Tänään on Ma Marras 18, 2019 12:25 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 191 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 13  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Luonnetestatut whipukat?
ViestiLähetetty: Pe Joulu 18, 2009 7:13 pm 
Poissa
Lapsellinen
Lapsellinen

Iines on kyllä huippuluontoisin italiaano, johon olen koskaan tutustunut. :nyökyti:

Refined Man On The Moon, Pyry
Unkarinvinttikoirat
Avenina's Elszánt Erzsebet, Tosca
Budha Deula Perphenazinum, Lila
Ranskanlupat
Mal'Aki Wayne, Väinö
Tunturituulen Milana

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Joulu 18, 2009 10:24 pm 
Poissa
Kaikenkarvainen Ritu
Kaikenkarvainen Ritu

Karo kirjoitti:
Hmm mitä enemmän mä olen tuota omaa koiraa koittanut miettiä, sitä enemmän menen sekaisin pehmeydessä, kovuudessa, hermoissa, ja kaikessa. Kun Kirihän on ihan kamala mölyapina vieheellä ja radalla, mutta osaa silti asettua autoon, vaikka jostain syystä Kauppi onkin ainoa paikka, missä se tuottaa ongelmia. Mutta esim. maastoissa ottaa lepoa ihan hyvin väliajoilla. Ja minusta kun se on arjessa hirmu fiksu tyyppi, ihan kaikin puolin! Ei pelkää mitään, osaa kulkea aina "ihmisiksi" missä tahansa, ei varmasti tappele kenenkään kanssa, on reipas ja rento menossa mukana, ei vedä arjessa ikinä mitään överiksi... Ainoa mikä sillä kyllä piilee, on se eroahdistus, mutta kun sekin saatiin kuntoon, niin on niin priimasti yksin että. Ei kyllä hiiskahdakaan. Olen siis ajatellut, että ei tuo vieheelle remuaminen kuitenkaan kerro koko totuutta, tai sitä miten koira arjessa kulkee. Kirin kohdalla ajattelisin, että se on pehmeähkö ja herkkä poika, reagoi ääsimmäisen nopeasti ja voimakkaasti sopivaan ärsykkeeseen, mutta että on sillä kai silti jotain hermon tynkää.

Kiri kuulostaa kovin paljon Pentiltä :nyökyti: Sillä erotuksella ettei Penalla ole koskaan ollu ongelmia yksinolon suhteen.

Mie aattelen tuon vieheelle huutamisen sillee, että kun koira on vahvaviettinen, ja vaikka hermorakenne onkin ok, eikä siinä ole puutteita, niin jossain vaiheessa kuitenkin, kun koira joutuu patoamaan sitä valtaisaa viettiään, se tulee väkisinkin yli.
Hankala selittää.. :denti: Mut jos ajatellaan että hermorakenne olisi malja tai kuppi, toisilla isompi (parempi hermorakenne) toisilla pienempi. Mutta ehjä kuitenkin, ei vuoda mistään. Vietti on neste mitä koira kerää ja patoaa sinne maljaansa, ja kun sitä on siellä tarpeeksi, se tulee yli. Risa, vuotava malja olis niiko huono ja puutteellinen hermorakenne.

Jos ajattelen Penttiä ( LT tulos +1, hieman rauhaton) Niin sillä on selkeesti ehjä hermorakennekuppi, ei mikään järin suuri sammio, mutta ehjä kuppi kuitenkin. Se on rauhallinen arjessa, sosiaalinen, avoin kaikkien kaveri. Pärjää tilanteessa kun tilanteessa. Radan varrella siitä sitten paljastuu ihan eri koira, huutava ja rääkyvä, sekoileva intoilija.
Ja jos miettii valtaosaa edellisen kauden ratalähdöistä, missä se hyppi tasakäppää ja nokki kopin etuveräjää, niin toki sille vähän isompaa "kuppia" soisin... :orava:

Kokemusta on myös sellasesta koirasta (dobberi) jolla ei ollu hermorakennetta juuri nimeksikään, sellasen koiran kanssa on melko tuskallista elää normi arkea.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Joulu 18, 2009 10:46 pm 
Poissa
Lapsellinen
Lapsellinen

Riitta kirjoitti:
Kokemusta on myös sellasesta koirasta (dobberi) jolla ei ollu hermorakennetta juuri nimeksikään, sellasen koiran kanssa on melko tuskallista elää normi arkea.

Kuppi oli ns. nurin.

Sori, oli ihan pakko. :orava:

Refined Man On The Moon, Pyry
Unkarinvinttikoirat
Avenina's Elszánt Erzsebet, Tosca
Budha Deula Perphenazinum, Lila
Ranskanlupat
Mal'Aki Wayne, Väinö
Tunturituulen Milana

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Joulu 18, 2009 10:52 pm 
Poissa
Etusuoralla
Etusuoralla

Njoo ymmärrän tuon kuppihomman hyvin! Kuppeja kippoja :denti: Ei vaan, mulla jäi tuo oma tekstikin kesken päivällä, kun ihme kun tulevat kesken kaiken töissä häirittemään, että pitäis jotain hommiakin tehdä. Hmph, antaisivat nyt ihmisten surffata rauhassa! Nyt en enää muista yhtään mitä mulla oli tuohon vielä mielessä, enkä jaksa alkaa kaivelemaan päästäni. :orava:

http://kirinelamaa.wordpress.com/

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Joulu 18, 2009 11:06 pm 
Poissa
Kaikenkarvainen Ritu
Kaikenkarvainen Ritu

ItalianG kirjoitti:
Riitta kirjoitti:

Kuppi oli ns. nurin.

Sori, oli ihan pakko. :orava:

No ei mitää :denti: Sen oltermannikoiran kuppi oli tosiaankin nurin, aina joku ihme tilanne päällä....

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Joulu 18, 2009 11:08 pm 
Poissa
Väsynyt, mutta onnellinen

Tuo kovuus on mielenkiintonen kyllä kans. Itekin toivoisin sitä mieluusti enemmän sinne kovan suuntaan, kuin kauheen pehmeen. Partiksien yhteydessä usein puhutaan ihanteen olevan sellainen "hieman pehmeä", sellanen noiden kuuluskin olla. Muistaa tapahtuneet, mutta ei liikaa. Helpottaa mm. harrastuspuolella jne. Mä en ite kyllä haluis kohtuuttoman kovaa koiraakaan, mut kuitenkin enemmän sinne kovan suuntaan, kuin pehmeän. Pehmeyttä ei myöskään saa sekottaa arkuuteen!! Jos mä puhun arasta koirastani, niin yllättävän usein olen kuullut lauseen "partiksen kuuluukin olla vähän pehmeä". Tai jos puhun että tuo on ääniarka, niin moni sanoo "partiksen kuuluukin olla ääniherkkä". Nekin on kyllä tyystin kaksi eri asiaa, ääniarkuus ja ääniherkkyys! Ainakin minusta. Tottakai ton varmana kuuluukin reagoida ääniinkin ja asioihin ylipäätään, mutta se ei saa pelätä niitä!

Taavihan sai tosiaan sen -2 pehmeä ja se ei ole kyllä mitenkään päin kiva. Tuo muistaa kyllä ja todella hyvin! Eniten sellaset mitä se on just pelästynyt. Tuo yltiöpäinen pehmeys yhdistettynä huonoihin hermoihin on vähän hankaluuksia tuottava asia, mut kyllä sen kaa elää. Aina oppii uuttakin ja taas sitten helpottaa! Tuossa asiassa se on onneks vähän relannu kun ikää on tullut, mut nuorena oli aika hurjia aikoja... Yhdessä vaiheessa tuolla lieni jotain mörköikääkin ja se ajautui lopulta siihen, et hyvä kun ovesta sai enää ulos :shock: Se muisti ihan jokaisen kohdan missä oli pientäkin jotain tapahtunut ja me tehtiin TÖITÄ todella paljon, että me saatiin kuljettua niiden ohi! Se oli oikeesti ihan kamalaa aikaa, ei sitä voi ees oikein kuvailla. Työ onneksi kannatti ja luojan kiitos olin silloin viisas ja kyselin joka suunnalta neuvoja minkä kerkesin. En tiedä miten ois muuten tuosta selvitty, koirasta tuskin ois kovin mukavaa elinkumppania tullut, jos ois ihan mettään menty silloin. Nykyisin tuo on pienistä puutteistaan huolimatta oikein mukava kumppani kyllä ja pärjätään aikasta kivasti! :D

Taavissahan on se etu, että sillä ei ole tuota puolustushalukkuutta, terävyyttä jne oikein nimeksikään. Sillä ei ole myöskään mitään aggressioita ihmisiä eikä koiria vastaan, vaikka koirille se ny toki onkin vähän olevinaan väliin, mut sellasessa järkevyyden rajoissa ja en pidä tota yhtään pahana. Tuo vois olla paljon paljon paljon hankalampi, jos se ois hanakka puolustaan ja kauhean terävä! Vilkkautta on onneksi (ja epäonneksi... :denti: ) suotu aikalailla, sekin on kyllä ihan hyvä juttu tuon koiran kohdalla. Menee eikä meinaa, pääsee paljon paremmin yli kaikesta loppupeleissä, kuin et jos ois vähän "lamaantuvampi" tyyppi.

Senkin oon kuullut, että mitä enemmän hermoja on suotu ja sitä kovuutta, niin sitä helpompi moni koira on. No siis tietty nyt ainakin kaikkien pelkojen jne kannalta ajateltuna, mutta muutenkin. Esim Toffosta kuulin, että se on niin vahvan oloinen, että sen kans voi elää senkin takia "huoletta". Tuon luontoinen koira on harvoin mikään päällepäsmäri ja hankalaksi heittäytyvä, koska ei sen tarvii. Eli sen kans ei niin tartte "nipottaa" kaikissa asioissa, ei se mikskään muutu ja heittäydy herkällä miksikään laumassa kiipijäksi. Tässä toki varmaan rotukin vaikuttaa kyllä...

Sit kun vertaa Taaviin, jolla ne kaikki oleelliset luonnetekijät ovat aikalailla pakkasella, niin se on vähän sellanen varmuuden vuoksi kukkoilija ja sen täytyy koko ajan näyttää olevansa jotain. Paljon vaikeempi kumppani tuossa asiassa! No rotuero tässäkin ja yksilöerookin on takuulla, mut siis enivei. Kyllähän se varmaan noin meneekin, mikäli on vähän vajautta niissä inkkareissa siellä kanootissa, niin kai se koira on vähän vähemmän sinut ittensä kanssa ja muutenkin epävarmempi kaikesta? Sit herkästi ruvetaan "oleen niin olevinaan", että varmana nähkääs huomataan :nyökyti:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Joulu 18, 2009 11:15 pm 
Poissa
Kaikenkarvainen Ritu
Kaikenkarvainen Ritu

arhippa kirjoitti:
Taavihan sai tosiaan sen -2 pehmeä ja se ei ole kyllä mitenkään päin kiva.

Pentti sai kans ja minust se on kaikin puolin kiva! :denti: Pentti siis, ei toi tulos välttämättä :denti:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Joulu 18, 2009 11:19 pm 
Poissa

Riitta kirjoitti:
arhippa kirjoitti:

Pentti sai kans ja minust se on kaikin puolin kiva! :denti: Pentti siis, ei toi tulos välttämättä :denti:

Aijaa, siellä on samis! :D Mitäs Pentti muuten muilta osin sai testistä? Njoooo ja eipähän tuo luonnetesti kaikkee kerro todellakaan. Mut Taavin kohdalla vaan sattuu huomaan oikeinkin hyvin tuon pehmeyden, se muistaa kyllä niiiiiin hyvin ihan kaiken.

Mä kyllä oikeestaan tuon testin ite nähneenä ja kokeneena ihmettelen edelleen eniten sitä, että miten ton pisteet ylipäätään meni plussalle ees :orava: No, se tietty teki varmaan ku kaks ekaa osioo eli luoksepäästävyys ja leikkiminen meni hyvin :denti: Kyllähän ne pisteitä heti vähän nostaa.. Mut muuten, se testi oli kyllä niin katastrofi, että enpä paljon pisteitä ootellu!

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: La Joulu 19, 2009 12:23 am 
Täytyy kattoo joskus seuraavan luonnetestiin päästäis Ronjan kanssa. Soittelin vaikka kuinka monta kertaa Harjavallan testiin, aina oli varattua. Kun vihdoin sain kiinni niin oli paikat täynnä, oltiin varalla 3. mutta ei niin montaa ainakaan pois jäänyt kun ei ilmoitusta tullut...

Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: La Joulu 19, 2009 5:17 pm 
Poissa
Kaikenkarvainen Ritu
Kaikenkarvainen Ritu

arhippa kirjoitti:
Riitta kirjoitti:
arhippa kirjoitti:

Aijaa, siellä on samis! :D Mitäs Pentti muuten muilta osin sai testistä? Njoooo ja eipähän tuo luonnetesti kaikkee kerro todellakaan. Mut Taavin kohdalla vaan sattuu huomaan oikeinkin hyvin tuon pehmeyden, se muistaa kyllä niiiiiin hyvin ihan kaiken.

Penan tulokset löytyy tästä ketjusta, muistaakseni sivulta 2 :-)
Ja joo, eihän tuo testi tosiaankaan kaikkea kerro ja kannatta muistaa että ihmiset ne siellä arvostelee kuitenkin. Ja koirilla on erillaisia päiviä jne... Että ei se mikään absoluuttinen totuus ole.

Mun mielestä Pentti ei ole liian pehmeä, siis on se pehmeä, ennemminkin kun kova, mut ei liian. Mun mielestä sille olis sopinu paremmin tulos +1, hieman pehmeä.... :orava: Kyllä se muistaa asioita, hyvinkin, hyviä ja huonoja, mutta ei se niihin jumiin jää.
Tähän päivään mennessä en ole onnistunu aiheuttaa sille mitää traumoja. Vaikka kuinka oon yrittäny! :denti: No ei kai... Mut oikeesti, mie en oo mikään maailman rauhallisin ja hiljasin ihmiin, eikä ole kyllä mun lapsetkaan. Kyllä täällä huushollissa on välillä sellasia tsempaloita, että luulis turhan pehmeän kaverin olevan jo melkoisen sekasin nupistaan. Ja Pentti raukka on joutunu asuu jo kolme vuotta meijän kanssa.... :denti:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: La Tammi 09, 2010 3:29 pm 
Poissa
Kaikenkarvainen Ritu
Kaikenkarvainen Ritu

Viitaten edelliseen:
Kuva

:denti:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Su Huhti 18, 2010 10:18 pm 
Poissa
Kaikenkarvainen Ritu
Kaikenkarvainen Ritu

Tänää oli sitte Pirrenkin luonnetesti. Yllättäviä käänteitä oli sielläki :denti:

Eimikin Grindelia, "Pirre":

Toimintakyky -1, pieni.
Terävyys +3, kohtuullinen, ilman jäljellejäävää hyökkäyshalua.
Puolustushalu -1, haluton.
Taistelutahto -1, pieni.
Hermorakenne +1, hieman rauhaton.
Tempperamentti +2, kohtuullisen vilkas.
Kovuus -2, pehmeä.
Luoksepäästävyys +2a, luoksepäästävä aavistuksen pidättyväinen.
Laukauspelottomuus +++, laukausvarma.
Yht. 57 pistettä.

Olisin kuvitellu, että Piriseltä löytyis vähä enempi taistelutahtoa ja toimintakykyä, mut ehkä prinsessalla oli vaan huono päivä... :denti:
Se paskat nakkas meikäläisen olemassaolosta. (Ja paskat se nakkas koko testistä, hyvin näki miten sille kasvo kyrpä ottaa sitä mukaan kun testi eteni... ) Oli paikoitellen suorastaan passiivinen, mutta kun jäi yksin seinään kiinni ja tuomari uhkas, niin puolusti itseään viimiseen asti :shock:
Tuomari totesi loppuraportissaan, että yllättyi itsekin kovin siintä Pirisen reaktiosta. Kaiken minkä Pirre suoritti testissä se suoritti omin avuin ja sillä "moottorilla" mikä sillä itsellään on, ei ottanu vastaan mun apujani tai tukijani.
Aika tylyä mun mielestä, oon kuitenkin luullu että meillä synkkaa ihan hyvin yhteen ja nyt selvis, että Pirre on täysin oman tiensä kulkija, eikä tarvi mua mihinkään... :shockthink: :denti:
Noh, oonhan mie kyllä tienny että se on prinsessa, mutta se että se on oikeesti NOIN prinsessa... :shockthink:

Tätä täytyy taas sulatella muutama päivä... :denti:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Su Huhti 18, 2010 11:41 pm 
Poissa
Takaisin vieheen perässä - hoiperrellen
Takaisin vieheen perässä - hoiperrellen

Kas kun Riitta nostikin sopivasti ketjua, eilen oltiin meinaan meiltäkin Pellen kanssa luonnetestissä - ja tulosta on sulateltu sittemmin varsin mietteliäänä :shockthink:

Tarumetsän Pelle Peloton:

Toimintakyky -2, riittämätön
Terävyys +1, pieni ilman jäljellejäävää hyökkäyshalua
Puolustushalu -1, haluton
Taisteluhalu +2, kohtuullinen
Hermorakenne +1, hieman rauhaton
Temperamentti +2, kohtuullisen vilkas
Kovuus -2, pehmeä
Luoksepäästävyys +2a, luoksepäästävä, aavistuksen pidättyväinen
Laukauspelottomuus ++, laukauskokematon
Yht. 69 pistettä

Aika samiksia Pirren kanssa, siis!

Täytyy sanoa että olin kyllä aika lailla hämmentynyt tuosta toimintakyvystä, noi pisteet (ja koiran suoritus testissä myös, ei voi syyttää puusilmätuomareita :denti: ) ei nimittäin vastanneet kyllä yhtään sitä mielikuvaa mikä mulla on muodostunut Pellestä arkielämän kautta. Minusta kun se on aina ollut meillä se selväpäinen, himpun kovaluontoinenkin ja ennen kaikkea hyvähermoinen koira joka ottaa vastaan maailman tarjoamat ihmeet varsin mutkattomasti. Ei mitään ongelmia kaupunkielämässä pyöräilijöiden, sauvakävelijöiden, rollaattoreiden tms. kanssa, helppo kuin mikä aikoinaan opettaa radalle, ei stressaa kisoissa eikä matkoilla, luotettava pomo muille wipukoille ja osaa rentoutua kotona. Vaan tuolla testissä se meni täysin lukkoon jo kelkan kanssa, eikä sen jälkeen oikeastaan kyennyt palautumaan kunnolla ollenkaan koko testin aikana mikä tietysti heijastui muihinkin tuloksiin. Testin jälkeen se sentään alkoi jo vähän taas palata normaaliksi itsekseen kun retuuttelimme huviksemme karvahattua tuloksia odotellessa, ja kotona siitä ei enää edes huomannut että jossain oli käyty eli ei ainakaan jäänyt pysyviä traumoja moisista ilkeistä kelkoista.

Tuomarien kanssa juteltiin testin jälkeen asiasta, ja heidän mielestään Pelle pärjää normielämässä sujuvasti todennäköisesti vahvan laumavietin ja saalisvietin varassa. Sehän on koko ikänsä elänyt meillä koiralaumassa ja hyvin harvoin itse asiassa käydään missään yksin sen kanssa, vaan mm. kisareissuilla mukana on aina toisiakin koiria. Ja normielämässä toki emäntä on myös henkisenä tukena, tuolla testissähän erona on se että siellä omistajasta ei saa mitään tukea vaan koira on ihan omillaan. Toisaalta, siinä vaiheessa kun Pellelle napsahtaa saalisvietti päälle on yks ja hailee mitä ympärillä tapahtuu, se vaan haluaa juosta ja lujaa! Silti, toi testin tulos oli niin täydellisen erilainen verrattuna kokemukseen koirasta muissa oloissa että tuomarit suosittelivat käyttämään sen joskus parin vuoden päästä uudelleen testissä, siltä varalta että toi kelkka jostain syystä olis herättänyt jonkun vanhan trauman tms. ja aiheuttanyt ylireagointia. Hmmm, en kyllä muista että mitään kummallista olis aiemmin tapahtunut... mutta ainakin osaa nyt tarkkailla tuota ihan eri silmällä tilanteissa joissa se joutuu toimimaan yksinään. Ja kun Pelle kuitenkin meidän normaalissa arkielämässä pelittää täysillä niin mitäs tässä sen kummempia.

Vaan näin käy ylpeys lankeemuksen edellä: niin kun minä olen aina elvistellyt sillä että kyllä mää nyt tunnen oman koirani, nih..! :eihelev:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ma Huhti 19, 2010 5:08 pm 
Poissa
Kaikenkarvainen Ritu
Kaikenkarvainen Ritu

Chiqui kirjoitti:
Täytyy sanoa että olin kyllä aika lailla hämmentynyt tuosta toimintakyvystä, noi pisteet (ja koiran suoritus testissä myös, ei voi syyttää puusilmätuomareita :denti: ) ei nimittäin vastanneet kyllä yhtään sitä mielikuvaa mikä mulla on muodostunut Pellestä arkielämän kautta. Minusta kun se on aina ollut meillä se selväpäinen, himpun kovaluontoinenkin ja ennen kaikkea hyvähermoinen koira joka ottaa vastaan maailman tarjoamat ihmeet varsin mutkattomasti. Ei mitään ongelmia kaupunkielämässä pyöräilijöiden, sauvakävelijöiden, rollaattoreiden tms. kanssa,

Ihan kun meillä Pirren kans!! :nyökyti:

Pirrellä meni se kelkka niin, että kun kelkka lähti liikkelle niin Pirre haisteli maata eikä ollu moista mörköä huomaavinaankaan. Vasta kun se oli ihan kohdilla niin murras ja haukku sille. Kertaakaa ei ees hihna kiristyn koko homman aikana, niin että olis pakoon siis täysillä yrittäny. Siinä kelkalla palautu ihan omin avuin, kyllä minäkin siinä kyykistelin, mutta mun tuellani ei ollu mitään merkitystä Pirrelle. Hän itse hoitaa homman.

Ja sit mie aloin miettii, että jos Pelle pärjää vahvan saalis-ja laumavietin ansiosta, niin mikähän se on se voima mikä Pirreä ajaa eteenpäin... :shockthink: Sillä kun ei ole mikään huippu tuo saalisvietti, kyllä se viehettä ajaa ja palloa hakee, mutta jos vaikka Penttiin vertaa niin ei niistä voi puhua samana päivänäkään :denti: Ja laumaviettikin on näköjään aikas olematon, hän luottaa vain ja ainoastaan itseensä.

Ratakisoissa mie enää viime kesänä montaa kertaa Pirreä pitän mukana, kun näki ettei se mitenkään erityisemmin nauti siitä hässäkästä ja ihmispaljoudesta. Myöskään näyttelyt ei oo sen juttu (vaikkei kortisonia söiskään...). Että kaipa se toimintakyvyn puute sit näkyy arjessa siinä kohtaa.

Enkä meinaa testiä uusia vaikka se mahdollista oliskin, kyllä tää avarsi näkemystä riittävästi vähäksi aikaa :denti:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ma Huhti 19, 2010 6:09 pm 
Poissa

Onnea testituloksista! Onneksi sieltä tulee se sama koira takas, oli tulokset mitä tahansa :D

Ne on kyllä jänniä nuo testit. Tota Pellenkin testitulosta ja kertomustasi lukiessani tuli taas mieleen, et liekö sais Toffokaan niin hyviä pojoja mitä olen aina kuvitellut sen olevan. Itseasiassa oon huomannut, ettei se olekaan ehkä ollenkaan niin kova mitä olen luullut! Sitä ei vaan herkästi huomaa, koska se ei tunnu pelkäävän koskaan mitään eikä hätkähtävän mistään, joten ei sillä ole oikein tullut mitään tilanteita eteen elämässä, joista voisi miettiä tota kovuusasiaa. Mutta niin, niitä on kyllä käynyt, että joku koira on sille vähänkin äkämystynyt. Ja on muuten kaverilla hyvä muisti mitä tuohon tulee! :shock: Siis totta tosiaan ottaa kyllä todella lujaa siipeensä ja muistissa on kokemansa vääryys niin kauan, ettei edes uskoisi, että joku koira vois jotain asiaa niin kauan muistella. Voisin uskoa, että kovempi koira ei niin jäisi murehtiin? Toffo jää ja todella voimakkaasti!! Se muistaa asiat jopa niin hyvin, ettei tarvi olla lenkillä edes sitä riitapukaria mukana, mutta jos siellä on jotain tilanteesta muistuttavaa niin se vetäytyy alkuun taka-alalle eikä uskalla mennä. Meidän hullu-Toffo, joka aina on ekana ölisemässä ja remuamassa. Tosi friikkiä.. Toisaalta olen sinällään iloinen, että tostakin koirasta näkyy joskus edes pieniä itsesuojelun rippeitä :orava: Ei se siis mitenkään oikeesti araksi heittäydy, mutta muistaa kyllä tilanteet ja vetäytyy ennemmin kuin menis uudelleen onneensa kokeileen kertaakaan :nyökyti:

Mä aina väliin mietin vienkö ton testiin vaiko en. Samalla mietin että vienkö sen itse vai annanko sen miehen kuskattavaksi.. Molemmissa lienee puolensa kyllä, eikä niinkään siis pisteidenkeräysmielessä vaan lähinnä siinä, et miehen kans se testi menis varmaan reippaammin ton kannalta. Toffohan on aikanaan "testattu" pienillä luonnetestin osilla, eli kelkalla, räminätynnyrillä ja maasta nostetulla haalarilla. Räminätynnyristä se ei hetkahtanut vaan kävi kuseen sen päälle ja unohti sit koko tynnyrin, haalaria se ei paljoo kavahtanut eikä pelkoja jäänyt, mutta kelkka... Sitä se ei mun kanssa tullut katsoon. Pälyili vaan taka-alalta ja näki ku herneet päässä hakkas et "mitäää ööö mikä tuo on :shockthink: " Miehelle kun annoin narun käteen niin se käveli sen perässä heti kelkan luokse eikä ollut moksiskaan, tosi kiva :orava: Se siis menee miehen kans paljo paremmin vissiin jos jännittään sattuu, niinhän sitä sanottiinkin et tuo pitää miestä uskottavampana ja siten myös turvallisempana ja luotettavampana. Tottahan se lienee, vaikka kirpaseekin tietty :?

Mutta niin... mä jopa jo mietin, et jos ton testiin veisin ite ja se käyttäytys kelkalla samanlailla kuin tuossa käymässään testissä, niin herkemmät tuomarit todennäkösesti katkaisivat testin, syynä huonot hermot ja liiallinen pehmeys. Oon meinaan kuullut tollasista tapauksista. Se ois jo aika villiä, jos toi meidän viilipytty onnistus kämmiin koko testin heti alkumetreillä ja se sais tuomion heikkohermoisuudesta jne :orava: Sitä en kyllä oikeesti allekirjottas, en niin millään! Mut nojaa, luulis et ne tuomarit kyllä katsois että vetääkö se oikeesti aivan paniikkiin, vai onko vain epäileväinen eikä siksi mee kattoon sitä kelkkaa? Mä en siis tosiaan millään ilveellä saanut tota sinne kelkalle aikanaan testissä, ei tasan tullut mun perässä vaikka mitä oisin tehnyt. Toffo kyllä onkin sellanen, että jos se jotain päättää niin sillain se sit tekee eikä sitä käy lirkutteleminen minnekään. Tulee jos on tullakseen eikä se muhun koskaan missään tukeudu. Tosin ei oo ollu tilanteitakaan, ton kanssahan voi yksinään tai porukalla kulkee ihan missä vaan ja vaikka kaverit vetäs paskahalvaukset vieressä ni Toffolla ei koskaan korvakaan värähdä, se ei koskaan hötkyile mitenkään missään tilanteessa. Siks toi kelkkajuttu jäi kyllä aikanaan oikeen tosissaan ihmetyttään :shockthink: Mä kun olin itse kuvitellut, että joko toi käy komentaan sitä kelkkaa tai sit ei reagoi ollenkaan. Mettään meni :orava: Sillä olisi kyllä ihan hauska käydä koko testi heittään läpi, ihan mielenkiinnosta katsoon mitä se siellä tekisi :D Tuolle tuskin kuitenkaan jäisi mitään traumoja siitä, joten sen puolesta voisi ihan hyvin mennäkin.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 191 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 13  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]