiksessa ei ollut ilmeisesti ollut mitään mielenkiintoista, sillä sitä ei oltu levitelty pitkin asuntoa. Onneksi!

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Loka 22, 2007 6:27 pm 
Poissa
Syöny sikana omenia
Syöny sikana omenia

Ehhehe, olis vaan pitäny ihan suoraan otsikoida tää "Jennin ja Ziggyn oma kiukutteluketju":ksi :prkl: !

Nyt meillä ei auta enää jääkaapin oven teippaaminenkaan, Z oli saanut tänään jääkaapin auki siitä huolimatta. Aamulla just avasin uudet (vikat) pötköt NEUta ja naudanmahaa, ja eikös kilo NEUta ollut hävinnyt parempiin suihihn :paapatus: . Onneksi ei sitä naudanmahaa oltu syöty, eikä voipakettia. Muuta jääkaapissa ei mehutiivisteen lisäksi ollutkaan...

Jääkaappivarkauden lisäksi roskis oli levitelty ympäriinsä ja roskat silputtu pitkin olkkaria :dead: .

Eikä mua oikeesti mitenkään hirveenkauheenkamalasti harmita nää varkaudet ja sotkemiset, ne on pientä. Pelottaa eniten se, että Z (tai pikkaraiset) syö jotain, mikä tukkii niiden suolen tai että Z saa mahalaukunkiertymän tai jotain. Tai että niille tulee riitaa noista sapuskoista, Zig on kova vahtimaan omia eväitään, ja koska koirilla on niin iso kokoero, voi pienikin rähähdys-näykkäisy saada aikaan pahaa jälkeä. Ja vielä kun noi kaksi on karvattomia.. :messedup2: . Esahan sai jo kerran verta vuotavat haavat niskaansa, kun Ziggy hieman vahti luutaan, josta Esa ei edes ollut kiinnostunut, vaan tuli mun luo luun vierestä, kun mä pyysin. Z oli siinä kohtaa vielä useamman metrin päässä, eikä luu ollut edes sen suussa.

Toivotaan nyt, että keksin jonkun keinon tohon jääkaappiin, huomenna teippaamisen lisäksi teen jääkaapin eteen barrikadin kaikista (kahdesta) tuoleistani :plaah: .

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Loka 22, 2007 6:32 pm 
Poissa
Palkintopallilla tuulettaen
Palkintopallilla tuulettaen

Nuo jääkaappivarkaudet tuntuu uskomattomilta :lol: . Meillä tuota harrastanut vain kissat. Koiranruoka säilytystynnyritkin saa olla rauhas vaikka ois unohtunut raolleen. Ja ovat kuiteski oikeita ahmatteja ruoan suhteen. Ne on ehkä tyhmiä eikä ymmärrä että sapuskan vois itsekin ottaa.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Loka 22, 2007 6:35 pm 
Poissa
Syöny sikana omenia
Syöny sikana omenia

Joo, ei Ziggykään ONNEKSI varasta koiranruokanappuloita. Niitäkin se saisi helposti samasta kaapista, missä roskiskin on.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Loka 22, 2007 6:49 pm 
Poissa
Lähtökopissa
Lähtökopissa

Simmikin sai n. 7 kk vanhana linnun kiinni ollessaan hihnassa. Päästi sen sitten hölmistyneenä pakoon, kun kehtasi räpytellä siipiään suussa :reps:

Lohduttaako ransusta yhtään, että Ziggy on periyttänyt ainakin yhden jälkeläisen, joka ei juuri varastele. Että toivoa ei ole menetetty, Ziggyn sisällä on ainakin muutama geeni, joka on ei varastelevaa tyyppiä :lol:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Loka 22, 2007 7:08 pm 
Poissa
Syöny sikana omenia
Syöny sikana omenia

^ No täytyy kyllä sanoa, että eipä juuri lohduta :plaah: ! Jos siis tässä taka-ajatuksena ei ole se, että olisit valmis vaihtamaan Simpauksen tuohon varkaiden ruhtinattareen? Olisitko? Sitten se lohduttaa paljonkin :mrgreen: !

Ainiin, on meillä mukaviakin uutisia, Ziggyä kuvattiin eilen itse Piukku Lankisen toimesta Lemmikkipalstojen Pet-Tv:hen. Turun pentunäyttelystä tulee sinne ohjelma, ja Ziggystä saatiin kuulemma "tosi ihana aloituskuva ohjelmaan! Siis ihana naama!".
Olen kyllä ajatellut rangaistukseksi varastelusta mrs. Egolle pyytää poistamaan sen kuva ohjelmasta. Siitäs saisi, nih!

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Loka 22, 2007 8:23 pm 
Poissa
Finaalissa
Finaalissa

Voi Ziggyä! :lohdutus:

Eihän meilläkään ole Iris ikinä tehnyt tuhmuuksia, lukuunottamatta muutamaa hyvin lievää, humoristista päähänpistoa, vaikka sillä siihen olisi tavallaan parhaimmat edellytykset.

Mutta Normis... Lie saanut samat geenit kuin Ziggykin, koska isoisä/Ziggyn isä Punkkuhan tunnettiin nimellä Varkaiden Ruhtinas.
Normaalin uusin harraste on Leenan luono kylässä käydessä odottaa sopivaa tilaisuutta livahtaa keittiöön avaamaan roskiskaappi.
Ziggynpoika Edo sen sijaan pyrkii varastamaan vessapaperirullaa ja sukkia, jotka se nielee sekunneissa.

ps: Tänään meinasi mennä orava nro. 2, kun yhtäkkiä suht rauhaisasti kulkenut koira loikkasi jonkun piha-aidan päälle ja kurkotti sieltä kuuseen, jota pitkin punaisenruskea pörröhäntä vilisti.

Iris sekoaa tuollaisissa tilanteissa niin totaalisesti, ettei huomaa mitään vaikka sen käytöksestä säikähtäneet Normis ja Näätäläinen käyvät yhteistuumin sen kimppuun ja repivät sitä kumpainenkin milloin mistäkin ja mihinkin suuntaan. Iris lentelee siinä sitten kahden aivottoman älykääpiön välissä edestakaisin, katse tiukasti riistassa, sinnikkäästi sitä kohti pyrkien.

Yks naapuri jo tunnusti, että jää aina seuraamaan parvekkeelta kun näkee meidät puistossa. Ihan siltä varalta, että jos Iris vaikka sattuisi taas bongaamaan oravan tai rusakon.

Ja niitähän täällä riittää... :itku:

(lisähuomautuksena; Pinjan ja Norman hyökkäys ei siis ole vihamielinen, vaan sellainen kahden riemuidiootin samanaikainen yhteissekoaminen, joka voi päästä valloilleen monesta muustakin syystä...)

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Loka 24, 2007 10:12 am 
Poissa
Syöny sikana omenia
Syöny sikana omenia

Eilen ei oltu varastettu mitään. Yöpöydän laatikko, josta ZigZag aina yrittää varastaa nenäliinoja, oli meinattu avata, mutta ei oltu sit kummiskaan avattu. Edes vessan ovea ei oltu aukaistu :shock: . Tai sitten tuo varkaiden ruhtinatar on oppinut myös sulkemaan ovet perässään... :wtf...: .

Mää muuten marissa suunnittelin, et joku kaunis viikonloppu sysään pikkupojat johonkin hoitoon, ja tuun teille sinne Poriin kylään Ziggyn kanssa. Saat ottaa rouvastakin yhtä hienoja potretteja, mitä napsit omasta katraastasi, viedä meidät juoksentelemaan hiekkakuoppaan, esitellä meille Porin yöelämää ja miestarjontaa jajaja... :vihvih2:

ps. Liris on Teron idoli! Teron pääasiallista riistaa ovat myöskin oravat, mutta Terttu-paralla ei ole mitään mahdollisuuksia saada niitä kiinni. Ja jos saisikin, niin orava varmaan raatelisi Teron, eikä toisin päin. Joten Tero lähettää paljon terveisiä idolilleen, ja toivoo joskus pääsevänsä mukaan metsälle. Täällä meilläpäin kun on lähinnä niitä rusakoita, oravia näkee ehkä kerran-pari kuussa :surku: .

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1074 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 72  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]