Tänään on La Joulu 14, 2019 9:48 am

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 171 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Borzoiurosten teini-iän rähinä
ViestiLähetetty: To Helmi 07, 2013 11:43 am 
Poissa
Etusuoralla
Etusuoralla

Ninni kirjoitti:
Ilmari: täällä on tasan sinä ja Virvatuli, jotka puhuvat "samaa kieltä".
Ja ihan sen vuoksi ootte saanu jakaa selätyskokemuksia ja raivelista nostoja, koska ainakaan minä en enää jaksa. Kun ei mene jakeluun niin ei mene.

Minä en ole selättänyt omia koiriani ja mitä itse olen nähnyt, niin toisenrotuisilla selätys on auttanut. Kyseessä on ollut kovaluontosiet palvelukoirat jotka eivät ole uskoneet omistajansa käskyä. Minä saan koiranin kuriin ilman selätystä ja en ole missään maininnut, että minä olisin sitä tehnyt, vaat teen selväksi koirilleni, että se olen MINÄ joka päätän. Ei tarvise lukea rivienvälistä, kuten tavallista. Minulla on ystävä, joka koirakouluttaa tällaisia ja tiedän miten menetellä koirieni kanssa ilman väkivaltaa. Olen mukana näiden koulutustilaisuudessa, sillä ystäväni haluaa, että mukana on muutama tervepäinen koira. Olenkin jos selittänyt, että en nostele koiria, vaan vaadin huomiota enkä ole koskaan ollut raivoissaan koirilleni, mutta ilmeisesti sinulla on siitäkin kokemusta, minulla ei. Se siitä.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: To Helmi 07, 2013 2:49 pm 
Poissa
Lähtökopissa
Lähtökopissa

Wilfulin kokemus teki vaikutuksen namipusseihin saakka, lähinnä siinä että koiraa komennettiin istumaan, ei siis hoettu sitä turhaa EI:tä. Ilmeisesti.

Ninni lähinnä linkitti ihmisiä kursseille ja kerto naksutinkoulutuksesta siten että jopa minäkin tajusin. Mulle vaan tuli heti tuosta positiivisen käytösjäljen merkkauksesta mieleen se että riittääkö tähän venakon tahtotila ja miellyttämishalu, tuskin ainakaan siinä määrin mitä jollain pk-roduilla joilla tämä varmaankin toimii. Marinkan kommentti siitä ettei tehoa vaikka roikottaisi kokonaista kanaa, kuulostaa normivenakolta joka on keksinyt oman päänsä. Kirjotin myös jossain välissä omasta yliarastani johon koitettiin Tuikun kanssa ja Tuikku myös yksin näitä vaihtoehtoisia tapoja ja signaaleja, mikään ei toiminut. Ja koira oli yksistään arka ilman minkäänlaisia aggressioita.

Itse olen saanut pari koiraa joiden kans muut eivät ole pärjänneet täysin yhteiskuntakelpoiseksi. Yhtään en ainakaan saattanut omien käsieni kautta huonompaan suuntaan. En käsitä tätä vakivaltaisuudesta mesoamista, en käsitä sen käyttämistä koiriin. Sitä ilmeisesti käytetään koska koirat käyttäytyvät tosipaikassa aggressiivisesti omistajaansa kohtaan. Ilmeisesti tämä on sallittu naisihmisille hormoniheittelyiden aikaan. Kajautella koiraa, ei koira johon ei ole käytetty turhaa epäloogista väkivaltaa, ole koko ajan puolustuskannalla

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: To Helmi 07, 2013 4:53 pm 
Poissa
Rehellisesti Vanhapiika
Rehellisesti Vanhapiika

^Jos nyt viimeinkin jaksaisit hiukan perehtyä naksutinkoulutukseen, sulle vois selvitä, että se on menetelmä, jolla voi kouluttaa ihan mitä tahansa eläinlajia, torakoista delfiineihin ja näitä sillä on todellakin koulutettu. Toimii kuule takuuvarmasti myös venäjänvinttikoiriin, jos nyt yksikin venakonomistaja vain oikeaoppisesti menetelmää vaivautuisi opiskelemaan ja opettelemaan.

Ilmari kirjoitti:
En käsitä tätä vakivaltaisuudesta mesoamista, en käsitä sen käyttämistä koiriin. Sitä ilmeisesti käytetään koska koirat käyttäytyvät tosipaikassa aggressiivisesti omistajaansa kohtaan. Ilmeisesti tämä on sallittu naisihmisille hormoniheittelyiden aikaan. Kajautella koiraa, ei koira johon ei ole käytetty turhaa epäloogista väkivaltaa, ole koko ajan puolustuskannalla

Siis mitä??? :wtf...: Ei jumankauta, sun jutuissasi ei ole minkäänlaista tolkkua. :messedup:

Unkarilaiset Impi, Elma, Laina, Oiva ja Aimo, mäyriäiset Osku, Olli ja Aune sekä ranskalainen lurppaturpa Uuno!

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: To Helmi 07, 2013 5:05 pm 
Poissa
Hilpeä paluu etusuoralle
Hilpeä paluu etusuoralle

Siis se oppimisen mekanismi on tosiaan lajista riippumatta sama. Jopa kultakalan voi kouluttaa, niin on se kumma jos ei venakkoa. Pikemminkin riippuu omistajan kapasiteetista eikä eläimen. Niin ja siis itsehän käytän tätä menetelmää afgaaneihin, joiden "tahtotila" tuskin on kovin paljoa sen kummempi mitä venakolla. Tai keskimääräisellä kultakalalla :denti:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: To Helmi 07, 2013 5:08 pm 
Poissa
Hilpeä paluu etusuoralle
Hilpeä paluu etusuoralle

Niin kuin Ishtar tuolla totesi..näitä asioita ei pysty mitenkään tiivistämään palstalle saati opettaa kirjoittamalla etenkin jos vastapuolella ei ole mitään käsitystä asiasta käytännössä eikä halua ottaa edes vastaan. Silloin on parasta mennä henk.koht kurssille katsomaan mitsä on kyse.

Luitko tuota Ishtarin kirjoitusta edes?!
Ei niillä nameilla houkutella koiraa ottamaan kontaktia vaan palkataan oikeasta käytöksestä jonka KOIRA ITSE TEKEE. Ja koska oikea-aikainen palkkaus on se haaste hommassa, siihen apuvälineenä on naksu tms. merkki jolla merkataan se käytös. Ja kun koira on ensin ehdollistettu siihen niin homma toimii.

Mun koiran pelkotilojen kanssa toimittiin lyhykäisyydessään näin: se siis olisi purrut lapsia jos olisi päässyt itse tilanteeseen. Oli saanut höykytystä lapsia päin hyppimisestä jne joka sitten jossain kohtaa johti siihen että otti valmiiksi puolustusaseman sekä hampaat käyttöön. Siinä kohtaa Ilmari olisi selättänyt koiran, jonka jälkeen se olisi ollut vielä arvaamattomampi.

Koulutuksessa edettiin niin, että aluksi kuuli lasten ääniä, sitten lapsi oli samassa tilassa ja koira oli kontaktissa, sitten koira katsoi lasta. Rauhallisesti katsoi ja se merkattiin. Toistoja oli satoja. Ja eteneminen tapahtui niin hitaasti että koira ei missään kohtaa ottanut kierroksia, stressaantunut tms. Se on erittäin tärkeää, muuten tehdään turhaa työtä. Lopuksi se pystyi rauhallisesti kävelemään lapsen luo ja tuttuja lapsia alkoi rakastaa. Ihan vaan sillä että mä sain palkattua sen oikea-aikaisesti oikeista asioista. Jos mä olisin tolle koiralle tossa lapsiasiassa näyttänyt ns. kaapin paikan. Että perkele lapsille et murise tai olet tantereessa niin miten Ilmari ajattelet että homma olisi edistynyt tai päättynyt?

Kyse ei ole pk rodusta vaan vinttikoirasta. Mulla on lisäksi yksi hyvin itsenäinen narttu. Ei sitä kiinnosta mikään. Sitä ei saa innostumaan, makupalat ovat kiinnostaneet sen hetken. Mutta kappas, naksun ja kepin kanssa toimii. Kun se toiminta lähtee koirasta itsestään ja mä vaan palkkaan toistuvasti ja oikea-aikaisesti oikean toiminnan niin koira on itekkin ihan innoissaan.

On se nyt jumalauta jos venakko on muka liian itsenäinen jos esim. kanatkin saadaan oppimaan ko. tekniikalla.

Ja virvatulelle: en tarkottanut, että höykyytät koiriasi. Mulle se, että ymmärrät Ilmarin koulutusmallia on jo liikaa.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: To Helmi 07, 2013 5:11 pm 
Poissa
Hilpeä paluu etusuoralle
Hilpeä paluu etusuoralle

pitäskö meidän hormonihirviöiden pistää kohta kolehti keräykseen ja hommata tuo yksi puupää kanakurssille :D

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: To Helmi 07, 2013 5:20 pm 
Poissa
Lähtökopissa
Lähtökopissa

No ihan vain heitin kun on jonkinnäköistä kokemusta tähän ikään mennessä kertyny naissukupuolesta. Ollu naimisissaki ja nytki nainen saman katon alla. On niitä päiviä joina ei uskalla sanoa sanaakaan ja se hiljaa olokaan ei ole vaihtoehto. Silti sain viikko sitten hellahalosta kun märät puut oli minun syy sadekesästä huolimatta.. Ihan samaa mentaliteettia olen nähny käytettävän muuhunki elolliseen ja uskon että oisin saattanu saada osakseni jonkinlaisia hieraisuja tämänki keskustelun tiimellyksessä mikäli oltaisiin kasvotusten eikä mikrobittien päässä. Lähdin vaan miettimään mistä toi teidän koirien puolustuskanta tulee, siis kun olen ymmärtäny niiden tulevan päälle esim selätystä yrittäessä?

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: To Helmi 07, 2013 5:22 pm 
Poissa
Takaisin vieheen perässä - hoiperrellen

Olen käynyt Avgan kanssa kerran tokossa ja se jäi siihen yhteenkertaan.Avga yksinkertasesti kyllästy heti ekan 20min kohalla ja sama kun oilisin seinille puhunut, koiran katellessaan vaan ympärilleen tylsistyneenä. Kun on kyseessä rotu jota ei kiinnosta hittoakaan mun miellyttäminen, niin ei ole mitään järkeä lähtä takomaan päätä seinää jonnekkin toko kurseille. Venakolla on just sellanen "mua ei vois vähempää kiinnostaa" luonne. Ei niitä saa innostumaan ihmisen kanssa leikkimisestä tai seurustelemisesta kuten esim joku whippet vaikka.

Kuva

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: To Helmi 07, 2013 5:22 pm 
Poissa

tuplat pois

Kuva

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: To Helmi 07, 2013 5:39 pm 
Poissa
Lapsellinen
Lapsellinen

Ilmari kirjoitti:
No ihan vain heitin kun on jonkinnäköistä kokemusta tähän ikään mennessä kertyny naissukupuolesta. Ollu naimisissaki ja nytki nainen saman katon alla. On niitä päiviä joina ei uskalla sanoa sanaakaan ja se hiljaa olokaan ei ole vaihtoehto. Silti sain viikko sitten hellahalosta kun märät puut oli minun syy sadekesästä huolimatta.. Ihan samaa mentaliteettia olen nähny käytettävän muuhunki elolliseen ja uskon että oisin saattanu saada osakseni jonkinlaisia hieraisuja tämänki keskustelun tiimellyksessä mikäli oltaisiin kasvotusten eikä mikrobittien päässä.

Ehkä sun pitäisi koittaa selättää se? Ihan vaan sillai hellästi. Selkeä johtajuusongelma. :denti:

Refined Man On The Moon, Pyry
Unkarinvinttikoirat
Avenina's Elszánt Erzsebet, Tosca
Budha Deula Perphenazinum, Lila
Ranskanlupat
Mal'Aki Wayne, Väinö
Tunturituulen Milana

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: To Helmi 07, 2013 5:43 pm 
Poissa
Finaalissa
Finaalissa

Bärkki kirjoitti:
Ilmari kirjoitti:
En taho vaikuttaa besserwisseriltä, mutta jotenki luulen lukevani tota Avgaa, ymmärrän ettei pysty kunnolla puuttua yksittäisen koiran käytökseen lauman kanssa, ja varmasti käyttää myös tätä tilaisuutta hyväksi. Itellä vähän sama jo yhden uroksen ja parin nartun kanssa ja se tyhmyys tiivistyy laumassa. Mietin että voisko olla mahdollista kytkeä muu lauma jonkinlaiseen kävelyvyöhön ja Avga sitten erikseen omassa remmissä, tällöin voisit esim selättää tai nostaa rävelistä ilmaan sillä samalla sekuntilla "päästämällä toiset irti" eli siis kävelyvyön varaan.

Ite mietin kerran tosissani että oisin koittanu sitruunapantaa tuohon vapaana olevan handlaamiseen, siis kun napsitaan toisia juostessa tai otetaan ritolat, on jääny toistaiseksi koittamatta.

Ei herrajumala, pelkoaggressiivista koiraa neuvotaan vielä nostelemaan kurkusta ilmaan ja selättämään????????? :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: Siis jos koira PELKÄÄ, niin sitä RANGAISTAAN?????? :shock: :shock: :shock: Älkää hyvät ihmiset ikinä menkö tekemään tuollaista, nämä keskustelut ja niissä annetut kaukoparannus-ohjeet on todella vaarallisia ja tuolla ohjeella koira tulee sitten loppuviimein puremaan omistajaansakin ja todellakin syystä. Mitäs sitten tehdään, rangaistaan vielä kovemmin ja enemmän??? Ei helvetti, pistäkää modet nyt joku raja sille, millaista neuvontaa tällä palstalla annetaan!!! Ja Ilmari, oletko aivan totaalisesti seonnut niiden sonniesi keskellä????? :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Joo, alkoi kaduttaa että avasin koko topikin, sairasta meininkiä. Mulla on myös vieraita koiria kohtaan pelkoaggresti käyttäytyvä ja räyhäävä galgo, joka tuli mulle n. 5-vuotiaana Espanjasta koiratarhalta täynnä tuoreita puremajälkiä, joten ymmärrettävästi pelkää. Mitäköhän tuloksia olisin sen kanssa noilla Ilmarin menetelmillä saanu :shockthink: Ja onhan mulla myös toi Venäjältä kadulta pentuna löydetty karhukoira, jolla taas on ollu pelkoaggrea käytöstä ihmisiä kohtaan. Molempiin on parhaiten tehonnu ihan ne kuuluisat namit, siedätys ja oppimisteoriaan perustuvat menetelmät.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: To Helmi 07, 2013 5:50 pm 
Poissa
Rehellisesti Vanhapiika
Rehellisesti Vanhapiika

Ilmari kirjoitti:
No ihan vain heitin kun on jonkinnäköistä kokemusta tähän ikään mennessä kertyny naissukupuolesta. Ollu naimisissaki ja nytki nainen saman katon alla. On niitä päiviä joina ei uskalla sanoa sanaakaan ja se hiljaa olokaan ei ole vaihtoehto. Silti sain viikko sitten hellahalosta kun märät puut oli minun syy sadekesästä huolimatta.. Ihan samaa mentaliteettia olen nähny käytettävän muuhunki elolliseen ja uskon että oisin saattanu saada osakseni jonkinlaisia hieraisuja tämänki keskustelun tiimellyksessä mikäli oltaisiin kasvotusten eikä mikrobittien päässä. Lähdin vaan miettimään mistä toi teidän koirien puolustuskanta tulee, siis kun olen ymmärtäny niiden tulevan päälle esim selätystä yrittäessä?

No jos sä olet saanut halosta päähäsi, niin eipä ihme että viiraa. :orava:

Marinka kirjoitti:
Olen käynyt Avgan kanssa kerran tokossa ja se jäi siihen yhteenkertaan.Avga yksinkertasesti kyllästy heti ekan 20min kohalla ja sama kun oilisin seinille puhunut, koiran katellessaan vaan ympärilleen tylsistyneenä. Kun on kyseessä rotu jota ei kiinnosta hittoakaan mun miellyttäminen, niin ei ole mitään järkeä lähtä takomaan päätä seinää jonnekkin toko kurseille. Venakolla on just sellanen "mua ei vois vähempää kiinnostaa" luonne. Ei niitä saa innostumaan ihmisen kanssa leikkimisestä tai seurustelemisesta kuten esim joku whippet vaikka.

No jos oot perinteisessä "tokossa" käynyt ja heti on vedetty 20min putkeen jotain "treeniä", niin ei ihme ettei koiran motivaatio ole riittänyt kovin pitkään. :rolleyebunny: Ja jos sun jaksamisesi loppuu kertayritykseen, niin eipä ihme, ettei "koulutus" tuota tulosta... Tässä taas näkee sen, että koiran oppimiselle suurin este on omistaja, jonka kapasiteetti ei riitä. Jos ton sunkin koirasi antaisi muutamaksi viikoksi sellaisen kouluttajan hoteisiin, jolla homma on hanskassa, niin varmuudella tuottaisi tulosta ja tilanne saataisiin korjattua! :taata: Mutta jos oma asenne on sitä vastaan, niin siihen ei sitten auta kyllä mikään. :|

Unkarilaiset Impi, Elma, Laina, Oiva ja Aimo, mäyriäiset Osku, Olli ja Aune sekä ranskalainen lurppaturpa Uuno!

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: To Helmi 07, 2013 5:51 pm 
Poissa
Hilpeä paluu etusuoralle
Hilpeä paluu etusuoralle

Mä käyn afgaanien kanssa kursseilla ja tosiaan homma ei mene niin että tunti putkeen tehdään töitä. Ei edes 20 min pysty keskittymään putkeen. Se on noin 5 min töitä, 5 min vapaata. Mutta keskittymiskyky kyllä kehittyy, kun sitä vaan tekee. Ja minusta on tärkeämpää tehdä 5 min kuin että ei tekisi ollenkaan. Vaikka minä en pysty tekemään koko tuntia töitä niin kuin muut, voin silti katsoa kun muut tekevät ja opin siinä kuitenkin enemmän kuin mitä oppisin jos olisin vain kotona.

Ja mielikuvitusta saa käyttää siinä, miten tekee hommasta mielekästä vinttikoiralle, kun ei niillä luonnostaan ole kiinnostusta siihen. Mulla on esim kaninkarvalelu, jota käytän palkkana. Se on lelu, jolla ei ikinä leikitä turhan päiten. Ainoastaan palkkana leikitään sillä. Toki jos on jo pentuvaiheessa tehnyt kouluttamista silmällä pitäen töitä eli on opettanut koiran leikkimään ihmisen kanssa, niin tokihan se on silloin helpompi palkata lelulla versus että yhtäkkiä yrität aikuiselle esitellä lelua. Toki, kaikki koirat eivät perusta leluista. Ehkä niille löytyy joku ruokapalkka, joka niitä kiinnostaa. Mulla on tuo nirso, jolle käytän ruokapalkkana raakoja broilerinkauloja. Olisi tosi kiva, jos sille kelpaisi palkaksi esim. nappulat tms, mutta ei niin ei. Palkka valitaan sen mukaan mikä koiraa kiinnostaa eikä sen mukaan mikä ihmisestä olisi kiva. Ruokahalua voi toki koittaa nostaa eri keinoilla esim. sillä, että ei anna kupista ruokaa.

Muahan ei alunperin mikään kouluttaminen edes kiinnostanut. Mää luulin, että koska mua ei kouluttaminen kiinnosta, niin parasta ottaa vinttikoira, koska niitähän ei tarvi kouluttaa... Mutta jos koiralla on joku ongelma, niin pakkohan se oli alkaa kiinnostaa. Ei se itsekseen muuksi muutu, paitsi ehkä pahemmaksi. Kyllä mää tiedän ton tunteen "ei ole mitään järkeä lähtä takomaan päätä seinää jonnekkin toko kurseille. Venakolla on just sellanen "mua ei vois vähempää kiinnostaa." Mulle tulee vieläkin tuollaisia turhautumisen tunteita, jos koira ei meinaa ymmärtää mitä haluan, mutta kyllä ne on aina lopulta tajunneet ja vika on aina löytynyt peilistä. Esim. vast' ikään yritin opettaa sivulletuloa, ja tuntui taas että kultakalakin varmaan jo tajuaisi, mutta afgaani ei... Mutta kun mietin mikä mättää, niin totesin että oma olemukseni oli liian tylsä, koska mulla on edelleen asenneongelma tokoliikkeitä kohtaan. Kun aloin reippaammin kehua ja pomppia innosta, niin johan alkoi taas pelittää. Kun mulla on itsellä huono päivä, väsyttää, tylsää, niin ihan turha yrittää sillä mielellä saada afgaanista paljoakaan irti. Hommasta pitää erikseen tehdä hauskaa, koska ei ne välttämättä luonnostaan pidä sitä kovinkaan hauskana (enkä mäkään pidä :D ).

Uskon että useimmat ellei kaikki vinttareita kouluttavat ovat törmänneet tuohon tunteeseen. Mutta ei se estä silti kouluttamasta. Miettii mikä mättää, ja kokeilee muuttaa jotain. Kai nyt kaikilla koirilla on joku asia mistä ne tykkäävät, ja jota voi käyttää motivoimiseen? Että tsemppiä vaan ja jatka yrittämistä. Kyllä se helpottaa ajan kanssa!

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: To Helmi 07, 2013 5:53 pm 
Poissa
Kaarrevalvoja
Kaarrevalvoja

Marinka kirjoitti:

Meillä on ollut 4 venakkoa,1 pelkoaggressiivinen muita koiria kohtaan,2 sellaista joilta on korvat hävinnyt välittömästi kun ovesta astunut ulos kun vaan tiirasivat riistaa,mahdottomalta tuntunut saada kontaktia,ottanut ritolat välittömästi kun irti on päästänyt jne.
Silti,kaikesta venakkomaisesta luonteesta huolimatta ne vallan hyvin oppi,rupesi saamaan niihin ulkonakin hyvän kontaktin jne kun vaan tarpeeksi näki vaivaa.
Ei niitä ketään "tarvinnut" selättää,kravatista nostella tai muutakaan vaikka siihen aikaan moisia neuvoja pääasiassa satelikin.
Mä olen aina ollut sitä mieltä,myös koiran kasvatuksessa:kun järki loppuu niin väkivalta alkaa,piste.

Ketään yksittäistä henkilöä tarkoittamatta olen yleisesti sitä mieltä,että väkivalta on käyttäjälleen äärettömän helppo yksinkertaisuudessaan,ei paljon tarvitse mitään kouluttamista opiskella eikä rasittaaa aivojaan ja ennenkaikkea sillä ajatellaan ratkaistavan asia heti ja sekunnissa.
Se että koira saadaan toimimaan toivotulla tavalla,tai poistaa ei-toivottu käytös koiraa oikeanlaisesta käytöksestä palkkaamalla voi kestää joskus pitkäänkin että parhaaseen tulokseen päästään.
Monella ihmisellä ei tunnu se oma kärivällisyys ja hermot kestävän sitä,vaan tunti turpaan ja maahan on se omistajalle helpoin tapa reagoida tilanteeseen.

Viimeksi muokannut Wilful päivämäärä To Helmi 07, 2013 5:56 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: To Helmi 07, 2013 5:56 pm 
Poissa
Finaalissa
Finaalissa

Ilmari kirjoitti:
Selätys ei ole missään nimessä suositeltavaa jos on epävarma itsestään tai koirastaan, jollain tapaa koiran täytyisi kuitenkin ymmärtää EI -sanan merkitys.

Selättämälläkö ne sen oppii ymmärtämään? Ei-sana on koirille muutenkin hyvin haastava, koska ihmiset hokee sitä miljoonassa eri tilanteessa koiralle ja koiran on mahdotonta aina tietää mitä siltä milloinkin vaaditaan. Spesifimmät käskyt on siksi parempia, kuin pelkän ei:n hokeminen. Muistan aikanaan jollain koirakurssilla opetettiin koiralle ei-sanan merkitystä esimerkiksi laittamalla ruokaa lattialle ja koira ei saanut siihen koskea (en tarkkaan enää muista, koska siitä on vuosia, mutta joka tapauksessa selätystä tai muita fyysisiä otteita ei käytetty :denti: ).

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 171 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]