Tänään on Ti Joulu 10, 2019 6:50 am

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 172 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 14, 2007 1:02 pm 
Ebes kirjoitti:

Oli muuten yleisössä näkemistä kun tänä vuonna Heinolan näyttelyssä tuomari myös hylkäsi sen takia..... ;) (33 borzoita, joista 10 sai hylätys, luulisin että kaikki hampaiden takia.)

joo heinolan tuomari oli kyllä uskomaton!
paljastan nyt että omanikin sai hylsyn kun muka alakulmahampaat pilaavat purennan. muutamat katsoivat jopa koirani suuhun ja ihmettelivät hylsyn antamista.
kyseisessä tuomarissa myös ihmetytti se että muija puhu sujuvasti suomea, kirjoitti englanniksi arvostelut ja sitten sanotaan että se on virolainen tuomari. minusta se ei ole enää virolainen tuomari vaikka kuinka olisi alkujaan virosta lähtösin jos puhuu suomea ihan sujuvasti!
sitä en tiedä vaikka hitto asuisikin suomessa?

mutta kyseiselle tuomarille ne ikinä vie koiraani, eikä varmaan moni muukaan :?

mua ärsyttää suuresti se että monet koirat sijoittuvat jopa paras N/U luokassa, vaikka sillä olisi hampaat solmussa ja jopa hammas puuttu, kun se on muuten "melkein täydellinen". ja sitten monet muut koirat saivat hylsyjä paremmilla hampailla, jotka eivät olleet muuten ihan niin "täydellisiä" tai olivat muuten jopa saman tasoisia näiden paras N/U kehässä olevien kanssa joilla saattoi hampaat olla sikin sokin.
yritän vain miettiä sen tuomarin mielipiteitä asiasta en todellakaan tässä ketään koiraa/omistajaa /kasvattajaa sormella osoita.

Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 14, 2007 1:16 pm 
Poissa
Palkintopallilla
Palkintopallilla

Monet virolaiset puhuvat ihan sujuvaa suomea, ja kyllä tämä tuomari asuu ihan oikeasti virossa.

Minähän en siis tosiaankan kurkkinut hylsyn saaneiden koirien suuhun joten en tiedä miltä niiden hampaat oikeasti näyttävät, mutta totta on että usein menestyy myös sellaisia koiria joilla ihan oikeasti alakulmahampaat (tai toinen) painuu yläikeneen.

Kyseisen tuomarin kotisivut:
http://www.oshanamehs.com

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 14, 2007 1:26 pm 
hylsyn saaneista koirista aivan varmasti moni oli sellaisia jotka ei sentään sitä hylsyä ansainneet.

kiitän ebesiä kyseisen tuomarin linkistä.

Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 14, 2007 2:15 pm 
Poissa
Etusuoralla
Etusuoralla

juu kyllä siellä sellaisiakin koiria oli jotka eivät hylsyn koiria ole purennan puolesta, satoiko kenties vettä vai oliko muuten vaan "liikaa" tälle tuomarille koiria kehässä....ennenkin on karsintaa suorittanut ties mistä syystä

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 14, 2007 3:10 pm 
Poissa
Lähtökopissa
Lähtökopissa

Heh, täytyy tunnustaa, että on oma lehmä ojassa - Ivan kuului siihen Heinolassa hylsyn saaneiden joukkoon myös.
Olen itse aina ymmärtänyt tuon rotumääritelmän kohdan niin, että kulmurit painuvat tosiaan ikeneen tai kitalakeen, eli alaleuka on liian kapea. Ivanilla, ja niillä parilla muulla koiralla, jonka hampaat siinä porukalla tsekattiin, ei ollut kyse tästä, vaan siitä, että alakulmahampaat 'hipovat' yläienten ulkopuolta suun ollessa kiinni. Eivät siis paina jälkeä ikeniin tmv. No, ehkä tuo on tulkintakysymys... :roll:
Mielenkiintoista myös se, että ko. tuomari antoi Heinolassa hylsyjä purennan vuoksi sellaisillekin koirille, jotka pari vuotta aiemmin erkkarissa saivat häneltä ERIn. Itse kyllä ajattelin ilmoittaa koirani hänelle uudestaankin, jos tilaisuus tulee - olisihan mielenkiintoista nähdä, pitääkö linja ja pysyykö mieleipide samana tulevaisuudessakin. :wink:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 14, 2007 4:35 pm 
Poissa
Etusuoralla
Etusuoralla

Olen itsekkin huomannut joidenkin tuomareiden kohdalla että tuomisevat saman koiran ihan eri lailla vaikka olisi kuukasi välissä. Olen saanut koiralleni Rotunsa parhaan ja kuukauden päästä samalle vain punaisen nauhan ja koirassa oli kaikki mahdolliset viat.
Sen vuoksi olen vähentänyt näyttelyissä käyntiä. En välitä kun hyvä koira voittaa sillä meillä on erityyppisiä venakoita ja yksi tuomari tykkää yhdestä ja toinen toisesta ei sinnä asiassa ole mitään vikaa. Kuten me kaikki näyttelyissä kävijät ovat todenneet niin hylkäävän virheen omaava koira voi voittaa ja sitten toisille keksitään kaikkia mahdollisia hylkääviä virheitä jotta voitaaisiin laittaa määrätty koira jonka määrätty henkilö omistaa niin parhaaksi.

Esim Stor Stockholm jokunen vuosi sitten ja siellä todella on aina paljon koiria ja hyviä koiria. Paras narttu oli valkoinen narttu jonka tiedän omistavan suun jossa kaksi etummaista hammasta työntyy suoraan ulos ja kulmahampaat menee kitalakeen. Vitsi oli vain että koira oli valkoinen ja kasvattaja itse esitti hän on täällä on usien voittanut kasvattaja joten saime "arvata" miksi narttu voitti. Olen itse katsonut k. o. narutn suuhun.

Sitten voisin manita yhden valkoisen uroksen jonka suu on niin paha että ei voi sulkea sitä, mutta koiralla on useita ja tarkoitan tässä todella monian RP-voittoja. Minä ja ystäväni olimme kovin järkyttyneitä kun vilkaisimme koiran suuhun kun molemmat tiedämme että koira on yksi voittoisimmista uroksista ja usein käytetty jalostukseen. Olemme monesti ihmetelleet eikö nartun omistajat katso uroksen suuhun kun lainaavat sitä vai evätkö välitä. Onko väri noin tärkeä? Ei minulle ainakaan. :twisted:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 15, 2007 12:44 pm 
Poissa
Finaalissa
Finaalissa

No, ainakaan tuolla Heinolan VSP-uroksella eivät ole hampaat vinksin vonksin. :wink:
Aika rohkeita ratkaisujahan tuo tuomari teki, kun ei myöskään jakanut valioluokassa niitä yleensä pakollisia ERIjä. Siihen millaisilla suilla niitä hylkyjä tuli en ota kantaa, kun en ole yhdenkään hylätyn suuta katsonut.
(Whippetit pääsääntöisesti saivat häneltä kuitenkin EH:ta.)

Kyllähän hihnan toisessa päässä oleva henkilö saattaa jonkun verran vaikuttaa näyttelymenestykseen. Mutta ihan omalla kokemuksella voin sanoa, että ei-kenenkään kasvattama ei-kenenkään esittämäkin koira voi pärjätä ihan kelvollisesti, kunhan se on riittävän hyvä.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 15, 2007 1:22 pm 
Poissa
Palkintopallilla
Palkintopallilla

ainokaneli kirjoitti:
Mutta ihan omalla kokemuksella voin sanoa, että ei-kenenkään kasvattama ei-kenenkään esittämäkin koira voi pärjätä ihan kelvollisesti, kunhan se on riittävän hyvä.

Samaa mieltä: Meidänkin ei-niin-kovin-täydelliset koirat ovat pärjänneet paremmin kuin ikinä olen osannut odottaa. ;)

Pennillä viimeisestä 10 näyttelystä 5 PN-sijoitusta ja Nekun kaikista 27 virallisestä näyttelystä 7 PU-sijoitusta, kahden maan valio ja yht. 14 x ERI. Ja ihan varmasti näyttelytuomarien mielestä kuulun sarjaan "ei-kukaan", enhän ole harrastanut näyttelyitä aktiivisesti kuin pari vuotta ja muotovalioitakin on meidän kasvateissa ja omistamisa koirissa tasan 1 kpl. :D

Ja mainittakoon esim. kaunis uros Remymartin, jolla on koiranetin mukaan takanaan 11 näyttelyä, 7 PU-sijoitusta. Koiralla ei ole kennelnimeä, kasvattajalla on ollut se yksi pentue eikä ole mikään "suuri kuuluisuus" näyttelypiireissä.

Eipä ole hullummin pärjäillyt hassupossun Sergejkään. ;)

Ja onhan näitä monia muitakin.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 15, 2007 1:34 pm 
Poissa
Etusuoralla
Etusuoralla

>>>ei-kenenkään kasvattama ei-kenenkään esittämäkin koira voi pärjätä ihan kelvollisesti, kunhan se on riittävän hyvä.<<<

Kellä pärjää ja miten. Ei ole mitenkään hauskaa minun mieletä sijoittua 2-4 paras narttu tai uros os tietää että ensimmäisellä on vikaa suukalustossa. Kyllähän sijoittunut koira on aina hvyä koira en voi muuta sanoa, mutta kyllä minua pännii kovastikin kun purentavikainen koira voittaa vain sen takia kuka taluttaa koiraa. Kyllä minulla on aivan tarpeekis toiseksi ja kolmanneksi sijoittuneita koiria. Malmössa Star 2 vuotiaana oli paras vain sen takia että tunnetut kasvattajat eivät osallistuneet. Löi jopa usean valiokoiran. Ilmoittautuneita oli lähemmäs 40 venakkoa. Muuten hän ja narttuni ovat enimmäkseen 2-4 parhaita. Ei mitenkään hauskaa senkään takia kun nykyisit imoittutumismaksut ovat kalliita ja bensa vielä kalliimppa. Kyllä silloin olisi vähintä että tuomari tekisi tehtävänsä. Hylättävä virhe on aina hylättävä virhe.

Purentavikaiset koirat tulevat näyttelyihin niin kauan kun tuomarit sijoittavat niitä kärkipäähän. Me muut joiden koirilla ei ole hylättävää vikaa saamme kärsiä siitä. [/i][/list][/b]

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 15, 2007 1:51 pm 
Poissa
Vieheen perässä
Vieheen perässä

Ebes kirjoitti:

Eipä ole hullummin pärjäillyt hassupossun Sergejkään. ;)

Ja onhan näitä monia muitakin.

Hyvin on mennyt Sergein veljellä Nemollakin. Muistaakseni vain 7 näyttelyä; ensimmäisestä EH (ikää alle 1v) kaikista muista ERI, yhteensä 3 sertiä ja MVA titteli.
Jos oltaisiin voitu osallistua borzoi nly-tulokas kisaan, niin Nemo olisi ollut sijalla 13 :wink: vaan kun ei voitu :(
Valion arvon jälkeen käyty vain Oulun näyttelyssä ja sieltä jälleen ERI
...ja todellakin ei-kenenkään esittämänä.

Missäs Virvatulen äippä asustaa täällä Oulussa? Juoksuseuraa löytyisi, jos haluat verrytellä omiasi/ehdit, laitan yksäriä sulle.

Löytyykös tuosta Remymartinista jostain kuvia? Olisi kiva katsoa.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 15, 2007 1:58 pm 
Poissa
Possu, siis sika!
Possu, siis sika!

vsp remymartin

Kuva

ja toinen viel

Kuva

Ei oo menny tosiaan Nemollakaan huonosti!

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 15, 2007 2:11 pm 
Poissa
Vieheen perässä
Vieheen perässä

Kiitos Katri.

Hyvinhän tää "meidän pesue" on kokonaisuudessaan menestynyt, siis ne joita on käytetty nly:issä.
Sertsullahan menee upeesti jo juoksu-sarallakin :D Saas nähdä kuis toi meidän möllykkä, jahka päästään kokeilemaan virallisesti.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 15, 2007 2:49 pm 
Poissa
Palkintopallilla
Palkintopallilla

J tässä vuoden takainen kuva Remymartinista, Heinolassa 2006:

Kuva

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 15, 2007 3:00 pm 
Poissa
Etusuoralla
Etusuoralla

voi kun tuli muistot mieleen! siinähän se minun Sara-tyttönenkin on, ja ei-kenenkään esittämänä...

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 15, 2007 3:35 pm 
kyllä se joillakin tuomareilla vaan vaikuttaa että kuka hihnan toisessa päässä on ja miten koira sijoitetaan! ite asiassa aika monillakin tuomareilla vaikuttaa. kaikissa roduissa on tää sama homma. ja nyt on turha mulle koittaa vakuuttaa ainakaan että ei se niin vaan mene kurnappi hyvä!

Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 172 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]