Tänään on La Syys 21, 2019 7:42 am

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 84 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 12, 2008 1:15 pm 
Ekan kerran näin venakon kuvan vanhassa koira kirjassa ollessani alasteella,nyt siis olen jo 25 ja silloin ensisilmäyksestä ihastuin täysin koiran siroon ulkomuotoon ja olin ihan myyty,(sen mukaan mitä nyt sen ikänen voi koirasta ymmärtää).
Venakko on aina ollut juuri se koira jonka halusin joskus tulevaisuudessa,mikään muu koira ei yltäny samalle tasolle.

Kuva
koirakirjan venakko

Ensimmäinen venakkoni tuli siis 2005 ja toinen 2007. Venakon luonne on juuri minulle sopiva;ei höslää turhia ja aina rauhallinen, mutta koiran saa myös innostumaan jos tahtoo! se on iso kokoinen koira mutta hyvinkin kevytrakenteinen.
minä en halua opettaa koirilleni mitään palveluskoiran oppeja, mutta koiran täytyy uskoa mitä sille sanon. Siinäkin suhteessa venakko on omiaan. Venakon saaa oppimaan jos haluaa, mutta siitä saa myös omapäisen jäärään joka tekee mitä huvittaa jos sille ei rajoja aseta ja komenna pennusta saakka.

sen verran on kokemuta tokosta venakon kanssa , että se ei ole rotu joka haluaa tai viitsii käydä käskystä istumaan tai käymään maate ilman palkkaamista.
Palkankin kanssa se tuppaa katsomaan omistajaansa ja namia tyyliin
"joo se nami on sulla mutta, luuletko että mä sinne maahan tulen makaamaan, sä annat sen namin mulle kuitenkin...".

Että muita rotuja mulle ei enää tulekkaan ku venakoita ,ja saa nähä milloin se kolmas ilmestyy.

Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: mikä venakossa viehättää?
ViestiLähetetty: Ma Heinä 21, 2008 5:29 pm 
Poissa
Lähtökopissa
Lähtökopissa

Ulkonäkö ja luonne. Mitä voi enempää vaatia?

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Heinä 22, 2008 6:20 pm 
Poissa
Vieheen perässä uudella innolla
Vieheen perässä uudella innolla

Borzoita ei ole ollut enkä tiedä tuleekokaan koskaan, mutta rodussa viehättää vinttikoiran ominaisuudet yhdistettynä varsin karaistuneeseen ja kunnioitusta herättävään koiraan. Mikä muu vinttikoira makaa talvella pakkasessa lumihangessa vahtimassa pihaa - vapaaehtoisesti?

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ke Heinä 23, 2008 8:44 am 
Poissa
Etusuoralla
Etusuoralla

ei mikään, eikä monen muunkaan rotuinen koira..

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Heinä 25, 2008 1:43 pm 
Poissa
Vieheen perässä
Vieheen perässä

aune kirjoitti:

En ymmärtänyt tuota "Aunen" kommenttia, kun elän siinä uskossa, että "Aune" on venakkoihminen :?: Mutta "Aune" taisi viitata edelliseen kommenttiin :?

Borzoissa viehättää liikkeen kauneus ja tunteen syvyys :D

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Heinä 25, 2008 2:29 pm 
Poissa
Etusuoralla
Etusuoralla

No niinpä viittasin, eli siihen että borzoi makaa hangessa ja vieläpä vapaaehtoisesti, ja mun vanhin narttu on myös kova vahti.

Eli mikään muu "vinttikoira" ei siellä makaa (paitsi irlis) vapaaehtoisesti ja vieläpä vahdi! Läheskään kaikki borzoit eivät kylläkään vahdi. Ja esim. polskien pakkasenkestävyyttä en tunne, saattavat hyvinkin hangessa makoilla, kuulemma vahtivat.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: La Heinä 26, 2008 6:03 am 
Poissa
Lähtökopissa
Lähtökopissa

Ulkonäkö, koko, itsenäisyys, ylväys, älykkyys

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: To Heinä 31, 2008 3:42 pm 
Poissa
Finaalissa
Finaalissa

Viimeinen venakko siirtyi paremmille pupumaille 2004 ja edelleen
ulkonäkö ja luonne ovat ne asiat. :iih:
Jopa siinä määrin, että kun Aino Kanelin oli aika muuttaa sateenkaarisillalle tiesin, ettei mulle tule enää venakkoa.
Vanhin wipukka ei luonteeltaan paljoa venakosta poikkea. Kaksi nuorempaa ovatkin sitten
ihan eri planeetalta.

Wiles Anniesbunnyshow Hilma

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Elo 01, 2008 1:43 pm 
Minulla on ollut 4 muun rotusta koiraa ja nyt on 3 Borzoita ja kyllä täytyy sanoa,että Borzoissa on kaikki se mitä muissa roduissa ei ole.Ja se kaikki muu on sitä mikä tekee Borzoista aivan mahtavan koiran.Borzoi on kun kismet,niin hyvää että sanotuksi ei saa :)Minulla on ollut koira yli 26 vuotta mutta vasta nyt olen oppinut lukemaan koiran kieltä.On aivan mahtava katsoa miten Borzoi keskustelee toisten koirien kanssa ja miten niillä on sitoutunut laumahenki.Helppo koira kun oppii ymmärtämään sitä.

Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Elo 01, 2008 4:52 pm 
Poissa
Palkintopallilla
Palkintopallilla

Mezzo kirjoitti:
aune kirjoitti:

En ymmärtänyt tuota "Aunen" kommenttia, kun elän siinä uskossa, että "Aune" on venakkoihminen :?: Mutta "Aune" taisi viitata edelliseen kommenttiin :?

Nimenomaan, aune vastasi edelliseen kysymykseen:

"Mikä muu vinttikoira makaa talvella pakkasessa lumihangessa vahtimassa pihaa - vapaaehtoisesti?"
"ei mikään, eikä monen muunkaan rotuinen koira
.."

Nämä keskustelut kannattaa aina lukea nimen omaan keskusteluina, ei yksittäisinä kommentteja. Ne kun eivät välttämättä liity mitenkään aloitusviestiin eikä koko aiheeseen. ;)

Kuva
MVA Dubnjak Balashka
MVA Hatsina Jarkaja Zvezda, MVA Hatsina Jastreb Bystryj
Bilinka For Solovyev
Dubnjak Cossara
MVA & JMVA Dubnjak Excavator
Eternal Elektra Royal Lily
Dubnjak Finest Gravel

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re:
ViestiLähetetty: Ke Syys 03, 2008 12:23 am 
Stil kirjoitti:
Minä olen myös ajan mittaan jotenkin "hurahtanut" noihin venakoihin, vaikkei itselläni sellaista olekaan (VIELÄ!). Aika suurelta osalta tähän hurahtamiseen syyllinen on Kurrnappi venakoineen :lol: :wink:

ja edelleekin yritän saada sut tajuamaan että ota nyt hito soikoo jo se venakko etkä mitää salukeja tai poencoja lisää :wink:
kyl mä viel saan sut suostuteltuu, usko tai älä. Sä asut omakotitalossakin viel ja pihaa on ni....

minua viehättää podenco hirveästi ja stil:lin iki poika on ihana, mutta kyllä se venakko taitaa siltikin viedä voiton.

Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ke Syys 03, 2008 2:11 pm 
Muistan, kun vuosia, vuosia sitten Krunassa koulussa ollessani aina silloin tällöin tuli vastaan nainen kahden, tai kolmen Venakon kanssa. Ne tuntuivat niin isoilta silloin. Muistaakseni ne olivat vaaleita (hallitsevissa määrin) väritykseltään. Siitä on aikaa niin paljon, etten kunnolla muista yksityiskohtia, mutta Venakkoja ne olivat aivan varmasti. Joku saattaa tunnistaakkin kyseiset koirat. No, jokatapauksessa nyt kun vuosien päästä siitä olen nähnyt Kartanolla Venakoita, jotenkin niiden pään profiili on tuntunut aluksi aika, höm, "hallitsevalta" ja erikoiselta. Isoilta ne tuntuvat vieläkin, olen itse aika pieni nainen. :D
Mitä enemmän olen näihin uljaisiin koiriin törmännyt, sitä enemmän olen kuitenkin niitä alkanut ihailla ja kunnioittaa. Ne ovat todella uljaan näköisiä ja oloisia. Koirapuistossa tuli kesällä vastaan creme narttu, joka oli todella kaunis kuin koru.

Viimeksi muokannut Silenzio päivämäärä La Syys 06, 2008 12:36 am, muokattu yhteensä 1 kerran

Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ke Syys 03, 2008 2:20 pm 
Poissa
Palkintopallilla
Palkintopallilla

Silenzio kirjoitti:
Isoilta ne tuntuvat vieläkin, olen itse aika pieni nainen. :D

Et oo tavannu kartanolla meidän Minttua sit vissiin. ;)

Päästä: Mun mielestä just pää on kaikkein kaunein osa (useimmilla...), ja koirat joilla on kovin erilainen pää näyttävät lievästi sanoen typeriltä. pallopäiltä. Seinään törmänneiltä.

Mutta kysehän on aina siitä mihin on kukin tottunut.

Kuva
MVA Dubnjak Balashka
Bilinka For Solovyev
Dubnjak Cossara
Dubnjak Finest Gravel

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ke Syys 03, 2008 3:39 pm 
Hihi, niimpä.. :smile:
Mulla oli aikoinaan Kaukkari ja ihmiset aina sen nähdessään ensimmäisenä oikein kuohahtivat, että, "Onpas ISO koira!" Eihän se säkäkorkeudeltaan loppujen lopuksi ollut mikään järin korkea kuitenkaan, se karhumainen olemus ja vankka luusto tekivät sen vaikutelman. Ja kiltti oli kuin mikä.

Ollaan me Kartanolla törmätty Ebes sunkin kanssa. Joku iso vaalea otus, jossa ruskeita läikkiä oli, antoi mulle pari kivaa pikkupusua.. ;D :ehe:

Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ke Syys 03, 2008 5:33 pm 
Poissa
Palkintopallilla
Palkintopallilla

Silenzio kirjoitti:
Ollaan me Kartanolla törmätty Ebes sunkin kanssa. Joku iso vaalea otus, jossa ruskeita läikkiä oli, antoi mulle pari kivaa pikkupusua.. ;D :ehe:

Tarkoitat varmaan ruskeanharmaankukertavia läikkiä? Otto-Onni?
Kuva

Meillä ei ole yhtään valkoista ruskealaikkuista koiraa joka alentuisi nuolaisemaan vierasta ihmistä. ;)

Kuva
MVA Dubnjak Balashka
Bilinka For Solovyev
Dubnjak Cossara
Dubnjak Finest Gravel

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 84 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]