Tänään on Pe Huhti 10, 2020 3:10 am

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 451 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Agility Whippet
ViestiLähetetty: Ti Heinä 19, 2016 10:03 pm 
Poissa
Finaalin huipennus
Finaalin huipennus

Meillä alkoi nyt syyskauden treenit ja mua ärsyttää. :orava: Taimi on näemmä oppinut että koutsilla on lihapullia, joten sehän ei kuuntele mua yhtään eikä keskity mihinkään. Rataakin kun tehdään niin melkein joka esteen jälkeen karkaa katsomaan saisiko lihapullaa. :| Kiva. Mä kyllä just tänään päivällä lähetin sähköpostilla ajatuksia ja fiiliksiä loppuvuodesta ja mainitsin, että meille parhaista koutseja on olleet ne, jotka ei huomioi koiraa ja on muutenkin sivussa ja antaa meidän suorittaa. Toivottavasti hän ehtii ennen ensi viikkoa lukea mun viestin ja ensi viikolla saadaan tehdä rauhassa omaa treeniä ilman keskellä kenttää seisovaa namutätiä. Mulla on jo aika kova ikävä Vuorelan Lotan treeneihin, hitsi että hän päätti lopettaa ne työt tähän kesään.

Oliko sellofaanilla sellainen itse ommeltu heitettävä namijuttu? Jos oli niin saisko jotain vinkin tynkää millaisista paloista se olikaan tehty?

Edit. Siis se joku lotus-juttu, se aukeava. You know. :denti:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Heinä 19, 2016 10:51 pm 
Poissa
Vieheen perässä uudella innolla

Voi höh, että Taimi on keksinyt alkaa bongailemaan koutsia! Ventillä on sama ongelma ja siksi etupalkkaa on vähän vaikea käyttää. Jos ei ole ketään varmistamassa, se oikoo helposti suoraan alustalle ja jos on varmistaja, se yhdistää palkan myös siihen henkilöön..

Lotuspallon olen tehnyt niin, että siinä on yksi pohjakappale (kolmio, jonka jokaiselta sivulta lähtee kärkeä kohti suippenevat, mutta melko leveät soikiot), johon tulee ensin tarranauhat (oo tarkka järjestyksen kanssa). Soikioihin olen mallaillut vastakappaleet, joihin oon tehnyt jotkut surkeat muotolaskosviritelmät. Ne on ommeltu kiinni pohjakappaleeseen taskuiksi, täytetty vanulla ja ommeltu loppuun asti kiinni. Pohjakolmioon olen lisännyt sisäpuolelle vielä toisen fleecekolmion, jonka lipareet pitää namin paremmin pallon sisällä. Joku Oikea Ompelija™ saisi slaagin, kun näkisi mun viritelmät, mutta kyllä tuosta suunnilleen pallo tulee ja namit pysyy sisäpuolella. Ihan selkeä ja helposti ymmärrettävä ohje, eiks je? :ehe: Muistelisin ottaneeni mallia jostain brittiläisestä nettikaupasta löytyneestä DIY henkisestä kuvasta. Ehkä.

Mä niin haluaisin aloittaa aksaamaan tuon juniorin kanssa! Se on niin nopea ja reaktiivinen, kuitenkin ilman Ventin koiraepäsosiaalisuutta ja terävyyttä. Lisäksi sitä voisi palkata leluilla ruuan lisäksi. Ollaan keppejä yritetty pikkuhiljaa tahkoa kaaliin kotona ja toveri tajuaa homman jujun paaaljon paremmin kuin Venti tässä vaiheessa. Lisäksi se tykkää kovasti kiipeillä, kiertää pätevästi puita ja harjoittelee 2on2off alkeita. Eikä oo mitään hajua pääseekö se ikinä aksakentälle asti.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Heinä 19, 2016 11:32 pm 
Poissa
Finaalin huipennus
Finaalin huipennus

Täytyy myöntää että olipa melko seikkaperäinen selostus. :denti: Täytyy kaivaa jossain välissä kangasta ja katsoa osaisinko.

Mua alkoi nyt vituttaa ihan huolella noi treenit. Olis ollut ihan täysin meinasit tehtävissä oleva rata, mutta eihän siitä tullut mitään, ei yhtään mitään. Hitto jos tää on tällaista koko syksyn. Vuodenvaihteessa tai sen jälkeen tulee taas uusi haku, jossa sitten ehkä voisi koittaa hakeutua johonkin toiseen ryhmään... :orava:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: To Heinä 21, 2016 1:04 pm 
Poissa
Finaalin huipennus
Finaalin huipennus

Kerta kiellon päälle, tiistailta pujottelutreeniä: https://www.instagram.com/p/BIDh1brgWVo/ Hitsi kun se olisi noin nopea ja innokas aina! :luuv2:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Heinä 26, 2016 5:33 pm 
Poissa
Keltanokka

Reinokin välillä kokeilee karkailla palkkaajan luokse - etenkin, jos vähään aikaan ei ole ollut palkkausapua :-D Onneksi se yleensä hoksaa nopeasti, että oli tarkoitus ensin tehdä ja vasta sitten saa palkan. Namiautomaatin alkuaikoina se yritti väkisin murtaa mokoman naminpiilottajan - nyt se tajuaa että ei heru herkkuja niin vain :-D Meillä alkaa syksymmällä myös ohjatut treenit uudessa ryhmässä, uudella kouluttajalla. Tänä vuonna ei ollakaan käyty kuin valmennuksissa valvovan silmän alla. Toivon, että saan opetettua Reinolle lisää "kauko-ohjausta", johon tuo palkka-apuri on ihan loistava ollut meillä.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Elo 02, 2016 11:31 pm 
Poissa
Finaalin huipennus
Finaalin huipennus

Tänään oli hyvä treeni. :rokrok: Vain yhdessä kohtaa rataa joku oli kylvänyt kuivattua maksaa maahan ja Taimin nenä vähän jumitti. Muuten mentiin hienosti ja kovaa. :-) En tiennyt että Taimi kestää jo takaaleikkauksia ja lisäksi kääntyy niillä tosi hyvin, ohhoh! Kepitkin meni pätkän ekana esteenä hyvin ja vähän saatiin niihin jo vauhtiakin. :-) Hyvä tästä tulee! Perjantaina mennään Riihimäelle epiksiin naurattamaan muita.

Kuinkas moni on tulossa lokakuussa WAWiin? Me tullaan! Olisin toivonut että oltaisiin valittu Lempäälä, mutta eipä tuo Turkukaan kovin pahan matkan päässä ole.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ke Elo 03, 2016 1:18 pm 
Poissa
Hilpeä paluu etusuoralle
Hilpeä paluu etusuoralle

Meiltä jää kyllä WAW nytkin väliin. Turkuseen on täältä hitsin pitkä matka + meidän treenit on olleet niin pitkään tauolla, että ei järkeä lähteä.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Elo 16, 2016 11:47 pm 
Poissa
Finaalin huipennus
Finaalin huipennus

Mites muut, WAW? :jeahbaby:

Me mentiin tänään ekaa kertaa keppejä osana rataa. :rokrok: Taimi meni muutenkin tosi hienosti! Siirrettiin treenit halliin kun ulkona on niin kamala sää, se oli tosi hyvä juttu. Halli sopii Taimille paljon paremmin. Mä vaan oon hidas, nyt tosin olin flunssassakin, mikä verotti vauhtia entisestään.

Mua vaan harmittaa kun tuonne ei tunnu oikein saavan omia vuoroja. Seuran sivuilla on selitetty se tosi huonosti, eikä meidän koutsikaan oikein osannut neuvoa, kun kouluttajilla ne taas menee eri tavalla. Olisi tosi hyvä jos voisi treenata kaksi kertaa viikossa, toisella kerralla rataa ja toisella kerralla hinkata enemmän yksittäisiä esteitä. Ei olla tehty kontakteja oikein koko kesänä, ne tarvis nyt oikein tehokuurin, eikä siihen riitä pelkkä kotona harjoituskontaktilla treenailu. Samoin pujottelua pitäisi päästä vahvistamaan. Hitsi vie. Syyskuussa alkaa kyllä yhden valmentajan tunnit aina perjantaisin, ehkä aletaan käydä sielläkin epäsäännöllisesti ja käytetään sitten noita omia treenejä osaksi esteiden vahvistamiseen.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: To Elo 25, 2016 3:51 pm 
Poissa
Keltanokka

Oon kyllä taas lukenut viestejä, mutta en ole saanut aikaan itse kirjoittaa mitään. Mutta nyt.. Meidän olisi Reinon kanssa kyllä tarkoitus osallistua WAW:iin. Harmi että se on niin sairaaaan kaukana, että menee ikä ja terveys sinne reissatessa :D Harmi kun täältä suunnalta ei ole muita, niin joutuu ajelemaan yksin.

Muuten me ollaan vietetty agilityn suhteen nyt hiljaiseloa viime viikkoina. Piti saada koira kuntoon Hyvinkään maastojen jäljiltä. Nyt onneksi koira vaikuttaa olevan oma itsensä. Ensi viikolla alkaisikin sitten ohjatut treenit. Aloitetaan jo pitkään harrastaneiden ryhmässä, että ainakin apua ja vinkkejä on varmaan tarjolla kiitettävästi :D

Pentu on päässyt tutustumaan putkeen ja rakastaa sitä - jänniä nämä putkihullut toheltajat. Voi olla, että joskus kokeillaan pennunkin kanssa agilityä, kunhan kasvaa ja jos se siihen tykästyy. Toistaiseksi agility on Reinon oma juttu - jossa se saa loistaa ja nauttia :) Nyt syksyn alkaessa on kyllä aloitettava myös emännän kunnon kasvattaminen ja siinä se onkin tekeminen. :denti:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: La Syys 03, 2016 12:37 am 
Poissa

Me osallistutaan radanluku- ja ohjauksensuunnitteluklinikkaan, vielä kaksi kertaa on jäljellä. Paljon on tullut lisää kypsyteltävää ja opiskeltavaa aiheeseen liittyen. Tänään tehtiin myös koirien kanssa yhtä rataa. Monia sujuvia juttuja ja monia ei niin sujuvia juttuja :ehe: :oops: Videolla ollaan jo toisella kierroksella, ensimmäisellä oli huomattavasti terävämpi hommissaan. Ensimmäistä kertaa myös 50cm rimat, joka näytti kyllä olevan raskasta. Ja WTF tota yhtä rimanalitusta..! :shockthink:

https://youtu.be/eF7T3JcarM0

Kouluttajalta tuli samaa sanomaa kuin muiltakin: koira vaikuttaa varsin etevältä, mutta ohjaajalla on vielä hommia paiskittavanaan. Mä en tajua miten tällä mun säheltämisellä Venti on oppinut yhtään mitään, mutta niin se vaan on :luuv2: Vuosi sitten oisin ollut ihan maani myynyt tälläisten treenien jälkeen ja keksittynyt vain epäonnistumisiin, mutta nyt on ihan hyvä fiilis. Töitä on toki ihan järkyttävästi tehtävänä, mutta vain vaivaa näkemällä voi kehittyä. Viva la asenteenmuutos!

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Syys 16, 2016 9:59 pm 
Poissa

Sunnuntain "oman" ryhmän treeneistä lähdin kyynel silmässä kotiin, kun meni niin huonosti. Koira oli oikein hyvä ja kuuliainen, mutta mulla ei vaan mikään harjoituksen osa-alue ottanut onnistuakseen. Koutsi yritti neuvoa, mutta mä en sisäistänyt neuvoja ollenkaan.

Tänään oli vika kerta ohjausvalintaklinikkaa ja nyt olikin sitten hyvä flow. Sain korjattua omaa toimintaa in situ (mikä on aika harvinaista, yleensä tarvitsen aikaa jälkianalysoitiin) ja radassa oli monia hyviä kohtia ja sopivasti haasteita. Ei virheetöntä ollut tämäkään meno todellakaan, mutta riittävästi onnistumisia kuitenkin. Tää on niin agilitya, että joka toinen kerta on maailman paskin ohjaaja ja seuraavalla taas jo ihan mukiinmenevä :ehe:

https://youtu.be/tEcCWFI8FYg

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Syys 27, 2016 9:48 pm 
Poissa
Finaalin huipennus
Finaalin huipennus

Tänään kävi ekaa kertaa mielessä, että harrastaminen voisi olla helpompaa ja mukavampaa vaikka sheltillä. Mistäköhän (no ei mistään) tuolle saisi lisää moottoria, kun välillä on näitä päiviä että se vaan hölkyttelee, kerjää nameja koutsilta ja väistää kaikki mun leikitysyritykset passiivisuuteen... Onneksi muillakin meidän ryhmässä menee tänään vähän huonosti. :jeahbaby:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: La Loka 01, 2016 12:58 am 
Poissa
Keltanokka

Meillä onkin nyt sitten ollut treenitaukoa monen monta viikkoa Reinon kanssa ja kyllä harmittaa :-( Tai oikeastaan ottaa suoraan sanottuna päähän tämä jatkuva huono tuuri. Ensin heinäkuusta alkaen maastokisoissa on saanut kaveria niskaan sen verran pahasti että tuli kunnon jumia, sitten nyrjähti oik.takajalka ja viimeisimpänä iso kvartsikivi etujalan anturassa. Että saikkua saikun perään...Ei siis varmuutta, että päästäänkö W.A.W.iin :(

Noh onpahan ollut aikaa touhuta pennun kanssa. Olen harjoitellut namialustaa ja putkea. Aarne käsitti namialustan vähän väärin. Söi namit siitä ja nappasi alustan mukaansa rallitellen ympäri kenttää :D Harjoitukset jatkuvat. Äsken löysin youtubesta hyviä videoita, kuinka harjoitella pennun kanssa agilityyn valmistelevia juttuja ja kiva päästä kokeilemaan niitä. Ei mulla ollut niistä mitään tietoa, kun Reinon kanssa aloitin. Tehtiin vaan niin kuin käskettiin :D

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ma Loka 03, 2016 6:34 pm 
Poissa
Finaalissa
Finaalissa

Mä aina hämmentyneenä lueskelen näitä vauhtia puuttuu -tekstejä kun meiltä ei kyl puutu.. :D

Ja joo. Mä tuun Piparin kanssa WAWiin. Vielä on harkinnassa jäädäänkö yöksi vai tultaisko yöksi kotiin. Eli jos joku ois kämppistä vailla niin mulla on harkinnassa ja mukana tiettävästi epäjuoksuinen, vilkas ja sosiaalinen whippet-tyttö.

Ja koska te kuitenkin ootte kaikki niin taitavia niin tässä olis meidän treenivideo nro jotain. Ei ihan kauheasti kehumista tässä ohjaajan ikuisesti 5min myöhässä olevassa työskentelyssä. Mutta meillä on hauskaa. Videon alussa vielä upeasti päin persiaa mennyt aloitus koska - niin - niitä nameja hallin lattialla...
http://mukle.kapsi.fi/video/agivideoita ... 182631.mp4

Besties User Friendly

Piuhaputiikki, näyttelyhihnoja!

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: La Loka 08, 2016 2:27 am 
Poissa
Finaalin huipennus
Finaalin huipennus

Tää viikko on ollut meille hyvä. :) Tiistaina omissa treeneissä mentiin möllitasoista rataa, jossa joka välissä sujahdettiin putkeen, mikä sai Taimiin kivasti vauhtia. Tehtiin myös ekat leijeröinnit ikinä! Jee. :D Ekaksi meinasi olla hepreaa, mutta pienellä avulla seuraava este löytyi hyvin, ja tämän päivän treenissä meni jo ihan kuin vettä vaan. Ei treenattu tiistaina pitkästi, ei ehkä viittä minuuttiakaan, mutta hyvä niin. Taimi meni koko treenin ajan reippaasti ja fiilis oli loistava. Ei kuitenkaan niin loistava kuin tänään Lotta Vuorelan valmennuksessa, oli aivan mahtavaa! :rokrok: En tiedä mitä ihmettä Taimille tai mulle tai meille molemmille tapahtuu, mutta Lotan käsissä ollaan paljon parempia kuin muuten. Taas kävi myös se, mikä Lotan treeneissä monesti - katsoin että nyt on kyllä vaikea rata ja hankalaa pyöritystä, ei tulla selviämään, mutta niin se meni taas kuin vettä vaan. Tää oli meille tosi tarpeellinen ja hyvä treeni. :ihq: Fiilis nousi paljon ja nyt on taas intoa ja uskoa omaan tekemiseen.

Ehkä yksi asia, joka meidän omia treenejä haittaa, on namipalkka. Pitää jättää se kokonaan pois ja luottaa enemmän leluihin. Toki Taimi on ahneena koirana sitä mieltä, ettei palkkaudu lelulla jos on edes teoreettinen mahdollisuus namiin, mutta täytyy taas tehdä töitä sen eteen. Samahan meillä oli keväällä, kun siirryttiin Lotalle, kun ymmärsin jättää namit taskunpohjalle ja löysin oikeanlaiset lelut eri tilanteisiin, niin meno oli ihan erilaista kuin ennen. Siispä saalislelu ja vinkupallo taskuun ja reippaasti eteenpäin. :) Pitäisi kyllä joku kerta pakata autoon myös kamera ja jalusta, niin saisi vähän videotakin.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 451 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]