Tänään on Ti Elo 22, 2017 8:44 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 21 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Onko kukaan onnistunut opettamaan enkkuvinttaria...
ViestiLähetetty: Ma Joulu 26, 2016 6:28 pm 
Poissa
Tahmea namutäti
Tahmea namutäti

^Oon kyllä erimieltä. Ei se grey sen ihmeellisempi ole kuin muutkaan. :)
Ehkä helpompi kuin moni muu rotu. Mutta ei vaikeampi tai erikoislastuisempi.. Ihan vaan koira. :)

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Joulu 27, 2016 12:09 am 
Poissa
Finaalissa
Finaalissa

Ainakin Mei on kyllä tosi omalaatuinen ja erikoinen. Ei, en minäkään vaikeana sitä pidä millään muotoa. Mutta whippetit on niin yksinkertaisia ja koiramaisia siihen verrattuna. Jos Mein mielestä esimerkiksi kisojen eläinlääkärinjonossa on tylsää, se alkaa joko a)tanssia balettia b)villitä muita koiria leikkiin c)haukkua mulle, että veisin sen jo heti pupun perään tai d)nielaisee pillin. Sama missä tahansa muualla, jos sillä nyt vaan on tylsää. Se ei niin vaan mukisematta sopeudu samalla tavalla kuin whippetit kaikkeen erikoiseen tai uuteen. Whippetin voi käskeä tekemään kaiken, Memmua voi pyytää eikä se siitäkään huolimatta tee suosiolla jos sitä ei huvita. :ehe:

Mutta on se silti äärihelppo ja kiltti ja ihana koira. Ikinä ei tarvi miettiä tuleeko se toimeen kenen tahansa vastaantulijan kanssa tai voiko sen viedä mihin vaan. Mutta sen pillin se kyllä nielee hyvin helposti, jos jokin asia ei ole mieluinen (nukkuminen olkkarissa) ja käy mooonta kertaa yössä makkarin oven takana itkemässä vaikka sitä kävisi kunnolla komentamassa.

SVKLMM-16 FI KVA-M Little Bucharest What's My Name
Whiplandian In Time

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Joulu 27, 2016 8:55 am 
Poissa
Finaalissa
Finaalissa

Ihan taatusti rotujen välillä on eroja motivoinnissa ja parhaissa mahdollisissa koulutusmetodeissa mutta koiristahan tässä nyt puhutaan, eikös? Varmasti basenjin, kaukkarin tai bc:n kouluttamisessa pitää käyttää eri keinoja. Mulle vaan pisti silmään aloittajan toteamus, että koiraa oli vaadittu siirtymään sängyltä pois, se murisi ja sen jälkeen koira jäi paikalleen makaamaan. Kuulostaa mun korviin aivan tavalliselta resurssiaggren koiran käytökseltä. Mä ehkä alottajana kysyisin tässä kohdin ensin itseltäni, mitä haluan koiran oppivan ja toimivan ja vasta sitten, miten sen teen. Tuossa koira oppi vain sen, että kun ihminen sanoo jotain, murisen, saan, mitä haluan. Mutta näin netin välityksellä on vaikea tietää, kun ei ole aavistustakaan kokonaistilanteesta laumassa ja perheessä.
Ja sanottakoon nyt vielä, jos mun helposti koulutettavat ja mukautuvat whippettini käyttäytyisi noin, epäilisin oitis jotain fyysistä kipua.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: To Huhti 20, 2017 7:30 pm 
Poissa
Ei niinku jaksais tota Putinia...
Ei niinku jaksais tota Putinia...

Pitääpä kertoa, miten tässä kävi.

Pikku ruoja sai hienon pedin (hän ihan itse sai valita mieleisensä), ja otti sen välittömästi omaksi paikakseen ilman erillisiä kehotuksia. Kaksi ensimmäistä yötä sujui seesteisissä merkeissä, ja oikein ihmettelin, että voiko tämä olla näin helppoa. No ei voinut. Isot enkut keksivät uuden mahtavan tavan kyykyttää ruojaa, ja alkoivat suurieleisesti ajaa sen pois pedistään ja valtasivat sen itse jokainen vuorollaan. Tietenkään ei jäänyt muuta mahdollisuutta kuin ottaa kaltoinkohdeltu ruoja-poloinen mun viereen nukkumaan. Tästä saavuttamastaan edusta se ei näytä olevan valmis taistelutta luopumaan. Ikinä.

:evil2: :hermo: :ehe:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ke Kesä 14, 2017 1:51 pm 
Poissa
Kaalin käryä tittelissä
Kaalin käryä tittelissä

Meillä ei koirat huonekaluihin kiipeä piste. En oo kyllä kokenut kovinkaan työlääksi tän opettamista greyn pennulle, päinvastoin..
Eli nyt on neljäs greynretale talossa ja vaikka tää on kovapäinen ääliö tää viimeisin niin sekin on kohtaloonsa tyytynyt. Kasvattajalla näillä oli oma sohva eikä silti ollut kovin vaikeaa saada heppu pysymään lattialla. Ylipäänsä kovin eriluonteisia on kaikki greyt ollut mutta yksikään ei oo tätä sääntöä jättänyt noudattamatta.

Aikuisten koirien hoitopaikoissa on lupa nukkua sohvilla ja sängyillä ja innoissaan niin tekevätkin. Edesmennyt Reijo rouva ei tullut mua edes vastaan kun hain sitä hoidosta, koska Hän makasi sohvalla kun tulin.. :ehe: Häntä vaan heilu.. Silti kotona ei edes yritetä.
Kyllä se grey oppii siinä missä muutkin, paljon helpommin kuin esim. dobberit aikoinaan..

greyhoundit Capes' Can't Explain & Mushu

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: To Kesä 15, 2017 2:01 am 
Poissa
Tahmea namutäti
Tahmea namutäti

^ Jep. :nyökyti:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 21 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]