Tänään on Ma Joulu 16, 2019 6:02 am

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 172 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Marras 12, 2007 4:54 pm 
Poissa
Palkintopallilla
Palkintopallilla

Virvatuli kirjoitti:
Ebes kirjoitti::

>>>en tosiaan ole koskaan ennen (Suomessa ainakaan) kuullut kenenkään sanovan että liukkaat lattiat voisi aiheuttaa jalkojen vääntymistä. Sitä en tiedä kuinka moni on sitä mieltä että voi, mutta ei siitä ainakaan ole puhetta / kirjoituksia aiemmin ollut. <<<<<

Niin?

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Marras 12, 2007 5:02 pm 
Poissa
Pirullisen läskitön
Pirullisen läskitön

Niin? :wtf...: Muuhun nyt puuttumatta, mutta ei kai tuo ollut "kuulopuheilla kasvattamista" jos mainitsee, ettei ole kuullut kun kerran on kysymys ilmaan heitetty? Kasvatus erikseen. Tässä on taas aikalailla väärinymmärtämistä.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Marras 12, 2007 5:07 pm 
Poissa
Palkintopallilla
Palkintopallilla

Minusta jotenkin tuntuu että Virvatuli nyt ihan tahallaan haluaa ymmärtää väärin kaiken mitä kirjoitan, sillä vaikka olen eilen kahdesti kirjoittanut että omien kokemusten mukaan liukkaus ei haittaa blaa blaa blaa... niin silti hän haluaa takertua juuri tuollaisiin yksittäisiin lauseisiin.... :roll:

Oletin (ja oletan edelleen) että vaikka kerromme täällä itse kukin omista kokemuksistamme, voimme silti kertoa myös mitä olemme tai emme ole kuulleet?

Eikös? :wink:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Marras 12, 2007 6:07 pm 
Poissa
Etusuoralla
Etusuoralla

Kyllähän asia voi olla niin, että emme ymmärrä toisiamme. Olisin kuitenkin halunnut Ebekseltä selityksen mitä hän tarkoittaa kun toistuvasti käyttää sanaa " Suomessa" Mitä sinä ja muut tekevät "Suomessa" rodun hyväksi? Meillä on mittaukset jota et tuntunut hyväksyvän. Vai kuinka? Voi olla että käytetään väärää mittasuhdetta, mutta meidän mittauksista näemme ainakin tilstoja miten venakko on kehittynyt ja miten tulevaisuudessa kehittyy. Kuinka usien "Suomessa" kokoontuvat kasvattajat ja harrastajat keskutelemaan koirista??? Kerran vuodessa vai joka toinen vuosi. Kuka vetää rajan missä maassa tehdään asiat oikein ja missä maassa väärin.

Onko Suomalainen tapa ainoa oikea tapa :roll:
Minäkin olen ollut Suomessa kokouksissa. Yhden kerran luennoitsijalla oli kuusi koiran kuvaa joiden perusteella piti keskustella k. o. koirien rakenteesta. Kuinka moni keskustelupalstalla oli mukana jotta voisi kertoa kuinka moni avasi suunsa :evil:
Kyllä kuulemista voi kertoa kun erittelee mikä osa on kuultua ja mikä omaa kokemusta ja mielestäni on usein epäselvää. Ehkä olen liikaa Ruotsalaistunut, kun en enään ymmärrä Suomalaisia.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Marras 12, 2007 7:37 pm 
Poissa
Possu, siis sika!
Possu, siis sika!

Ebes kirjoitti:
Minusta jotenkin tuntuu että Virvatuli nyt ihan tahallaan haluaa ymmärtää väärin kaiken mitä kirjoitan, sillä vaikka olen eilen kahdesti kirjoittanut että omien kokemusten mukaan liukkaus ei haittaa blaa blaa blaa... niin silti hän haluaa takertua juuri tuollaisiin yksittäisiin lauseisiin.... :roll:

Oletin (ja oletan edelleen) että vaikka kerromme täällä itse kukin omista kokemuksistamme, voimme silti kertoa myös mitä olemme tai emme ole kuulleet?

Eikös? :wink:

komppaan! Meinasin just kirjottaa samaa et täällä nyt halutaan ymmärtää kaikki kirjoitukset väärin :lol:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Marras 12, 2007 8:11 pm 
Poissa
Pirullisen läskitön
Pirullisen läskitön

Asiantuntija en ole (eikä minusta koskaan sellaista tällä koiranpidolla tulekaan) ja siksi ilmaan heittelen toisinaan kysymyksiä ja hienoa saada teiltä vastauksia sekä omista vuosien mittaan kertyneistä kokemuksista että siitä, mitä on kuullut. Toki kokemukset ovat aina kokemuksia verrattuna "kuulopuheisiin"(ei välttäm. oikea sana kuvaamaan tätä tilannetta), mutta silti "kuulopuheetkin" ovat kiintoisia -ei niistä pidä hernettä noukkaan saada.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Marras 12, 2007 9:16 pm 
palataanko hiukan takaisin itse aiheeseen kinastelun sijasta...

Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Marras 12, 2007 9:24 pm 
Poissa
Palkintopallilla
Palkintopallilla

Virvatuli kirjoitti:
Kyllähän asia voi olla niin, että emme ymmärrä toisiamme. Olisin kuitenkin halunnut Ebekseltä selityksen mitä hän tarkoittaa kun toistuvasti käyttää sanaa " Suomessa" Mitä sinä ja muut tekevät "Suomessa" rodun hyväksi? Meillä on mittaukset jota et tuntunut hyväksyvän. Vai kuinka? Voi olla että käytetään väärää mittasuhdetta, mutta meidän mittauksista näemme ainakin tilstoja miten venakko on kehittynyt ja miten tulevaisuudessa kehittyy. Kuinka usien "Suomessa" kokoontuvat kasvattajat ja harrastajat keskutelemaan koirista??? Kerran vuodessa vai joka toinen vuosi. Kuka vetää rajan missä maassa tehdään asiat oikein ja missä maassa väärin.

Anteeksi, unohdin että Ruotsissa kaikki on paremmin. Heja Sverige! Unohdin ettei me täällä Suomessa takapajulassa mitään osata. Heja Sverige!

Käytin sanaa "Suomessa" siksi, että asioita painotetaan eri lailla eri maissa. Voi olla ihan tavallista siellä Ruotsissa pitää vaikkapa liukkaita lattioita pahana ja täällä Suomessa ei. Ja Venäjällä pidetään ehkä kuivamuonaa kaiken pahan alkuna ja juurena, USAssa taas jotain ihan muuta.

Mutta turha lienee tätä jatkaa, menen tekemään jotain nyt tuon rakkaan rotumme hyväksi - nimittäin seurustelemaan koirieni kanssa sen sijaan että riitelen täällä jonkun ruotsinsuomalaisen kasvattajan kanssa joka joka tapauksessa kääntää kaiken mitä sanon nurin perin....

Aamen.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Marras 12, 2007 9:25 pm 
Poissa
Palkintopallilla
Palkintopallilla

kurrnappi kirjoitti:
palataanko hiukan takaisin itse aiheeseen kinastelun sijasta...

Ole hyvä vaan. Mä en taida viitsiä enää kokemuksiani ja mielipiteitäni kertoa. Laittakaa meiliä jos kiinnostaa.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Marras 12, 2007 10:07 pm 
voi jumankauta mitä tappelua! ei käsitä...

Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Marras 12, 2007 10:19 pm 
Poissa
Pirullisen läskitön
Pirullisen läskitön

Hän vetää siis johtopäätöksensä: jääkööt venakkojen jalkojen mahdollinen jalkojenvääntyminen liukkaiden pintojen osalta mysteerioksi, josta ollaan eri mieltä -riippuen kasvattajasta.

-Mitähän kysyisin seuraavaksi... :vihvih2:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Marras 12, 2007 10:39 pm 
Poissa
Etusuoralla
Etusuoralla

Odotin kylläkin vastuaksia kirjoituseeni, mutta ilmeisesti on helpompi suuttua kuin antaa asiallisia vastauksia niihin mitä en ollut ymmärtänyt. Talossa talon tavalla. Eikö ole Suomalainen sananlasku "Joka syyttä suuttu niin se lahjata leppyy" vai olenko pudonnut jo kärryiltä :roll:

Minä olen oppinut että vaikeistakin asioista pitäisi pystyä keskutelemaan. Työn puolesta joudumme jopa käymään tällaisia kursseja joissa pitää pystyä keskustelemaan jopa kuolemasta ja se ei ole helpoin asia mistä keskustellaan. Vaikuttaa siltä että koirista keskustelu on lähes yhtä vaikeaa. Kyllä asiasta voidaan olla eri mieltä joten se ei muuta asiaa että työskentelemme rodun jatkon puolesta joten kenekään ei pitäisi olla puolesta tai vastaan vaikkakin olemme eri mieltä miten tähän tavoitteeseen pääse. Siihen ei pääse sillä tavalla että jokainen toimii itse vaan siihen tarvitaan meitä kaikkija. Tuloiksia ei kukaan saa yksin vaan yhdessä muiden kanssa. En ole koskaan väittänyt että täällä osataan asiat parmmin vaan olemme huomanneet että parhaiten saa tuloksia aikaan kun työskentelemme yhdessä.
Tavasta voimme olla myöskin eri mieltä mutta tärkeintä että tuloksia saadaan aikaan.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Marras 12, 2007 10:42 pm 
Poissa
Adam4eva
Adam4eva

Kati L kirjoitti:
-Mitähän kysyisin seuraavaksi... :vihvih2:
Kuva

Ja sitte tosissaan, eli sanoisin kyllä, Virvatulen epäilyistä huolimatta, että suomessa tehdään varmasti ihan yhtä paljon rodun eteen kuin teillä tai muuallakin maailmassa missä vaan rodun jalostusta harrastetaan. Ei kait se että teillä pisteytetään ja meillä ei, tarkoita että teidän tapa on se ainoa oikea? Silti rodun eteen tehdään jatkuvasti, suurin osa harrastajista.

Toisen rotuni kasvattaja on ulkomuototuomari ja häneltä ole kuullut näistä kollekioista joissa vierähtää tovi jos toinenkin ja kyllä niissä on koiria ihan livenä paikalla, ei pelkkiä kuvia :wink: . Eli jos olet yhdessä kokouksessa suomessa istunut, ei sekään tarkoita että kaikki olisivat samanlaisia tilaisuuksia.

Ja Ebes, älä lakkaa kirjoittamasta, mä tykkään lukea sun tekstejä ja on kiva että me ei-niin-kokeneet harrastelijat voidaan kysellä teiltä kokeneemmilta kaikkea mitä vähänkin päähän voi pälkähtää :)

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Marras 12, 2007 10:45 pm 
Poissa
Hilpeä paluu etusuoralle
Hilpeä paluu etusuoralle

Oma mielipiteeni on, että riitaa haastamalla ei saa asiallisia vastauksia. Keskustelua saa ja pitää olla, mutta mielestäni erilaisista näkökulmista olisi hyvä voida keskustella ihan sivistyneesti, silmiä pyörittelemättä ja hyökkäämättä heti saman tien toisen osapuolen kimppuun.

Ymmärrystä pyytäisin, puolin ja toisin.

Muoks.

Skilful kirjoitti:
Ja Ebes, älä lakkaa kirjoittamasta, mä tykkään lukea sun tekstejä ja on kiva että me ei-niin-kokeneet harrastelijat voidaan kysellä teiltä kokeneemmilta kaikkea mitä vähänkin päähän voi pälkähtää :)

Komppaa hän (eli minä). :D Ainakin itse olen saanut ihan kauheasti irti juuri Ebesin teksteistä ja ihan ältsyn havainnollistavista kuvista. :smile:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Marras 12, 2007 11:23 pm 
Poissa
Possu, siis sika!
Possu, siis sika!

juu onhan meilläkin niitä kolleegioita, vasta tais jokunen kuukaus sit olla :) Ja kyl siel oli venakoita nuorista melkeimpä vanhuksiin :lol: En nyt kyllä tiedä epäiltiinkö niiden olemassaoloa vai ei mutta sanoinpahan vaan ;) Ebes tais olla paikalla ainakin borzoin kans...

Ja ebes jatkaa vaan samaan malliin, eihän näistä keskusteluista tuu mitään ilman sua :hali:

Virvatulen mietteitä mielenkiinnolla lueskelen täällä myöskin!

jalkojen vääntelystä olen sitä mieltä että siihen ei vaikuta vain yksi asia, vaan että se on monen sattuman summa (niinkuin yleensä kaikki muukin)

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 172 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]