Tänään on Ti Kesä 18, 2019 1:55 am

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 50 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Tuontikoira venäjältä
ViestiLähetetty: Su Maalis 11, 2012 10:49 pm 
Poissa
Kukkahattutätisetä <3
Kukkahattutätisetä <3

Salli kirjoitti:
Kyllä riskillä mennään aina pentua ottaessa, aivan sama mistä sen hankkii, kun koskaan et voi olla 100% varma mitä saattaa ajan kanssa ilmetä vaikka olisi vanhemmat kuinka terveitä ja tutkittuja niin ei voi tietää mitä kauempaa tulee. Lisäksi näissä venakoissa tulee sellainen riski että kokeet ovat siellä aivan erilaisia joten voi hyvin olla ettei niiden sitkeys riitä meidän tasolle mutta silti uutta verta olisi saatava :denti:

Haulikon voisin ryssistä ostaa,mutta en mitään elollista olentoa.
Ja kyllä pieni epäluulo...tai isokin on ryssien kanssa ihan "tervettä" :denti:

Kuva

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Su Maalis 11, 2012 11:03 pm 
Poissa
Etusuoralla
Etusuoralla

Kyllä Venäjä olisi mulle ainakin yksi ihan varteenotettava maa seuraavaa venakkoa etsiessä, siellä on todella paljon sekä kauniita että terveitä, pitkäikäisiä koiria joilla on vieläpä loistava luonne. Ulkomailta tuominen vaatii aina monella tasolla enemmän panostusta kuin kotimaasta pennun ostaminen. Linjojen tutkimista, suhteiden luomista, kasvattajien haastattelemista, jne. Tietoa, joka kotimaassa harrastaessa tarttuu matkaan pikkuhiljaa ihan itsekseen. :)

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ke Huhti 04, 2012 10:39 pm 
Poissa
Takaisin vieheen perässä - hoiperrellen

Itse jos seuraavan venakon hommaisin niin hakisin juurikin idästä tai vaihtaisin kokonaan rotua. Olen ostanut rotukissoja ulkomailta ihan valokuvankin perusteella ja juttelemalla skypessä kasvattajan kanssa, joten ei kyllä tekisi tiukkaa ostaa näin myös koiraa.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: To Huhti 05, 2012 8:45 pm 
Poissa
Vieheen perässä
Vieheen perässä

Voi hyvät hyssykät tätä epäluuloa venäläistä tuontia kohtaan. Kaikkihan perustuu aina siihen, että ensin tutkitaan sukutaulut, sen jälkeen otetaan yhteys kasvattajaan, sen jälkeen odotetaan kuvia ja sitten lähdetään katsomaan pentuja. Mikä on se suurin epäluulon aihe tai ongelma tässä? Ihan sama prodeduuri ollaanko hakemassa koiraa euroopasta tai amerikasta. Jos tuot kuvien perusteella saat mitä saat. Tsiisus mitä enakkoluuloa! Jos et tiedä mitä haluat, etkä osaa kysyä, niin sitä saa mitä ei osaa tilata! Kokemusta on!!

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: To Huhti 05, 2012 8:47 pm 
Poissa
Vieheen perässä
Vieheen perässä

Ja kaikki "ei niin hyviä" koiria tuoneet voisivat sitten ihan oikeesti marssia sinne peilin eteen!

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Huhti 06, 2012 10:33 am 
Poissa

Nytkin torpassa 2 kpl idänihmeitä.
Ihme hörhäilyä ja salaliittoteorioita ihmisillä. Venäjä ei ole mikään pieni maa ja siellä tavat on erilaiset kuin meillä. Enkä tarkoita että hyväksyn ne tavat tai allekirjoitan täysin mutta tiedostan ne kyllä.
Aina elollisesta kun on kyse niin otetaan joitain riskejä -eipä ne kotimaisetkaan 100% täydellisinä synny. Kuten HannaO kirjoitti, vaaditaan perehtymistä ja viitseliäisyyttä enemmän.

Isoon maahan mahtuu kasvattajia joka lähtöön (ja pari jää asemalle), minulla on pariin kasvattajaan yhteyksiä mutta ainakin greypiirit on niin suppeat että kaikki tietää kaikki. Vähintään. Voin ap.:lle kysellä tuntevatko hänen kiinnostuksensa kohteena olevaa rodun kasvattajaa omista piireistään, jos siitä jotain apua on.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Huhti 06, 2012 10:43 am 
Poissa

HeidiH kirjoitti:
Ja kaikki "ei niin hyviä" koiria tuoneet voisivat sitten ihan oikeesti marssia sinne peilin eteen!

Se ei kuule ole itsestään aina kiinni!
Mulle sattu hiton paska tuuri kahden ja varsinkin toisen koirani kanssa. Ja Nykyisen tietojeni mukaan, niin monella muullakin omistajalla on käynyt se paska tuuri tämän kennelin koirien kanssa. Se on johtanut siihen että en halua koko venäjältä koiraa, kun en vaan enää luota sen maan koirien luonteeseen lainkaan.
Julmaa mutta totta :-(

p.s ja ei ne ne koirat todellakaan käyttäytyneet kovinkaan mallikkaasti näyttelyssäkään. ihan kaaosta koko show :|

Kuva

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Huhti 06, 2012 11:07 am 
Poissa
Keltanokka

Onhan se varmaan niin, että jos jonkin kennelin koirat ei oo täyttäneet toiveita ja kasvattaja on aivan huono, ei koko maasta kannata tuoda enää mitään? No, samalla logiikalla voin nyt sulkea Suomen suunnitelmieni ulkopuolelle kun tiedän täältä ainakin kymmenen kasvattajaa joilta en ikinä ottaisi pentua :D.

No, mutta vakavasti ottaen. Löytyisikö joku, joka tietäisi noista hortai-kasvattajista? Venäjällä tai sitten Euroopan puolella? Olin vähän haaveillut etsiväni koiraa Liettuasta, mutta hämmästyksekseni ainakaan Liettuan vinttikoirayhdistykseen ei kuulu yhtään hortai-kasvattajaa. Tsekissä näyttäisi kyllä olevan, mutta koska en vielä tunne rotua tarpeeksi, en kyllä yhtään osaa arvioida millainen esimerkiksi tuo viime vuoden lopulla syntynyt pentue on.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Huhti 06, 2012 11:11 am 
Poissa

Selvennän nyt erittäin lyhyesti mistä tämän luottamuksen puute johtuu:

mulla 2 narttua A ja D.
D:llä on venäläinen suku mutta syntynyt suomessa. D oli pentuna ihmisarka ja koira arka ja oli sitä vielä 3 vuotiaanakin, kunnes alkoi sitten rohkaistua ainakin ihmisiä kohtaan kun ikää tuli lisää. D on nyt 7v ja edelleenkin se pelkää vieraita koiria hirveästi.
Sitten minulle tuli saman kasvattajan kautta, toinen narttu venäjältä jolla sama isä tämän D koirani kanssa. Kaikki meni hyvin kunnes koira täytti 1v ja se muuttui pelkoagressiiviseksi ja on sitä tänäkin päivänä, ja voin sanoa että tässä on yritetty "kouluttaa" sitä useamman vuoden.

Sattui paska säkä kun vasta jälkeepäin sain selville, että koko kasvattaja ei piittaa ilmeisesti hevon**tun vertaa koirien luonteesta mitä käyttää.
Tässä syy miksi en vain enää luota venäjällä kasvatettuihin koiriin, vaikka onkin kyse vain huonosta tuurista ja tietyn kasvattajan koirista.

Kuva

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Huhti 06, 2012 11:14 am 
Poissa
Keltanokka

Mä ymmärrän aivan hyvin, että tämä ko. kasvattaja on ilmiselvästi ihan perseestä. Sitä, miten se liittyy kaikkiin venäläisiin kasvattajiin, en.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Huhti 06, 2012 11:21 am 
Poissa

ei se liitykkään...se liittyy vain ja ainoastaan siihen mitä olen sanonutkin, että MINÄ en vai uskalla ottaa enää sieltä yhtään koiraa.
Varmasti löytyy niitä hyviäkin kasvattjia joille luonne on yksi tärkeä osa koirassa, mutta tällähetkellä en luottas ees niihin hyviin kasvattajiin.
ensimmäiseksi se tyssäisi siihen että en voisi luottaa kasvattajan sanaan, kun kasvattaja mulle vakuuttelis että hienoluonteisia koiria jne :|
näin on sanonut mun kahen koirankin kasvattaja silmät pyöreänä :|

Kuva

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Huhti 06, 2012 11:33 am 
Poissa
Etusuoralla
Etusuoralla

Luonne ei ole vain yksi tärkeä osa kasvattamisessa kuten Marinka kirjoitti, vaan se on tärkein.

MinnaP, otappa yhteyttä hortai-asiassa Kuuselan Sanjaan, osoitteen löydät SBK:n sivuilta Non Serviam -kennelin kohdalta.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Huhti 06, 2012 11:36 am 
Poissa
Keltanokka

Kiitos, aune! Otan yhteyttä.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Huhti 06, 2012 12:01 pm 
Poissa
Keltanokka

Mä en tiedä, oliko täällä joku väheksynyt luonteen tärkeyttä jalostuksessa, mutta minä se en ainakaan ollut :).

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Huhti 06, 2012 12:59 pm 
Poissa
Possu, siis sika!
Possu, siis sika!

Hortai asioissa Sanjan lisäksi Turusen Ninalla on tietoa (taitaa olla tällä hetkellä ainut Hortai suomessa Ninan omistuksessa)
Löytyy palstalta bassebastioini nimellä :) Kasvattaa samaisella nimellä polskeja :)

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 50 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]