Tänään on Ti Joulu 18, 2018 6:40 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 30 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 03, 2007 1:41 pm 
Poissa
Olusella piipahtamassa
Olusella piipahtamassa

Olen ehkä haksahtamaisillani greyhin. :) Haaveissa on jokin isompikokoisempi vinttirotu ja viivalla ovat greyhound, azawakh, saluki. Ihan vaan harrastuskaveriksi siis.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 03, 2007 5:48 pm 
Poissa
Vieheen perässä uudella innolla
Vieheen perässä uudella innolla

^ sit vaan keskiviikkona ja sunnuntaina katselemaan kisoja Haukiputaalle, niin ei tarvitse enää miettiä sitä rotuvalintaa ;)

Hennu_: Eddielle ja Roni-muumille terkkuja kun seuraavaksi tapaatte :luuv2:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 03, 2007 7:26 pm 
Poissa
Pilluhiljaa...
Pilluhiljaa...

Marinol kirjoitti:
Hennu_: Eddielle ja Roni-muumille terkkuja kun seuraavaksi tapaatte :luuv2:
Täytyypä viedä terkkuset sinne niin ensi kerralla. :) Merjalla polvi pipinä niin minä käytän tarvittaessa piiskahäntiä ulkona. ^^

pieni meksikonkarvatonkoira 07/13

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Heinä 11, 2007 12:50 pm 
Poissa
Takaisin vieheen perässä - hoiperrellen
Takaisin vieheen perässä - hoiperrellen

Jaa-a sattumankauppaa tuon ekan koipeliinin meille tulo oli. Irliksiähän meil on ollut ensin, sitten katteltiin äiti&tytär parille jotain kirittäjää. Puolalaista mietittiin -missään ei ollut pentuja/ ylimääräisiä aikuisia joten kas kummaa löytyikin grey-tyttö sitten. Eikä hassumpi ollenkaan.

8)

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Heinä 11, 2007 10:12 pm 
Poissa
Possu, siis sika!
Possu, siis sika!

no jospa minäkin...
Katselin kaiholla greytä jo ennen kun minulla venakkoa oli. Tutustuin muutamaan rantalaukan koiraan ja lenkkiseuranamme oli Gelydhin muspan sisko. Mintun kanssa meillä oli jokin omituinen yhteys jota kukaan ei ymmärtänyt eikä kukaan päässyt juttuumme mukaan. Minttu oli sellainen elämäni koira jos voi sellaista toisen omistamasta koirasta sanoa. Sivutin greyhaaveet kuitenkin jälleen kerran...

Noh aika kului ja koiralauma vaihtui. Tuli aika jolloin piti alkaa miettimään Sergejlle kaveria... Näyttelyistä kiinnostuneena selasin eka geelikasvattajia läpi, mutta sieltä ei pentua minulle löytynyt. Samoihin aikoihin näin jonkun videopätkän radalla tuulispään lailla juoksevista virtaviivaisista ratarasseista ja olin myyty. Päätin että harrastetaan ton borzoin kanssa noita pienempiä ympyröitä ja grey saa toimia harrastuskoiranani isommissa ympyröissä 8)
Eksyin Jokikuntaan ja sieltä pieni karhuherra tarttui matkaani. Päivääkään en ole katunut ja innolla odottelen että millon pääsemme juoksemaan kelloa vastaan!
Jumi on täyttänyt kaikki odotukseni ja enemmänkin, ja taatusti pikkuherra saa kumppanikseen toisenkin vauhtiviikarin! Niinhän se menee että ei yhtä ilman toista eikä toista ilman kolmatta :oops:

Pääni on aivan pyörällä onnesta kun näen koirani juoksevan iloinen virne naamallaan täysillä kohti uusia haasteita. Siinä sielu lepää!

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Syys 16, 2007 11:35 pm 
Mulla oli jo ajat sitten toiveena vinttikoira, kuitenkin jatkoin sitkeästi perheen perinnettä omistamalla eri kokoisia snakuja. Sitten tuli seropi, partasuu sekin :o Sitten sain ponnetta eräältä greyn omistajalta....ja ihastus vain koveni. Sitten kuulin kotia etsivästä aikuisesta nartusta ja kävin katsomassa tytön. Se oli rakkautta ensisilmäyksellä, koiran luonne,kauneus, koko paketti oli sitä mitä hain koiralta.
En ole päivääkään katunut, aivan mieletön rakkaus-pakkaus tuo tytteli on.
Ei ongelmia pienten koirieni kanssa, eikä toisen nartunkaan (molemmat ovat suht pehmeitä tapauksia). Kyllä vaan grey tulee olemaan mun rotu myös tulevaisuudessa! Olen tämän tytön myötä kyllä löytänyt sen oman rotuni ;)

Ja näin hyvin meillä onkin kotiuduttu, tytöt ja eunukki-poika "töissä":

Kuva[/img]

Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Syys 17, 2007 2:05 pm 
Poissa
Tulee araksi normikäytössä

Mulla oli Gelydhin kanssa yhteisomistuksessa grey-tyttö Misu-Musunen(rantalaukan marmorikissa). Ihastuttava, joskin vaativa kaveri.
Ja huomasin kuinka hyvin greyt irliksiä juoksuttaa. Nyt sitten löytyi sellanen kiva ratalinjainen riiviö. Mies on aivan myyty!
Kuva

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Marras 25, 2007 1:08 am 
Poissa
Palomieskuoro Huutajat
Palomieskuoro Huutajat

Mulla oli kytenyt vinttikoira-ajatus pienestä asti, lisäksi halusin isomman koiran kuin wh, siitä ikäänkuin puutui jotain..Wh liian helppo kai.. :D
Lisäksi koiran oli oltava lyhytkarvainen, omist. kiintyvä 'yhden ihmisen koira' mutta silti luonteeltaan ihmisrakas, eikä vartiointivietin tai
pk-luonteen omaava hurja hurtta joka syö kaikki meille tulijat ovella jo.. :o
Lisäksi mua on viehättänyt Greyn tapa asettua kotona rauhalliseksi ja 'näkymättömäksi' kuten mm. Salukit ja Wh myös, meillä ainakin.. :wink:
Lisäksi en halua, että koira ravaa edestakaisin perässäni kotona kuin eräät nimeltä mainitsemattomat pk-rodut..Se on hermostuttavaa. :evil:

Greyssä vain tosiaan ON sitä jotakin. Toista sen kaltaista rotua EI ole. :wink:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Miten ihmeessä haksahditte juuri greyhoundiin?
ViestiLähetetty: Su Touko 18, 2008 10:19 pm 
Poissa
Kaalin käryä tittelissä
Kaalin käryä tittelissä

Ensin oli dobermann, seuraavaksi haluttiin jotain muuta kuin palveluskoira, joku pieni jonka kanssa ei tarvitse harrastaa.. tuli minibulli ja kun koskaan ei voi olla tyytyväinen tahtoo sittenkin taas koiran jonka kanssa voi harrastaa.. :mrgreen:

Ja miksi juuri grey?
Minun ainainen unelma on ollut afgaani, mutta päästyäni lähietäisyydeltä seuraamaan affen ja affen omistajan elämää monien vuosien ajan olen tullut siihen tulokseen että koska kodin siivous ei kuulu lempipuuhiin, olen aikoja sitten luopunut oman affen suunnittelusta.. Eikä tolle ukolle kyllä ois ikinä sellanen turriainen läpi mennytkään, grey on ainut oikea vinttari! :wink:
Jo pk harrastus aikoina välillä ukon kanssa greystä puheltiin, kuinka kiva ja kiinnostava rotu se on. Ja kun kaverin affe laumassa pyöri yksi geeli alkoi todellinen ihastuminen rotuun. Nopeasti oli kylläkin selvää että juoksija on enempi meidän juttu.
Nyt kun aloin taas haikailemaan harrastuskoiraa isäntä ehdotti greytä.. Monia iltoja vierähti netissä ja "viimeinen naula arkkuun" oli emännän vierailu Vammalan suunnalla.. Pakko saada Grey! :denti:

greyhoundit Capes' Can't Explain & Mushu

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ma Touko 19, 2008 6:08 pm 
Poissa
Vauvamaha kasvatettu - se on ja pysyy...
Vauvamaha kasvatettu - se on ja pysyy...

Minä katselin greyhoundeja jo silloin kun olin koiraa ottamassa ensimmäistä kertaa. Tuttu kuitenkin soitti tarhalla olevasta dobberista joka oli piikille menossa, koska omistajaa ei ilmaantunut. Meillehän se muutti. Siitä ei kuitenkaan ollut eläjäksi, oli hieman liikaa väkivaltaa joutunut kokemaan, jonka takia en koskaan voinut siihen luottaa. Viimeinen niitti oli kun se lenkillä kävi vastaantulijan päälle ilman mitään varoitusta.

Sitten olinkin jonkin aikaa ilman koiraa. Kun ensimmäinen lapsi oli vauva, aloin haaveilla taas koirasta. Greyhoundeja katselin edelleen, mutta koska olin yksinhuoltaja ja lenkit oli lähinnä vaunujen kanssa käpyttelyä, hautasin ajatukset ja valitsin tutun ja turvallisen kultaisen noutajan.
Kun sitten löysin kunnollisen kepon, joka jaksaa auttaa minua koirien kanssa ja erityisesti lasten kanssa kun minä olen koirien kanssa niin haave greystä nousi taas, tällä kertaa niin että kaikki mahdolliset greysivut on selattu jo tuhanteen kertaan ja joka päivä löydän itseni tuulen koirien grey osastolta ihailemasta koiria. Lenkillä tuntuu että "joku" puuttuu, yksi tässä vielä menisi.
Nyt kun isäni koira on vielä muuttamassa meiltä pois tuntuu että tänne tyhjä paikka.

Kesälle olen varannut vapaapäiviä jo niin että päästään katsomaan kisoja ja oma grey olisi tarkoitus etsiä tässä lähiaikoina.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: To Touko 29, 2008 10:48 am 
Poissa
Vieheen perässä
Vieheen perässä

Minä en ollut koskaan ollut millään lailla kiinnostunut vinttareista, ne näytti mun silmään vaan jotenkin hölmöltä ja liian laihoilta. Mun mielestä koiran piti olla koiran näköinen, karvoineen kaikkineen. Miehen perheessä taas on aina ollut rescue greytä ja muutama whippet. Kun koiraa aloimme miettimään meille, mieheni halusi whippetin tai greyn ja minä taas en ollut todellakaan innostunut ajatuksesta. Mieheni sai kuitenkin mieleni muuttumaan kun kertoi enemmän heidän erittäin helposta ja laiskaakin laiskemasta whippetistään ja ajattelin että no mikä jottei, jos ne kerran on rauhallisia ja helppoja ja nukkuvat ja laiskottelevat... (voi kuinka väärässä olinkaan :D ). Grey tuntui liian isolta meille siinä vaiheessa, joten se suljettiin pois mielestä. Siinä sitten kävi vaan niin, että anoppi soitti ja sanoi, että nyt on lähellä syntynyt whippet-pentue (harvemmin syntyy sillä alueella missä me asuttiin), yksi poika oli peruutuksen vuoksi jäljellä ja haluaisimmeko lähteä katsomaan. Sinne sitten lähdettiin, ja kun näin missä oloissa koirat olivat siellä, ajattelin että meidän on pelastettava se jätkä. Olihan se pentu niiiiiiiiin suloinen myös, että en voinut kuvitellakaan lähteväni sieltä pois ilman sitä, ja niin Kimi tuli meille.

Kimi kärsi voimakkaasta eroahdistuksesta, ja mietimme auttaisiko toinen koira. Juttelimme monien whippetomistajien kanssa, ja huomasimme että muillakin oli ollut sama ongelma, mutta kun toinen koira oli taloon tullut, ongelma helpottui ja pikkuhiljaa hävisi. Mietimme kuitenkin uskaltaismmeko ottaa toisen whippetin, koska nykyinen on aika sähköpää ja jos siinä toinen samanlainen olisi, meno saattaisi olla sietämätöntä. Mies alkoi puhua että mites sitten se grey kuitenkin, vaikka isompi onkin. Olin tutustunut mieheni perheessä heidän viimeisimpään greyhinsä, ja ihastunut sen rauhallisuuteen täysin, joten kovin paljoa ei taivutteluja tarvittu ja greyn metsästys alkoi. Haluisimme aikuisen, näyttämään hiukan esimerkkiä ylivilkkaalle ja eroahdistuksesta kärsivälle whippetillemme. Onneksi muutamien ilmoitusten jälkeen sitten kodinvaihtaja löytyikin, ja vielä samasta kaupungista. Mahtava rouvahan tuo onkin, mitään ongelmia ei ole ollut ja se on kotiutunut enemmän kuin hienosti meille.

Grey on ehdottomasti tulevaisuudessakin meidän rotu!

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Su Kesä 01, 2008 12:42 am 
Poissa
Vieheen perässä
Vieheen perässä

Ensimmäisen kerran tutustuin greyhoundiin kun olimme helsingin messukeskuksessa koiranäyttelyssä. Mieheni kierteli katselemassa rotukoppeja ja tavaran myyjiä. Itse istuin silloin kasvattamani rodun rotukopissa. Reissustaan mies palasi suu niin leveessä hymyssä kun voi ja pyysi muo menemään katsomaan yhtä infokoppia. Lähdin sinne sit. Mielessä ajattelin mitäköhän se nyt oli nähnyt. Siellä oli EGU:n koppi ja videot pyörimässä kisoista. Ihmettelin siin vielä ääneen et en kyl tiedä mitä mä tääl teen.(nykyään jo tiedän mitä tein siellä) Ne immeiset siin kopilla osas asiansa ja reilu viikon kuluttua siitä löysimme itsemme jostain päin espoota greyden selkätarkastuksesta. Paikalla oli n30 greytä. Niin rauhallisia ja ihania. Seuraavalla viikolla tehtiin sit pentu varaus ja silloin pentua odotettiin puolivuotta kun ei penueita syntynyt samanlailla kuin tänä päivänä. Silloin alussa muuten tokaisin miehelleni et meille ei noin rumaa koiraa tule ja kuinkas sit kävikään. Rata touhuja on harrastettu 13v, pentueita on teetetty rauhalliseen tahtiin.( kaikille haaveilijoille tiedoksi että pentusia syntyy juhannuksen jälkeen :wink: ) huomenna mennään pojan kanssa hakemaan uutta vauvaa kotiin.

Vuosien varrella olen todennut että muita koiria ei varmaankaan meidän talouteen tule. Tähän sopisi se yks mainos kahta en vaihda greyhoundeja ja ja...

-Maikki-

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: To Syys 19, 2013 7:40 pm 
Poissa
Keltanokka

Vinttareihin olin ihastunut jo pienenä vaikka senkin jälkeen on ollut "väärän" rotuisia.
Ekaks oli suunnitelmissa ottaa borzoi,saluki tai affe, mut affe noist jäi pois loppujen lopuks Turkin takia etten enää miettinyt sitä vaik toki ihastelin niit sen jälkeen. Kun tutustuin ekan kerran enkkuihin niin se ihastus siihe rotuun vaan tuli sen luonteen,helppouden ja lyhkäsen Turkin takia... Ja nyt sit tosissaan mietin seuraavaks koiraks ihka ekaa enkkua. :ihq:
Nimin. Ainakin viimeiset kymmenen vuotta harkinnut enkkua mut silti haksahtanu "väärän" rotuiseen..

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Marras 26, 2013 5:25 pm 
Poissa
Vieheen perässä
Vieheen perässä

Kotona oli whippettejä joilla kilpailtiin menestykkäästi, joskus -70 luvun puolivälin jälkeen Espoon Kilon radalla sain pitää mustaa greyhoundia remmistä kiinni se oli jännää pienelle pojalle kun koko ajan ajatteli että älä nyt vaan vedä. Siitä jäi sellainen kutina että tuollainen pitää vielä joskus itse hankkia ja tulihan niitä sitten hankittua. Monta reissua on koirien kanssa tullut tehtyä ja mahtavia kokemuksia, näitä voi lämpimästi suositella muillekkin. :taata:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: La Joulu 14, 2013 1:25 pm 
Poissa
Lähtökopissa
Lähtökopissa

Kotona on ollu pari koiraa, kissoja eniten.
En ole pitäny itteeni koiraihmisenä. Sit tapasin mieheni, jolla oli whippettejä. Se oli menoa!
Kissaihmisenä oli helppo tykätä "kissamaisista" otuksista. hih.
Miehen kanssa yhteinen koira oli greyhound, sen jälkeen ei tullu mieleenkään enää ottaa muita rotuja. Nyt perheessä grey ja whippetinpentu! Love!
Eli kohtalo puuttui silloin 90-luvun lopulla peliin.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 30 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]