Tänään on Pe Maalis 22, 2019 10:03 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 2 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Borzoikasvattajien tavoitteet
ViestiLähetetty: Ke Maalis 29, 2017 6:46 pm 
Poissa
Keltanokka

Hei!

Olen uusi ihminen vinttarien parissa, tällä hetkellä kotoa löytyy noutaja ja pieni paimen :D Olen iskenyt silmäni borzoihin, ja olenkin niistä lueskellut ja aina välillä selannut kiinnostuksesta pentueilmoituksia.

Kasvattajien sivuihin olen tutustunut, mutta hirveän monella ne on jäänyt päivittämättä eikä niiltä löydy esimerkiksi kasvattajien jalostustavoitteita. Vielä en ole lähtenyt puhelimitse tai sähköpostitse lähestymään kun koiran hankintakin on vasta jossain 2-5v päässä. Onko tällä palstalla kuinka kasvattajia linjoilla?

Itse ihastuin Yegorovin isoihin borzoihin yhdessä näyttelyssä, ja itselleni haluan ehdottomasti suurehkon, ehkä rotevahkonkin nartun, ja ulkonäköasioista löytyy vielä heikommin tietoa kuin muista tavoitteista. Toki terveys on aina edellä. Myös kasvattajien mielipiteet eri terveystutkimuksista kiinnostaa. Itse olen sillä kannalla että mitä enemmän tutkitaan, sen parempi. Vielä en ole klubin listoilla nähnyt yhtäkään itseäni miellyttävää pentuetta jonka vanhemmille olisi tehty laajat tutkimukset (kyynärät, lonkat, selkä, sydän, silmät).

Eli haluaisiko (tällä palstalla liikkuvat) kasvattajat avata vähän omia näkemyksiään kasvatustyöstään :) Muutakin kuin se perus "mahdollisimman terveitä ja rodunmukaisia". Haluan perehtyä jo mahdollisesti seuraavan koirani kasvattajan jalostustyöhön.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Borzoikasvattajien tavoitteet
ViestiLähetetty: Su Huhti 09, 2017 10:15 am 
Poissa
Palkintopallilla
Palkintopallilla

Ei ole borzoikeskustelua ollut täällä enää aikoihin, olemme siirtyneet Facebookin. Liity mukaan ryhmään nimeltä Borzoi Finland, siellä on kaikki.

Kuva
MVA Dubnjak Balashka
MVA Hatsina Jarkaja Zvezda, MVA Hatsina Jastreb Bystryj
Bilinka For Solovyev
Dubnjak Cossara
MVA & JMVA Dubnjak Excavator
Eternal Elektra Royal Lily
Dubnjak Finest Gravel

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 2 viestiä ]