Tänään on Ke Marras 20, 2019 12:08 am

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 103 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Italiaanojen sisäsiisteys
ViestiLähetetty: Ti Loka 14, 2008 10:10 am 
Poissa
Pink or brown?
Pink or brown?

Noilla perusteilla mullakaan ei sitten ole kun yksi täysin sisäsiisti koira. :rolleyebunny: Neljästä vain yksi pyytää ulos ja sekin vasta viimehetkellä jos on ripuli tms. Ja siinä vaiheessa siis tosissaan täytyy jo juosta. :denti: Pari kertaa vuodessa jos toi meitin aikuinen borzoi neitikin pissii sisään (kesä kuumalla kun juo paljon) niin kyllä mä sen sisäsiistiksi silti lasken. Sitäpaitsi ainakin mä nukun sen verran sikeesti että vaikka joku yöllä ulos pyytäisikin niin en siihen herää, ainakaan yleensä. Kylläkin sitten siihen ripulipaskan käryyn yleensä sitten herään, se tunkeutuu uniinkin.. :denti:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Loka 14, 2008 2:21 pm 
Poissa
Lapsellinen
Lapsellinen

Stil kirjoitti:
Lainaa:
Mä nyt takerrun ehkä pieneen asiaan, mutta miten voit sanoa että koirat ovat sisäsiistejä, jos ne silloin tällöin ulostavat sisälle? Kai nyt italianvinttikoirastakin voi saada oikeasti sisäsiistin?

Mietin ihan samaa. Minusta koira on sisäsiisti sitten, kun se osaa pidätellä seuraavaan ulkoilutuskertaan asti ja jos sille tulee ennen sitä hätä, se osaa pyytää myös ulos. Mutta tosiaan... mikä on kenenkin mielestä sisäsiisti?

Protestikakat/-pissat on sitten tietysti asia erikseen tai jos vatsa on sekaisin tms.

Joo, kyllä mäkin näkisin, että koira on sisäsiisti silloin kun se pidättelee, vaikka olisi hätä.

Mä olen tuota miettinyt siinäkin yhteydessä kun monet sanovat pentunsa oppineen sisäsiistiksi heti tullessaan ja selviää, että sitä käytetään tyyliin kerran tunnissa ulkona.

Refined Man On The Moon, Pyry
Unkarinvinttikoirat
Avenina's Elszánt Erzsebet, Tosca
Budha Deula Perphenazinum, Lila
Ranskanlupat
Mal'Aki Wayne, Väinö
Tunturituulen Milana

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Loka 14, 2008 3:50 pm 
Poissa
Lähtökopissa
Lähtökopissa

Meillä nuo hakkaa ovea tassulla kun haluavat ulos, mutta yöllä ollaan makkarissa niin ei kuulla.. tosi harvoin tuota sisälle kakkaamista tapahtuu.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Loka 24, 2008 9:41 pm 
Poissa
Vauvamaha kasvatettu - se on ja pysyy...

Mellin kanssa menee aina vaan paremmin. Nyt alkoi tosin juoksutkin eli on housuissa aika paljon sisällä.
Äsken oli kuitenkin 3 tuntia ilman housuja, osan aikaa kyllä häkissä ja yksin kotona ja heti pihalle viedessä juoksi hirveällä kiireelle pissalle ja teki vielä heti perään 2 kakat. Eli tosi kova hätä oli ollut ja silti oli upesti pidätellyt. Tähän asti on kovassa hädässä kyllä tehnyt sinne häkkiinkin tarpeita aika surutta jos ei ole housuja jalassa, mutta nyt taas oikein loikattiin eteenpäin sisäsiisteydessä. :luuv2:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Loka 24, 2008 10:29 pm 
Poissa
Vieheen perässä uudella innolla

Hieno Melli!!! :jokeri:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Pe Loka 24, 2008 11:33 pm 
Poissa

Ai kun tuli hyvä mieli kun tälläisiä uutisia oli tänne tullut. Jee! :rokrok: :laamabansku:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Joulu 23, 2008 6:25 pm 
Poissa
Pönöperse
Pönöperse

suxu kirjoitti:
heti pihalle viedessä juoksi hirveällä kiireelle pissalle ja teki vielä heti perään 2 kakat.

Pakko kysyä, paskooko itskut yleensäkkin paljon enemmän kuin muut koirat, vai minkä takia Mellillä tulee niin tuhottoman monta kertaa päivässä ulostetta? Kun tuolla aikaisemmin oli, että jopa kolmet paskat olisi tulleet sisälle.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Joulu 23, 2008 7:00 pm 
Poissa

Meillä väännetään kyllä keskimäärin kahdet tortut per päivä. Ulos. :poro:

Vinttikoira sen olla pitää!

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Joulu 23, 2008 7:15 pm 
Poissa

Meillä toinen tekee kahdet kakat päivässä, toinen vain yhdet (ulos meilläkin :virnejoulu2: ). Taitaa olla italiaanoilla paskomiskertojen määrä samaa luokkaa kuin muillakin roduilla. :P

Topaasin American Beauty, Hertta

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Joulu 23, 2008 8:58 pm 
Poissa
Pönöperse
Pönöperse

No niin määkin olin kuvitellut ja sen vuoksi heräsi kysymys, että onko ruoka Mellin tapauksessa sopivaa ja oikeanlaista, kun ulostetta kerran tulee noin paljon..?

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Joulu 23, 2008 9:00 pm 
Poissa
Turha toivo
Turha toivo

Meilläkin normi on kahdet päivässä. Vähän riippuen onko saanut kuinka paljon raksujen ulkopuolista ruokaa, joskus saattaa tulla neljätkin päivässä ja joskus tulee vaan yhdet.
Mä olen erittäin tyytyväinen siihen, että pissat tulee nykyään ulos. Hirveellä kyttäämisellä ja poukkoilemisella saadaan kakat ulos. Mutta se vaatii kyllä sitä, että mä olen koko ajan koneella ja kyttään koska Kami on menossa eteiseen ja nousen salamana ylös ja yleensä koira siinä vaiheessa pakenee eteisestä. Jossain vaiheessa sitten se ei enää pakene vaan jää odottamaan eteisen lähettyville ulospääsyä mun kiiruhtaessa paikalle.
Mutta sanotaan näin, että vaikka mä olen yleensä paljon koneella niin ei kyllä tule joka päivä oltua ja kytättyä. Olisi muutakin elämää(mukamas).
Näinä päivinä kun kakat tulee ulos niin mä en voi syödä aamupalaa ennenkuin olen mahdollisesti jokusen tuntia ollut koneella ja vahdannut silmäkulmasta koiran liikkeitä. Vessaan koira yleensä tulee mukaan niin sillä välin ei pökäleet ilmesty eteisen matolle. Muutenhan mä saisin istua kupla otsassa odottamassa sitä kun herra päättää haluavansa pukertaa pökäleensä.
Eli meillä on normaalia, että minä siivoan kikkareet eteisestä. Tai kuka nyt sattuu ensimmäisenä ne näkemään(paitsi veljeni ei taida siivota vaan ilmottaa mulle). En tiedä miten mahtaisi homma luistaa jos kävisi aamulla kunnon lenkillä. Lenkillä kun Kami yleensä kakkii. Eli päivässä ei jokaisia pökäleitä aina tarvitse sisältä siivota.
Hitsi kun tuli taas rönsyilevää tekstiä. Koittakaa siitä sitten rakentaa kokonaiskuvaa :P

Pilvilinnoista on pitkä matka alas.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Joulu 30, 2008 3:20 pm 
Poissa

2-3 kertaa päivässä tuo siis paskoo. Ja yleensä tekee siis kahdet ihan peräjälkeen. Siis tekee läjän ja pari askelta eteenpäin ja vääntää vielä jotain pikkukikkareita.

Ei minusta mitenkään siis poikkeavan paljoa. Ja ihan normaalia kiinteää tavaraa.

Sisäsiisteys on nyt melkein jo hallinassa, taisi vaan olla tosiaan vielä vähän kakara syksyllä. Nyt en edes muista milloin viimeksi olisi tehnyt sisään. Häkkiin joskus yöllä on vielä tullut jos on pitempään ollut käymättä ulkona tai illalla ei ole tehnyt mitään ulos.
Muualle ei tosiaan enää ole tullut. Varsinaisesti ei pyydä ulos vieläkään, mutta nykyisin kyllä alkaa olemaan levoton kun on hätä ja on hyvin aikaa viedä pihalle.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: Ti Joulu 30, 2008 3:38 pm 
Poissa

Hyvä Melli! :nyökyti:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: To Tammi 29, 2009 11:35 am 
Poissa
Vieheen perässä
Vieheen perässä

Osaisiko kukaan antaa neuvoja uros itskulle, joka merkkailee sisään ja tuhoaa? Työkaveri kyseli minulta ja ajattelin täältä kysäistä, jos osaisitte antaa rodulle sopivia neuvoja. Itse ehdotin että aluksi ainakin käyttäisi urospöksyjä, jos vaikka se auttaisi asiaa..

Neuvoja otetaan vastaan :)

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: To Tammi 29, 2009 1:49 pm 
Poissa

Liikunnan lisäämistä ja varsinkin vapaana juoksemisen lisäämistä suosittelen tuohon tuhoamisen hillitsemiseen. Urospöksyt kannattaa tosiaankin laittaa jalkaan.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 103 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]