Tänään on Ke Kesä 19, 2019 1:10 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 191 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Luonnetestatut whipukat?
ViestiLähetetty: La Huhti 18, 2009 9:30 pm 
Poissa
Finaalin huipennus
Finaalin huipennus

Minua harmittaa kun en aikanaan mennyt tuon Karvin kanssa testiin.
Sillä pojalla on tahtoa taistella ja puollustaakkin osaa ;)!
Harmi ettei sinne voi mennä enää näin ikämiehenä :denti: .
Kerran olin ilmoittanut mutta pahus oli jonkun maastokisan kanssa samana päivänä.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: La Huhti 18, 2009 9:34 pm 
Poissa
Väsynyt, mutta onnellinen
Väsynyt, mutta onnellinen

Onnea Riitta hienosti menneestä testistä :D

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: La Huhti 18, 2009 11:11 pm 
Poissa
Hilpeä paluu etusuoralle
Hilpeä paluu etusuoralle

Onnea hyvin menneestä testistä! Se kiinnostaisi, että onko mielestäsi tuo arvio kovuudesta kohdilleen osunut ja huomaako pehmeyden arkielämässä?

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Su Huhti 19, 2009 2:56 pm 
Poissa
Kaikenkarvainen Ritu
Kaikenkarvainen Ritu

Raparperisydän kirjoitti:
Onnea hyvin menneestä testistä! Se kiinnostaisi, että onko mielestäsi tuo arvio kovuudesta kohdilleen osunut ja huomaako pehmeyden arkielämässä?

Aluksi tuo tulos pehmeä ihmetytti ja otti jopa pannuun, koska mun mielestä Pentti ei todellakaan jää asioita suremaan ja pääsee nopeasti yli ikävistäkin tilanteista. Mutta sitte aloin miettimään, että ainahan mie puhun siitä miten helppo ja ennen kaikkea miten herkkä tuo eläin on, ikinä sitä ei tarvi kahta kertaa kieltää mistään asiasta, harvoin tarvii kieltää kertaakaan, pelkkä katsekin yleensä riittää... :denti: Ja herkkä Pentti on nimen omaan siinä miten hyvin se lukee mun fiiliksiä. Todellinen ihmisen mieli, niin kuin aina oon sanonu... :nyökyti:
Että kai se on sitä pehmeyttä, näin mie sen ymmärsin niistä tuomarin jorinoista. Tuomari lisäsi vielä, että tilanteessa jossa se pelästyy ääntä (rämisevä peltitynnyri) siitä pelästyksestä "yli pääseminen" on vaikeempaa kun jos siinä ei olis kovaa ääntä... Mutta laukaukset kesti kuitenkin, ekaa säpsähti vähän ja toka oli sit jo tuttua juttua...
Ilotulituksia tai ukkosta ei myöskään pelkää, ei se niistä tykkää ja nauti, mutta ei kyllä pelkääkkään.
Eli arjessa tuo pehmeys näkyy mun mielestä siinä, että se on törkeen helppo opettaa/kouluttaa, eikä se testaile rajojaan juuri koskaan.

Penan käytös niissä tilanteissa missä tuomari tuli kohti uhkaavasti kepin kanssa yllätti minut kyllä aivan täysin. Mie aattelin, että Pentti pakenee paikalta vähin äänin, mutta toisin kävi. Siinä se tönötti mun vieressä ja haukkua rotkotti tuomarille että äläppä jätkä ala mun mammalle :denti: , ja mie olin ihan :shock: Sitte kun "uhkailija" oli jo ihan lähellä niin Pena alko pakitella taakse päin, mutta karkuun ei pyrkiny, vaan haukku edelleen :shock: Samaten oli toiminu seinällä yksin ollessaan.
(Myö aletaakii nyt treenaa suojeluu :ehe: Jätetää nuo juoksuhommat kokonaa... :ehe: )
Ja heti kun uhkailija muuttu taas kivaks sedäks niin Penttiki tunki perse heiluen syliin siliteltäväksi :ihq:

Kohti tulevaa kelkkaa Pena vastusti kanssa mun vieressä haukkuen. Vasta kun kelkka oli kohdalla, niin väisti pois alta.
Pimeässä huoneessa etti minut saman tein, välittämättä esteistä, kolinoista tai vieraista sedistä.
Puskasta esiin ponnahtavaa haalaria pelästy niin, että törmäs mun jalkoihin ja mie meinasin kaatua, ja se rämisevä tynnyri oli kyllä kaikista kauhein juttu mikä koko päivänä vastaan tuli, sitä mentiin jo kovasti karkuunki.

Ylläripylläri oli myöskin se, että Pentti leikki niin innoissaan sen tuomarin puukalikalla, roikku innoissaan kalikassa kiinni ja murras tohkeissaan tuomarille :rokrok: . Meillä oli oma solmulelukin mukana, mut sitä ei nyt sitte tarvittu.

Kaiken kaikkiaan aivan valtavan mielenkiintonen kokemus! Oikeesti, jos ikinä kohdille moinen tapahtuma sattuu, niin menkää ihmeessä!! Aina niitä ylläreitä oman koiran kohdilta voi tulla, vaikka kuinka hyvin kuvittelee koirasa tuntevan... :-)
Pirren olisin kans halunnu testauttaa, mutta nyt sen saanu kun yhden paikan ja senkin vähän vahingossa. Ens keväänä kun Pätkälläkin on ikää riittävästi, niin meinaan kyllä nuokin testiin viedä!

Meiltä suuren suuret onnittelut Columbian Friend's kenneliin Marinalle jonka ansiosta cirnecot teki historiaa rodussaan: 6kpl luonnetestattuja Cirneco dell'Etnoja!! :viinilasi: (kahden aikaisemmin testatun lisäksi...) Mahtavuutta!!

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Su Huhti 19, 2009 3:32 pm 
Poissa
Vieheen perässä uudella innolla
Vieheen perässä uudella innolla

Aika jännä juttu muuten, koska mun italiaanoni sai kovuudesta +3 ja sekin toimii (ainakin mun mielestä :denti: ) kuten ihmisen mieli. Tottelevaisuuden kanssa ei ole ollut ongelmia, vaikka monet sanookin, että kovan koiran kanssa voi helposti olla. Iines on ollut helppo opettaa ja sillä on ollut motivaatiota uusien asioiden oppimiseen, tosin siihen lienee syynä se, että neiti kiipeää vaikka puuhun saadakseen yhden kämäisen nakinpalasen :ehe:

Ja sen verran mäkin vielä muistan (vaikka meidän luonnetestistä alkaa olla pari vuotta), että tuomareilla oli naurussa pitelemistä tuossa pimeässä huoneessa. Iines tuli käymään mun luona, tyyliin "terve äippä, mitäs siinä istut!?" ja lähti samantien kattelemaan, että mitä muuta kivaa talosta löytyisi :denti: Se siellä haahuili ja kävi pussaamassa tuomaria, muttei Iineksellä ollut mitään tarvetta tulla mua katsomaan enää toistamiseen. Sen huomaa kyllä arkielämässäkin, Iines ei ole yhtään yhden ihmisen koira, se viihtyy siellä, missä on lämmintä ja paljon ruokaa. Iineksen voi pistää hoitoon minne tahansa tietäen, ettei se siitä välitä. Vapaana ollessaan se tekee omiaan eikä paljoa seuraa mun tekemisiäni, toisin kuin tuo whippet, joka kokoajan seuraa minua ainakin toisella silmällään, vaikka tekeekin omia juttujaan :D

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ke Kesä 17, 2009 12:54 pm 
Poissa
Takaisin vieheen perässä - hoiperrellen

Mulla on toiveissa viedä Vinka testiin. Tällä hetkellä olen kahdessa testissä varasijoilla, koska en älyä, että mihin ne luonnetestit tulee näkösälle, jolloin voisi hetimiten alkaa pommittaa ilmottautumista järjestävlle taholle. Ja täällä pohjoisen periferiassa kun noita testejä ei kovin montaa vuodessa järjestetä... :rollingdevil:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ke Kesä 17, 2009 12:58 pm 
Poissa
Kesämorsian <3
Kesämorsian <3

luonnetestit tulee näkyviin ensin Palveluskoiraliiton lehteen ja sitten vasta nettiin :nyökyti: joten siksi yleensä kun nettiin tulevat on jo iso osa paikoista mennyt :orava:

sekä etälaumalaiset, basenjit Enna ja Ricky

Ikuisesti muistoissa Pk Collienarttu Sade

(Entinen Jenni Aaltonen)

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ke Kesä 17, 2009 2:20 pm 
Poissa

Jenni: no voihan rähmä... mistäköhän sen muualta sais käsiinsä ku liittymällä palveluskoirayhdistykseen? Ei oikein yhden testin takia haluttais liittyä...

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ke Kesä 17, 2009 2:30 pm 
Poissa

Itse itselleni vastaten. :orava:
Vilsson, nakita työkaveri, joka saa lehden, ilmoittamaan kun seuraava lehti ilmestyy ja myös mahdollisista luonnetesteistä kohtuullisen ajomatkan päässä.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ke Heinä 29, 2009 12:58 am 
Poissa
Lähtökopissa
Lähtökopissa

http://www.palveluskoiraliitto.fi/ltkalenteri.htm
tuoltahan niitä luonnetestejä löytyy, ei tartte PKL tilata vaan sen takia...tosin ilmoitukset testeistä tulee vasta lehden ilmestymisen jälkeen, mutta kannattaa yrittää. Myös Lemmikki palstan-äkkilähdöt-sivuilta saatta peruutuspaikkoja löytyä.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ke Heinä 29, 2009 2:52 pm 
Poissa
Kukkahattutätisetä <3
Kukkahattutätisetä <3

Mää just yritän tunkee Numaa yhteen testiin Tampereella...saa nähdä mahdutaanko mukaan.
Tosin tuloksen tiedän ilman testejäkin... ihgu,söpö,rakastettava ja hilpeä luonne :eihelev:

Kuva

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ke Heinä 29, 2009 6:54 pm 
Poissa
Syöny sikana omenia
Syöny sikana omenia

Lue: patistin Epun ilmoittamaan Numan luonnetestiin :orava: . Harmi, kun Ziggy on jo liian vanha. Ja Hailuodon kisat on samaan aikaan :? . Katsotaan, kumpaan päästään osallistumaan vai päästäänkö kumpaankaan.

- R.I.P. Snout Ziggy Stardust & Esa Nahka & Tero Nuppi

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ke Heinä 29, 2009 7:57 pm 
11.10. Harjavallassa olis testi, tekis mieli Ronja ilmoa mutta... :shockthink:

Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ke Heinä 29, 2009 8:50 pm 
Mari.N kirjoitti:
Aattelin mielenkiinnosta myös testauttaa..

Lokakuussa olis valloissa testi :jeahbaby:
Ajateltiin että jos sinne Ronjakin ilmottais vaikka en todellakaan suuria odota. Tuo on niin outo otus. :eihelev:
Jo siinä kohtaa kun Ronja jää ja mä lähden paikalta niin alkaa räksytys. Varmasti räksyttää kaikkea uhkaavaa. Puolustaa mua kyllä ainakin mitä on tullu huomattua kun veli on "käyny kimppuun" niin Ronja alottaa hirveen räksytyksen ja tulee siihen väliin.
Kiran vois testauttaa sitten parin vuoden päästä kun on ikää tarpeeks, Netta taas on liian vanha jo...
Mutta voishan sitä ihan mielenkiinnosta... :nyökyti:

Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ke Heinä 29, 2009 9:12 pm 
Poissa
Kulkusten kutittelija
Kulkusten kutittelija

Koiramme-lehdessä näkyi olevan myöskin ilmoituksia luonnetesteistä :nyökyti:

Noble Nelly's one Charleston - Texas Teaser - Sjudraget Go My Teddy

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 191 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]