Tänään on Ke Marras 20, 2019 12:21 am

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 171 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Borzoiurosten teini-iän rähinä
ViestiLähetetty: Su Helmi 03, 2013 10:09 pm 
Poissa
Finaalissa
Finaalissa

Ilmari kirjoitti:
Kuin alkaa kierteleen ja väisteleen sen kanssa ohikulkijoita, joka tekee koirasta entistä epävarmemman, aistiessaan omistajansa epävarmuuden ja kierre on entistä vaikeampi katkaista. Ja lopulta tulee väistämättömän edessä sekä ulkopuoliset että omistaja purruksi.

Eihän se nyt näin mene vaan päinvastoin, joka kerta, kun koira pääsee rähjäämään, niin se käytös vahvistuu entisestään. Kun kiertää tarpeeksi kaukaa (ilman, että koira joutuu vielä reagoimaan), pikkuhiljaa pääsee ohittamaan aina lähempää, etenkin kun yhdistää siihen positiivista vahvistamista.

Ps. tytöttely on melko ärsyttävää.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Su Helmi 03, 2013 10:10 pm 
Poissa
Rehellisesti Vanhapiika
Rehellisesti Vanhapiika

^^Kerrohan Ilmari toki lisää ansioistasi sonnien ja orihevosten parissa, selätitkö ehkä nekin? 8)

Unkarilaiset Impi, Elma, Laina, Oiva ja Aimo, mäyriäiset Osku, Olli ja Aune sekä ranskalainen lurppaturpa Uuno!

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Su Helmi 03, 2013 10:10 pm 
Poissa
Finaalissa
Finaalissa

Ilmari kirjoitti:
Tulin vielä katsomaan oisko tossa minun kirjottamisessa ollu joku tulkintavaikeus. No näen syyn enempi tunnepuolisen tahtotilan tulkinnaksi.. Nyt olen sitten koiranpieksäjäki.

Jos sä käytät ilmaisuja kuten "heittää kenttään" niin kyllä se vaan mun (ilmeisesti kovin tunnepitoisiin ja naisellisiin, hah) korviini kuulostaa kovin väkivaltaiselta touhulta. Mä just mietin, että ainoat kerrat kun oon joutunut koirien kanssa "painimaan" on olleet ne kerrat, kun ne on keskenään tapelleet ja saatuani ne erilleen, on ainoa keino raivoissaan olleen koiran pitäminen aisoissa ja estämään sen hyökkääminen uudestaan kaverin päälle ollut painaa se maahan kyljelleen ja ehkä jopa maata sen päällä (ja pakko sanoa, että jo tuollaisen 20-kiloisen koiran pitäminen aloillaan sen ollessa raivon vallassa käy työstä, eli jo ihan siitä lähtökohdasta toimisin isomman koiran kanssa toisin kuin selättämällä sitä säännöllisesti pentuna (tääkin herätti mussa kysymyksiä, että missä tilanteissa pentua sitten tulis selättää - pidetäänkö sille päivittäin/viikottain oikein selätysharjoituksia :eihelev: ), koska todennäköisesti en sen ollessa aikuinen enää edes pärjäisi sille fyysisiltä voimiltani, plus että todellakin uskon siihen että henkinen auktoriteetti on paljon tärkeämpi asia koiran hallinnassa kuin fyysiset pakotteet. Miksei hevosia selätetä, vaikka ne on paljon suurempia kuin koirat? Ja silti niitäkin pystytään hallitsemaan ;)

Lainaa:
En tiä lähteekö moderni koirankasvatus enää siitä ajatuksesta että koira olisi omistajansa hallinnassa? Kyllä minun mielestä hyökkäävästi ja aggressiivisesti käyttäytyvä koira on parempi jättää sitten ihan kokonaan kotiin kasvamaan tai liikkua vain öiseen aikaan.. Kuin alkaa kierteleen ja väisteleen sen kanssa ohikulkijoita, joka tekee koirasta entistä epävarmemman, aistiessaan omistajansa epävarmuuden ja kierre on entistä vaikeampi katkaista. Ja lopulta tulee väistämättömän edessä sekä ulkopuoliset että omistaja purruksi.

Totta kai hallinta on yksi tärkeimmistä asioista koiran kanssa liikkuessa, kyseenalaistan vaan sen näkemyksen että hallinnan saa aikaan vain fyysisin keinoin. Kuten jo sanoin, henkinen puoli on tärkeintä ja mielestäni parhaan suhteen koiraan luo olemalla määrätietoinen, periksiantamaton mutta myös lempeä "johtaja" (lainausmerkeissä taas, kun vanhanaikaista johtajuusoppia mä en allekirjoita, mutta kuitenkin ihminen on meilläkin se joka koirien asioista päättää ja opettaa ne tavoille) :nyökyti: Jos koira käyttäytyy hyökkäävästi ja aggressiivisesti muita kulkijoita kohtaan, niin ekaksihan pitää miettiä syitä että mistä tuommonen käytös johtuu. Eikä niin että sitä aletaan samantien paiskoa selälleen maahan että oletkos siinä nyt. Sillä mun kokemuksen mukaan suurin osa noista hyökkäävästi käyttäytyvistä koirista on just niitä epävarmoja turhan pullistelijoita, ehkä jonkun huonon kokemuksen kautta tai sitten uroksilla murrosikä ja testosteronin määrän lisääntyminen elimistössä saa aikaan hyökkäävyyttä. Ja mun mielestä paras tapa toimia noissa tilanteissa on tuolla aikaisemminkin linkitetty "mennään bussilla"-ohjeistus, ei noista kannata mitään suurta numeroa tehdä ja jos on epävarma että saako koiran pidettyä hallinnassa niin siihen on apuvälineitä (esim. Y-valjaat + kuonopanta -yhdistelmä, niin melko taatusti pysyy isompikin koira näpeissä (toki saahan sen näpeilleen jos alkaa kiihtyneen uroskoiran kanssa painimaankin ;) ) Eli omistajan mieliala siirtyy koiraan, siitä ollaan sentään samaa mieltä, mutta miten se selättäminen siihen epävarmuuteen muka auttaa, väkisin ja aiheetta alistetulla eläimelläkö on hyvä ja rauhallinen olo?

Lainaa:
Selättämisessä on aste-eroja kallo halki asvalttiin paiskaamisesta..

Mihinkäs kohtaan se "kenttään heittäminen" sitten sijoittuukaan?

Lainaa:
Epävarmoissa tilanteissa koiran puhtain reaktio on alistuminen. Onko teistä kukaan nähnyt kuinka pentukoira (nuori koira) kohtaa itseään isomman tuntiessaan itsensä epävarmaksi? Minusta se on suorastaan hellyttävä näky. Mennään peppu ketkalla maata myöten, häntä heiluu, mielistellään ja jopa nuoleskellaan vieraan suupieliä, keikahdetaan kyljelleen tai selällään maahan, antaessa vieraan haistella peppua. Itse vaan olisin valmis kokeilemaan aggressiivisen kanssa, kysyisin onko vastaantulija varmasti kiltti, kellistäisin koiran ja pyytäisin vastaantulijaa haistelemaan.

Riippuu ihan täysin koirasta miten se reagoi epävarmuuteensa - jos koiralla on terävyyttä eli luontaista taipumusta vastata uhkaan aggressiolla, niin silloinhan tällainen koira nimenomaan räyhää ja yrittää hyökätä peitelläkseen epävarmuuttaan. Pelkoaggressiostakin olet varmaan kuullut, lienee yleisin aggression muoto se, eihän sellaista olisi olemassakaan jos kaikki koirat reagoisi epävarmuuteen alistumalla... Mun vanhin narttu on aggressiivinen toisille (narttu)koirille, ja tuo sun viimeinen neuvosi on aivan katastrofaalisen päätön - jos mä tekisin noin mun koirani kanssa niin tuloksena olisi aivan satavarmasti koiratappelu... kun tuo ei todellakaan siedä vieraita koiria ihollaan, eikä sen tarvitsekaan. Eli onneksi mulla on sen verran jo omaa järkeä ja koiranlukutaitoa omani suhteen, että en todellakaan tuommoista tekisi, kun tämä koirani osaa kuitenkin ohittaa toiset koirat käskystä muutenkin (kun olen sen sille namipalkkaamalla eli positiivisella vahvistamisella opettanut ;) ) ja käyttäytyä siivosti esim. koiranäyttelyissä, täytyy vain katsoa ettei kukaan vatipää tunge koiransa kanssa liian lähelle (ja siitä tietysti sanonkin, ettei tämä pidä vieraista koirista, siirtyisitkö hieman kauemmas :) )

Lainaa:
Tätä voi verrata tähän Beanan syliotteeseen, joskin minusta "selättäminen" on koiralle loogisempi kuin olla mammansylissä josta on pokkaa räiviä entistä kovemmin.

En minä niitä missään lenkillä tai ulkona syliin ota :D vaan tuo harjoitus tapahtuu kotona ollessa, ja siitä on hyötyä esim. kynsiä leikatessa kun koira osaa olla rauhallinen. Näkeehän sen jo pikkukoirien käytöksestä, miten ne reagoi kun omistajansa isompia koiria nähdessään nappaa puudelinsa syliin ja sieltä ne sitten räkyttää kun oppivat tuosta, että vastaantulijoissa on jotain pelottavaa ja silloin täytyy olla omistajan sylissä turvassa...

Ishtar kirjoitti:
En tiedä miten teidän laumassa, mutta mulla ei ole koirat kampanneet toisiaan selälleen, kyllä se koira (pentu) itse menee selälleen toisen eteen, aivan itse eikä toinen tee mitään. Minusta tätä ilmiötä ei vastaa millään lailla se että ihminen selättää koiran. Mää tunnustan että olen selättänyt koiria aikoja sitten ja tulin tulokseen, että never again. Tasan minkään valtakunnan hyötyä ei ollut, päinvastoin. Sääli niitä koiria, joita väärin kohtelin, että oppirahat on tullut maksettua ja olen ottanut opikseni. Vieläkin hävettää.

Amen to that! :rokrok:

lpkn Keira
3 x BAL + eksoottiset otukset

http://korpinlaulu.blogspot.fi/

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Su Helmi 03, 2013 10:31 pm 
Poissa
Lähtökopissa
Lähtökopissa

Te ootta ihan mahottomia :denti: En pysty sisäistämään tota kaikkea. Itse vaan oon huomannu että samoilla ihmisillä tuppaa olemaan samankaltaisia ongelmia koirasta toiseen, enkä todellakaan tarkoita ketään täällä. Omat koirani ei elä herranpelossa, ne hyppii vasten, pöllii pöydiltä, on äärimmäisen avoimia ja vähän turhanki ulospäin suuntautuneita.

Seuraan kyllä avoimin mielin kaikkea uutta, koen olevani kehityskelponen koiraharrastaja. Perehdyin jopa barffaukseen vaikka se trendisanana vähän väristääkin. 90-luvulla syötti kaikki hyvällä omatunnolla Luppaa.

Sen verta näistä muista ansioista joita kysyttiin. Mulla on tällä hetkellä suomen ainoa ajolle opetettu sonni. Ensimmäinen oma orivarsa on alusta saakka itse kouluttamani ja se on voittanut nyt perättäisinä vuosin SM-kyntökisoja. Ja voin vakuuttaa että sen kaiken tarkkuuden oppimiseen vaaditaan vähän kouluratsua enempi.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Su Helmi 03, 2013 10:46 pm 
Poissa
Hilpeä paluu etusuoralle
Hilpeä paluu etusuoralle

No hei jos sua oikeesti uudet asiat kiinnostaa, niin lainaa kirjastosta Tommy Wirenin Onnistu koirasi koulutuksessa (2012). Siinä on justiin näitä asioita ja ehkä siitä on helpompi sisäistää, mistä puhutaan.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Su Helmi 03, 2013 11:07 pm 
Poissa
Lähtökopissa
Lähtökopissa

Uskon kyllä hankkivani tarpeen vaatiessa kaiken käsillä olevan tiedon. Aika pitkälti uskon myös Tuire Kaimioon joka oli pitkään osa mun lähipiiriä. Oma nykyurokseni on oikeasti hyvin helppo, ainoa vaikeus että ottaa ritolat irtilaskiessa ja siihen asiaan en oikein usko ratkaisua löytäväni kirjoista. Ohitukset kaikki käyttää mallikkaasti kun on kaksistaan minun kanssa, tänään tuli vastaan rähjäävä rotikka (miesomistaja nosti kurkusta ilmaan) oltiin liikkeellä fillarin kans ja ohi mentiin korvaelein. Omat tytöt messissä provosoi räyhähenkeä. Koirapuistossa en luota laskea muiden uroksien joukkoon. En ihan satana omassa pihassakaan jos eivät ole ihan silmien alla, mutta kaikki rotuun ja sukupuoleen katsomatta on tervetulleita meille sisään tupaan. En siis tunnusta omistavani ongelmakoiraa. Nuorimmaisenki kanssa tein pesäeron tämän eka selätyksen jälkeen, muutti pois nukkumasta samasta sängystä. Samalla loppu yöherättely sun muut kun pääsi arvoiseensa koiranvirkaa. Joka ei ole väheksyntä vaan hymni yleensäkki eläimen viisaudelle, tyhmää ihmistä on helppo vedättää!

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ma Helmi 04, 2013 5:23 am 
Poissa
Hilpeä paluu etusuoralle
Hilpeä paluu etusuoralle

Ja minä tyttö se olen ratsastanutkin sonnilla :jeahbaby:

Kuten myös pelannut paljon orihevosten, sekä luomuna astuvien, että pukilla käyvien kanssa. Joissa joukossa myös vaativampia tapauksia. Kuten kaikenikäisten varsojen kanssa, myös orivarsojen. Enkä pelkästään ratsujen.
Mutta en mä niistä touhuista kyllä koiranselätystä ole vielä tähän ikään oppinut :wink: Enkä kyllä hevosenkaan, ei sen puoleen :denti: Puhumattakaan sonnista.

Mutta voihan se olla, että työhevospuolella on erilaiset metodit ja siellä oppii laittamaan eläimiä tantereeseen omin käsin :orava:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ma Helmi 04, 2013 2:10 pm 
Poissa
Lähtökopissa
Lähtökopissa

Joo ja minä olen kouluttanu nautoja nyt viimeisenä Rakkauden rasvaprosentti elokuvaan. Viime vuosina mm. Täällä Pohjantähden alla ja Härmä. Vaatii jonkinlaista käsittelykykyä saada seisomaan lehmä vapaana pellossa ja katsomaan vielä oikealla hetkellä tiettyyn kohteeseen. Tämä vaan nyt ihan osoituksena siitä että hallitsen jollain tapaa eläinten käsittelyä lajista riippumatta.

Hevospuolella kyllä suositellaan selätystä, muistan nähneeni ohjeen kuinka jo vähän isompi orivarsa selätetään, vetämällä toinen etujalka liinalla tietyssä kulmassa ristiin. Tunnustan selättäneenä oman varsan jonka ruunausta lähes järjestään suositeltiin, tahdoin säilyttää kellit ja onnistuin.

En usko aivan varauksetta kaikkea uutta ja vaadin pidempiaikaista ja luotettavaa näyttöä. Koira on ollut kuitenkin niin pitkään ihmisen evoluutiokumppani, se paras ystävä. Jossain kohtaa on ne kulminaatiopisteet jolloin mennään yli ja nykyisin, tällä 2000 luvulla, lähes joka asiassa ylitetään pyykki ja mennään yli-inhimillistämisen puolella. Siksi olen entistä skeptisempi kaiken uuden suhteen. Joku viime vuonna kirjoitettu sensaatiokirja ei riitä yksistään kääntämään minun metodeja. Siltikään vaikka kirjoittaja on mies ja nimenä tuttu. Puolestapuhujilla tuntuu olevan vain aikamoisia ongelmia koiriensa kanssa. Uskon että lähinnä johtajuudessa ku tapetaan vieraat omistajan silmien alla ja ilmeisesti myös omistaja jos kajoaa koiran yksityisyyteen eli yrittää alistaa.

Tää selätyskohu nyt lähti näistä ilmeisesti epäsuotavasti muita koiria kohtaavista tapauksista. Minun pointti oli ainoastaan se kuten puhuttiin näistä kuinka nuori koira alistuu ilman alistamista. Jossain on ristiriita ettei kaikki alistu. Uskon että kohtausongelmissa voi olla kyse siitä että koira ei alistu lajikumppanin kohdatessa siksi että koiran mielestä ihmisen kuuluu alistua, epävarman koiran suojella epävarmaa väistelevää ja kiertelevää omistajaansa. Mun ajatus oli vaan ohjata koira oikeaan kohtausmalliin. Yrittää ja en usko että kovin paljon on ainakaan menetettävää jos koira hyökkäilee jo aggressiivisesti.

Ilmeisesti selätys mielletään ihmisen toimesta jotenki kovin väkivaltaiseksi tapahtumaksi. Kyllähän jotku koirat on esim. melko huonoja menemään autoon. Uskon ettei kaikkia saa autoon makkaralla houkuttaen, on käytettävä aluksi pakkokeinoja tai sitten vain käveltävä loppuelämä..

Selätyksen voi tehä niinki salakavalasti että menee makaavan koiran viereen, siinä silitellen siirtyy koiran päälle ja jatkaa silittelyä kunnes koira huomaakin asetelman ja tahtoo mahdollisesti poistua tilanteesta. Kovin julmaa ja käsittämätöntä ihmisluontoa kiusata koiraansa tällä tavoin

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ma Helmi 04, 2013 2:24 pm 
Poissa
Lähtökopissa
Lähtökopissa

Joku on joskus sanonut fiksusti että jos koira saa kerrankaan tahtonsa läpi, se on johtaja. Niitä tahdon läpi saamisia on varmaan lähes joka koiran kohdalla ihan omistajansa huomaamatta. Toisten kans ei ole vain juurikaan mitään väliä, jos mamma vähän palveleekin. Toiset on vaan semmosia että ne koettelee ja hakee rajojaan koko ajan, tekee kaikkensa ja pistää omistajansa aivonystyrät koville. Usein häiriökäytös on omistajasta kiinni, ei kuitenkaan aina ja korvavälihärmä voi olla sisäsyntystä tai rodun alkuperäsestä käyttötarkotuksesta johtuvaa, koira ei vaan välttämättä sovellu perimänsä vuoksi vallitseviin olosuhteisiin. Aika harvoin kohtaa esim. suomenajokoiria kerrostaloissa ja pissalenkeillä kaupunkien keskustoissa ja koirapuistoissa

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ma Helmi 04, 2013 3:08 pm 
Poissa
Hilpeä paluu etusuoralle
Hilpeä paluu etusuoralle

Myös hevospuolella selätykset kuuluu niihin keskiaikaisiin koulutusmetodeihin.. Joita eläinrääkkäykseksikin nykyään nimitetään.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ma Helmi 04, 2013 3:15 pm 
Poissa
Lähtökopissa
Lähtökopissa

Juu, varmasti on nykyisin kaikkien kannalta inhimillisempää ruunata kaikki orivarsat entistä enemmän järjestään, kun ihmiset ei enää osaa käsitellä eläimiä

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ma Helmi 04, 2013 5:20 pm 
Poissa
Finaalin huipennus
Finaalin huipennus

On se kumma, kun tällaiset pikkulikatkin pärjää orivarsojen kanssa ilman ruunaamisia ja selätyksiä, myös niiden jotka kokeilee rajojaan ihan koko ajan :orava: Olen jotenkin aina ajatellut, että koiraan mun ei tarvitse koskea sormenpäälläkään, jos pärjäsin mua yli kymmenen kertaa painavampien orien kanssa ilman väkivaltaa...

(Kyllä, hevosiakin selätetään. Jos haluatte tietää miten, katsokaa Hevoskuiskaaja-elokuva ja miettikää sitten, miksi oikea "hevoskuiskaaja" Monty Roberts oli kyseisestä elokuvasta niin vihainen ja pahoillaan...)

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ma Helmi 04, 2013 6:20 pm 
Poissa
Finaalissa
Finaalissa

Ilmari kirjoitti:
Puolestapuhujilla tuntuu olevan vain aikamoisia ongelmia koiriensa kanssa.

Mihinkäs tää perustuu :rolleyebunny:

Ilmari kirjoitti:
Tää selätyskohu nyt lähti näistä ilmeisesti epäsuotavasti muita koiria kohtaavista tapauksista. Minun pointti oli ainoastaan se kuten puhuttiin näistä kuinka nuori koira alistuu ilman alistamista. Jossain on ristiriita ettei kaikki alistu. Uskon että kohtausongelmissa voi olla kyse siitä että koira ei alistu lajikumppanin kohdatessa siksi että koiran mielestä ihmisen kuuluu alistua, epävarman koiran suojella epävarmaa väistelevää ja kiertelevää omistajaansa. Mun ajatus oli vaan ohjata koira oikeaan kohtausmalliin. Yrittää ja en usko että kovin paljon on ainakaan menetettävää jos koira hyökkäilee jo aggressiivisesti.

Ja tää on kyllä ehkä kummallisinta tekstiä jota olen aikoihin lukenut... miksi koiran pitäisi alistua vastaantulevalle koiralle? Koirallehan on muutenkin täysin epäluonnollista joutua ohittamaan vieraita lajitovereita lähietäisyydeltä ja kytkettynä. Normaalisti koirat väistäisivät. Eli jos väistää koiran kanssa, niin sen pitäis eniten matkia sitä luonnollista käytöstä. Varmasti koiralle kaikista epäluonnollisinta olis heittää se maihin ja pakottaa se vieras koira haistelemaan, siis täh :shockthink: Oletko lukenut sellaista perusteosta kuin Rauhoittavat signaalit (tekstiesi perusteella et tosiaankaan)? Siitä oppii jo paljon koiran luonnollisista eleistä.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ma Helmi 04, 2013 7:08 pm 
Poissa
Hilpeä paluu etusuoralle
Hilpeä paluu etusuoralle

Ilmari, selvästi et tunne koiran koulutuksen teoriamaailmaa ollenkaan, jos kuvittelet että Wiren on luonut jonkun uuden sensaation - päin vastoin tästä on jauhettu yli kymmenen vuotta, Wirenin kirja on vain uusin samasta asiasta. Ei se ole mikään sensaatio (Coppinger ehkä oli sensaatio aikoinaan, lue ko biologimiehen näkemys koiran evoluutiosta ja ehkä yllätyt) eikä sitä tarvitse lukea, jos jo tietää mistä puhutaan. Koska sinä et näytä tietävän, siksi sitä suosittelin. Voisi olla pikkuisen rakentavampaa osallistua keskusteluun, jos tietäisi miten ja miksi se vastapuoli ajattelee niin kuin ajattelee. Ja kyllä suosittelin nimenomaan Wireniä myös siksi, koska sinulla on selvästi asenneongelma naisia kohtaan, niin ajattelin että ainakaan mitään Tuire Kaimiota et ala lukea. Minusta inhimillistämistä on nimenomaan selättäminen - silloin kuvitellaan että koira ja ihminen on jotenkin sama, että ihminen muka pystyy puhumaan koiraa ja koira muka ymmärtää. Kaikenlaiset kuvitelmat koirien vittuilukyvystä ja muu vastaava kuuluu myös siihen inhimillistämiseen. Toisessa koulukunnassa ihminen ja koira ovat erillisiä olentoja. Ajatellaan, että koirilla on nimenomaan koirien maailma, ei ihmismaailma, ja ihmisen on turha kuvitella olevansa osa sitä ja päinvastoin.

ps. positiivinen vahvistaminen ei tarkoita nakilla houkuttelua. Houkuttelu on sitä mitä te teette silloin kun kuvittelette käyttävänne positiivisia keinoja.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ma Helmi 04, 2013 7:54 pm 
Poissa
Finaalissa
Finaalissa

En kyllä itekään tajua yhtään, mitä Ilmari noilla selityksillään hakee saati mihin ne perustaa. Ihan älytöntä skeidaa, mutta tuon jälkeen mitä kerroit orivarsankin alistamisesta niin tajusin lopulta, että taidat olla todellakin kivikaudelle jämähtänyt ajatusmaailmoinesi kun tuollaisellakin vielä kehuskelet. :shockthink: Mahtaa sun elämä olla rankkaa, kun koko ajan joudut varomaan että koska koira tai muu eläin yrittää sua dominoida ja varastaa sun johtajuuden, ja näet tuota jonninjoutavaa johtajuuskamppailusoopaa ihan kaikessa kanssakäymisessä eläinten kanssa :roll: mä en enää tiedä, ootko sä loppujen lopuksi trolli ja hihittelet siellä näyttösi takana että sainpas kukkahattutädit kiehumaan, vai oikeasti niin idiootti että uskot kaikkeen tuohon skeidaan mitä tänne kirjoitat... no, mä vaan toivon ettei kukaan toinen noita sun onnettomia toimintatapojasi innostu käyttämään koiransa koulutuksessa ja pilaamaan luottamuksen, kun on mahdollista toimia ehkä noin tuhannella eri tavalla paremmin!

Lainaa:
Selätyksen voi tehä niinki salakavalasti että menee makaavan koiran viereen, siinä silitellen siirtyy koiran päälle ja jatkaa silittelyä kunnes koira huomaakin asetelman ja tahtoo mahdollisesti poistua tilanteesta. Kovin julmaa ja käsittämätöntä ihmisluontoa kiusata koiraansa tällä tavoin

Ainakin täysin turhaa ja tarpeetonta, jos ei muuta. Kun mä en edelleenkään vain tajua, että mitä ihminen tuosta muka kuvittelee hyötyvänsä? Tai mitä koira tuosta muka oppii? En usko että ainakaan kunnioitusta tai alistumista, ehkä sen että mun omituinen ihmiseni joskus haluaa könytä mun päälle makaamaan ja täytyy yrittää sietää sen kummallisia kotkotuksia :D Siis kyllähän minäkin makailen koirieni kanssa vierekkäin ja ne usein jopa itse paljastavat tuolloin mulle vatsapuolensa eli käyvät selälleen, kun niillä on hyvä ja turvallinen olo mun lähellä ja uskaltavat heittäytyä niille haavoittuvaiseen asentoon ja paljastaa mahansa. Mutta yleensä niillä onkin siinä ei-niin-salaisena toiveena että rapsutan niitä mahasta, vaikka voisinhan mä hykerrellä onnesta että ne mulle tuolla tavalla alistuvat päivittäin :denti:

lpkn Keira
3 x BAL + eksoottiset otukset

http://korpinlaulu.blogspot.fi/

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 171 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]