Tänään on Ti Joulu 10, 2019 7:26 am

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi  [ 3168 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 212  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: unkarilaiset
ViestiLähetetty: Su Touko 27, 2007 6:54 pm 
Poissa
Hilpeä paluu etusuoralle
Hilpeä paluu etusuoralle

Laitetaanpas unkarinvinttikoirillekin oma keskustelu tänne. Jos vaikka uudetkin unkarilaisten emännät/isännät ilmaantuisivat paikalle :D

Tässä muutama kuva meiltä rodun edustajista:

Kuva

Kuva

Kuva

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Touko 27, 2007 8:51 pm 
Poissa
Hilpeä paluu etusuoralle
Hilpeä paluu etusuoralle

Se on meidän "Maija", ylläolevien aikuisten tuotos.
Kuvassa muistaakseni 12vkoa. Toivotaan ettei ihan jättiläiseksi kasva, isällänsä kun on vähän liikaa tuota koipea :)

Monesti näitä luullaan greyksi, jopa ihan vinttari-ihmisetkin joskus ihmettelevät kuinka on greyllä vahva pää jne. :shock:
Itselle tietysti nuo eroavaisuudet ovat kovin selkeitä.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Touko 27, 2007 11:29 pm 
Poissa
Lähtökopissa
Lähtökopissa

Kyllä on komian näköisiä otuksia!! Taisin jossain vaiheessa käydä väijymässä nettisivuiltakin kuvia.. Näitäkään ei taida suomesta kovin monia yksilöitä löytyä?

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 29, 2007 2:58 pm 
Poissa
Takaisin vieheen perässä - hoiperrellen

Tietääkö kukaan, mikä on unkarinvinttikoirapentueiden määrä koko maailmassa per vuosi, noin suunnilleen?
Vrt. polakkeja syntyy vuosittain maailmassa 10-14 pentuetta (hyvinä vuosina).

halki pellon lumisen...

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 29, 2007 6:17 pm 
Poissa
Hilpeä paluu etusuoralle
Hilpeä paluu etusuoralle

Voi tota Maijaa,tyttö on kovasti kasvanut siitä kun pikasesti näin teiän ihanat unkarilaiset muutama viikko takasin :vautsi2:
Amanda on mun ehdoton suosikki,lissää kuvia :wink:

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 29, 2007 7:45 pm 
Poissa
Hilpeä paluu etusuoralle
Hilpeä paluu etusuoralle

Ei näitä tosiaan hirveän montaa ole. Nyt 18 rekisteröityä. Toivottavasti ihmiset innostuis lisääkin, ovat mukavia harrastuskoiria. Taitaa tuo vahtiviettisyys vaan arastuttaa monia. Multa on jopa kysytty, että voiko meillä käydä kukaan kylässä jos koirat kerran vahtivat :shock:
Näiden vahtiminen on kyllä terveellä maalaisjärjellä varustettua eikä mitenkään yliampuvaa. Erottaa toki luonteen esim. greystä ja whippetistä.
Tuosta vuosittaisesta pentuemäärästä ei ole tietoa, täytyypä selvitellä. Kuulin tässä joku viikko sitten että Unkarissa olisi 400 rekattua yksilöä..
Amanda on munkin suosikki :iih:

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 29, 2007 8:13 pm 
Poissa
Hilpeä paluu etusuoralle
Hilpeä paluu etusuoralle

Oma unkarilainen olisi kyllä kiva mutta mutta ei vielä vuosiin ja nyt sitten eräs galgo sekoitti mun pääni :roll: ,miten unkarilaiset eroavat galgoista?

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 29, 2007 8:54 pm 
Poissa
Hilpeä paluu etusuoralle
Hilpeä paluu etusuoralle

Mulla ei ole kokemusta galgoista, joten vaikea sanoa. Koira kun koira voi käyttäytyä hyvinkin erilailla esim. kisoissa joten pitäisi olla kokemusta elämisestä ko. rodun kanssa jotta voisi vertailla. Keskustelujen perusteella on kuitenkin jäänyt kuva, että unkarilainen olisi ulospäinsuuntauneempi ja perusluonteeltaan sosiaalisempi, mutta varmasti koirakohtaista ja tämä tosiaan ihan mutua.

Profiili  

Viestin otsikko: Unkarilaiset
ViestiLähetetty: Ti Touko 29, 2007 10:38 pm 
Poissa

Täällä Unkarilaisen onnellinen omistaja!! Tulin aivan sattumalta unkarilaisen omistajaksi, kun tuo Ninni tuli Dravan kanssa käymään ja ihastuin heti!! En ollut edes moisesta koskaan kuullut, greystä haaveilin, mutta Raymondiin päädyin, enkä kadu.
Vanha koirani Nyytti (nyt 17v) on aina ollut omissa oloissaan viihtyvä, ei ns. seurakoira, joten luonne vinttikoirassa viehätti sen takia. Raymond kuitenkin haluaa olla myös seurassa juuri sen verran kuin kaipaankin..eikä vielä ainakaan ole osoittanut liiallisen vahtimisen merkkejä, kaikki on sujunut hienosti !!

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 29, 2007 11:18 pm 
Poissa
Kaarrevalvoja
Kaarrevalvoja

Mitenkäs Unkarilaisissa on toi värihomma :?: .

Yksi tuttu haaveilee nykyisten italiaanojen jälkeen unkarilaisesta.
Haluaisi valkopohjaisen koiran,tanakan ja vahvan.

Mitä tossa olen elävänä unkarilaisia nähnyt niin nuo valkopohjaiset koirat näyttäisivät olevan hieman jyskympiä,sekä kuvien perusteella näin näyttäisi olevan.

Miten asia todellisuudessa on :?: .
Onko nämä mitä elävänä on sattunut näkemään vain olleet sattumaa.
Kuvastahan ei juuri voi varmaksi mitään päätellä ja tuo valkoinen värihän lisää myös sitä tanakkuusefektiä.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Touko 30, 2007 5:04 pm 
Poissa
Hilpeä paluu etusuoralle
Hilpeä paluu etusuoralle

Euroopan voittajassa oli viime vuonna se unkarilainen koira valkovoittoinen uros, joka oli jo liian vahva mun makuun (vaikka vahvasta tykkäänkin enemmän). Itse en ole keski-euroopan näyttelyissä tai Unkarissa käynyt joten täysin kuvien varassa teen johtopäätöksiä lukuunottamatta tuota edellä mainittua. Kyllähän osa valkovoittoisista näyttää ainakin kuvissa vahvemmilta, mutta onpa niitä sitten kevyempiäkin. Eli oiskohan kuitenkin ihan linjoista kyse..

On mietinnässä käyttää valko-brindleä urosta, jonka kuva tässä:

Kuva

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Touko 30, 2007 7:23 pm 
Poissa
Hilpeä paluu etusuoralle
Hilpeä paluu etusuoralle

^Oho,mun silmään näyttää ihan tooosi isolta whippetiltä :shock: ,johtuu varmaan tosta väristä 8)

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Touko 30, 2007 7:50 pm 
Poissa
Hilpeä paluu etusuoralle
Hilpeä paluu etusuoralle

^Tunnetaan,löytyy myös Ninnin kotisivuilta tämä tieto, sieltä löytyy myös yleistietoa unkarilaisista :wink:

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Kesä 03, 2007 10:54 am 
Poissa
Kaarrevalvoja
Kaarrevalvoja

Ninni kirjoitti:
Euroopan voittajassa oli viime vuonna se unkarilainen koira valkovoittoinen uros, joka oli jo liian vahva mun makuun (vaikka vahvasta tykkäänkin enemmän). Itse en ole keski-euroopan näyttelyissä tai Unkarissa käynyt joten täysin kuvien varassa teen johtopäätöksiä lukuunottamatta tuota edellä mainittua. Kyllähän osa valkovoittoisista näyttää ainakin kuvissa vahvemmilta, mutta onpa niitä sitten kevyempiäkin. Eli oiskohan kuitenkin ihan linjoista kyse..

On mietinnässä käyttää valko-brindleä urosta, jonka kuva tässä

Juu oli ko unkarilainen uros munkin makuun hiukan liian stydi :shock: ,vaikka upea muuten olikin.

Sahran ja Gastonin kasvattajien yksi kasvatti asuu unkarissa ihmisellä,joka kasvattaa myös Magyareita.
Kuvissa näyttävät hyvinkin vahvoilta koirilta(hällä siis vain näitä valkopohjaisia).

Mutta juu,enpä minäkään ole nähnyt niin montaa Magyaria,että voisi mitään johtopäätöksiä mennä tekemään :) .

Hieno koira on aina hieno koira,vaikka olisi vihreä väriltään :D .

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Kesä 03, 2007 11:06 am 
Poissa
Kaarrevalvoja
Kaarrevalvoja

noble kirjoitti:
Tykkään kyllä näistä unkarilaista. Niiden jykevä pää on minun mieleen, kuten greylläkin :nyökyti:

:eihelev: Mä taas tykkään muuten,mutta just toi leveä pää ei ole mun mieleen niin kovasti.

Sama,kun Irliksillä jos Skottiin vertaa :) .
Mutta mä olenkin ´pääfriikki´ :roll: ja tykkään kaikilla vinttareilla niistä kapeemmista päistä.
Whippeteissäkin ´puikulapäät´ on enemmän mun makuun,kuin leveämmät kallot.

Magyareitten luonne on käsittääkseni pitkälle,kuten Polskin.
Sillä erolla,että eivät ole ihan niin temperamenttisiä ja sähäköitä.
Ja tuo vartioimisvietti on hiukan ´tasaisempaa´ja harvemmin niin ´ylikorostunut´,kuin joskus Polskeilla tuppaa olemaan :?: :!: .
Tämän käsityksen olen saanut juuri em unkarilaiselta kasvattajalta.

Mun korviin kuulostaa todella mukavalta,koska varsinkin kaupunkioloissa kovaluonteisen ja voimakkaan vartioimis-ja suojeluvietin omaavan Polskin kanssa elämä voi joskus olla hiukan... hmm haastavaa 8) .
Ei ehkä niinkään koirasta johtuen,vaan ympäristön-ihmisten-toisten koirien takia,jotka tupaavat järjestämään jos jonkinmoista tilannetta harva se päivä :roll: ja koirahan suhtautuu asioihin oman luonteensa edellyttämällä tavalla.
Saa olla silmät selässäkin ja omistajalla jatkuva skannaus päällä :wink: .

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi  [ 3168 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 212  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]