Tänään on La Syys 21, 2019 6:31 am

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 172 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 21, 2007 3:58 pm 
Poissa
Palkintopallilla
Palkintopallilla

Jos se on kurrnapin oma pentu, niin ikää on 5 kk.

http://www.zoolandia.vauhti.net/

Avgustejsha Osoba sudarij
"Avga/ Avgusta"

* 23.6.2007

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 21, 2007 4:07 pm 
Poissa
Etusuoralla
Etusuoralla

tänks, niimpäs näyttää, noitten viimesten kuvien perusteella kulmuri näyttäis kuitenkin kasvavan oikealle puolelle ientä, ei siis kitalakeen, mut tiedä häntä

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 21, 2007 5:07 pm 
Poissa
Palkintopallilla
Palkintopallilla

Joo ja 5-kuisen suu nyt muuttuu muutenkin vielä. Niillä meidän kasvateilla joilla kulmurit tuli vähän miten sattuu, alaleuka kasvoi leveytä lähinnä 6-7 kk iässä ja purenta muuttui priimaksi. 5-kuisena ainakin Jököllä oli aika killillään toinen alakulmuri. Muistan kun pentunäyttelyssä Unto Timonen siitä oikein huomautti. (Jökö oli silloin viikkoa vaille 6 kk.)

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 21, 2007 5:56 pm 
kattelin että ihan hitusen on hampaan suunta vaihtunut ...huh. taivuteltu sitä on päivittäin ja toivotaa että vielä nyt muutaman millin vaihtas suuntaa ni ois edes siedettävä tuo purenta

Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 22, 2007 8:50 am 
Poissa
Etusuoralla
Etusuoralla

>>>Mä en kyl usko tohon "naamalla voittoon" teoriaan, minkä todistaa myös monet näyttelytulokset<<<<

Valitettavasti olet väärässä. Kyllä on myöskin tuomareita joihin ei naama vaikuta, mutta en tiedä montakaan Suomalaista tai Ruotsalaista tuomaria. Jos vielä asiaa pahennetaan, niin näyttelilleasettajilla (valitettavasiti monella) on tapana lähettää kuvia tuomareille jossa esiintyy heidän koirat ja kerrotaan miten heidät tunnistaa. Minä ole lukenut Thomassenin kirjeitä ja olen nähnyt muiltakin mutta en mainise heitä tässä kun ovat vielä aktiivisia tuomarintehtävissä. Näistä kirjeistä löytyy tunnettuja koiranesittäjiä sekä Suomesta niin kuin Ruotsistakin.

Tulin juuri kotiin ja tuli kallis Suomenmatka. Autoni nimittäin hajosi Turussa ja meni kytkin ja kaikki muutkin mitä osat siihen liittyi. Sain kuitenkin auton lainaan joten pääsin Jyväskylään.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 22, 2007 4:28 pm 
Poissa
Finaalissa
Finaalissa

Ihan OT mutta olisiko Virvatulen ja Kurrnapin mahdollista kirjoittaa suomea. Noita viestejä on välillä ihan oikeasti hankala ymmärtää. 8)

Kyllä nuo Kurrnapin koiran hampaat saattavat tulla ihan hyväänkin asentoon. Mulla oli aikanaan venakko, jonka kulmahampaat näyttivät tulevan ihan väärinpäin, mutta lopputuloksena oli ihan hyväksyttävä purenta. Painelin kyllä alakulmureita, mutta oliko sillä käytännössä merkitystä niin en tiedä.

Kyllä musta koiran ulkonäkö kuitenkin vaikuttaa menestykseen huomattavasti enemmän kuin se hihnan toinen pää, jos hän jotenkin osaa esittää koiransa ja koira ei ole aivan perässä vedettävä matolaatikko.
Musta meillä on kotimaisissakin muutama ihan oikeasti hyvä tuomari. (Siis tämähän on taas subjektiivinen näkemys :nyökyti: Kyseisten tuomareiden ja mun koiramaku on vain samanlainen.) :mrgreen:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 22, 2007 4:35 pm 
Poissa
Lehmän lykkäs
Lehmän lykkäs

ainokaneli kirjoitti:
Ihan OT mutta olisiko Virvatulen ja Kurrnapin mahdollista kirjoittaa suomea. Noita viestejä on välillä ihan oikeasti hankala ymmärtää. 8)

Siis mitä tarkoitat tällä? Mä olen ainakin ymmärtänyt kaiken.. :roll:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 22, 2007 5:04 pm 
Poissa
Adam4eva
Adam4eva

AnnaAnimal kirjoitti:
ainokaneli kirjoitti:

Samoin.
AnnaAnimal tarkoittanee varmaankin sitä että Virvatuli on ruotsinsuomalainen (asustaa ruotsissa) eli siksi hieman huono suomi ja kurrnappi taas kirjoittaa ilman pisteitä ja isoja kirjaimia.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 22, 2007 7:46 pm 
Skilful kirjoitti:
AnnaAnimal kirjoitti:
ainokaneli kirjoitti:

Samoin.
AnnaAnimal tarkoittanee varmaankin sitä että Virvatuli on ruotsinsuomalainen (asustaa ruotsissa) eli siksi hieman huono suomi ja kurrnappi taas kirjoittaa ilman pisteitä ja isoja kirjaimia.

kyllä minä mielestäni pisteitä käytän, mutta pilkkuja ja isoja kirjaimia nihkeästi. (koulussa en ole ollut äikän tunnilla paikalla). mutta en tajua miten se tekee tekstistä niin vaikea luettavan? kai nyt jokainen kuitenkin lukea osaa?

Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 22, 2007 9:54 pm 
Poissa
Etusuoralla
Etusuoralla

Minä ajattelin kirjoittaa Jyväskylän näyttelystä, sillä olin aivan ihmeissäni venakoiden hännänkannosta. En nähnyt montakaan joilla oli rotumääritelmän mukainen häntä. Pahimmissa tapausissa häntä oli rullalla selkälinjan yläpuolella. Onko tämä tosi vai oliko kaikki "pystykorvat" tulleet Jyväskylään?
Minua ei häritse jos häntä on hieman vino johonkin suuntaan tai pieni lenkki hännänpäässä, mutta ei rullalla missään tapauksessa. Onko tämä kasvattajien huolimattomuutta vai mistä se johtuu. Täällä näkee erittäin harvoin sellaisia häntiä näyttelyissä ja siksi olin lievästi sanottuna "shokissa" Tuomarin kommenteista päättelin että hänkään ei pitänyt korkeista rullahännistä.

Kasvattajien olisi korkea aika kiinnittää enemmän huomiota häntiin ja turkkin. Monella oli aivan liian villamainen paksu turkki. Ei se näytä kauniita ja minua häiritsi myöskin muutamien liian runsas turkki. Venakko on metsästyskoira ja ei ole tarkoitus että puoli metsää roikku turkisssa kun koira tulee metsästyksen jälkeen kotiin. Minä itse pidän turkillisista venakoista, mutta liika on aina liikaa ja turkin laatu pitää olla silkkinen ei villava tai karkea.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 22, 2007 11:07 pm 
Poissa
Palkintopallilla
Palkintopallilla

Virvatuli kirjoitti:
Kasvattajien olisi korkea aika kiinnittää enemmän huomiota häntiin ja turkkin. Monella oli aivan liian villamainen paksu turkki. Ei se näytä kauniita ja minua häiritsi myöskin muutamien liian runsas turkki. Venakko on metsästyskoira ja ei ole tarkoitus että puoli metsää roikku turkisssa kun koira tulee metsästyksen jälkeen kotiin. Minä itse pidän turkillisista venakoista, mutta liika on aina liikaa ja turkin laatu pitää olla silkkinen ei villava tai karkea.

Olen ehdottoman samaa mieltä tuosta! Nykyään sentään vähemmälläkin turkilla voi pärjätä, vielä joitain vuosia sitten ei voinut. En kuitenkaan viitsi laittaa tänne niiden "karvahirviöiden" kuvia malliesimerkiksi siitä millaisia borzoiden ei pitäisi olla, sillä niiden koirien omistajat varmaan lynkkaisi mut.... Mutta voi laittaa miljuunannen kerran omien koirien kuvia esimerkkinä siitä, miten vähälläkin turkilla pärjää - sekä näyttelyissä että Suomen ilmastossa arkielämässä.

valiouroksen turkki:
Kuva
Tuosta ei ole koskaan sanottu että olisi liian vähän, koiralla takana joku about 30 näyttelyä.

Laitan hetken päästä kuvan nartusta, jolla oli "liian vähän karvaa" vuosina -99... -03.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 22, 2007 11:28 pm 
Poissa
Palkintopallilla
Palkintopallilla

Eli siis tällaista nartun turkkia pidettiin vielä muutama vuosi sitten keskimäärin liian lyhyenä, laatua kyllä kehuttiin mutta hapsuja aina moitittiin:

Kuva Kuva

Nyt taas ihan viimevuosina on kehuttu esim. tätä:

Kuva

Eli onneksi on sentään suuntaus hieman muuttumaan päin. Ehkä osaltaan auttaa tuo uusittu tuomarikoulutusmateriaali, etenkin jos siis muissakin maissa on alettu kiinnittää huomiota samaan.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 22, 2007 11:45 pm 
Poissa
Vieheen perässä uudella innolla
Vieheen perässä uudella innolla

samaa mieltä ebeksen ja virvatulen kanssa siitä ettei borzoille kuulu sellaista kamalan runsasta turkkia, käyttökoiriksi ne on alunperin tarkoitettu.. eihän sellaisella turkilla pahemmin missään metsällä juostaisi..ainakaan riistan perässä :wink:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Marras 23, 2007 9:39 am 
Poissa
Etusuoralla
Etusuoralla

no J-kylässä koirien turkit olivat mielestäni vähintäänkin sopivia, ja usealla näytti olevan turkki juuri irtoamassa tai osin irronnut, yhtään villamaista turkkia en onnistunut näkemään, vaikka olin koko ajan joko kehässä tai metrin päässä siitä...rullahännätkin jäi, jostain syystä, minulla huomaamatta, muutamaa nuorta urosta lukuunottamatta..

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Marras 23, 2007 10:16 am 
Poissa
Finaalissa
Finaalissa

kurrnappi kirjoitti:
Skilful kirjoitti:
AnnaAnimal kirjoitti:
ainokaneli kirjoitti:

Samoin.

kyllä minä mielestäni pisteitä käytän, mutta pilkkuja ja isoja kirjaimia nihkeästi. (koulussa en ole ollut äikän tunnilla paikalla). mutta en tajua miten se tekee tekstistä niin vaikea luettavan? kai nyt jokainen kuitenkin lukea osaa?

Joo, kyllä mä olen Virvatulen tuntenut 20 vuotta. Epäilemättä meistä jokainen osaa lukea, mutta välillä tosiaan sitä ajatusta oli vähän vaikea löytää kielivirheiden seasta. No, mä olin vähän väsynyt ja luin koko keskustelun yhdellä kertaa.

Ei munkaan mielestä turkit ole meillä mikään suuri ongelma. Mä katselin viimeksi venakoita Lahden ryhmiksessä pari viikkoa aikaisemmin ja niitä rumia hännänkantoja kyllä näkyi. Valitettavasti niitä kippurassa selkälinjan yläpuolelle nousevia häntiä on taas nyt enemmän kuin joitakin vuosia sitten. Toisaalta musta suomalaistem venakoiden taso on tänään hivenen korkeampi kuin silloin 2002, kun mulla oli uuden koiran hankinta edessä ja rotu vaihtui.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 172 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]