Tänään on Ti Heinä 16, 2019 4:28 am

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 68 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Ajatuksia ja ideoita etsimässä
ViestiLähetetty: Pe Tammi 06, 2012 8:12 pm 
Poissa
Vieheen perässä
Vieheen perässä

Olen ajatellut astuttaa Helmin eli Budennoje's Garnovka noin vuoden kuluttua. Helmin isä on Albatrozz ja emä Polongain Ljudmila. Itse olen jumittunut yhteen urokseen ja aivot eivät anna mitään muuta käskyä. Niinpä kyselen josko jollakulla olisi hyviä ehdotelmia uroksesta. Ja kyllä, vastuu ja päätös on kasvattajan. Ja myös se valinta on kasvattajan. Mutta mikä estää mielipiteitä kyselemästä? :shockthink: Hauskaa olisi kuulla mitä itse käyttäisitte Helmille. Ja siis ihan "paperilla" sukujen perusteella ilman mitään muita kriteerejä. Kaikki ehdotukset tervetulleita ja loistavasta sellaisesta voinpa luvata vaikka pienen kiitoksen jossakin muodossa :D

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Ajatuksia ja ideoita etsimässä
ViestiLähetetty: La Tammi 07, 2012 1:47 pm 
Poissa
Etusuoralla
Etusuoralla

Lainaa:
Olen ajatellut astuttaa Helmin eli Budennoje's Garnovka noin vuoden kuluttua. Helmin isä on Albatrozz ja emä Polongain Ljudmila

Oletko DN testannut nartun?

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: La Tammi 07, 2012 5:13 pm 
Poissa
Vieheen perässä
Vieheen perässä

Virvatuli; se luonnollisesti tullaan tekemään. Kuten myös kaikki muutkin mahdolliset testit. Silmät jne. Asia näiden suhteen ei vaan ole vielä ihan ajankohtainen. Mutta ymmärrän kysymyksesi taustan.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: La Tammi 07, 2012 8:00 pm 
Poissa
Etusuoralla
Etusuoralla

HeidiH kirjoitti:
Virvatuli; se luonnollisesti tullaan tekemään. Kuten myös kaikki muutkin mahdolliset testit. Silmät jne. Asia näiden suhteen ei vaan ole vielä ihan ajankohtainen. Mutta ymmärrän kysymyksesi taustan.

On hellpompi ehdottaa, kun tietää mitkä DM tulokset ovat. Suomessa on kyllä uroksia ja minä itse ajattelin tulla Suomeen astuttamaan.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: La Tammi 07, 2012 9:26 pm 
Poissa
Vieheen perässä uudella innolla
Vieheen perässä uudella innolla

Virvatuli, ehdota ihmeessä uroksia Heidille, jos jotain hyviä ehdotuksia Heidille tiedät.
Jos ihan just sitä urosta ei esim DM-takia voi käyttää, niin voihan sitä innostua jostain lähisukulaisesta?? :-)
Itse myös mietin asiaa, mutta mun suosikit menee tuonne rapakon taakse. :wink:

Zatravin Foma Filaret "Felek" -13
Teine Art Nouveau "Fonso" -10
Borzowski's Lubor Lightyear "Rudak" -05
Borzowski's Barislav Buran "Tima" -03

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: La Tammi 07, 2012 11:38 pm 
Poissa
Etusuoralla
Etusuoralla

TarjaS kirjoitti:
Virvatuli, ehdota ihmeessä uroksia Heidille, jos jotain hyviä ehdotuksia Heidille tiedät.
Jos ihan just sitä urosta ei esim DM-takia voi käyttää, niin voihan sitä innostua jostain lähisukulaisesta?? :-)
Itse myös mietin asiaa, mutta mun suosikit menee tuonne rapakon taakse. :wink:

Minun pitäisi tietää ensin miten nartun suu on. Onko kapea alaleuka. Sellaiselle pitää käyttää leveäleukaista urosta. Voin katsoa ensin narttusi sukutaulun jotta ei tulisi sisäsiitosta. Muuten, siellä on kylläkin kaksi Gorgi -Arina yhdistelmän uroksia. Täyttävät ensikesänä kaksi vuotta joten taitavat olla vielä liian nuoria. Kaikilla pennuilla on kakikki hampaat ja leveät leuat. Molempien vanhemmat ovat testatut. On siellä kylläkin muitakin urosksia, mutta katson ensin sukutaulun.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: La Tammi 07, 2012 11:54 pm 
Poissa
Etusuoralla
Etusuoralla

Maronsnaje pennut mielestäni on upeita. Charlotte'russe K-pentueen uroksia kärsii käyttää koska koirat ovat tummia. Onko pentueessas hopeanvärisiä, silloin en suosittele urosta joka on hopea. Jos narttusi on hopeanvärinen, niin silloin olisi hyvä käyttää mustaa. Pigmetit heikkenee muuten ja on riski, että syntyy sinisilmäisiä.
Vieläkö tarvitset enemmän ehdotuksia. Siellähän on muutama tuontikin joita voisi käyttää jos koirallasi on leveä leuka.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Su Tammi 08, 2012 1:44 pm 
Poissa
Vieheen perässä
Vieheen perässä

Kiitoksia Virvatuli, tarkoitus olikin saada ideoita vain ja ainoastaan "paperien" perusteella. Nartussani on toki paljonkin puutteita, mutta tässä tilanteessa on tarpeetonta alkaa rajaamaan mitään ulkonäön, leuan tms perusteella ulos. Helmin taustankin kaikkien puuteiden osalta tiedän kutakuinkin hyvin; onhan se oma kasvattini. Ja tulevan uroksen ja sen taustan tulen tonkimaan ääritarkasti. Mutta yksityiskohtiin puuttumisen ajankohta on vuoden kuluttua. Vaan hyvin suunniteltuhan on jo puoliksi tehty :)
Tähän mennessä ehdotettu on Mogilnikov ja Mantsikka Leon Tevo. Nämä ehdotukset tulivat jostakin syystä FB:n kautta. En sitten jatkossakaan ala kommentoimaan ketään ehdotettua urosta ja perustelemaan miksi en käyttäisi tai miksi käyttäisin. En ole niin asiantuntija, että katsoisin voivani arvostella ketään koiraa julkisesti.
Kuten partiohuuto kuuluu: hyvä, kiva, bra..antaa tulla lisää vaan!

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Su Tammi 08, 2012 1:48 pm 
Poissa
Vieheen perässä
Vieheen perässä

Virvatuli; jos koiralla on kapea alaleuka miettisin tuhannesti käytänkö koko koiraa ollenkaan jalostukseen. Valitsemalla leveän alaleuan toiselle kumppanille, emme poista ongelmaa vaan todennäköisesti siirrämme sen seuraavien sukupolvien murheeksi.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Su Tammi 08, 2012 1:58 pm 
Poissa
Vieheen perässä
Vieheen perässä

Ja vielä yksi pyyntö: älkää olko niin "suomalaisia", ettette kehtaa suositella omaa urostanne. Itse ainakin lämpimästi kehtaan suositella Jalmaria tai Petteriä (budennoje's Graf ja Grivennik) jos halutaan pentueeseen mm vahvuutta, luustoa ja erinomaista luonnetta.
Helmistä löytyy muuten kuvia mun FB kuvista, avoin kaikille ja Ella Niinistön Picasasta viime kesän SBK erkkari.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Su Tammi 08, 2012 2:03 pm 
Poissa
Etusuoralla
Etusuoralla

HeidiH kirjoitti:
Virvatuli; jos koiralla on kapea alaleuka miettisin tuhannesti käytänkö koko koiraa ollenkaan jalostukseen. Valitsemalla leveän alaleuan toiselle kumppanille, emme poista ongelmaa vaan todennäköisesti siirrämme sen seuraavien sukupolvien murheeksi.

Hyvä, Heidi. Ei kaikki ole niin kuin sinä ja minä. Minäkään en käytä jos ei ole hyvät suut. Onneksi minun tuonneillani on hyvät leuat. Erikoisesti Arinalla ja hänen jälkeläiset ovat perineet vanhempisensa suut. Siksi en ollut varma, mainitsenko tuontikoiria joilla on hieman kapeat alaleuat.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Su Tammi 08, 2012 2:06 pm 
Poissa
Etusuoralla
Etusuoralla

HeidiH kirjoitti:
Ja vielä yksi pyyntö: älkää olko niin "suomalaisia", ettette kehtaa suositella omaa urostanne. Itse ainakin lämpimästi kehtaan suositella Jalmaria tai Petteriä (budennoje's Graf ja Grivennik) jos halutaan pentueeseen mm vahvuutta, luustoa ja erinomaista luonnetta.
Helmistä löytyy muuten kuvia mun FB kuvista, avoin kaikille ja Ella Niinistön Picasasta viime kesän SBK erkkari.

Minäkin voin suositella omiani, sillä koirani on sitä luokkaa, että voidaan käyttää. Yhdellä puuttuu kaksi hammasta, mutta se ei ole katastrovi. Valitettavasti asun täällä toispuolenjokkee joten tänne on pitkä matka Suomesta. Koirani on myöskin DN-testattuja.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Su Tammi 08, 2012 2:29 pm 
Poissa
Palkintopallilla
Palkintopallilla

HeidiH kirjoitti:
Ja vielä yksi pyyntö: älkää olko niin "suomalaisia", ettette kehtaa suositella omaa urostanne.

Mä kehtasin heti kun tän ketjun aloitit, ootko lukenut yksityisviestisi?

Kuva
MVA Dubnjak Balashka
MVA Hatsina Jarkaja Zvezda, MVA Hatsina Jastreb Bystryj
Bilinka For Solovyev
Dubnjak Cossara
MVA & JMVA Dubnjak Excavator
Eternal Elektra Royal Lily
Dubnjak Finest Gravel

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Su Tammi 08, 2012 5:07 pm 
Poissa
Vieheen perässä
Vieheen perässä

Ebes; kun haluaisin juuri tänne julkiselle puolelle. Mistä herrasväet yksärit löytyy?

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Su Tammi 08, 2012 5:13 pm 
Poissa
Vieheen perässä
Vieheen perässä

Löysinpä viestisi :) Dubnjak Don Juanista ? Tarkoittanet jotakuta pentueen urosta? Onko sinulla joku tarkemmin mielessä?

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 68 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]