Tänään on Su Syys 15, 2019 4:02 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Paras koirapeti isolle ja pitkäkarvaiselle koiralle
ViestiLähetetty: Ti Kesä 08, 2010 4:13 pm 
Poissa
Vieheen perässä
Vieheen perässä

Meillä Kapu viihtyy tämmöisessä pedissä. Taitoin 160cm leveän paksuhkon (n.4cm) vanhan petarimme kaksinkerroin. Ostin Jyskystä ohuen tikatun puuvillaisen peiton 10eurolla. Ompelin peitteeseen nappi-kuminauhakiinnityssysteemin kumpaankin laitaan ja laitoin petarin sitten "pussin" sisälle. Päällinen kerää karvaa, mutta siinä pysyvät :wink: kunnes ne imuroidaan. Impparoin päällisen aina ennen konepesua + siivotessa, näppärää.
Jyskyn peitteessä eri kuvio eri puolilla joten uutta ilmetta saa jos laittaa välillä toisinpäin :-) Kun rikkoontuu niin sitten taas "peitekauppaan"
Peitteessä plussaa se että on riittävän paksu ja luidensyönnit yms märät sotku eivät imeydy sisustaan saakka.

Tämä peti siis lattialla ja isompikin koira mahtuu hyvin makoileen 100cmx160cm niin mukavan pehmeällä alustallaan.

Tätä petiä ei saa petailtua mutta sitä toteuttaa joka yö olkkarin koirasohvalla irtopäällisen kera.

R.I.P Tino (Taigatassun Amore Valentino, s.7/12-12/15)
Nemo (Marvin, 2005-2012)
Kapu (Pol.Letoslav, 2006-2012)

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Heinä 23, 2010 12:39 am 
Poissa
Vieheen perässä
Vieheen perässä

Katri kirjoitti:
Katri kirjoitti:
Mulla on varmaan samanmoisia ku Ebesillä ja en voi muutaku suositella. Koirat tykkää ja puhistaminen on ääri helppoa.

http://www.on24.fi/kodin_tuotteet/muut_kodintarvikkeet/lemmikkielaimille/8547

Itseäni lainatakseni. :denti: Pistin jo linkin paikkaan mistä minä ostin ja siellä on myös halvempaa kuin zooplussassa mutta postareista en tiiä kummassa kalliimpi tai halvempi.

Tuli halvemmaksi tilata Zooplussalta, aika roimastikin, tosin isoin koko on 100 x 80. Mutta se vaikuttaa oikein passelilta meidän pienikokoisille nartuille ja näyttävät viihtyvän pedissä, vaikka sitäkin kyllä pedataan. Ostin kokeeksi yhden, saa nyt nähdä tilaanko lisää tulevaisuudessa.
Toimitus oli nopea, mutta en saanut mitään ilmoitusta koska peti saapuu, joten emme olleet tietenkään kotona juuri silloin. En myöskään saanut mitään ilmoitusta, että paketti oli toimitettu lähimpään postiin, vaan jouduin itse kyselemään paketin perään. No loppu hyvin, kaikki hyvin.

Teine Muse at Barhat 03/2010 US

Iisan borzoi

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Heinä 23, 2010 1:14 pm 
Poissa
Pink or brown?
Pink or brown?

Okei. Mulle ne kyllä soitti etukäteen ennenku toivat mulle sieltä kissanhiekkaa ja ruokaa ku sitä mä oon tilaillu zooplussalta joskus... :denti: Ja soittivat sieltä on24sestakin sillon ku tilasin noi pedit muutama vuos sitten. Ne alkaa olee nyt vähän lopussa ni mä just tilasin uuden pedin tuolta on24sesta ja mä jo maksoinkin sen ja sit ne ilmotti et mä saan sen vasta joskus syksyllä ku soitin perään ku ei mitään kuulunu. :denti: No menettelee noi vanhatkin vielä vaikka ovatkin vähän kärsineet noitten italiaanojen toimesta ne on täynnä pikku reikiä ja pari vähän suurempaakin. :ehe: Isoja koiria olisivat kestäneet varmasti vielä useamman vuoden ku noi ei niitä kuluttanu puremalla ja kaivamalla.
edit. Ja ehkä se on oikeestaan parempikin että se uus peti tulee vasta syksyllä ni tolta italiaano vauvalta on vaihtunu kaikki pentuhampaat pois...

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Heinä 23, 2010 2:51 pm 
täällä suunnitellaa keinonahasta ihan tavi vaahtomuovipatjan päälle.
helppo putsata eikä siihen tartu niit pirun KARVOJA KARVANLÄHTÖAIKAA

Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Su Tammi 16, 2011 2:35 pm 
Paras ison koiran peti syntyy pinnasängynpatjasta (vaahtomuovinen Etolasta tai Jysk vuodevarastosta ym. n. 15e. halvimmat) ja "ulkoilukankaasta" tai muusta vettä hylkivästä kankaasta, joka leikataan patjan malliin ja ommellaan "isoksi patjanmalliseksi sukaksi", jonne patja suit sait sukkelaan sujautetaan. Lopuksi ommellaan se pääty kiinni.

Hintaa yhdelle patjalle tulee ehkä se 20 e. On helppo puhdistaa juoksevalla vedellä tai pyyhkiä vain! :nyökyti:
Myös koirat on tykänneet kovasti näistä isoista patjoista, jokaiselle on meillä oma. :-)

En löytänyt yhtään kuvaa meidän poppoosta patjoilla, mutta tässä pari kuvaa viime kesältä, kun oli niin kuuma, että pojat tahtoivat vain maata kylppärissä, jossa oli kaikista viileintä ja kyseisenlainen patja näkyy taustalla kuivumassa. Mitään liotusta vedessä tälläinen patja ei tietenkään kestä, kun saumoista menee vettä sisään, mutta nopea huuhtelu runsaalla vedellä on mielestäni sopinut hyvin patjojen puhdistukseen.
Kuva

Kuva

Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]