Tänään on Ti Kesä 18, 2019 1:22 am

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 84 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: mikä venakossa viehättää?
ViestiLähetetty: Su Maalis 10, 2013 6:16 pm 
Poissa
Hilpeä paluu etusuoralle
Hilpeä paluu etusuoralle

Virvatuli kirjoitti:
Niin on ja tässä on esimerkki, kuinka venakko pitää huolta pienemmistä. Perheessä on kaksi Italian vinttikoiraa. Muuten, tämän koiran sisko Anfisa on muuttanut Suomeen ja on yhtä lempeä, kuin mitä on velikin.

Borzoin uskaltaisi siis ottaa pienemmänkin kaveriksi? Tällä hetkellä kun minulla on noita pienempiä kaksi, en uskalla borzoista kolmantena koirana edes haaveilla. Itseasiassa olin miettinyt että kumpikin noista pienemmistä saa mennä sateenkaarisillalle ennen borzoita, mutta jos käy niin huonosti, että toinen nykyisistä lähtee ennen aikojaan niin, ettei jäljellejäävä vielä ole vanha, ehkä sille sitten uskaltaisi sen borzoin ottaa kaveriksi? Toki olen koirien kanssa sopinut, että itseään ei telota ja muutenkin eletään pitkään ( 8) ), mutta cirnecon puolesta hetkittäin hieman hirvittää kun se juostessaan katsoo suurimman osan ajastaan taaksepäin nähdäkseen, missä päin kääpiö tulee. :denti:

Borzoita olen ihastellut vuosia jo, ja päästyäni tapaamaan pari kappaletta ihan lähietäisyydeltä, olen ihan myyty!

Ibizanpodenco Otus ´15
Unkarinvinttikoira Runo ´14
Itämaisia kissoja laumallinen sekä Nyppy
:sydän:
Muistoissa ja sydämessä aina: kääpiöpinseri Rotta, cirneco dell'Etna Rusina sekä legendaarinen Hyypiö

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ma Maalis 11, 2013 12:55 pm 
Poissa
Etusuoralla
Etusuoralla

Lainaa:
Borzoin uskaltaisi siis ottaa pienemmänkin kaveriksi?

Edottomasti. :| Minulla on ollut vuosia myöskin mäyräkoiria ja venakkoni on aina kunniottanut niitä. Näytteyissä tavatessaan mäykkyjä, niin silloin koirani haluaa ehdottomasit tervehtiä niitä. :ihq:
Minulla on myöskin kissa joka jo täyttää 8 vuotta joten omat kissatkin hyväksytään, mutta ei naapurinkissoja.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Maalis 12, 2013 2:00 am 
Poissa
Hilpeä paluu etusuoralle
Hilpeä paluu etusuoralle

Virvatuli kirjoitti:
Minulla on myöskin kissa joka jo täyttää 8 vuotta joten omat kissatkin hyväksytään, mutta ei naapurinkissoja.

Kissilauman keskellä nämä tapaani kaksikin elävät, mutta mukava kuulla etteivät ole mitään pokkeuksia sillä saralla. Vaikka epäilemättä suurin osa koirista rotuun katsomatta oppii elämään omien sisäkissojen kanssa, ulkokissat ovat sitten asia erikseen.

Ibizanpodenco Otus ´15
Unkarinvinttikoira Runo ´14
Itämaisia kissoja laumallinen sekä Nyppy
:sydän:
Muistoissa ja sydämessä aina: kääpiöpinseri Rotta, cirneco dell'Etna Rusina sekä legendaarinen Hyypiö

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Huhti 26, 2013 1:29 pm 
Poissa
Lähtökopissa
Lähtökopissa

Olipas ihana lukea tätä topiccia.. sai vähän omille ajatuksille tukea.

Olen aina ollut ihastunut kaikkiin vinttikoiriin ja haaveillut omasta pitkän aikaa. Ensin olin ihastunut irliksiin (ja edelleenkin niillä on paikka sydämmessäni), lisäksi salukit ja faarakoirat ovat olleet listalla aika samoissa kohdissa.. Borzoi oli taas aina ollut sellainen jotenkin kaikista mahtavin, jotenkin sellainen "eihän nyt minulle koskaan suotaisi noin upeaa koiraa" -rotu. (vaikkakin siis kaikki vinttikoirarodut ovat upeita!). Mutta ihmismieli on mielikuvissaan erikoinen ;D

Mutta n. vuosi sitten rohkaistuin ja päätin tarjota kotia vuoden vanhalle borzoi-urokselle, joka etsi uutta kotia. Viikon verran yhteiseloa kokeiltiin, mutta kaikki ei mennyt aivan putkeen silloin, joten koira oli palautettava takaisin (onneksi löysi pian uuden kodin, jossa asiat sujuivat paremmin). Itkin monta kertaa koiran poisviemisen jälkeen ja vielä vuodenkin jälkeen itku tulee kun palaan ajatuksissani siihen hetkeen ja viikkoon.

Vaikka olen yrittänyt kaikkia keinoja "käännyttää itseäni" pois borzoista.. se ei vaan ota onnistuakseen. Haaveilen edelleen, että jonakin päivänä haave toteutuu ja voisin olla borzoin arvoinen ihminen. Nyt kun olisi vielä asumisolot muuttuneet kerrostalosta omakotitaloon aidatulla pihalla ja muutenkin parempaan järjestelyyn vapaa-ajan jne suhteen, niin on niin mahdottoman vaikeaa olla ajattelematta borzoita touhuamassa pihalla ja lenkkeilyä sen kanssa viereisen harjun metsäpoluilla.

Se viikko tuon upean koiran kanssa muutti kyllä kaiken, jopa oma "hapannaamainen ;)" harjakoirani tuntui tulevan juttuun borzoin kanssa paremmin, kun monen muun kanssa. Koira vei mukanaan palan sydämestäni, ja monet kerrat olen pohtinut, miten olisin saanut yhteiselon sujumaan, jotta olisin saanut tuon mahtavan yksilön pitää. Ehkei vaan ollut vielä minun aikani... :´(

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Touko 14, 2013 9:02 pm 
Poissa
Keltanokka

Ylväys ja luonne kuvausten perusteella. :) En ole valitettavasti tavannut vielä venakkoja kuin näyttelyissä, mutta nuo harvat tavatut koirat ovat jättäneet pysyvän ehkä joskus minullekin -haaveen.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Su Kesä 02, 2013 5:51 pm 
Poissa
Finaalissa
Finaalissa

Meillä on kaikenkaikkiaan (mun ja avokin + mun vanhempien koirat) 3 borzoita, karhukoiraa muistuttava seropi ja 6 whippettiä. Ei koko mitään ole haitannut ja mm. Laran rakkaus on italiaano poika :denti:

whippetit etänä: Kira, Koukku, Unna, Ado ja Vilma
väärän rotuisetTuittu ja Fia
rip wh Netta

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Kesä 04, 2013 3:29 pm 
Poissa
Takaisin vieheen perässä - hoiperrellen
Takaisin vieheen perässä - hoiperrellen

Varvaisuutta siltikin vaikka kuinka tulisivat toimeen pikkukoirien kanssa! Ja tarkoitan niitä OIKEASTI pieniä kuten kissan kokoset ja pienemmän. Kokemusta on , enkä enää aijo kääpiökoiraa ja isoa vinttaria samaan talouteen. Jopa mun Tiibetinterrieri oli helisemässä venakoiden kanssa.

p.s Whippet ei ole "pieni" koira :wink:

Kuva

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Kesä 04, 2013 7:02 pm 
Poissa
Etusuoralla
Etusuoralla

Minulla on ollut mäykkyjä kymmenen viimeisen vuoden ajan, vaikkakin nyt on vain yksi. Venakoiden keskellä on aina mäykyt päättäneet ja venakoilla ei ole mitää sanomista ja eivä ole yrittäneetkään. Minulla tulevat toimeen kissankin kanssa. Vaikkakin olen silti samaa mieltä, että varovaisuutta tarvitaan.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Kesä 04, 2013 11:43 pm 
Poissa
Finaalissa
Finaalissa

Marinka kirjoitti:

p.s Whippet ei ole "pieni" koira :wink:

No tuo yks meidän tytöistä on lähes italiaanon kokoinen :orava:

Tuleehan meidän kaikki kolme ryssää toimeen erinomaisesti myös avokin sukulaisten westieiden ja bichonin kanssa, kaverin pekingeesi risteytyksen kanssa, tipsujen, jnejne. Kuten myös kissat ja kani on saaneet olla rauhassa samassa tilassa

Varovainen on oltava toki aina. Ihan kuten varon whippettien ja pikkukoirien kanssakin.

whippetit etänä: Kira, Koukku, Unna, Ado ja Vilma
väärän rotuisetTuittu ja Fia
rip wh Netta

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 84 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]