Tänään on Su Elo 19, 2018 7:22 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 450 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Agility Whippet
ViestiLähetetty: La Loka 08, 2016 4:36 pm 
Poissa
Vieheen perässä uudella innolla

Venti vois antaa piirun vinttipimeenävauhdistaan aksassa jollekulle sitä toivovalle. Uudet koutsit katsoivat silmät ymmyrkäisinä kun se veti alku- ja loppusuoran kolmoissarjan (5m välit) in-and-outina. Miksi ottaa laukka-askeleita, kun voi vaan loikkia? :ehe: Olis mulle vaan vähän armollisempaa mm. kääntämisen osalta, jos se viitsisi eesvälillä koskea maahankin :orava:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Su Loka 09, 2016 10:15 am 
Poissa
Finaalissa
Finaalissa

Pikan uusin lelullapalkkautumisen muoto on juosta palkkalelu suussa kontaktille, viime treeneissä a-esteelle, ja tipauttaa lelu suusta alastulossa jotta voi sitte kätevästi palkata itsensä kun tekee hienon 2on2offin ilman ohjaajaa...

Besties User Friendly

Piuhaputiikki, näyttelyhihnoja!

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: To Loka 13, 2016 10:42 am 
Poissa

Ihana Pikka, aika kekseliästä toimintaa :ehe: :ihq:

(just ja just vielä) Junnulla oli eilen ensimmäiset true agilitytreenit eilen ja voi pojat kun sillä oli lystiä! Tämä oli oikeastaan ensimmäinen kerta, kun Tilda päätyy koulutuskentälle, päästetään irti ja sille yritetään vihjaista että koitapa kiinnittää huomio muhun ja oppia samalla jotain uutta. Siihen nähden se kyllä jaksoi keskittyä upeasti, vaikka veti myös ihan älytöntä viirotusrinkiä ympäri kenttää tasaisin väliajoin silmät loistaen ja intokähinä pihisten tai touhotti muuten vaan :ihq:

Putki oli ekalla yrittämällä piirun hui, sen jälkeen huippuuuuu ja tarjosi hyvin johteiden väliä, kun sitä naksuteltiin. Kotonahan me ollaan treenattu aika paljon pujottelua kesästä lähtien (koska Ventille ei saa keppejä about ikinä, niin päätin että Tilda opettelee ne ekojen juttujen joukossa) ja kyllä se 6 keppiä pujotteli tuollakin :rokrok: Alkuun oli niin meno päällä, ettei millään ehtinyt ensimmäiseen väliin, mutta parin "oho"n jälkeen malttoi koota riittävästi, että sujahti oikeaan väliin.

Venti ei juuri lelulla palkkaannu kodin ulkopuolella, mutta Tilda leikkii mielellään. Lelupalkkauksen kanssa tulee mulle paljon opeteltavaa, mutta onhan se kätevää, kun on erilaisia palkkametodeja käytettävissä. Tosta toverista tulee kyllä niin hieno peli, jos ei tule ikäviä terveydellisiä yllätyksiä ja/tai mä onnistu sössimään ihan totaalisesti. Oon ihan täpinöissäni, jee!

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: La Loka 22, 2016 3:21 pm 
Poissa
Finaalin huipennus
Finaalin huipennus

Meillä jäikin nyt sitten WAW väliin koska Taimilta revähti gracilis. :orava: Ei kovin pahasti onneksi, mutta revähti kuitenkin. Toivottavasti päästään vielä parit omat treenit menemään ennen joulutaukoa. Joulukuussa on luvassa myös Marko Mäkelän ja Riina Koskelman valmennukset. Siihen saakka parannellaan ja kuntoutetaan rauhassa. :nyökyti:

Tällä viikolla saatiin treeneistä kotiläksyksi alkaa opetella suuntakäskyjä. Taimi kääntää itseään aika isolla säteellä, vaikka tuollainen pieni ketterä koirahan kääntyisi lähes kolikon päällä. Tiukemmat mutkat hakusessa siis. :D Kyllä taas toivon että oltaisiin aloitettu koko lajin harrastus tuolla seurassa, niin nämäkin asiat olisi opeteltu jo alussa. No, eka harrastuskoira on kai aina enemmän tai vähemmän harjoituskappale.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Marras 04, 2016 8:44 pm 
Poissa
Lähtökopissa
Lähtökopissa

Mä en kyllä yhtään tajua noita teidän termejä mutta ei se mitään, ehkä joskus kunhan tämä ura tästä urkenee :D Ollaan siis Felixin kanssa käyty agilityn alkeiskurssi ja jatketaan toisella alkeiskurssilla heti perään. Hurahdin ihan hommaan ja Felixkin tuntuisi tykkäävän, ainakin se on kovasti tekemässä ja yrittämässä vaikka me ei kummatkaa osata mitään :D Felixin agility on mallia "kato mamma mä juoksen nyt kovaa ja meen putkeen anna nakkia nyt mä hyppään anna nakkia!!!!" ja sit hepulit ympäri kenttää :denti: Koutsit oli sitä mieltä että hyvä kun kaverilla virtaa ja yritystä piisaa, siitä se homma sit hioutuu kun tulee malttia ja osaamista lisää. Mut tosi hienosti se parhaimmillaan odottaa, kuuntelee ja yrittää tehdä niinkuin ohjataan. Tiettykään tuon alle puoitoistavuotiaan pojan pinna ei loputtomiin kestä. Mut toivotaan että innostusta piisaa molemmilla ja päästäisiin joskus edes siihen pisteeseen että lähtisi jonkun sortin ohjausta ja ratoja syntymään :denti:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ma Marras 07, 2016 10:22 pm 
Poissa

Käytiin Tildan kanssa ekaa kertaa seuran hallissa tutustelemassa, kun bongasin pentu/alkeistreeneihin tuurauspaikan. Oon ihan sydän mykkyrällään miten hienosti se taas teki hommia :luuv2: Toki se vähän tutkiskeli paikkojakin, mutta oli pääsääntöisesti hyvin kuulolla. Haki aitoja jo ihmeen hyvin, ja erotteli vauhdikkaat eteenmenot ja ohjauksiin tulemiset (kahdeksikkoa) tosi kivasti. Kontaktien alkeisopetuksessa sai kehuja, kun on niin utelias ja hanakka tarjoamaan toimintoja. Nyt meinasi kyllä olla vähän hasardikin, kun intopiukeana ehdotti kontaktiesteille kiipeämistä. On niin hitsin vikkelä liikkeissään, ettei siinä ehdi kissaa sanoa, kun se on jo pinkaissut metrien päähän A:lle ja kipitellyt sen harjalle :orava: Banging game oli vähän jänskä keinulla, mutta sitä olen osannut odottaakin.

Just viikonloppuna luin OneMindDogsin ilmaisia artikkeleja, että kerran viikossa 10-15 min treenamalla pitäis pystyä opettamaan kaikki estesuoritukset koiralle puolessa vuodessa. Tää on nyt Ventin 4. talvikausi, eikä se mee vieläkään ihan kaikkia esteitä :denti: Mutta ehkä toi toveri sitten petraa :nyökyti:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Marras 08, 2016 12:40 am 
Poissa
Finaalin huipennus
Finaalin huipennus

Meidän seuralla on uudistettu agilityn tasoryhmiä ja nyt pitäisi osata hakeutua kevääksi oikeaan ryhmään. Ala-asteella tavoitteena on ykkösluokan hyppyratoja osaava koirakko (pl. kepit ja kontaktit), sen jälkeen tulee kausi jolloin treenataan kepit ja kontaktit kuntoon ja sitten yläaste, jossa tavoitteena on kisavalmis koirakko. Kai me tuohon keppi- ja kontaktikouluun mennään, ymmärtäisin että siinä tehdään kyllä rataa ja noita niiden osana, eli ei koko kevättä pelkkää hinkkaamista. Nykyinen koutsi taisi ensi kaudella vetää yläasteryhmää, mutta yhdessä keppi & kontaktit -ryhmässä on koutsi joka piti meille yhden tunnin nyt syksyllä, ja tykkäsin kovasti. Taimikin toimi sen tunnilla paremmin kuin omilla tunneilla, musta tuntuu että Taimi jotenkin paineistuu nykyisestä koutsista. Ihan kivoja muutoksia tulossa siis. :nyökyti:

Edellyttäen toki, että saadaan ryhmäpaikka. Musta on ehkä vähän epäreilua, että on asetettu talkoovelvoite ryhmiä varten, mutta silti eniten talkoita tehneet saa ekana paikat. Eli periaatteessa voi käydä niin, että vaikka täyttäisi velvoitteen, ei silti saa paikkaa jos muilla on enemmän tunteja. :orava: On mulla onneksi vähän enemmän kuin mitä piti, olikohan 19 h, kun vaatimus on 15 h. Ei kovin paljoa ylimääräistä kuitenkaan.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: To Marras 10, 2016 11:12 am 
Poissa

Toivottavasti teille irtoaa sopiva ryhmäpaikka kevääksi Jinna :) Meillä onneksi on vain talvi- ja kesäkausi, niin ei tarvitse kevääksi hakea erikseen. Mulla ei edes ollut riittävästi talkopisteitä talveksi, mutta sain sen anteeksi, koska olen niin uusi jäsen ja kesällä mun oli vähän paha talkoilla, kun mulla oli vain joka kolmas viikonloppu vapaata. Toki mun täytyy ne talkoopisteet kerätä, mutta poikkeuksellisesti saan tehdä sen tälleen jälkijunassa :)

Meillehän tuli Ventin kanssa "arvonalennus" ja ollaan nyt jatkotason ryhmässä. Kalenterissa lukee kyllä ratavalmiit, mutta tehdään jatkon harjoituksia. Tämä on sopinut mulle paremmin kuin hyvin, koska a. harjoitukset ovat lyhyempiä, jolloin mulla ei mene puolet enegiasta radanmuistamispaniikkiin b. kenttä on jaettu isoon ja pieneen osaan, ja pienellä puolella voi viilata yksittäisiä juttuja, kuten vaikka niitä hiton keppejä. Lisäksi nämä koutsit sopivat opetustyyliltään mulle edellisen ryhmän koutseja paremmin. Nyt syksyllä meitä on ryhmässä vain 3, joten treeniaikaakin on ruhtinaallisesti!

Tildakin on kyllä syttynyt agilityyn kuukaudessa ihan superhienosti. Eilen mentiin jo 4 estettä peräkkäin (valssikin siellä välissä), se uskaltautui aiemmin hirvittäneestä renkaasta läpi (yksittäisenä sentään vain) ja pujotteli 6 keppiä putken kautta ohjattuna. Jee! :ihq: Olen supertyytyväinen, että tuli aloitettua sen kanssa keppitreeni samaan aikaan kuin hankin Ventiä varten 6 kepin sarjan kotiin. Ventihän ei oikein pujottele vieläkään :hermo: Mä olen kyllä vähän ongelmissa Tildan ohjaamisen kanssa, koska se menee täysiiiiiiiiiiiiii, mutta ei tietenkään vielä itse lue esteitä tai linjoja yhtään. Ohjaukseen se tulee ihan hyvin kyllä, mutta ei luonnollisesti anna anteeksi mitään.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Su Marras 13, 2016 12:05 pm 
Poissa
Lähtökopissa
Lähtökopissa

Voitteko antaa vähän vinkkiä yhteen juttuun? Mulla on ollut vähän vaikeuksia saada koira treeneihin oikealla vireystilalla varustettuna :? Mulla on siis jopa whippetiksi varsin energinen whippet, joka vetää tuhatta, sataa ja miljoona oikeastaan kaiken mitä tekee. Alkeiskurssi meni ihan jees ja jaksoi keskittyä ihmeen hyvin, vaikka välillä nollaili tilannetta ympäri kenttää koutsin hanska suussa rallaten :oops: Jatkoimme uudella alkeiskurssilla ja pari tuntia ennen treenejä käytin Felixin tunnin lenkillä, josta puolet sai vetää vapaana pitkin mettiä. Tarkoituksena oli, ettei se menisi treeneihin ihan niin superenergisenä kuin yleensä. Hommahan meni ihan persiilleen. Minä sanon istu, koira tuijottaa mua kuin ei olisi kys. käskystä ikinä kuullutkaan ja lähtee rallaamaan ympäri kenttää ja kusee nurkkaan. Eli varmaan se energiaa pursuava koira on parempi kuin väsynyt? :denti:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: To Marras 24, 2016 12:34 pm 
Poissa
Finaalissa
Finaalissa

No mun kokemuksella hyvin vilkkaasta ja energisestä koirasta seuraavia havaintoja;
Pikkaa ei voi viedä kovin pitkälle "purkulenkille" ennen treenejä. Se väsyy ja suorittamisesta katoaa keskittyminen. Juoksee esteet läpi täysillä tai sitten ei ollenkaan. Terävin kärki hukassa. Pikka myös purkaa väsymystään radalla juoksemiseen. Kun ei jaksa enää keskittyä se juoksee enemmän, täysillä ja hallitsemattomasti sen sijaan, että fokusoisi tekemistään.

Eli me käydään ennen treenejä vain kohtalainen remmilenkki jotta lihakset lämpeää. Pyritään treenien aikana panostamaan myös lepohetkiin jotta keskittyminen pysyy päällä ja myös harjoitusten osalta sellaiseen tekemiseen, että on mielekästä koiralle. Eli välillä saa ottaa spurtin, vetää ringin kenttää ympäri joka purkaa henkistä painetta ja sitten palataan taas tekemään töitä. Positiivinen kehuminen kesken rataa on kanssa Pikalle tärkeää, sillä näkee ilmeestä että blääh mutta kun silloin ehtii kehaista että ootpa taitava! niin johan on taas intoa tehdä paremmalla fokuksella. Pikka ei juurikaan myöskään kestä semmoista tekniikkahieromista pitkään, vaan sitten pitää päästä tekemään jotain vauhdikasta ja hauskaa taas väliin.

Pikka kun on ahne niin mähän oon opettanut sen sellaiseen palkkaukseen, että kun tehdään ratoja yms niin palkkaan aina lelulla mutta kun lelun palauttaa mulle saa vaihtariksi namin. Tämä just siksi, että alkuun se juoksi ihan hepulissa rataa vaikka kuinka kauan ja homma oli saatava keskeytymään jotenkin ilman, että suoritusteho ja vauhti kärsisivät. Opetin sen siis tulemaan vaihtamaan lelun namiin. Kädestä en voi namia antaa enkä noin muutenkaan mieluusti suorituksesta palkkaa namilla koska sitten alkaa kytätä mua, että annapa jo se palkka. Kun on tehty hyvä treeni saatan sitten heittää lelun sille parikin kertaa ja ihan kannustaa sitä ottamaan sen spurttikierroksen koska se on sille kuitenkin hauskinta.

Besties User Friendly

Piuhaputiikki, näyttelyhihnoja!

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Marras 25, 2016 9:18 pm 
Poissa
Lähtökopissa
Lähtökopissa

Onpa tutun kuuloista settiä muklella :denti: Mä palkkaan myös lelulla ja vaihdan lelun namiin, niin jää vähän vähemmälle ne rallattelut. Aika kortilla tuo aika kuitenkin treeneissä. Ollaan nyt kotona treenattu sitä lelusta luopumista ja malttamista, että hyppimisellä ja sekoilulla ei tule lelua vaan sitten kun istutaan kiltisti. Felix kyylää treeneissä aina sitä lelua, joka on koutsilla sarjan lopussa palkkioksi ja yrittää ryövätä sen :oops: Me ollaan niin alussa, että tehdään 3-4 esteen sarjoja vasta, mutta kai tää tästä kehittyy koko ajan. Aika koukuttavaa puuhaa kyllä. Mä kans luulen että Felix jotenkin nollaa sen lelun kanssa rallatessa, koska sen pitää vetää ainakin ne yhdet kunnon juoksuhepulit per treeni.

Mutta hauska koira tuo Felix; tehtiin u-muotoista hyppy-putki-hyppy-sarjaa oikealta ohjaten ja hyvin meni ja kaikilla oli kivaa. Sitten sama vasemmalta. Felix veti liinat kiinni putkeen suulla, juoksi sinne toiseen päähän putkea, ampui sisään ja hyppäsi vielä esteenkin putken jälkeen, kuten edellinen harjoitus oli mennyt. Sitten tuli silleen iloisesti "hei kattokaa kun mä tein just niinkun äsken vaikka te nyt sekoilette siinä jotain" :eihelev:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: La Marras 26, 2016 12:18 pm 
Poissa

Meillä tuo nuorempi aloittelija on kanssa tuommoinen ringinjuoksija. Se on ahne, mutta se lelun kanssa viirotus menee kyllä ruuan ohi hauskuudessa, ja jos erehdyn päästämään lelusta irti, niin kyllä siinä aina tovi menee koiraa kalastellessa. Onneksi meillä on reilusti treeniaikaa.. :denti: Eiköhän se hallintakin sieltä tule, kun sitkeästi harjoitellaan ja tulee toistoja.

Itse agilityjutut tuo otus imee itseensä kuin pesusieni ja tykkää hommasta hulluna. Se juoksukohtauksenkin saadessaan palkkaa itseään rälläämällä erityisesti putkien läpi. Malttia kaipaisi koira ja ohjaaja vikkelämpää ohjausta, sillä Tilda kyllä tosi herkästi alkaa vetää omia johtopäätöksiä, jos en ole sitä ajoissa ohjaamassa. Jos taas oon, niin tulee ohjauksiin hyvin. Ihan erilainen tyyppi kuin Venti, joka viimeiseen asti yrittää arvailla mitä mä tarkoitan. "Onpa se kiltti!", on vakiolausahdus Ventin treeneissä, as in kiva kun toi sun koira paikkaa sun paskuutta noin hienosti :orava:

Ollaan koutsin kanssa pohdittu kuinka nopeasti aloittelevan koiran kanssa kannattaa edetä. Viimeksi mentiin jo lyhyttä radanpätkää ja se tuntui aika huikealta siihen nähden, että lokakuun alussa aloitettiin. Meillä ei todellakaan ole tavoitteena vedellä mahdollisimman pitkää rataa mahdollisimman nopeasti, ja tahti tuntuukin aika hurjalta. Toisaalta aloitetaan kyllä aina jostain helposta teemaan liittyvästä harjoituksesta ja vaikeutetaan sen mukaan miten menee. Onhan se tuollaiselle ei niin kovin toistoja rakastavalle koiralle mielekkäämpää verrattuna siihen, että jäätäisiin hinkkaamaan sitä perusharjoitusta. Mä yritän myös katsoa harjoitukset niin, että itse pystyn olemaan niissä ajan tasalla mahdollisimman hyvin. Esim. mulla oli poikkeuksellisesti myös Venti mukana Tildan treeneissä tällä viikolla, ja olin Ventin radalla ihan solmussa saksalaisten kanssa. En halunnut tehdä niitä Tildan kanssa ollenkaan, koska mitäpä hyödyllistä se siitä räpellyksestä olisi oppinut.

https://youtu.be/okzZdxlUQ-k

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: To Joulu 01, 2016 3:16 pm 
Poissa
Finaalin huipennus
Finaalin huipennus

Sellofaanin kiitäjähörökorvat on hienoja! Tildallakin oikein hieno tekemisen meininki ja vauhti.

Me oltiin tiistaina ekaa kertaa moneen viikkoon treeneissä. Olipas kivaa! Tehtiin lähinnä radasta pätkää, jossa oli päissä mutkaputket ja välissä kolme estettä. Mehän ollaan tehty tosi, tosi vähän etenemis- ja irtoamistreeniä, pitäisi tehdä enemmän. Hyvin meni kyllä nyt, vaikka pitkään Taimi olikin sitä mieltä, että sen pitää juosta putken siihen päähän, joka on kauempana, eikä siihen, joka oli suorassa linjassa hyppyjen kanssa. :denti: Jonkin verran oli myös karkailua pujottelulle, mistä oon vaan tyytyväinen. Ihanaa, jos se tykkää siitä esteestä ja kokee sen suorittamisen arvoiseksi yksinäänkin.

Nyt onkin kivasti valmennuksia tulossa, parin viikon päästä Marko Mäkelä ja kuun lopussa Riina Koskelma, jos vaan päästiin mukaan. Riinan valkuissa etusija on kilpailemaan tähtäävillä, eli sen puoleen meidän pitäisi kyllä varmasti päästä. Toinen Riinan valmennus on tammikuussa, ja huhtikuulle ilmoittauduin Stenbergin Santun valmennukseen. Kevään ryhmäpaikoista ei ole vielä tullut tietoa, mutta ihan pian kai. Toivottavasti saadaan paikka. :orava: Meidän nykyinen koutsi oli saanut vain yhden paikan vaikka haki kahta, joten vähän jännittää, miten kävi. Toisaalta mulla kyllä oli talkootunteja vähän enemmän kuin minimi... No, kai se kohta selviää.

Nyt äänestellään whippettien ensi vuoden agimestaruudesta, kuun lopussa loppuu äänestys. Mulla on aikomuksena päästä sinne kisaamaan eli vähän ennen sitä on hyvä kai startata eka jossain muualla. Kamalan jännää!

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ke Joulu 21, 2016 1:19 pm 
Poissa
Etusuoralla
Etusuoralla

Hmm..Täällä alkais 11.1 Agilityn alkeiskurssi. Nyt mietin tässä että pitäiskö imoittautua Maxin kans tuolle kurssille..
Mut lisäks kyl mietityttää se Maxin leikkauttaminen, kun se taas venyis ja venyis, koska toipumisessa menee aikansa..

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: La Joulu 24, 2016 2:02 am 
Poissa
Lähtökopissa
Lähtökopissa

Kandee ehdottomasti mennä! Kaikki koiran kanssa puuhastelu on hyväksi, vaikkei niin tavoitteellisesti tekisikään :-) Me ollaan nyt aksattu joka toinen päivä, kun kahden viikon vapaatreenikortti oli niin sikahalpa. Se on tosi hyvää tekemistä niin henkisesti kuin fyysisestikin ja Felix on ihan poikki aina treenien jälkeen. Seuraavat päivät onkin sitten otettu levon kannalta. Kuuden esteen radat menee jo ja kerta kerralta paremmin :rokrok: Kyllähän se meinaa karkailla dusailemaan milloin mitäkin, mutta suht hyvin on kuulolla. (ei millään bordercollie-kuulolla :D ) Ja ilmeisesti se tuosta hommasta tykkää, kun hallin oven nähdessään vetää ovelle niin että mienaa hirttää itsensä kaulapantaan :eihelev: Ohjattuja treenjä jatketaan taas helmikuusa.

Felixin leikkauksen jälkeen oli suositus että 4 viikkoa hihnassa, mutta taisin päästää jo 3,5 viikon päästä rälläämään :oops:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 450 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]