Tänään on La Syys 21, 2019 6:28 am

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 327 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Polskit 2
ViestiLähetetty: Ke Touko 20, 2015 5:02 am 
Poissa
Takaisin vieheen perässä - hoiperrellen

Mä oon yhden kerran eläessäni törmännyt polakkiin, viime syksynä, taisi olla Friidun tytär(muistaakseni oli narttu) se, juuri omistajalleen kotiutunut, tekivät kontaktiharjoituksia. Käytiin vauva-Fredin kanssa moikkaamassa nopeasti. Teki kyllä syvän vaikutuksen se polskityttö kauniilla ulkomuodollaan ja hillityllä kuuliaisella olemuksellaan. Se ihan selkeesti keskitty tekemiseen :) jäi hyvä maku rodusta!
Sittemmin olen yrittänyt etsiä polskeista tietoa ja kokemuksia, mutta todennut saman, että todella vähänlaisesti löytyy.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ke Touko 20, 2015 8:24 am 
Poissa
Etusuoralla
Etusuoralla

IdaA kirjoitti:
Mä lupaan päivitellä pelkkiä hömppä kuulumisia kaikkien kyllästymiseen saakka, jahka se polski vaan saadaan. :ihq:

:luuv2: todellakin laitat.

Jos mun lukutaito ei ole tehnyt temppuja mulle niin mä luulen, että polski on juuri sellainen koira mistä mä tulevaisuudessa haaveilen ja mikä kolmanneksi koiraksi tulee kun sen aika on :D pysytellyt taka-alalla ja kolunnut vaan harrastajien/kasvattajien keskustelut läpi, mutten voi ottaa kun muutaman vuoden päästä tällä hetkellä kaksi nuorta koiraa jotka saavat kasvattaa itselleen aivot ensin. Sitten tajusin ettei taka-alalla välttämättä tarvitse pysyä, jos rotu kiinnostaa vaan voihan rotuun käydä tutustumassa muutenkin ja jutella rodun harrastajien kanssa :P ....ei kaikkeen aina sitä koiraa sillä hetkellä tarvita :-)

Feat. Kissatoveri Vili

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ke Touko 20, 2015 10:12 am 
Poissa
Vieheen perässä
Vieheen perässä

Ei kyllä kuulosta yhtään tutulta tuollainen hallittu käytös :juonikas: Musta tuntuu että erityisesti tytöille on kasvanut vieterit takajalkojen tilalle, Pola on ehkä vähän hillitympi tyyppi.

Nasu asuu kasvattajallaan ilman mitää ongelmia. On saanut hyvin massaa (ei ole enää yhtään luiseva) ja tulee toimeen muiden kanssa. Nasu oli polskipäivilläkin käymässä.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ke Touko 20, 2015 10:30 am 
Poissa
Lapsellinen
Lapsellinen

Kiva, että Nasu voi hyvin! Mietinkin, että se taisi näkyä joissakin kuvissa, joita blogissa oli. Se on mielestäni kaunis koira.

Refined Man On The Moon, Pyry
Unkarinvinttikoirat
Avenina's Elszánt Erzsebet, Tosca
Budha Deula Perphenazinum, Lila
Ranskanlupat
Mal'Aki Wayne, Väinö
Tunturituulen Milana

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ke Touko 20, 2015 8:14 pm 
Poissa
Vieheen perässä
Vieheen perässä

Mä olen nähnyt Friidun kerran jossain hallinäyttelyssä mutta en sillon tunnistanut rotua. Ihailin vaan kauniita liikkeitä. Taas joskus vuosia sitten meni Espoossa ohi iso, siis ISO ja tumma vinttikoira joka hyvinkin saattoi olla polski. Todennäköisyys on tietty pieni mutta muitakaan rotuja ei nyt tule mieleen ja kroppa ja olemus oli selvästi vinttarin.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ke Touko 20, 2015 10:13 pm 
Poissa
Vieheen perässä
Vieheen perässä

Nasu onkin oikein hyvän näköinen. Harmittavaa vaan että sillä on se häntäknikki ja kastroitu :( Mutta kyllä sitä kelpaa katsella! Myös Raimo-veli on ihan tosi upea ilmestys,ja niin tietty pentueen nartuissakin löytyy hyvää tyyppiä. Kiva että Friidun liikkeet on huomattu, mä tykkään myös tosi paljon. Tosin joulukuun messarissa liikkui huonosti, käytin sen hierojalla sen jälkeen ja sillä oli lantiossa jäykkyyttä (järkevä tietysti käyttäisi ENNEN).

Edit: Tuo iso koira voisi olla Wilfulin Gaston (Grot Arcturus).. Riippuen tietysti koska sen olet nähnyt. Se oli iso uros.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: To Touko 21, 2015 6:10 am 
Poissa

niinuskainen täällä elellään saman oivalluksen äärellä! jos nyt vaan nauttis pitkästä rotuun tutustumis- ja sitten ehkäpä odotusajasta. Ei sitä tarvitse kiireellä hankkia omaa, vaikka välillä saattaa jonkinlainen koira- tai pentukuume välähdellä. On kuitenkin se tutustuminen ja fiilistely aivan ihanaa aikaa omalla tavallaan, ja jännittävää ! :leijuu:

Katariina kirjoitti:
Ei kyllä kuulosta yhtään tutulta tuollainen hallittu käytös :juonikas: Musta tuntuu että erityisesti tytöille on kasvanut vieterit takajalkojen tilalle, Pola on ehkä vähän hillitympi tyyppi.

Heh no se oli omistajallaan niin hienosti hallussa vasta kotiutuneeksi pennuksi ja mun häkkäränväkkäränkuperkeikkawhippet oli ihan aivottoman olonen siinä vierellä :denti:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: To Touko 21, 2015 9:48 am 
Poissa
Tahmea namutäti
Tahmea namutäti

Mä olen täällä sellaiset 9-10vuotta sitä polskia suunnitellut ja funtsinut. Että tosiaan hiljaa hyvä tulee. :wink:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Touko 22, 2015 11:11 pm 
Poissa
Vieheen perässä
Vieheen perässä

Meille saa tosiaan tulla ihan vaan tutustumaan koiriin vaikkei ihan just nyt olisikaan koiran hankinta ajankohtaista. Rotuvalintaa on tietysti hyvä pohtia ajan kanssa, ja sitten kun on sen rodun valinnut voi seurailla rotua ja ottaa sitten pentumielessä yhteyttä sellaiseen kasvattajaan/-jiin joiden kanssa ajatukset tuntuu sopivan parhaiten yhteen.

Falcon oli tänään mun mukana agilityhallilla kun kävin bc:n kanssa, luulee tietävänsä että siellä tehdään jotain hauskaa kun hyppi takajaloillaan Flipin mennessä rataa :D Falconista tuskin agikoiraa tulee kun on sen verran massakas ja korkea, mutta Jöröstä voisi hyvinkin tulla. Se on pienehkö, kevyt ja elastinen tyyppi ja tykkää puuhata ihmisen kanssa. Kunhan vuoden vaihteessa pääsen taas kunnolla juoksemaan (multa leikataan polvi niin tulee pidempi agitauko), niin ajatus on viedä myös Jöröä kokeilemaan jos vaan vielä meillä silloin majailee.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ma Touko 25, 2015 8:43 am 
Poissa
Lähtökopissa
Lähtökopissa

Polskipalstalla valtaosa keskustelusta käydään "suljettujen ovien takana", ja kyllä sieltäkin sitä ihquttelua löytyy. Palstan avoin osuus on olemassa juuri sitä varten että rodusta kiinnostuneet voivat sielä (samoin kuin FB-ryhmässä) avata sanaisen arkkunsa ja kysellä, niin kyllä sitä tietoa auliisti jaetaan. Monet pitkänlinjan harrastajat kun mielummin keskustelevat rodun terveyden ylläpitämisen ja rotumääritelmän täsmällisyyden pilkuista kuin siitä millaisia persoonia nämä omituisuuksineen voivat olla.. :)

Eli kannattaa tulla palstalle kyselemään ja tulla vierailulle polskipäivään tai poiketa meidän harrastajien luona koiriin tutustumassa, niin rodusta saa varmasti parhaan kuvan.
Ja voin luvata että kesällä 2016 polskeja taas näkyy runsaasti maastoissa, kun meidän termiittitrio starttaa kisakauden.
Termiittidn elämää voi seurata www.facebook.com/hurjahurtaz

Highwind Cristallo di Rocca

Veteraanit:
Alfa ja Wäne, eli
Polskis Alfa Romeo
Wäiski the HowaChart

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: La Touko 30, 2015 1:06 pm 
Poissa
Vieheen perässä
Vieheen perässä

Katariina kirjoitti:
Myös Raimo-veli on ihan tosi upea ilmestys,

Raimo kauniisti kiittää :-)

Raimon kanssa onkin mennyt viime aikoina tosi hyvin! Muutettiin tosiaan tänne jonnekin jumalan hylkäämään paikkaan (Hervantaan :denti: ) ja onhan täällä niin rauhallista verrattuna Helsingin kantakaupunkiin, että Raimon stressailut vähentyivät muuton myötä merkittävästi. Se on tosi innokas vetokoira ja muutenkin mukava :denti:
Tässä on pari uunituoretta kuvaa, saa nähdä miten onnistuu niiden laittaminen..

IMG 6317 (2)

IMG 6333 (2)

Viimeksi muokannut shikan päivämäärä La Touko 30, 2015 1:21 pm, muokattu yhteensä 2 kertaa

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: La Touko 30, 2015 1:09 pm 
Poissa
Vieheen perässä
Vieheen perässä

Just just. En osaa/en voi muokata noita pienemmäksi tai pois, joten ehkä joku...

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: La Touko 30, 2015 1:30 pm 
Poissa
Vieheen perässä
Vieheen perässä

Anteeksi! En oo kirjoittanut tänne tosi pitkään aikaan ja sen kyllä huomaa, yritän nyt vielä laittaa noi kuvat tähän näkyville, kun ei kukaan jaksa linkkejä linkata. Hiljaisuuttahan täällä on valitettukin :D

Kuva

Kuva

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: La Touko 30, 2015 2:59 pm 
Poissa
Hilpeä paluu etusuoralle
Hilpeä paluu etusuoralle

^ Siis mitä, Raimo on nykyään tamperelainen!? Harmi ettei oo missään tullu törmättyä! :) Kivoja kuvia, etenkin tuon ekan linkin takaa löytyvä on jotenkin ihanan tunnelmainen :)

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: La Touko 30, 2015 3:21 pm 
Poissa
Vieheen perässä
Vieheen perässä

Joo, me ollaan täällä asuttu jo kohta vuosi! Aika kiitää kamalaa vauhtia. Meille saa kyllä tulla kylään Raimoa moikkaamaan :)

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 327 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]