Tänään on La Maalis 23, 2019 2:59 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 171 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Borzoiurosten teini-iän rähinä
ViestiLähetetty: To Helmi 07, 2013 9:34 pm 
Poissa
Hilpeä paluu etusuoralle
Hilpeä paluu etusuoralle

ja jos asenne on se ettei ole aikaa, rahaa, halua etsiä paikkaa ja silti koiran pitäis oppia käyttäytymään, vaikka sillä on jo opittuna väärä käyttäytymismalli. Helpoin ja halvin on Ilmarin neuvo. Siinä voi kyllä sitten päästä itekkin hengestään joku päivä, hyvin helposti ja ihan ilmaiseksi.

Vinkkinä Esim. ratsastustallit vuokraavat maneeseja suht edullisesti. Täälläkin on useampi talli jotka vuokraa yksityisratsukoille, agilityporukoille jne. Monilla talleilla on aikoja jolloin on todella hiljaista ja kaikki tulo kelpaa joten jos vuokraavat ulkopuolisille hevosille koko maneesia niin varmasti myös koiralle. Ja sinnehän voi ottaa kouluttajankin mukaan. Ja borzoi varmasti tarkeneekin. Kannattaa vuokrata sellanen maneesi josta keräävät lannat. Muuten menee syömiseksi ;)

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: To Helmi 07, 2013 9:39 pm 
Poissa
Tuulen Koirien aivot narikassa
Tuulen Koirien aivot narikassa

No kylläpä on kuohuttu ja vaahdottu sinne tänne. Harmi, että se oikeasti tärkeä asia häviää helposti tunnekyöhyissä.

Henkilökohtaisuudet yksärillä, kiitos.

Ei kenellekään henkilökohtaisesti.

Tytti, moderaattorina

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: To Helmi 07, 2013 9:55 pm 
Poissa
Takaisin vieheen perässä - hoiperrellen

Lainaa:
Mutta eipä siinä, seuraavaksi sanot ettet lähde ajaamaan mihinkään ja ettet todellakaan maksa koulutuksesta.. Miks helvetissä kyselet jos et ole valmis mihinkään.

Lainaa:
ja jos asenne on se ettei ole aikaa, rahaa, halua etsiä paikkaa ja silti koiran pitäis oppia käyttäytymään, vaikka sillä on jo opittuna väärä käyttäytymismalli. Helpoin ja halvin on Ilmarin neuvo. Siinä voi kyllä sitten päästä itekkin hengestään joku päivä, hyvin helposti ja ihan ilmaiseksi.

Ninni,Sä et tunne minua.
Mä en ole missään kohtaa sanonut että ei ole rahaa, aikaa eikä halua! ensin haukut mut asioista joita en ole täällä maininnut, vaikka et edes tiedä mun tekemisistä ja asioistani hittoakaan.

Kuva

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: To Helmi 07, 2013 10:10 pm 
Poissa

Ja kyllä siihen koiraan pitää ihmisen saada kontakti, ei todellakaan niin että koira ottaa sen kontaktin sit kun haluaa, joskus kolmen tunnin kuluuttua..

Kuva

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: To Helmi 07, 2013 10:18 pm 
Poissa
Vieheen perässä uudella innolla
Vieheen perässä uudella innolla

^Kontaktia ei pyydetä, vaan koira tarjoaa sitä. Ja pointti on se että koira tajuaa itse, että hahaa tästä seuraa jotain kivaa/hyvää kun mä tuijotan tota omistajaa. Ja kun se yhdistetään eri asioihin, esim vastaantuleviin koiriin, niin se tulee automaattisesti. Mutta se on pitkä tie!
Eikö teillä ole vaikka mitään kenttää jossain syrjällä, missä voisit olla koirasi kanssa, mielestäni koiran ei tarvitse olla irti, otat vaikka pitkän liinan. Seisot siinä vaan ja kun koira vilkaiseekin sinuun, palkka! Ei pidä tehdä asioista liian hankalia, vähän kun mietit niin varmana löydät jonkun hyvä paikan.

Zatravin Foma Filaret "Felek" -13
Teine Art Nouveau "Fonso" -10
Borzowski's Lubor Lightyear "Rudak" -05
Borzowski's Barislav Buran "Tima" -03

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: To Helmi 07, 2013 11:09 pm 
Poissa
Kaarrevalvoja
Kaarrevalvoja

Marinka kirjoitti:
Ja kyllä siihen koiraan pitää ihmisen saada kontakti, ei todellakaan niin että koira ottaa sen kontaktin sit kun haluaa, joskus kolmen tunnin kuluuttua..

Tämä nyt lie se suurin ongelma?
Lähdet siitä,että sen koiran pitää tehdä juuri silloin,kun sinä haluat asian mitä se ei vielä osaa.
Sen pitäisi mennä niin,että se koira haluaa ottaa suhun kontaktia jatkuvasti.

Ensin sille pitää opettaa se kontakti että se osaa sitä kontaktia ottaa.
Kun se alkaa kontaktia suhun ottamaan niin lopulta se ottaa kontaktia jatkuvasti ja lopputulema on se että saat siihen koiran kontaktin myös juuri silloin kun sinä haluat koska se itse sitä kontaktia haluaa ottaa :nyökyti: .

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: To Helmi 07, 2013 11:37 pm 
Poissa

Wilful kirjoitti:

Ensin sille pitää opettaa se kontakti että se osaa sitä kontaktia ottaa.
Kun se alkaa kontaktia suhun ottamaan niin lopulta se ottaa kontaktia jatkuvasti ja lopputulema on se että saat siihen koiran kontaktin myös juuri silloin kun sinä haluat koska se itse sitä kontaktia haluaa ottaa :nyökyti: .

Ymmärrän pointtisi nyt, koska testasin tässä kotona tälläistä:
nameja oli pöydällä ja mulla käsi pöydällä namien vieressä (yksi kädessäni) ja koira tapansa mukaan tuijotti niitä nameja pöydällä useamman minuutin. Kävi istumaan ja tuijotti nameja edelleen. Odotin että se vilkas minuun lopulta ja annoin samantien namin. Toista namia se ei joutunutkaan odottaa kuin hetken kun se älysi vilkasta minuun ja sai taas namin. Sitten se hoksasi koko homman. Se nuuskasee mun kättä ja ihan parissa sekunnissa minuun ja toisti tätä joka kerta sen namin nähdessää mulla. En siis sanonut sille sanaakaan, vaan odotin. Kehuin sitä samantien kun katso minuun.

Kuva

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: To Helmi 07, 2013 11:53 pm 
Poissa
Kaarrevalvoja
Kaarrevalvoja

:rokrok: Hienoa.
Siitä se pikkuhiljaa lähtee :D .

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: To Helmi 07, 2013 11:55 pm 
Poissa
Rehellisesti Vanhapiika
Rehellisesti Vanhapiika

^^Nyt taisit ymmärtää eron? :-)

Unkarilaiset Impi, Elma, Laina, Oiva ja Aimo, mäyriäiset Osku, Olli ja Aune sekä ranskalainen lurppaturpa Uuno!

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: To Helmi 07, 2013 11:56 pm 
Poissa
Hilpeä paluu etusuoralle
Hilpeä paluu etusuoralle

No niin, siinä on hyvä alku! Ei muuta kun tee niin usein kun päivässä ehdit.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Helmi 08, 2013 12:17 am 
Poissa
Lapsellinen
Lapsellinen

Hieno juttu! Ei mene kauaa, että ne alkaa tosi aktiivisesti tarjoamaan katsekontaktia itse eri tilanteissa ja kun ne sen kerran ovat tajunneet, ei tuo katoa (vähän sama kuin jos opetat koiralle "tassu"-käskyn niin sitä ei meinaa saada pois vaan se tulee heti kun koiran käskyttää istumaan, semmoinen kiva temppu, jonka suorittamisesta koira tykkää :denti: ). Meillä oli aikanaan perustottelevaisuudessa sellainen harjoitus, että koira sidottiin johonkin kiinni ja sen eteen mentiin seisomaan kädet kummallakin sivulla levällään jeesusmaisesti. Molemmissa käsissä pidettiin superherkkua, joten aluksi koira tuijotti katse lukittuneena vain niitä käsiä vuoronperään. Pienestä pikaisestakin katsekontaktista välittömästi palkkio ja kädet takaisin sivuille. Nopeasti ne tajuaa. :nyökyti:

Meillä oli Pyryllä nuorena ja epävarmana uroona remmiräyhää ja se opetettiin pois siten, että koiran mielentilaa muutettiin niin että se oppi ohituksen tarkoittavan jotain hyvää, palkkiota. Se alkaa tarjoamaan aktiivisesti katsekontaktia aina nähdessään vastaantulevan koiran. Tässä oli aluksi tosi tärkeää pitää etäisyys niin suurena ettei koira pääse kiihtymään. Pikkuhiljaa aika nopeastikin etäisyyttä pystyttiin lyhentämään. Tässä oli hyvänä apuna myös sovitut ohitustreenit vieraalla porukalla, joita järkkäsimme yhden foorumin kautta.

Refined Man On The Moon, Pyry
Unkarinvinttikoirat
Avenina's Elszánt Erzsebet, Tosca
Budha Deula Perphenazinum, Lila
Ranskanlupat
Mal'Aki Wayne, Väinö
Tunturituulen Milana

Viimeksi muokannut ItalianG päivämäärä Pe Helmi 08, 2013 12:19 am, muokattu yhteensä 1 kerran

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Helmi 08, 2013 12:18 am 
Poissa

Bärkki kirjoitti:
^^Nyt taisit ymmärtää eron? :-)

eipä ole jostain syystä tullu ajateltua ja kokeiltua asiaa paremmin. Juttelin tässä myös yhen ihmisen kanssa, joka sai mut ymmärtämään just sen et miksi minä en voi käskeä koiraa ottamaan kontaktia minuun.
Mä en ole noiden namien kanssa läträillyt, ni siinäkin on oma juttunsa et opin niitä alkaa käyttämään ja pitämään varsinkin mukana.
Ja se että MINÄ muistaisin tehdäkin tuota, eikä niin että huomaan kuukauden päästä että en ole tehnyt sen kanssa yhtää mitää.

Kuva

Viimeksi muokannut Marinka päivämäärä Pe Helmi 08, 2013 12:29 am, muokattu yhteensä 1 kerran

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Helmi 08, 2013 12:28 am 
Poissa
Rehellisesti Vanhapiika
Rehellisesti Vanhapiika

^Hieno homma, tuosta oivalluksesta se lähtee ja siitä aukeaa aivan uusi maailma sekä emännälle, että koiralle, nyt vaan treenaamaan ja opettelemaan! :D

Unkarilaiset Impi, Elma, Laina, Oiva ja Aimo, mäyriäiset Osku, Olli ja Aune sekä ranskalainen lurppaturpa Uuno!

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Helmi 08, 2013 3:49 am 
Poissa
Finaalissa
Finaalissa

ItalianG kirjoitti:
Meillä oli aikanaan perustottelevaisuudessa sellainen harjoitus, että koira sidottiin johonkin kiinni ja sen eteen mentiin seisomaan kädet kummallakin sivulla levällään jeesusmaisesti. Molemmissa käsissä pidettiin superherkkua, joten aluksi koira tuijotti katse lukittuneena vain niitä käsiä vuoronperään. Pienestä pikaisestakin katsekontaktista välittömästi palkkio ja kädet takaisin sivuille. Nopeasti ne tajuaa. :nyökyti:

Mä muistan ton saman harjotuksen kans jostain alkeis-toko-kurssilta, jossa olin aikanaan ton yhden vääränrotuisen kanssa. Tosin koirat ei tainnu olla missään kiinni, mut kuitenkin :)

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Helmi 08, 2013 2:16 pm 
Poissa
Lähtökopissa
Lähtökopissa

Oppihan se Marinkaki ku vähän haukku :nyökyti: Järki tuossa kontaktissa on ja en osannut sitä tässä tiimellyksessä ajatella vaikka jo monta sivua sitten puhuin nuoren sosiaalistamisesta ja pennun kanssa pelaamisesta. En usko että yksittäisissä ongelmatapauksessa on kyse useinkaan kontaktinpuutteesta, tässä tapauksessa se voi hyvinki olla siinä ns. laumottumisessa. Itellä on ollu tapana ottaa aina uus laumanjäsen alkuaikoina yksin matkaan ja ajaa vaikkapa koirapuistoon tai käydä kirpparilla tms viettää kahdenkeskeistä aikaa. Omat ottaa kontaktia, varsinki keskimmäinen on tässä aktiivinen, hyvin määrätietonen kuonolla tökkääminen kun kannan esim. halkoja uuniin. Venja tulee hiljaa ja huomaamatta, töytäys on vahva ja kun katson koiraa, se tekee vielä semmosen tapitus liikkeen etutassuilla lattiaan korostaakseen olemassaoloaan.

Ehkä hienoin eläinkontakti löytyy kirppusirkuksen puolelta kuten joku täällä minun touhuista totesi. Olin sonnin kanssa kolmen päivän keikalla Haminassa. Se majottu entisessä saharakennuksessa omassa karsinassa ja minä ystäväni kanssa satamalaivassa. Tuli kuitenki kärhämää ja lähdin yks yö laivasta ja päätin sonnin olevan parempaa seuraa. Nukuin sen kyljessä aamuun saakka. Kun nousin, sonni nousi ja oli sen näköinen että älä jätä. Otin sonnin mukaan ja kävelin satama-alueelle jossa rakennettiin suurta veistosta, sahattiin moottorisahalla ja oli paljon muutaki hälyä. Minä kävelin ja sonni kulki rinnalla kuin koira. Katoin sitä ja totesin irti laskiessa että seuraa sitten ja sonni seurasi vaikka sillä olis ollu täys mahdollisuus kadota mihin suuntaan tahansa. Kävelin ja sonni seurasi. Lopulta kävelin sonnin kanssa merenrantaan ja aloin kahlata, sonni ei ollu nähny vettä koskaan missään muualla kuin juomapaljussa. Mutta se vain kahlasi perässä, otin ensimmäiset uintiliikkeet ja käännyin katsomaan, sonni lipui kuin valas eli siis ui minun perässä. Itku siinä multa karkasi

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 171 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]