Tänään on Pe Marras 15, 2019 1:47 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 172 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Marras 13, 2007 1:39 am 
Poissa
Etusuoralla
Etusuoralla

Oikessa olet Hassupossu. Kyllä se jalkojen vääntyminen yleensä johtuu useasta seikasta eikä VAIN liukkaasta lattiasta. Ruokinta on myöskin tärkeää.
Venakkon kasvussa juuri 3-6 kk on se aika jollion kasvuhäiriöt ovat herkemmin saatavilla koska koiran luusto on heikoimmillaan hampaiden vaihdon aikana. On myöskin koiria joilla ei jalat vääntyile vaikka kuinka liukastelevat sillä ainahan on poikkeuksia ja uroksella on herkempiä kuin nartut. Yleensä en anna nartuilla hampaiden vaihdon aikana ylimääräistä kalkkiannosta mutta urokset saavat 2-3 kertaa kahden viikon kalkkikuurin. Näen yleensä venakon jaloista kuinka monta kalkkikuuria tarvitse kukin uros.
Luusto ei saa myöskään kovettua liian nopeasti. Myöskin eri linjat eroavat toisistaan miten nopeasti pennut kasvavat. Joten yhden kennelin väittämät kasvuvauhdit ja tavat eivät päde muiden kenneleiden linjojen kanssa.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Marras 13, 2007 9:54 am 
Poissa
Etusuoralla
Etusuoralla

kun kerran Essi meni rapsuttelemaan koiriaan niin vastaan ihan oma-aloitteiseti hänen puolestaan, että hän ei ole missään vaiheessa ollut mittauksia vastaan, päinvastoin juuri hänen kasvattejaan oli (lähes ainoina) ilmoitettu jalostustarkastukseen....

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Marras 13, 2007 5:38 pm 
Poissa
Etusuoralla
Etusuoralla

Olisin halunnut tietää Suomalaisista näyttelysäännöistä. Kilpaileeko valoiluokkaan ilmoitettu koira sertistä????

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Marras 13, 2007 6:18 pm 
Poissa
Possu, siis sika!
Possu, siis sika!

Kilpailee jos ei oo suomen muotovalio, ellen aivan väärässä ole. Korjatkoon joku jos meni ihan mönkään :roll:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Marras 13, 2007 6:26 pm 
Poissa
Lähtökopissa
Lähtökopissa

^Jep. Koiran voi ilmoittaa valioluokkaan, jos se on jonkin FCI:n jäsenmaan valio tai kv. valio. Sertin voi ottaa vastaan koira, jolla ei ole Suomen muotovalion arvoon oikeuttavia tuloksia.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Marras 13, 2007 6:59 pm 
Poissa
Etusuoralla
Etusuoralla

Hyvä, kiitos.Olen tehnyt sitten mokan. Olen ilmoittanut valiokoiran avoimeen luokkaan. :twisted:

Nyt minä ymmärrän miksi minä ja Ebes ei ymmärretä toisiamme. Luemme eri rotumääritelmää. Sain juuri selville että Suomessa uusin on just käännettävänä. En ole tarkoituksella ymmärtänyt väärin mutta josku käy näin kun on eri taustatiedot. Pyydän anteeksi Ebeltä. Tarkistin juuri uusimmasta rotumääritelmästä ja sieltä ei löydy mitään niitä lainauksia mitä Ebes kirjoitti ja siksi väärinymmrrys. :shock:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Marras 13, 2007 7:05 pm 
Poissa
Possu, siis sika!
Possu, siis sika!

Sitä uutta suomennosta odottelen tässä itsekin kieli pitkällä :P

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Marras 13, 2007 7:06 pm 
Poissa
Possu, siis sika!
Possu, siis sika!

Virvatuli kirjoitti:
Hyvä, kiitos.Olen tehnyt sitten mokan. Olen ilmoittanut valiokoiran avoimeen luokkaan. :twisted:

Saa sen sertin avoimestakin jos hyvä tuuri käy :wink:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Marras 13, 2007 7:25 pm 
Poissa
Etusuoralla
Etusuoralla

Tuuria tarvitaan kun on ilmoitettu 44 venakkoa. :roll:
Pahus mikä moka ja on vielä talvikelikin. Satoi juuri ensimmäisen lumen ja en tiedä kuinka kauan on maassa. :twisted:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Marras 13, 2007 7:45 pm 
Poissa
Palkintopallilla
Palkintopallilla

Virvatuli kirjoitti:
Tuuria tarvitaan kun on ilmoitettu 44 venakkoa.

Ainakin yksi avoimen luokan narttu jää pois. Milka nimittäin.

Lainaa:
En ole tarkoituksella ymmärtänyt väärin mutta josku käy näin kun on eri taustatiedot. Pyydän anteeksi Ebeltä.

Saat anteeksi.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Marras 13, 2007 8:16 pm 
Poissa
Etusuoralla
Etusuoralla

Kiitos, Ebes.
Yritetään uudestaa ja yritetään muistaa että tarustatietolähteet ovat ehkä erillaiset joten varmaan tarkemmat selitykset ovat paikallaan. En vain ymmärrä miksi Suomi sai uuden rotumääritelmän noin myöhään kun se meillä on ollut jo vajaa kaksi vuotta. :roll: Ihmeellistä eikä oikein ymmärrettävää. :roll:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 14, 2007 9:55 am 
Poissa
Etusuoralla
Etusuoralla

no nyt minä en taas ymmärrä, millä ilveellä sertin saa helpommin valioluokasta kuin avoimesta, olen aivan totaalisen toista mieltä, ja tervetuloa vaan Jyväskylään, tänä aamuna keskellä Suomea kirpeä pikku pakkanen...

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 14, 2007 11:39 am 
Poissa
Etusuoralla
Etusuoralla

Kiitoksia, talvi on tullut tännekin vaikka tavallisesti tulee vasta Joulun jälkeen. On kova reissu kun joudun ajamaan Haaparannan kautta takaisin kun lupasin jo keväällä käydä tervehtimässä äitiä Oulusssa. Ei kannata ajaa takaisin laivalle joten täytyy vain painaa kaasupoljinta.

Mitä tulee sertin saamiseen valioluokassa, niin kokemusesta tiedän että kun tuomari näkee että koira on valio niin helpoimmin sijoittaa kärkipäähän. Luulee kait että avoimen luokan koiralla on joku vika mitä ei ole huomannut kun ei ole valio ja näkee että koiria on jo iäkkäämpi. Minun täyttää Tammikuussa 6 vuotta. Näinhän se todellisuudessa toimii. Myösikin taluttaja on tärkeä miksi muuten purentavikaiset koirat sijoittuvat rotunsa parhaaksi ja ovat jopa vuoden venakoita kuten täällä on useana vuotena aikaisemmmin tapahtunut. Koiralla saa jopa kulmahapaat mennä kitalakeen joka uuden rotumääritelmän mukaan on hylättävä virhe. Tällaiset koirat ovat kärkipäässä vuoden venakko listalla. Valitettavasti näin on. Joskus tuntuu katkeralta kun tietää että itsellä on hyvä koira jolla ei ole isompia vikoja ja tällaiset voittavat. Siksi olen myöskin vähentänyt näyttellyissäkäyntejä. En vie koiriani Ruotsalaisille ja harvoille Suomalaisille, Tanskaliaisille tai Norjalaisille tuomareille. "Ei kannata heittää helmiä sijoille." Anteeksi etukätee jos joku teistä on tuomari, mutta näin on.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 14, 2007 12:50 pm 
Poissa
Palkintopallilla
Palkintopallilla

aune kirjoitti:
no nyt minä en taas ymmärrä, millä ilveellä sertin saa helpommin valioluokasta kuin avoimesta, olen aivan totaalisen toista mieltä,

Minä olen kyllä myös sitä mieltä että valioluokan koira saa helpommin ERIn ja helpommin sijoituksen kuin muut.
Olen nähnyt useita näyttelyitä, joissa kaikki valioluokan koirat saavat ERIn, mutta käyttäluokassa ja veteraaniluokassa olevat valiot saavat EHn. Sattumaako? Voi olla, mutta tämä on taas vain mun kokemus.

Oma valioluokan uroksemme on kerran saanut ERIn vain siksi että oli valioluokassa. Tai siis ainakin kerran, niistä muista kun en tiedä.

Toki sertin saanti millään koiralla mistään luokasta ei ole koskaan kirkossa kuulutettua, ainahan silti tuomari tekee omat ratkaisunsa. Mutta jos olisin Virvatulen asemassa, niin kyllä muakin varmaan vähän pännisi että on tullut ilmoitettua avoimeen...

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 14, 2007 12:53 pm 
Poissa
Palkintopallilla
Palkintopallilla

Virvatuli kirjoitti:
Koiralla saa jopa kulmahapaat mennä kitalakeen joka uuden rotumääritelmän mukaan on hylättävä virhe.

Eikös se aina ole ollut :?:

Ainakin tuossa käännöksessä mikä on esim. Suomen Borzoiklubin sivuilla, lukee että se on hylkäävä virhe.

Oli muuten yleisössä näkemistä kun tänä vuonna Heinolan näyttelyssä tuomari myös hylkäsi sen takia..... ;) (33 borzoita, joista 10 sai hylätys, luulisin että kaikki hampaiden takia.)

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 172 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]