Tänään on La Tammi 18, 2020 11:44 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 32 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: "pepputaklaus" kenen koirat harrastavat ?
ViestiLähetetty: Ma Maalis 18, 2013 1:36 pm 
Poissa
Vieheen perässä
Vieheen perässä

Ensin ajattelin laittaa tuonne greyketjuun, mutta arvelin että ihan rotusidonnaista tämä ei välttämättä ole :denti: . Keiden koirat siis harrastavat "peppputaklausta" vaikka toisten koirien kanssa, mutta lähinnä tässä kohtaa mietin ihmisiin kohdistuvaa "tömpäsäyttelyä".
Poju greyhound harrastaa tätä paljonkin, mutta en ole ihan varma mitä se sillä meinaa, luulen että jonkinlaista leikkiä. Siis kun kävellään , se alkaa sillain tepastella / hyppelehtiä ja sitten "tömps" heilauttaa takamuksensa ihmisen jalkoja päin. Joskus aika kovaakin , eli liukkailla saa katsoa että ei tosiaan tule ihan kirjaimellisesti taklatuksi 8)

Myös vapaana ollessaan se tulee jalkoihin "nyhjäämään" joskus, ja tönii ja tuuppii. Toisinaan se hinkkaa itseään ihmisiä vasten kuin kissa, myös siis ainakin tutuja päin koirapuistolla , ei vain minua. olen tulkinnut sen sellaiseksi ystävälliseksi eleeksi , sillain "moi, oot kiva" ja mahdollisesti vähän rapsutuksia kerjää sillä tyylillä. Erästä tutumpaa ihmistä myös välillä "taklaa", mutta vakkarihoitaja ei ainakaan vielä ole näiden tömpsäytysten kohteeksi joutunut.

Joskus minä tönäisen takaisin , ja vähän matkaa mennään sitten vuoroin tönien, siitä on tullut vähän sellainen leikki. Eipä tuo haittaakaan, mutta mietin että tekeekö muiden koirat tämmöistä myös ja millaiset , minkärotuiset jne. Älkääkä nyt kaikki greyhoundien omistajat sanoko että teidän koirat EI tee tuota, kun Pojulla on muutenkin semmoisa metkuja joista olen jutellut ja ihmiset on kysyttäessä väittäneet että ei heidän koirat vaan ikinä tuommoista tee :shock: ja " onpa erikoista".

No, se "paimennus" vimma ehkä onkin vähän vinttikoiralle outoa :rolleyebunny:

Retu(Little Bucharest Rudie Can't Fail)
Rita(L.B: Know Your Rights )
"agentit" Mustikka, Hilla & Skumppa
nimim.takana Pia Suopanki

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: "pepputaklaus" kenen koirat harrastavat ?
ViestiLähetetty: Ma Maalis 18, 2013 1:45 pm 
Poissa
Vetäis nuput nuupalleen
Vetäis nuput nuupalleen

Julius pepputaklaa lähinnä toisia koiria, mutta todella paljon ja aina leikin yhdeydessä :D Itse olen joutunut kohteeksi kerran, kaksi ja luulen että erehdyksessä. Julius hiissaa itseään jalkoihin ja hakeutuu muutenkin jalkojen väliin nojailemaan ja kerjäämään rapsutuksia, mutta kissamainenhan tuo on muutenkin. :nyökyti:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ma Maalis 18, 2013 1:50 pm 
Poissa
Vieheen perässä uudella innolla
Vieheen perässä uudella innolla

Whippetini Jäde ei varsinaisesti taklaa, mutta tuuppii kyllä takapuolellaan jalkoja, etenkin takki päällä ja hyväntuulisuus tuntuu myös siihen liittyvän. Aamulla, kun tullaan ulkoilulta sisälle ja ollaan menossa hissiin, se killittää minua hissin peilin kautta ja paukuttaa takapuoltaan jalkoja vasten. Joskus se myös tuuppii peräpäällään Halia, kun toinen on kakalla. Jos Jädelle antaa pusuja ristiselän päälle, se alkaa heti steppata takajalkojaan, takamuksellaan tuuppien. Outo pepun ketkuttaja. :D

Kuva
Muistoissa <3
Saksanpaimenkoirat Fanja 05/2005-02/2011, Bono 10/1993-03/2005 ja Freija 10-12/1993

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ma Maalis 18, 2013 1:57 pm 
Poissa
Vetäis nuput nuupalleen
Vetäis nuput nuupalleen

Linkin takaa löytyvässä videossa on muistaakseni jonkinlainen Juliuksen näyte: https://www.facebook.com/photo.php?v=4892460943904&set=vb.1069185500&type=3&theater (Toivottavasti toi näkyy :D ) Ja klikatkaa hoodeeksi jos näkyy :nyökyti:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ma Maalis 18, 2013 2:02 pm 
Poissa
jumittui viiniä lipittämään

Haa, meillä! Onyx rakastaaaa pepputaklausta oli sitten koira tai ihminen :) Joskus lenkillä huvittelemme pitkäänkin pepputaklauksella, ihmiset vähän katselevat kieroon, mitä minä koiraa tönin. Siis Onyx aloittaa taklauksella, minä vastaan jalalla vähän tönäisten ja näin jatketaan. Harmi vaan, koira myös osaa taklata just liukkaalla tai kaltevalla paikalla, ei ole yksi tai kaksi kertaa, kun miltei kaatuu. Ja tosiaankin, joskus taklaus on aika kovakin. Vieraampia taluttajia saakin varoitella, että voi peppu tömähtää jalkoihin, leikkiä se vaan on ja yritä pysyä pystyssä. Onyxia ainakin kovasti huvittaa ja naurattaa tämä leikki.
Piti olla kuviakin, mutten nyt löydä tältä koneelta yhtään.
Harvemmin vapaana taklailee, joskus tekee sitäkin enimmäkseen jäällä. En tiedä, miksi juuri siellä, silloin kun muutaman minuutin vieressä pysyykään.
Ainoa grey meillä, joka on tätä tehnyt ihmisille. Keskenään koirat ovat varmaankin taklailleet, en kyllä tarkasti muista.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ma Maalis 18, 2013 2:04 pm 
Poissa
Seuraava potilas...
Seuraava potilas...

Pico keskikokoinen portugalinpodengo tyrkyttää leikkiin innostuessaan bebaansa aina kaikille :eihelev:
Se oikein viuhtoo sitä kinkkua menemään, kun niin on intoa täynnä.

Aku - Ruma ankan poikanen

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ma Maalis 18, 2013 2:15 pm 
Poissa
Vieheen perässä
Vieheen perässä

ai tämä on näin yleistä :D aika hauskaa. Koirien keskenhän se on sellainen ystävällinen ele käsittääkseni, että törkätään vaarattomampi pää toista kohden ensin. kaipa se on siis koiralta ihmistäkin kohtaan samaa tarkoittava . Mietin että pitääkö tota "paimennusvimmaa" tarkentaa ;) : Pojun mielestä siis porukan hajaantuminen on Huono Juttu: Jossain jos ollaan yhtään pidempään että on useampi ihminen , tai ihminen ja koira, ja joku poistuu paikalta, Poju silminnähden hermostuu ja piipitää ja yrittää lähteä perään, jälleennäkemisen ilo on aina suuri. Lenkillä se toki pyrähtelee mutta ei ole ( vielä ?) koskaan lähtenyt kauas, toisin kuin Ticko joka lähtee välilä tekemään oman kierroksen. Kun Ticko palaa , se saa Pojulta huutia , että missäs olit :p. Poju siis ihan nipistää niskasta muristen, mitä se ei tee koskaan muulloin , vaan tosi hyvin tulevat toimeen, ja tuo ei selvästikään ole leikkiä, tjs vaan semmoinen "kurinpalautus". Olen kyllä tuossa kohtaa Pojua kieltänyt, koska vaikka Ticko on muuten hyvin kiltti ja pitkämielinen niin tommosesta se vanhempana hieman suutahtaa sitten itse.

Retu(Little Bucharest Rudie Can't Fail)
Rita(L.B: Know Your Rights )
"agentit" Mustikka, Hilla & Skumppa
nimim.takana Pia Suopanki

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ma Maalis 18, 2013 2:24 pm 
Poissa
Juu nou aim bääd
Juu nou aim bääd

Juu, Hukka on kanssa 'peppumiehiä.' :nyökyti: Ilmiö on kestänyt vasta vähän aikaa, mutta kun kävellään varsinkin remmissä niin kyllä peppu vispaa. :hula: Mua aina alkaa naurattamaan kun koira on ihan intopinkeenä hanurinsa kanssa. :denti: Noin ison koiran kanssa se on aika mielenkiintoista, mä oon ite vielä niin pers'jalaka että meinaam ihan kokonaan sotketua pyllymonsterin kinttuihin.

Tassunjälkenä sydämessä Kimi

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ma Maalis 18, 2013 2:52 pm 
Poissa
Lapsellinen
Lapsellinen

Meidän Pyry on kova pyllyttämään. :denti: Fami harrastaa jossain määrin. Tuota teki myös nyt jo edesmennyt cavalier varsinkin koirakavereilleen.

Refined Man On The Moon, Pyry
Unkarinvinttikoirat
Avenina's Elszánt Erzsebet, Tosca
Budha Deula Perphenazinum, Lila
Ranskanlupat
Mal'Aki Wayne, Väinö
Tunturituulen Milana

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ma Maalis 18, 2013 4:03 pm 
Poissa
Ei niinku jaksais tota Putinia...
Ei niinku jaksais tota Putinia...

Ei meillä taklausta harrasteta, mutta Rada tykkää tanssia :-)
http://www.youtube.com/watch?v=Vjhz1g_R1qM

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ma Maalis 18, 2013 4:06 pm 
Poissa
Siiltä leivällä
Siiltä leivällä

Pyllyttäminen on myös meidän peppumieswhippetin bravuuri. :D Se ja pipojen purkaminen. Muuta se ei taida osatakaan. Liittyy myös meillä aika pitkälti iloon ja takkeiluun. On mun lisäksi kova pyllyttämään myös galgoja. Seisoo niiden alla ja tepastelee ja heittelee sitä takapuoltaan. Tää on noille galgoille henkisesti hyvin raskasta. :-( No ei oo. :D

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ma Maalis 18, 2013 4:33 pm 
Poissa

^^ Rada taitanee olla yhden meidän greyn sukua, joka tanssi myös ahkerasti. Se tosiaan seisoi keskellä lattiaa ja pompotti etujalkojaan vasen-keskelle-oikea ja sama uudestaan hyvin rytmikkäästi ja pää heilui mukana. Muutama nuorempi yritti matkia, muttei niistä koskaan tullut niin hyvää tanssijaa. Harmi, että se tuli aikoinaan kuvattua sellaiselle nauhalle, jota ei pysty nykyään käyttämään.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ma Maalis 18, 2013 4:38 pm 
Poissa
Finaalissa
Finaalissa

Ainakin mun tuntemat galgot tekee tätä aika paljon. Etenkin toi mun uros on ihan mahdoton.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ma Maalis 18, 2013 5:19 pm 
Poissa
Risoo besserwisserit
Risoo besserwisserit

^^ Aika monia formaatteja pystyy käännättämään esim. Lasipalatsin erikoisliikkeessä vaikka DVD:lle. :nyökyti:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ma Maalis 18, 2013 5:37 pm 
Poissa
Syöny sikana omenia
Syöny sikana omenia

Meillä kans kaikki vinttikoirantapaiset pyllyttää ja peppuilee. En ole kiinnittänyt huomiota, tekevätkö muille koirille, mutta ihmisille kyllä :nyökyti: . Numa ja Ziggy ehkä eniten jopa ilman takkeja, mutta Pirmeli mielestäni tökkii vain takin kanssa. Monesti tökkivät lenkillä, jos ollaan pysähdyksissä vaikkapa liikennevaloissa.

- R.I.P. Snout Ziggy Stardust & Esa Nahka & Tero Nuppi

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 32 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]