Tänään on La Syys 21, 2019 6:25 am

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: ihmisriippuvuus borzoilla
ViestiLähetetty: La Marras 01, 2008 9:00 pm 
Poissa
Lähtökopissa
Lähtökopissa

siis meidän uros ulvonu koko syksyn. ensin ajattelin et se ulvoo narttujen perään. nyt kun mies viikonloput poissa hirvenmetällä, ulvomisesta tullu ihan hirveetä. koko viikon lopun koira ulvoo ja ulisee. se loppuu kun mies palaa takaisin sunnuntai iltana, sitten se kiehnää miehessä kiinni, tunkee syliin ja seuraa miestä ihan jokapaikkaan.

millä tän saa loppumaan?? mua alkaa ottamaan aivoon. ja poika on jo ihan kypsyny tuohon jatkuvaan ulinaan.
On siis sanomattakin selvää että koira on ihan kiintynyt mieheen. mies jo sano et seuraava koira kun joskus tulee hän häipyy pariks viikkoa mökille et uus koira sitten kiintyy minuun.

onko muilla tämmösiä läheisriippuvaisia?? miten saa vähennettyä?? naapurit ei vielä ole onneks valittaneet ulvomisesta.....

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: ihmisriippuvuus borzoilla
ViestiLähetetty: Su Marras 02, 2008 12:52 pm 
Poissa
Vieheen perässä uudella innolla
Vieheen perässä uudella innolla

Mun nuorempi borzukka tykkää musta ihan liikaa. Hankalaksi kaiken tekee se, että elellään kolmestaan, siis mä ja kaks borzoita. Ihan yksin ei nuorempaa pysty jättämään, koska huutaa ja ulvoo yksinään. Toisen koiran kanssa ok. Mikäli tytöt menevät hoitoon esim. kerrostaloon (jossa muutenkin asuvat), on nuorempi koko ajan venailemassa mun paluuta.(Hoitopaikalle rasittavaa). Toisaalta, jos hoitopaikka käsittää ison pihan ja paljon duunia on ero helpompi kestää.
Joskus, kun saan jonkun tutun lenkkeilemään kanssamme tavalla, että annan nuoremman toisen ihmisen talutettavaksi, niin voi herran jestas millaista ryysimistä se on mun perään. Joskus siis kaksikin metriä on liikaa... :shock: Näyttelyareenalla tämä on vähän tuskallista, koska tytöt ovat samassa luokassa. Jonkun muun on esitettävä aina toinen tytöistä. (Sääli sitä handleria... :roll: )
En ole oikein keksinyt muuta, kuin että aina tilaisuuden tullen annan jonkun muun käsitellä nuorempaani. En reagoi siihen, kun ryysii onnettomana perääni lenkillä jonkun muun talutettavana ollessaan. Huvittavinta tässä kaikessa on se, että vapaana ollessaan hän ei edes muista olemassaoloani... :| Yritä siinä sitten ymmärtää toisen ajatuksen juoksua.
Kaikenkaikkiaan muuten hän on aivan ihastuttava persoona. Aktiivinen ja innokas. Tykkää namien perässä tehdä erilaisia temppuja ja on aina valmis lähtemään minne tahansa. :nyökyti:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ma Marras 03, 2008 12:23 am 
Poissa
Etusuoralla
Etusuoralla

Hoitaako teillä mies kaikki mukavat velvollisuudet koiran kanssa? Ulkoilun, ruokkimisen, leikkimisen? Koita tehdä jotain koiran mielestä todella mukavaa sen kanssa viikonlopuisin, kun miehesi on poissa, ja myös silloin, kun miehesi on kotona. Omi itsellesi osa koiran & miehen yhteisistä mukavista tekemisistä.

Meillä yksi neljästä borzoistamme on selvästi minun koirani, jollen ole itse kotona/lenkillä, ei sen kanssa ole muilla mitään ongelmia, mutta kun käymme lenkillä kenen tahansa kanssa yhdessä, on kaikille osapuolille helpointa, että Rukka on remmissä kulkiessaan aina minulla, aika paljolti Rukka tosin kulkee ihan irrallaan. Rukka on alkanut sisätiloissakin vasta oikeastaan tänä syksynä huomioimaan/hakemaan huomiota mieheltäni. Samoin sillä on ihan pienestä pennusta saakka ollut erityinen suhde Villiin, vanhimpaan koiraamme.

Sanoisin, että joudut todennäköisesti näkemään ihan vaivaa päästäksesi koirallenne tärkeäksi ihmiseksi, jos koiranne on perheessänne nyt erityisen hyvin samalla aaltopituudella yhden ihmisen kanssa ja kamalasti tämän perään. Sinun pitäisi tehdä itsestäsi koiran silmissä yhtä mielenkiintoinen ja mukava kuin miehesi. :)

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Marras 04, 2008 11:07 am 
Poissa
Lähtökopissa
Lähtökopissa

ompas tullu hurjasti neuvoja........

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Marras 04, 2008 4:14 pm 
Poissa
Finaalissa
Finaalissa

Varmaan perehtyminen ihan tyypillisen eroahdistuksen hoitokeinoihin olis tässä nyt tarpeen?
Miehen ensinnäkin on varmaankin syytä jättää koira huomiotta sekä lähtiessään, että tullessaan. Koiran liimautuminen kylkeen kiinni estetään, esim sohvalle ei asiaa ja tuetaan sitä, että koira isännän paikallaollessakin on niin kaukana, ettei omistaja yltä siihen koskemaan edes jalalla. Selkeä hajurako siis. Isäntä sylittelee vain pienen ajan kerrallaan ja sylittely lopetetaan isännän toimesta, koira ei tule ihmisen luokse halutessaan vaan nimenomaan toisinpäin. Koiran itsenäistä toimintaa tuetaan, hännyksissä ei roikuta. Jos nukkuu sängyssä/makkarissa niin sieltä pois nukkumaan toisten koirien kanssa tai yksin.

Koiralle pyritään keksimään muuta tekemistä kuin uliseminen isännän poissaollessa mutta ulisemisesta ei missään nimessä palkata (eli siis joka kerta kun aloittaa ruveta houkuttelemaan tekemään muuta vaan ennemminkin niin, että sillä siunaaman sekunnilla kun on hetkenkin hiljaa niin palkkaa). Lähtiessä annetaan esim herkku jota pureskella sen sijaan että ikävöidään isukkia. Muuten lähdöt ja saapumiset tehdään ilman mitään numeroa. Koira jätetään ainakin puoleksi tunniksi ennen ja jälkeen ovesta kulkemisen huomiotta.

Eroahdistavalle koiralle rutiinit on tosi tärkeitä ja niiden rikkomista pyritään välttämään. Lähtemisiä ja tulemisia treenataan, eli isäntä menee ovesta ja palaa takaisin vasta kun koira on rauhoittunut/ennenkuin koira ehtii alkaa hermoamaan. Aikaa pidennetään hiljalleen. Yksinolon opettelu aloitetaan nollasta alusta.

Jnejne. Neuvoja on niin paljon kuin neuvojiakin. Tässä nyt joitain joita olen itse suhteuttanut hoidossa olleeseen eroahdistelevaan koiraan, sekä asuessani eroahdistajan kanssa samassa asunnossa kun kämppiksellä sellainen oli.

Besties User Friendly

Piuhaputiikki, näyttelyhihnoja!

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Marras 04, 2008 6:43 pm 
^todella hyvät ja selkeät toimintamallit, oon samaa mieltä :nyökyti: .

Mulla täällä tuo 15 viikkoinen borzoipoika muusta laumasta huolimatta oli heti alusta asti kovasti mun perään huutamassa, jopa öisin kun joutuu nukkumaan alakerrassa ja minä yläkerrassa. Ei tule mieleenkään että ottaisin sitä viereeni nukkumaan juuri tuosta ko syystä, yritän vahvistaa sitä olemaan myös yksin ja usein kun lenkitän muita, jätän sen yksin kotiin, ilman laumaa, sillä koskaanhan ei tiedä mitä elämässä vielä vastaan tulee.

Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]