Tänään on Ke Marras 14, 2018 5:46 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Borzoi lapsien kanssa
ViestiLähetetty: Ke Loka 03, 2012 10:22 pm 
Poissa
Lähtökopissa
Lähtökopissa

Morjens.
Minkälaisia kokemuksia on pikkulasten perheessä elelevästä venakosta?Meillä on 1 -ja 2-vuotiaat pienokaiset ja koirakuume on kova.Viimeisin venäläinen hauvamme kuoli kun vanhempi lapsi oli vajaat yksi vee.Vanhan tutun koiran kanssa elo ja olo tuntui luontevalle eikä erikoisempaa hässääkkää kerennyt olla.Nyt kynnys ottaa uusi vieras koira on valtava.Rodun vaihtaminenkin on jopa käynyt mielessä.Ei sen kauemmaks kuin silkkeniin kuitenkaan:)
Tia

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Borzoi lapsien kanssa
ViestiLähetetty: To Loka 04, 2012 9:45 am 
Poissa
Etusuoralla
Etusuoralla

Mitä minulla on kokemusta, niin yleensä tykkää lapsista, erikoirseti oman perheen lapsista. Pitää kuitenkin huomioida, että venakko kuten muutkin koriat tarvitsevat oman turvapaikan joka on lapsivapaa joten koira saa päättää itse, haluaako seuraa. Minulla ei ole nykyisin pieniä lapsia kotona, mutta ne joita tavataan, niin tykkäävät lapsista ja kun tavataan lapsia näyttelyissä. Miulla on kuitenkin yksi narttu joka ei oikein pidä erikoisen paljon lapsista, mutta hän ei pidä muistakaan vieraista ihmisistä joten tämä vieroksuminen lapsiin ei ole yksistään lapsiin kohdistuva. Hän kuuluu niihin vahtiviin venakoihin.

Erikoisesti Arina hakee lapsiseuraa, kun vain on lapsia näkyvissä ja myöskin urokset on minulla oiken lapsiseuraan tunkeutuvia.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Su Loka 07, 2012 3:33 am 
Poissa
Keltanokka

Minun edesmennyt borzoi ei saanut kyllikseen lapsista :) Lenkilläkin kun kuului lasten ääniä, niin piti ihan seisahtua katsomaan, mistä ne tulee, ja jos tuli tarpeeksi lähelle, niin hymy päälle ja kieli silmään :D

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Su Loka 07, 2012 10:50 am 
Poissa
Etusuoralla
Etusuoralla

Tarde kirjoitti:
Minun edesmennyt borzoi ei saanut kyllikseen lapsista :) Lenkilläkin kun kuului lasten ääniä, niin piti ihan seisahtua katsomaan, mistä ne tulee, ja jos tuli tarpeeksi lähelle, niin hymy päälle ja kieli silmään :D

Minäkin olen todennut, että pienet vavat lastenvaunuissa on jotain aivan ihanaa borzoiden mielestä. Yrittävät väkisin työntyä vaunuihin nuolemaa vauvaa.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Su Loka 07, 2012 12:13 pm 
Poissa
Vieheen perässä uudella innolla

Omat kasvattini tottuivat jo pentuina poikaani, silloin 9v. ja pitävät kovasti lapsista, silti kun oma nyt 1v.tytär alkoi konttailemaan kohti borzoineitoa, se katsoi kauhuissaan ja ryntäsi aina pois paikalta. Vauva oli kauan kauhistus, nyt kävelevänä ei enää niin pelota, mutta vahtia saa, kun melko helposti tuollainen villi ipana kiusaa ja borzoi (eikä monet muutkaan) ymmärrä moista. Ongelmana ei ole mikään nappailu vaan koira nousee äkkinäisesti vauvan alta/tieltä ja vauva menee mukkelis makkelis. Olen huomannut, että urokset ovat hieman kärsivällisempiä lasten kanssa, nartut haluavat enemmän sen oman reviirin ja rauhan. Pennusta asti pienen lapsen kanssa elävä borzoi tottuu lapsiin varmasti.

Kuva

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ma Loka 08, 2012 10:14 pm 
Poissa
Lähtökopissa
Lähtökopissa

Joopa.Minuakin enemmän pelottaa juuri tuo äkillinen sinkoilu ja hypähtely.Ei tartte kovin kaksinen kynsien isku olla pikku ihmisen naamaan kun jälki on ikävää.Samoin ulkona päällejuoksu on riski.Tuolla turuilla ja toreilla kun äitein kanssa jutelee niin kaikenlaista kokemusta löytyy.Suurimmaksi osaksi koirat teljetään toisiin tiloihin kuin ihmisperhe.Sellainen koiranpito ei minua kiinnostaa tuumakaan.Meillä koiran paikka on siellä missä ihmistenkin,seuraksihan niitä otan.
Hmm,ehkä odotin jotain kauhukertomusta ,että olisi selkeästi helppo olla ottamatta koiraa:)

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Loka 09, 2012 9:25 am 
Poissa
Lähtökopissa
Lähtökopissa

Minun viimeisestä pentueesta meni narttu pentu perheeseen jossa on n.2-vuotias poika.
He valitsivat sen pennun, joka tuli heti pojan kanssa juttuun, eikä viis veisannut vaikka poika heilui
lasten leikkiharavan kanssa ympäri pihaa. Taisi vahingossa muksauttaakin haravalla pentua.
Heillä menee mainiosti, ja poika ja pentu ovat hyvät kaverukset.

Mielestäni on hyvä ottaa lapset mukaan pentuja katsomaan ja seurata minkälaisia reaktioita pennuissa syntyy
lasten kanssa.

pyreneittenkoira "Jade" Chenespace Naïade

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Loka 09, 2012 12:02 pm 
Poissa
Keltanokka

Minulla ei ole kokemusta Borzoista, mutta olen sitä mieltä, että näissä lapsi ja koira talouksissa, huolimatta rodusta, kyse on myös siitä miten lapsen ohjeistaa kohtelemaan koiraa :paapati:
Itse olen kasvattanut (ainakin yrittänyt kovasti :denti: ) tyttäreni ymmärtämään koiran käyttäytymistä :taata: ja kunnioittamaan koiran rajoja ytälailla, kun koirat kunnioittamaan vauvaa, taaperoa, leikki-ikäistä jne :D
Vaikkakin meidän koirat on kaikki kasvattajilta joilla on lapsia ja osoittautuneet "satavarmoiksi" noin muutenkin :ihq:

Handlerina:
Faoutziah´s Fellowship Of The North "Ilo"

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Loka 09, 2012 12:42 pm 
Poissa
Etusuoralla
Etusuoralla

Mörkö kirjoitti:
Minulla ei ole kokemusta Borzoista, mutta olen sitä mieltä, että näissä lapsi ja koira talouksissa, huolimatta rodusta, kyse on myös siitä miten lapsen ohjeistaa kohtelemaan koiraa :paapati:
Itse olen kasvattanut (ainakin yrittänyt kovasti :denti: ) tyttäreni ymmärtämään koiran käyttäytymistä :taata: ja kunnioittamaan koiran rajoja ytälailla, kun koirat kunnioittamaan vauvaa, taaperoa, leikki-ikäistä jne :D
Vaikkakin meidän koirat on kaikki kasvattajilta joilla on lapsia ja osoittautuneet "satavarmoiksi" noin muutenkin :ihq:

Minä olen samaa mieltä. Ei vain käytöstapoja koirille, vaan niitä pitää opettaa myöskin lapsille. Joskus kysytään minulta, että mikä rotu on lapsivarma. Minä aina sanon, että sitä ei ole olemassakaan, vaan täytyy optettaa myöskin lasta kunniottamaan elävää olentoa rodusta tai eläinlajista riippumatta. Ei koiria lasten kiusattavaksi. Onneksi suurin osa lapsiperheistä ymmärtää tämän.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Loka 09, 2012 6:22 pm 
Poissa

Venakonpentu kyllä voi teilata lapset useampaan otteeseen, mutta toisaalta ne ovat muuten paljon rauhallisempia ja puremisvaihe lyhyempi tai sitä ei ole ollenkaan toisin kuin esim.joillain pienillä ärhäköillä roduilla.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ke Loka 10, 2012 9:17 pm 
Poissa
Palkintopallilla
Palkintopallilla

Meillä ei ole koskaan pennut purreet ihmisiä, missään iässä. Siskoni lapset ovat konttausiästä alkaen menneet niin aikuisten kuin tuollaisten 5-9 vko ikäisten pentujen kanssa sulassa sovussa pitkin lattiaa, ei ole koskaan tarvinnut pelätä että edes pikkupentujen maitohampaat eksyy lapseen.

Kuva
MVA Dubnjak Balashka
MVA Hatsina Jarkaja Zvezda, MVA Hatsina Jastreb Bystryj
Bilinka For Solovyev
Dubnjak Cossara
MVA & JMVA Dubnjak Excavator
Eternal Elektra Royal Lily
Dubnjak Finest Gravel

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Loka 12, 2012 12:58 pm 
Poissa

Mulla on ollut pentuna yksi niin villi, että repi pojan vaatteita reikäsiksi, siis otti pojan puserosta kiinni, tämäkin vaihe oli tosi lyhyt. Itsekään en varsinaista puremisvaihetta muista. Nyt meillä on lievähkö myötätunto-ongelma, narttu tuppaa yhtymään tytön 1v. itkuun ja ulvontakonserttihan siitä syntyy :denti: Ei muuten, mutta asutaan kerrostalossa.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Loka 12, 2012 4:18 pm 
Poissa
Adam4eva
Adam4eva

Mulla oli nuorimmainen tyttö n. 6 kk:n vanha kun Ruska tuli taloon. Siinä ne kölli lattialla samalla lelumatolla vierekkäin, toinen leikki helistimillä ja toinen jäyti jotain koiraluuta. Jos lapsen jalka osui koiraan, koira siirsi takamustaan piirun verran sivuun mut jatkoi matolla oleilua :ehe:

Tärkeänä minäkin pidän tuota, miten opetetaan koira ja lapsi kohtaamaan toisensa. Lapsen aloittaessa liikkumisensa mutta ymmärrys ei vielä seurannut perässä, mahdollistettiin koirille oma rauhallinen tilansa johon voivat aina vetäytyä ja sinne ei ollut (eikä ole) lapsella asiaa.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Loka 16, 2012 1:23 am 
Poissa
Etusuoralla
Etusuoralla

Itselläni ei ole lapsia, mutta useampia koirallisia lapsiperheitä seuranneena sanoisin, että parhaiten pienet lapset ja koirat tulevat toimeen perheissä, joissa myös lapsilla on kohtuullinen kuri ja selvät sallitun ja kielletyn rajat. Koiria ei koskaan kiusata eikä retuuteta ja niiden lepopaikat ovat ehdottoman pyhiä paikkoja, joissa niitä ei saa missään olosuhteissa milloinkaan häiritä.

Valvottua yhdessäoloa ja leikkimistä. :)

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]