Tänään on La Tammi 19, 2019 11:30 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 204 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Onko teille koskaan käynyt näin?
ViestiLähetetty: Su Kesä 14, 2009 9:00 pm 
Poissa
Takaisin vieheen perässä - hoiperrellen

Olin Saskan kanssa tänään päivällä parin tunnin metsälenkillä. Koira teki tapansa mukaan taas lenskit (eli otti ja häipyi reissuilleen hetkeks aikaa) ja kun se tuli takaisin autolle, missä sitä odottelin, se näytti tältä: :shock:

Kuva

Joku onneton on ilmiselvästi päässyt hengestään, koska koirassa ei ollut naarmuakaan kun se kotona pesin.... :-(
Hirvittää vaan kun en tiedä mikä... :rolleyebunny: mitään huutoa en missään vaiheessa kuullut, eikä Saska ollut reissussa kuin ehkä vartin verran. Ei se mitään, jos oli rusakko tai orava, mutta kun tuolla metsässä liikkuu myös pienoinen kaurislauma ja eikös niillä ole just nyt vasat... kauris on aika pieni eläin, eikä se tuolla ryteikössä ryssää karkuun pääse..... :-(

Saa nähdä kuulenko asiasta jälkeenpäin ja jos kuulen, niin mahtaako asiasta tulla seuraamuksia...... :rolleyebunny:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Onko teille koskaan käynyt näin?
ViestiLähetetty: Su Kesä 14, 2009 9:04 pm 
Poissa
Kaikenkarvainen Ritu
Kaikenkarvainen Ritu

Huh! :shock: Kävitkö kiertelees sitä metikköä, et näkyyks raatoo..?

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Su Kesä 14, 2009 9:18 pm 
Poissa

No en menny, kun olin jo pari tuntia ollut, enkä tiennyt tarkkaan millä alueella koira yksistään seikkaili. Tuuppasin otuksen vaan vähin äänin autoon ja koitin saada sen hiljaa ja huomaamatta kotiin.... Onneks ei pihassa ollut ketään kun menin.

Kiva selitellä pihan mukuloille tai naapureille, että Saska nyt EHKÄ ON TUOLLA METSÄSSÄ TAPPANUT JONKUN ELÄIMEN..... :rolleyebunny: Varsinkin kun koira on itse lempeyden maineessa tässä taloyhtiössä. :wink:

Kaveri tosin sanoi lähtevänsä nyt vielä illalla omien koiriensa kanssa tekemään sen lenkin, missä normisti liikutaan ja sanoi että katselee samalla jos jotain löytyis.... Mikään hiiri se ei ole tosta verimäärästä päätellen kyllä ollut.

Mä nyt toivon ettei se oo ottanut bambilta henkeä siellä.... :oops:

On noi perkeleet metsästäjiä, nyt mäkin sen ihan konkreettisesti näin. Teki vähän pahaa, täytyy myöntää. :cry:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Su Kesä 14, 2009 9:34 pm 
Poissa
Vieheen perässä uudella innolla

Juu on meille ainakin käynyt noin, tosin pääsin omin silmin näkemään, että jänis pääsi hengestään. Sitten olikin kiva käppäillä vilkkaan ostoskeskuksen halki kahden verisen koiran kanssa... Voi taivas, että nolotti. Mielessäni ajattelin, että luojan kiitos se oli jänis, eikä kenenkään lemmikki kissa, vaikka karmeaa se silti aina on. :-(

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Su Kesä 14, 2009 9:45 pm 
Poissa
Vieheen perässä
Vieheen perässä

Ohoh :shock:
On se kenties voinut olla rusakko. Meillä Niki teilasi kotipihalla pupujussin viime kesänä ja sen rintamus näytti kutakuinkin samalta kuin Saskalla.
Orava se tuskin on ollut, mutta pupu tai jotakin muuta..

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Su Kesä 14, 2009 11:45 pm 
Poissa
Palkintopallilla
Palkintopallilla

mastermind kirjoitti:
Mielessäni ajattelin, että luojan kiitos se oli jänis, eikä kenenkään lemmikki kissa, vaikka karmeaa se silti aina on. :-(

Sen jälkeen kun Milka meinas päästä omasta hengestään sen kaistapäisen virolaisen kissan kanssa, mua ei ole säälittänyt irtokissat lainkaan.

Viime maanantaina viimeksi nappasi kissan yhden pensaan juurelta, Milka oli siis hihnassa eikä hihna edes kiristynyt! Mulla sydän hetti voltin kun tajusin mikä sillä on, ei todellakaan sen saatanan katin vuoksi vaan koirani! Kiva koittaa saada kattia sen suusta kun se puree ja ravistelee, kun mulla on kaksi muutakin (tosin ei kovinkaan vietikästä) venakkoa hihnassa, ja kaverilla 2 affea ja 1 saluki jotka huutaa ja kiskoo lisää tahtia. Onneksi silloin selvittiin yhdellä naarmulla keskellä kuonoa.

Milloin ihmiset oppisivat pitämään ne kirotut kattinsa sisällä lukkojen takana tai rakentamaan niille tarhan? (Tääkin siis tapahtui Espoossa tiheällä asuinalueella, ei tosiaan missään landella jonkun navetan kulmalla.)

Kuva
MVA Dubnjak Balashka
MVA Hatsina Jarkaja Zvezda, MVA Hatsina Jastreb Bystryj
Bilinka For Solovyev
Dubnjak Cossara
MVA & JMVA Dubnjak Excavator
Eternal Elektra Royal Lily
Dubnjak Finest Gravel

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ma Kesä 15, 2009 3:50 pm 
Poissa
Etusuoralla
Etusuoralla

On käyny, sitä ennen ehdin nähdä ja kuulla kuinka Rukka lähti villisian perään, tosin siis vasta porsaan. Aika kamalan näköisenä se tuli takaisin, yltä päältä verinsenä.

Olen kanssa sitä mieltä, että jos joku päästää/pitää kissojaan taajama-alueella autoteiden lähellä irrallaan, on turha tulla valittamaan, jos kissa hengestään pääsee, oli se sitten auton alla tai koiran suussa. Varsinkin jollei kissa edes tajua kiivetä koiraa puuhun karkuun, on se silkkaa darwinismia. Tyhmempi pääsee hengestään.

Ja ei, siltikään en päästä koiriani tarkoituksella kissojen kimppuun ja olen loukannut itsenikin kaatuessani, kun niitä olen estellyt. Niitä kissoja säälin ja surkuttelen, jotka hampaisiin ovat jääneet (onneksi ei vuosiin yhtään), mutta kissan heitteille jättänyttä omistajaa en kyllä ymmärrä enkä sympatiseeraa.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ma Kesä 15, 2009 4:00 pm 
Poissa
Väsynyt, mutta onnellinen
Väsynyt, mutta onnellinen

Meillä on tuossa 100 metrin päässä talo, jossa on ulkokissa. Olisinkohan viime kesänä nähny sen eka kerran ja sillon se taisi tuonne vasta tullakin. Harmittaa kun muutoin voisi periaatteessa päästellä poikia rapun ovesta iltapissalle ja vähän revittelemään tohon metikköön, mutta kun se kissa tuppaa kuleksimaan meitin pihalla ja tässä ihan lähimaastossa. Veikkaan, että se ottais kyllä hatkat kotiin päin, mutta en haluais sitten olla se "niitten hullujen koirien omistaja, jonka koirat tappo kissan tämän omalle kotipihalle". Onhan tuolla metikössä iltasin toki muitakin elukoita, mutta mun omantunnon kannalta tommonen "ei kenenkään lemmikki" ei aiheuta vahingon sattuessa niin suuria tunnon tuskia. Eipä nuo ole kyllä toistaseks oo lähteny vielä minkään perään ja tappolistalla on vain ja ainostaan hyttysiä, kärpäsiä ja hämähäkkejä. :denti:

Bandera "Nera", Jota "Jota", Estrella "Stella", Resaca "Rea"

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ma Kesä 15, 2009 6:18 pm 
nyt tulee paljon kirosanoja, suotanee se anteeksi.
irtokatit sais ampua perkele! tääl pyörii yhellä tiellä nyt kaksi kattia ja yhden kerran toinen katti olikin siinä pusikossa heti metrin päässä ja koira äkkäs sen ennemmin ku minä.pinja piteli kattia kiinni mahanahasta ja katti oli kynsinee kiinni koirani naamassa. pinjan oli hellitettävä ote kun katti sohasi kynnellä suoraan alaluomeen :center:

nyt koirat on sen jälkeen olleet ihan sekopäisiä kun sille tielle mennään ja parii kertaa ne katit on sielä näkyny. nykyään ne sentää osaa lähtä jo karkuun kun meijät näkevät.

jos mun koirat saa jomman kumman katin vielä kiinni ja käykin niin että mun koirat tappaa sen ni tiedän että sieltä pihalta tulee joku haulikon kaa valmiina ampumaa mun koirat.

Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ma Kesä 15, 2009 7:33 pm 
Poissa
Etusuoralla
Etusuoralla

^ Jos joudut käymään eläinlääkärillä kissan aiheuttamien vammojen takia, lähetä lasku kissan omistajalle. Kissan omistaja on aivan yhtä lailla vastuussa eläimensä aiheuttamista vahingoista kuin koirakin.

Ja edelleenkin, ne kissat eivät ole vastuussa irti olemisestaan, vaan se niiden IDIOOTTI omistaja. Joten älkäämme turhaan vihatko kissoja! :)

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ma Kesä 15, 2009 8:12 pm 
Poissa
Adam4eva
Adam4eva

Irtokissa-asialla on myös kääntöpuolensa, valitettavasti. Paikallisessa lehdessämme kuulutetaan kissanomistajia ja mahdollisia "irtokissoja", Porissa muutamalla asuinalueella on rottaongelma räjähtänyt käsiin.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ma Kesä 15, 2009 10:07 pm 
Poissa
Palkintopallilla
Palkintopallilla

HannaO kirjoitti:
Olen kanssa sitä mieltä, että jos joku päästää/pitää kissojaan taajama-alueella autoteiden lähellä irrallaan, on turha tulla valittamaan, jos kissa hengestään pääsee,

Joo ei mua siis kiinnosta tippaakaan niiden kissojen henki, vaan se että ne voivat olla todella vaarallisia hihnassa olevalle koiralle, jopa tuollaiselle verenhimoiselle borzoille!

Kuva
MVA Dubnjak Balashka
Bilinka For Solovyev
Dubnjak Cossara
Dubnjak Finest Gravel

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ma Kesä 15, 2009 10:09 pm 
Poissa
Palkintopallilla
Palkintopallilla

HannaO kirjoitti:
^ Jos joudut käymään eläinlääkärillä kissan aiheuttamien vammojen takia, lähetä lasku kissan omistajalle. Kissan omistaja on aivan yhtä lailla vastuussa eläimensä aiheuttamista vahingoista kuin koirakin.

Joo kun koirasta valuu verta kaulasta ja/tai on silmä tai kieli revitty tms, ja se vielä hönkii kissan perään jos vaan tolpillaan pysyy, niin EN TOD lähde etsimään sen katin omistajaa!

Ja tää kommentti siis siksi, että useimmiten ne taajamassa hengaavat irtokissat on "en mä tiedä kenen, oon kyl nähnyt sen täällä ennenkin" -omistamia.

Kuva
MVA Dubnjak Balashka
Bilinka For Solovyev
Dubnjak Cossara
Dubnjak Finest Gravel

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Kesä 16, 2009 4:13 pm 
Poissa
Etusuoralla
Etusuoralla

Ebes kirjoitti:
Joo kun koirasta valuu verta kaulasta ja/tai on silmä tai kieli revitty tms, ja se vielä hönkii kissan perään jos vaan tolpillaan pysyy, niin EN TOD lähde etsimään sen katin omistajaa!

Ja tää kommentti siis siksi, että useimmiten ne taajamassa hengaavat irtokissat on "en mä tiedä kenen, oon kyl nähnyt sen täällä ennenkin" -omistamia.

Ei tietenkään tuossa tilanteessa, kyllähän jonkin näköistä priorisointia aina kannattaa harrastaa. Ensin hoidetaan vakavat vammat kuntoon!

Ja mitä kissan tai vastaavasti koiran hulluuteen tulee, aika harvoin mikään eläin on ihmisen tarkoittamalla tavalla hullu, ilkeä, tms.

On minunkin koirieni kimppuun kerran hyökännyt kissa. Kävelimme rauhassa takaisin kotiin, kun takapihallamme ilman näkyvää syytä päällemme hyökkäsi kissa. Yritin juosta kahden koiran kanssa sitä karkuun, mutten onnistunut. Kissalta lähti valitettavasti henki. Ihmettelimme siinä sitten yhdessä jonkun paikalle soittamien poliisien kanssa, mikä kissaan oli mahtanut mennä. Vasta viikon kuluttua joku kuuli nälissään huutavat kissanpoikaset rapun alla. Olimme kävelleet kissanpoikasten ja paikalta juuri lähteneen tai sinne palaavan emon väliin ja se altruistisesti puolusti poikasiaan oman henkensä kustannuksella. Hulluudesta ei todellakaan ollut kysymys.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ke Kesä 17, 2009 12:27 am 
Poissa

kurrnappi kirjoitti:
nyt tulee paljon kirosanoja, suotanee se anteeksi.
irtokatit sais ampua perkele! tääl pyörii yhellä tiellä nyt kaksi kattia ja yhden kerran toinen katti olikin siinä pusikossa heti metrin päässä ja koira äkkäs sen ennemmin ku minä.pinja piteli kattia kiinni mahanahasta ja katti oli kynsinee kiinni koirani naamassa. pinjan oli hellitettävä ote kun katti sohasi kynnellä suoraan alaluomeen :center:

Korjaan tähän eläinsuojeluyhdistyksen edustajana että "Irtokatin OMISTAJAN sais ampua perkele"! Ei ole kissan vika todellakaan että jotkut välinpitämättömät ihmiset niitä laskee ulkoilemaan vapaana. Piste.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 204 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]