Tänään on Ti Syys 17, 2019 8:57 am

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 372 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 21, 22, 23, 24, 25  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Maastot: palautetta ja ideoita
ViestiLähetetty: Ke Syys 25, 2013 1:26 am 
Poissa
Tittelitön
Tittelitön

^ Tuskin juu :denti:

C.I.B FI NO SE DK LV EE POHJ CH HeVW-18 Väinö
FI EE CH & KVA-m Max
FI DK LV EE LT BALT CH HeJW-14 JV-14 HeW-15 V-15 Leo
C.I.B FI EE LT CH Felix

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ke Syys 25, 2013 9:52 am 
Poissa
Syöny sikana omenia
Syöny sikana omenia

Mäkin olen aikanaan aina ilmoittanut Numan kisoihin, vaikka se ei ole mun. Joka kerta on onnistunut, niin puhelimella kuin s-postitsekin :) .

- R.I.P. Snout Ziggy Stardust & Esa Nahka & Tero Nuppi

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ke Syys 25, 2013 11:42 am 
Poissa
Tittelitön
Tittelitön

Menee ehkä himpan verran pilkunviilaukseksi; kun kyse oli alkuperäisesti vain siitä että joku sellainen ilmoittaisi sellaista koiraa johon ei ole minkäänlaista huolto-, omistus-, asumis- tai muutakaan suhdetta. Tyyliin kaverin koira, ei missään muodossa "oma".

Mutta eiköhän se vastaus tullut jo selville, joku järjestäjä ollut siis hieman liian intopinkeä ja tarkka kun on meikäläisellekin noista aikoinaan puhuttelunsa pitänyt. Helpompaa olisi vain jos noissa ilmoissa olisi se sähköpostikin, korjaantuisi noin kaikki maailman ongelmat sillä.

FI EE CH & KVA-m Max
C.I.B FI EE LT CH Felix

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ke Syys 25, 2013 12:58 pm 
Poissa
Vieheen perässä uudella innolla

Team-Raceen on tuon puhelinajan lisäksi ainakin ennen onnistunut ilmoittautuminen paperilla HVK:n maastoissa. Jos sattuu olemaan siellä kisaamassa, voi mahdollisuudesta tiedustella rauhallisena hetkenä toimistosta.

Kuva
Muistoissa <3
Saksanpaimenkoirat Fanja 05/2005-02/2011, Bono 10/1993-03/2005 ja Freija 10-12/1993

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ke Syys 25, 2013 6:17 pm 
Poissa
Palkintopallilla
Palkintopallilla

pikkupodengos kirjoitti:
^ Muttaööö, eikös omistajan itse pidä ilmoittaa koiransa kisoihin? :wtf...: Ainakin näin ollut maastopuolella, koska samalla sitoudutaan myös vaikkapa maksamaankin. Vai eroaako tuo sitten jotenkin oleellisesti maasto- ja ratameininkien välillä? :orava:

Ei omistajan ole itse tarvinnut ilmoittaa koiraa kuin ehkä enintään Kemin maastoihin.

Ja ei ole pakko olla vaihtoehtoista tapaa ilmoittautua, vielä jokunen vuosi sitten KAIKKI ilmot joka kisaan otettiin puhelimella.

Lainaa:
kyse oli alkuperäisesti vain siitä että joku sellainen ilmoittaisi sellaista koiraa johon ei ole minkäänlaista huolto-, omistus-, asumis- tai muutakaan suhdetta. Tyyliin kaverin koira, ei missään muodossa "oma".

Aivan, mutta mistäpä se puhelimeen vastannut ilmoittautumisten vastaanottaja sen voisi tietää? Kysynpä mä? ;)

Kuva
MVA Dubnjak Balashka
MVA Hatsina Jarkaja Zvezda, MVA Hatsina Jastreb Bystryj
Bilinka For Solovyev
Dubnjak Cossara
MVA & JMVA Dubnjak Excavator
Eternal Elektra Royal Lily
Dubnjak Finest Gravel

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Loka 01, 2013 2:30 pm 
Poissa

Minä myös olen ilmoittanut kavereiden koiria omani ohella. Olen vielä kirjoittanut "lisäksi ilmoitan kaverin koiran..." ja kaikki on ollut ok. Jos olen muistanut niin olen laittanut samalla kaverin s.postiin kopion ilmoittautumisesta.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Loka 01, 2013 5:34 pm 
Poissa
Hilpeä paluu etusuoralle
Hilpeä paluu etusuoralle

Mun piti viime vkl kilpailuttaa omani lisäksi kasvattini maastoissa. En kuitenkaan päässyt kisaan ja peruuttaessani ko. koiria tuli sanomista etten saisi perua kuin omistamani koiran. Mun mielestä toi on jo ihan naurettavaa. Minä olin koiran kilpailuttaja siinä kisassa ja luulis toimihenkilöillekin olevan helpompaa että yksi ihminen ilmoittaa saman asian kuin kaksi. Koiran omistaja ei olisi voinut itse perua sitä ja tämän kerran onnistui minun peruuttaa toisen koira. Kuinka armeliasta... Silloinhan pitäis olla myös sääntö että vain koiran omistaja saa tuoda koiran kisaan ja kilpailuttaa sen. Kuitenkin jossain tilanteissa voi olla tarpeen päättää starttaako koira vai ei. Ja mikäli kilpailuttaja ei saa ennen kisaa perua koiraa jota ei omista vaankilpailuttaa niin miten se voi olla mahdollista kesken kisan?

Toinen asia mikä ottaa aivoon on että jos kilpailukutsussa lukee AVOIN kilpailu eikä ole erikseen mainintaa että vetskuille on omat lähdöt mikäli niitä on vähintään 2 kpl. Niin miten nuo erilliset vetskulähdöt voidaan järjestää. Niidenhän pitäis juosta muiden seassa jos kilpailu on avoin.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ke Loka 02, 2013 9:16 am 
Poissa
Kaarrevalvoja
Kaarrevalvoja

Kun ilmoittaa koiran kilpailuun, siitä syntyy samalla myös sitoumus maksaa ilmoittautumismaksu. Jos koira sitten jääkin pois kisasta ilman pätevää syytä, ilmoittautumismaksu laskutetaan koiran omistajalta eikä ilmoittajalta. Toinen henkilö ei voi tehdä toisen puolesta asioita, jotka aiheuttavat maksusitoumuksen.

Se, kuka järjestäjä vaatii ilmoittautumisen suoraan omistajalta ja kuka ei, riippunee järjestäjästä. Siinä kohden, jos pitää laskuja alkaa lähetellä, niin voidaan olla tilanteessa että yhdellä on saatava ja toisella syy jättää maksamatta. Se ei varmasti lämmitä ainakaan järjestäjän mieltä, koska jokainen ilmoittautumismaksu on kisojen talouden kannalta tärkeä. Toki varmasti voidaan neuvotella tarvitseeko Irmapetterin 1 vuotta osata itse ilmoittaa omistamansa koira, tai mikäli koiran hallinta on henkilöllä X.

Samaten se, että omistajan pitää itse ilmoittaa koiransa poisjäänti, on aivan ymmärrettävää. Aiheessa piilee kiusantekomahdollisuus, samaten esimerkiksi ilmoittautumismaksujen mahdollisesta palauttamisesta on helpointa neuvotella suoraan sen henkilön kanssa, kenelle maksut palautetaan. Ensi vuonna tosin tämä maksunpalautusrumba onkin sitten pienempi.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ke Loka 02, 2013 9:31 am 
Poissa
Hilpeä paluu etusuoralle
Hilpeä paluu etusuoralle

Koira oli maksettu kisaan etukäteen kuten lähes kaikissa kisoissa nykyään. Ja peruutus tapahtui ei koirasta johtuvasta syystä. Eli ei ollut kyse rahoista vaan ihan koiran kisasta pois jättämisestä. Jos se on mahdollista kesken kisan ihan millä hetkellä hyvänsä kilpailuttajan toimesta. Niin miten se ei ole mahdollista kaksi tuntia ennen kisaa kilpailuttajan toimesta. Ja jos kiusaa haluaa tehdä niin voihan sitä soittaa vaikka jonkun toisen nimellä. Ei ainakaan vielä henkkareita ole kysytty.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ke Loka 02, 2013 9:33 am 
Poissa
Tittelitön
Tittelitön

^^ Mikäs ensi vuonna maksunpulautuksessa muuttuu, ei ole tullut lainkaan vastaan?

Omastakin mielestä olisi selkeintä jos koiran vakituinen hallitsija (oli sitten omistaja, sijaiskoti, tai mikä tahansa) hoitaisi noin kaiken, vaikkei välttämättä juuri siinä tietyssä kisassa juoksuttaisikaan. Eikä niin että kaverintuttavanfrendi voi ilmota "kimpparysäyksellä", niin ettei koiran ihmisen tietoista yhteydenpitoa ole suoraan järjestäjiin. Helpottaisihan se myöhempääkin yhteydenpitoa, kun tarpeen mukaan voisi järjestäjäkin kysellä ja olla kuulumisissa suoraan koiraa hallinnoivaan osapuoleen, puolin ja toisin.

Jahei, kaikessahan voi huijata, kiusata ja leikkiä tyhmäpyllyä toisten epäeduksi. Kyse ei taida tässä olla siitä, vaan niistä selkeimmistä pelisäännöistä jotka helpottaisivat noin kaikkien osapuolten eloa. Väärinkäytöksiä tapahtuu aina ja kaikessa, niihin sitten reagoidaan sen mukaisestikin.

FI EE CH & KVA-m Max
C.I.B FI EE LT CH Felix

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ke Loka 02, 2013 10:56 pm 
Poissa
Palkintopallilla
Palkintopallilla

^ veikkaan että mennään kv-linjalle, samaan kuin näyttelyissä. Maksua ei palauteta.

Kuva
MVA Dubnjak Balashka
MVA Hatsina Jarkaja Zvezda, MVA Hatsina Jastreb Bystryj
Bilinka For Solovyev
Dubnjak Cossara
MVA & JMVA Dubnjak Excavator
Eternal Elektra Royal Lily
Dubnjak Finest Gravel

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Loka 08, 2013 1:56 am 
Poissa
Ulkona, kuin lintulauta!
Ulkona, kuin lintulauta!

En missään tapauksessa lähde kritisoimaan ilmoittautumistapoja; mulla on omalla kokemuksellani kaikki kerrat mennyt läpi; vaikka "ulkomaalainen" olenkin. Toivoisin kuitenkin myös vaikka englanninkielistä mainostusta, ja englannin PM:ää sekä maastoihin ja ratajuoksuihin. Uskoisin, että Ruotsistakin voisi tulla porukkaa ainakin KV-kisoihin. Kyllä mie olen suomentanut niille, jotka ovat kiinnostuneita, ja autan ilmoittautumisissa tarpeen tullen, mutta laittakaa PM:t englanningkielisinä Ruotsin ja Norjan vinttikoirasivuille!

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Helmi 21, 2014 4:11 pm 
Poissa
Takaisin vieheen perässä - hoiperrellen

Kyllä se pitäisi mennä niin että vain koiran omistaja/haltija saa ilmoittaa koiran. Todellakin kun kaikessa voi huijata!

Esimerkiksi (useampia vuosia sitten tapahtunut) minä ihmettelin miksi en ollut saanu jäsenlehteäni ja muut olivat saaneet lehden jo monia kuukausia sitten.
Lähdin kyselemään asiasta ja sain tiedon että lehti oli annettu henkilölle X näyttelyssä. Henkilö x oli sanonut että voi ottaa minun lehteni. Sanoin sitten että minä en todellakaan ole pyytänyt että henkilö X, eikä kukaan mukaan lehteäni ota. minä siis odotin lehteäni postissa. Henkilöllä X ei ollut koskaan aikomustakaan lehteäni minulle antaa, koska näin kyseisen henkilön monesti, eikä hän koskaan maininnut että hänellä oli minun lehteni.
Sain sitten lehteni häneltä lopulta ja hän kaivoi lehden autostaan.
Eli kuka tahansa voi ilmoittaa myös minun koiranikin kisoihin, ihan vain vaikka tehdäkseen kiusaa.

Kuva

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Helmi 21, 2014 10:39 pm 
Poissa
Finaalissa
Finaalissa

No jotenkin kaukaa haettua, että joku ilmottaisi toisen koiran kilpailuun ihan vaan kiusallaan. Mitä se joku siitä hyötyisi? Ja millaisia ihmisiä teidän roduissa pyörii, jos edes käy ajatuksissa, notta sellaiseen on riski.

Espanjanvinttikoira Pöö 7/11
#afgaani Jordan 2001-2008, ibiza Capo 2005-2012

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: La Helmi 22, 2014 2:18 am 
Poissa

Henkilö x ei edes omista borzoita,vaan ihan muun vinttikoiran.mutta siis pointti oli se et kahjoja ihmisiä löytyy,joilla ei ole kaikki kanootit kotona.koira porukassa kun niitä löytyy.

Kuva

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 372 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 21, 22, 23, 24, 25  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]